Me laten testen op adhd en autisme
woensdag 8 februari 2012 om 19:55
Ik ben 17 , en op internet word vaak gezegt dat ik adhd heb en autisme kan hebben maar ik wil mezelf laten testen omdat ik merk dat ik anders ben ,
en me vragen zijn :
hoe gaat zo test als je 17 jaar bent?
hoelang duurt het ?
wanner krijg je de uitslag?
eigenlijks wil ik een goede uitleg van het begin tot het eind van je komt bij de dokter en je verteld dat je je wilt laten testen en dan ? ....
Ik wil eigelijks gwn weten wat me te wachten staat
en me vragen zijn :
hoe gaat zo test als je 17 jaar bent?
hoelang duurt het ?
wanner krijg je de uitslag?
eigenlijks wil ik een goede uitleg van het begin tot het eind van je komt bij de dokter en je verteld dat je je wilt laten testen en dan ? ....
Ik wil eigelijks gwn weten wat me te wachten staat
woensdag 8 februari 2012 om 20:05
quote:FullHouse schreef op 08 februari 2012 @ 20:02:
Hoezo wordt er op internet gezegd dat je adhd hebt en dat je autisme kan hebben?
Wat vinden je ouders hiervan? Die hebben hopelijk een beter beeld van je dan het 'internet'
Ik wil het zelf doen eigelijks maar weet neit wat me te wachten sta
en me vader is meer van : vast niet
ik wil eerst weten wat me te wachten staat voor ik ga bellen
Hoezo wordt er op internet gezegd dat je adhd hebt en dat je autisme kan hebben?
Wat vinden je ouders hiervan? Die hebben hopelijk een beter beeld van je dan het 'internet'
Ik wil het zelf doen eigelijks maar weet neit wat me te wachten sta
en me vader is meer van : vast niet
ik wil eerst weten wat me te wachten staat voor ik ga bellen
woensdag 8 februari 2012 om 20:08
quote:FullHouse schreef op 08 februari 2012 @ 20:06:
Waarom denkt 'internet' dan dat je adhd hebt? Wie is dat?
ik had alles wat ik heb op een forum gezet ,
en omdat ik vaak druk ben op chats en dan ga ik heel veel prate
maar voor anderen in het echte leven ben ik rustig
terwijl ik als ik zo moment heb en ik ben in me eentje heel druk ben
Waarom denkt 'internet' dan dat je adhd hebt? Wie is dat?
ik had alles wat ik heb op een forum gezet ,
en omdat ik vaak druk ben op chats en dan ga ik heel veel prate
maar voor anderen in het echte leven ben ik rustig
terwijl ik als ik zo moment heb en ik ben in me eentje heel druk ben
woensdag 8 februari 2012 om 20:09
Zoek even op CJG en jouw woonplaats.
Iedere gemeente in Nederland heeft een Centrum voor Jeugd en Gezin. Daar kunnen ze je ZEKER verder helpen. Je kunt ze waarschijnlijk wel op internet vinden en eventueel ook via mail contact met ze leggen of ergens een spreekuur vinden.
Zij kunnen met je meekijken wat er aan de hand is en hoe hier mee omgegaan kan worden. Dat is als eerste ingang de allerbeste.
Succes
Iedere gemeente in Nederland heeft een Centrum voor Jeugd en Gezin. Daar kunnen ze je ZEKER verder helpen. Je kunt ze waarschijnlijk wel op internet vinden en eventueel ook via mail contact met ze leggen of ergens een spreekuur vinden.
Zij kunnen met je meekijken wat er aan de hand is en hoe hier mee omgegaan kan worden. Dat is als eerste ingang de allerbeste.
Succes
woensdag 8 februari 2012 om 20:10
Vast wat van die testen ingevuld.
Je moet eerst een gesprek met je huisarts aangaan en uitleggen hoe of wat.
Die kan je doorverwijzen naar een psyg
Die test je dan, weet niet hoe dat gemiddeld gaat maar ik heb eerst een gesprek gehad van 3uur waar mijn moeder 1.5 uur bijzat. Je moet iemand hebben die jou ook kende toen je kleinkind was.
Daarna heb ik nog 2 gesprekken gehad en na 2mnd had ik een uitslag.
Die test je dan, weet niet hoe dat gemiddeld gaat maar ik heb eerst een gesprek gehad van 3uur waar mijn moeder 1.5 uur bijzat. Je moet iemand hebben die jou ook kende toen je kleinkind was.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
woensdag 8 februari 2012 om 20:11
quote:Mies85 schreef op 08 februari 2012 @ 20:10:
tkx nu moet ik aleen de moed verzamelen om het zelf te doen ben 17 dus ik zou het ooit een keer zelf de dokter moeten bellen ,
2 maanden dat is best wel lang
tkx nu moet ik aleen de moed verzamelen om het zelf te doen ben 17 dus ik zou het ooit een keer zelf de dokter moeten bellen ,
2 maanden dat is best wel lang
woensdag 8 februari 2012 om 20:12
woensdag 8 februari 2012 om 20:14
Ja hier zijn wachtlijsten enzo. Maar stap voor stap. Eerst maar eens de dokter bellen en goed bedenken wat je die wil vertellen.
En dan niet met zo'n internet verhaal komen maar met hoe jij je voelt en doet en hoezo jij je anders voelt en waar dat in naarvoren komt.
