Met een geheim leven.
vrijdag 26 juli 2013 om 13:40
Dit is zo traumatisch, dit kun je niet gewoon vergeten. Er overheen komen kan wel, maar ga daarvoor naar een professionele hulpverlener. Een arts of hulpverlener mag nooit iets tegen jouw familie zeggen als jij daarvoor geen toestemming geeft. Zo kun je er dus wel met iemand over praten, maar het wel geheim houden voor je familie.
Sterkte; het lijkt me heel moeilijk!
Sterkte; het lijkt me heel moeilijk!
vrijdag 26 juli 2013 om 13:42
Seas, het spijt me zo voor je maar dit gewoon vergeten en het voor jezelf houden is misschien wel helemaal geen mogelijkheid. Als je het gewoon had kunnen vergeten, zou je dat dan niet al hebben gedaan?
Ik zou hulp gaan zoeken, en in eerste instantie buiten je gezin omdat je zo bang bent dat je daar niet gelooft wordt.
Vreselijk dat je dit heeft moeten overkomen.
Blijf er niet alleen mee.
Ik zou hulp gaan zoeken, en in eerste instantie buiten je gezin omdat je zo bang bent dat je daar niet gelooft wordt.
Vreselijk dat je dit heeft moeten overkomen.
Blijf er niet alleen mee.
vrijdag 26 juli 2013 om 13:43
quote:Aureel schreef op 26 juli 2013 @ 13:40:
Dit is zo traumatisch, dit kun je niet gewoon vergeten. Er overheen komen kan wel, maar ga daarvoor naar een professionele hulpverlener. Een arts of hulpverlener mag nooit iets tegen jouw familie zeggen als jij daarvoor geen toestemming geeft. Zo kun je er dus wel met iemand over praten, maar het wel geheim houden voor je familie.
Sterkte; het lijkt me heel moeilijk!Mee eens.
Sterkte; het lijkt me heel moeilijk!Mee eens.
vrijdag 26 juli 2013 om 13:44
quote:Aureel schreef op 26 juli 2013 @ 13:40:
Sterkte; het lijkt me heel moeilijk!Wat Aureel zegt! Heel veel sterkte!! Om dit te kunnen verwerken en er mee te leren leven heb je hulp nodig. Dit kan je niet alleen!
Sterkte; het lijkt me heel moeilijk!Wat Aureel zegt! Heel veel sterkte!! Om dit te kunnen verwerken en er mee te leren leven heb je hulp nodig. Dit kan je niet alleen!
vrijdag 26 juli 2013 om 13:48
vrijdag 26 juli 2013 om 13:50
quote:seas schreef op 26 juli 2013 @ 13:48:
Soms denk ik zelf is het wel gebeurt terwijl ik weet dat het zo is, heel vaag.Lijkt me logisch toch? Anders zou je er echt altijd mee bezig zijn en dat trekt een psyche toch niet?
Soms denk ik zelf is het wel gebeurt terwijl ik weet dat het zo is, heel vaag.Lijkt me logisch toch? Anders zou je er echt altijd mee bezig zijn en dat trekt een psyche toch niet?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 26 juli 2013 om 13:57
Ik heb je OP gemist, maar ik wil je wel adviseren om open te zijn tegen de hulpverlening. Zij horen de meest onwaarschijnlijke verhalen en het is niet aan hen om die verhalen in twijfel te trekken. Zij zijn er om jou te helpen!
En het is ook voor jou beter. Als je met een zere voet naar de dokter gaat, de dokter vraagt "Wat is er aan de hand?" en jij zegt niets, dan kan de dokter jou toch niet helpen? Datzelfde geldt ook voor andere hulpverleners, zij kunnen jou alleen helpen als jij het verteld wat er allemaal aan de hand is.
Sterkte!
En het is ook voor jou beter. Als je met een zere voet naar de dokter gaat, de dokter vraagt "Wat is er aan de hand?" en jij zegt niets, dan kan de dokter jou toch niet helpen? Datzelfde geldt ook voor andere hulpverleners, zij kunnen jou alleen helpen als jij het verteld wat er allemaal aan de hand is.
Sterkte!
vrijdag 26 juli 2013 om 14:57
quote:seas schreef op 26 juli 2013 @ 13:46:
Ik krijg binnenkort een opname. Ik heb een eetprobleem en allerlei andere problemen, ze denken aan borderline. Maar ik heb nooit hier over gepraat, ook niet met hulpverlening.
Goed van je dat je het aandurft. Wees gewoon eerlijk over je geheim, hoe moeilijk ook. Anders kom je er niet vanaf als je er niets mee doet. Je merkt dat het niet slijt in de jaren (wat je schreef in de OP)
Vertrouw op de mensen waar je heen gaat, die zijn er echt om je te helpen.
Sterkte!!!
Ik krijg binnenkort een opname. Ik heb een eetprobleem en allerlei andere problemen, ze denken aan borderline. Maar ik heb nooit hier over gepraat, ook niet met hulpverlening.
Goed van je dat je het aandurft. Wees gewoon eerlijk over je geheim, hoe moeilijk ook. Anders kom je er niet vanaf als je er niets mee doet. Je merkt dat het niet slijt in de jaren (wat je schreef in de OP)
Vertrouw op de mensen waar je heen gaat, die zijn er echt om je te helpen.
Sterkte!!!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
vrijdag 26 juli 2013 om 15:05
TO ik heb je openingspost niet gelezen maar ik kan me denk ik (gelukkig) niet voorstellen waar je mee zit. Ik hoop dat je fijne mensen treft bij de instantie waar je binnenkort heen gaat. Wees eerlijk want daar help je jezelf het beste mee. Mocht je het niet kunnen vertellen kan je het altijd nog op papier zetten voor hen en laten lezen.
Heel veel sterkte
Heel veel sterkte
Been there, done that, got the T-shirt.
vrijdag 26 juli 2013 om 18:51
vrijdag 26 juli 2013 om 18:54