Schrijf het desnoods op. Laat ook bloedprikken om te zien of er niks anders is.
En dan niet met zo'n internet verhaal komen maar met hoe jij je voelt en doet en hoezo jij je anders voelt en waar dat in naarvoren komt.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
woensdag 8 februari 2012 om 20:15
quote:highway schreef op 08 februari 2012 @ 20:09:
Succestkx , moet echt snel want school red ik zo echt niet
Succestkx , moet echt snel want school red ik zo echt niet
woensdag 8 februari 2012 om 20:16
Het is helemaal geen slecht idee om je te laten testen als je je echt "anders" voelt. Je kunt dan het beste naar je huisarts gaan en die verwijst je dan door naar een organisatie als PsyQ, waar je gesprekken en testen krijgt.
Het kan dan zijn dat je inderdaad ADHD hebt, of autisme, of beide, maar wellicht heb je iets anders of helemaal niets. Altijd goed om te weten lijkt mij, vooral omdat je daarna een behandeling kan gaan volgen als je dat wilt.
Hierbij wat informatie over PsQ, dan weet je alvast wat meer:
Website van PsyQ
Het kan dan zijn dat je inderdaad ADHD hebt, of autisme, of beide, maar wellicht heb je iets anders of helemaal niets. Altijd goed om te weten lijkt mij, vooral omdat je daarna een behandeling kan gaan volgen als je dat wilt.
Website van PsyQ
woensdag 8 februari 2012 om 20:18
quote:Mies85 schreef op 08 februari 2012 @ 20:14:
Ja hier zijn wachtlijsten enzo. Maar stap voor stap. Eerst maar eens de dokter bellen en goed bedenken wat je die wil vertellen.
Ga ik ook niet doen hoor
vertel over hoe ik me voel enzo
Ga ik ook niet doen hoor
vertel over hoe ik me voel enzo
woensdag 8 februari 2012 om 20:19
woensdag 8 februari 2012 om 20:21
quote:iris1969 schreef op 08 februari 2012 @ 20:16:
Het is helemaal geen slech idee om je te laten testen als je je echt "anders" voelt. Je kunt dan het beste naar je huisarts gaan en die verwijst je dan door naar een organisatie als PsyQ, waar je gesprekken en testen krijgt.
WEbsite van PsyQ
Ik zal het wel ff zeggen waqt ik heb :
Kan me totaal niet inleven in anderen
ben bij anderen rustig terwijl als ik aleen ben kan ik heel druk zijn
ik stel alles uit
vergeetn dingen
slechte concentratie
snel afgeleid
snel dingen kwijt raken
beweeg altijd automatisch (ziet er voor anderen uit als trillen of dat ik zenuwachtig ben )
ben ook nogal gaotisch
en ik red school niet
ben ook vaak moe overdags okal ga ik optijd naar bed
en meer weet ik even niet
Het is helemaal geen slech idee om je te laten testen als je je echt "anders" voelt. Je kunt dan het beste naar je huisarts gaan en die verwijst je dan door naar een organisatie als PsyQ, waar je gesprekken en testen krijgt.
WEbsite van PsyQ
Ik zal het wel ff zeggen waqt ik heb :
Kan me totaal niet inleven in anderen
ben bij anderen rustig terwijl als ik aleen ben kan ik heel druk zijn
ik stel alles uit
vergeetn dingen
slechte concentratie
snel afgeleid
snel dingen kwijt raken
beweeg altijd automatisch (ziet er voor anderen uit als trillen of dat ik zenuwachtig ben )
ben ook nogal gaotisch
en ik red school niet
ben ook vaak moe overdags okal ga ik optijd naar bed
en meer weet ik even niet
woensdag 8 februari 2012 om 20:23
quote:Mies85 schreef op 08 februari 2012 @ 20:19:
Ik zou de dokter doen, die kan je wat algemene info geven.
Heeft de dokter geen inloopspreekuur? Is misschien wat laagdrempeliger?
Handig is om alvast je schoolraporten van de basisschool op te snorren. Die heb je nodig.Hoe bedoel je die inloop spreek uur en laagdrempelig ?
Ik zou de dokter doen, die kan je wat algemene info geven.
Heeft de dokter geen inloopspreekuur? Is misschien wat laagdrempeliger?
Handig is om alvast je schoolraporten van de basisschool op te snorren. Die heb je nodig.Hoe bedoel je die inloop spreek uur en laagdrempelig ?
woensdag 8 februari 2012 om 20:26
woensdag 8 februari 2012 om 20:27
woensdag 8 februari 2012 om 20:34
Ben je momenteel niet erg gestresst? Je kunt op basis van deze informatie nog laaaaang geen diagnose stellen meis. Tuurlijk zul je wat dingen van een stoornis herkennen, maar het labelen gaat tegenwoordig zo makkelijk. Ik zou inderdaad eens een afspraak maken met de huisarts of met een eerstelijnspsycholoog gan praten. Dan wordt er eerst gewoon gepraat over van alles, en wie weet lucht dat al een héél stuk op. Dan kan er altijd nog verder gekeken worden. Vergeet niet dat je momenteel echt midden in de puberteit zit en echt van alles invloed kan hebben op hoe jij je gedraagt en hoe je je voelt.
Toch even een knuffel, is niet makkelijk om hier in je eentje mee rond te lopen
Toch even een knuffel, is niet makkelijk om hier in je eentje mee rond te lopen