Mezelf gek maken in mijn hoofd over deze wereld.....

23-09-2018 13:46 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Het begon zo'n 2,5 jaar geleden. Het ging niet goed met de wereld. Ik ging via google informatie inwinnen en kwam de meest nare info tegen over de wereld, er zou wel eens oorlog kunnen komen. Ik ging mij er helemaal in verdiepen. Mijn angst nam al wat toe en ik betrapte mij erop dat ik er veel te veel mee bezig was. Mijn hoofd werd negatief en ik ging me minder goed voelen. Nog steeds betrap ik mijzelf erop dat ik hier veel te veel info over opzoek. Dit resulteert erin dat ik mij niet meer goed kan ontspannen en in angst leef. Maar ik wil dit niet meer! Ik weet dat ik mij dit mezelf aan heb gedaan, maar ik wil zo graag weer handvaten vinden om hier niet meer mee bezig te zijn. Misschien moet ik ook helemaal geen nieuws meer gaan volgen omdat ik ook een erg gevoelig persoon ben. Het is misschien een beetje een raar verhaal geworden, maar hebben jullie ideeën hoe ik weer wat positiever kan worden? Ik wil zo graag weer een feestje van het leven maken en deze negativiteit kwijtraken. Veel liefs.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk meer aan de toekomst, Cinn88, als de wereld islamitisch zou kunnen worden. Maar ja, je leeft in het nu..... Dat is mijn probleem. Ik denk teveel aan wat er zou kunnen gebeuren
dropje1979 schreef:
23-09-2018 14:54
Ik denk meer aan de toekomst, Cinn88, als de wereld islamitisch zou kunnen worden. Maar ja, je leeft in het nu..... Dat is mijn probleem. Ik denk teveel aan wat er zou kunnen gebeuren
Dit zie ik ook wel gebeuren als ook het afbrokkelen van de sociale zekerheden, de steeds groter wordende prestatiemaatschappij en wegwerpmentaliteit op de werkvloer. Ben in elk geval blij dat ik daar zelf niemand aan blootstel doordat ik kindvrij ben gebleven.
Alle reacties Link kopieren
Latté-caramel84 schreef:
23-09-2018 14:53
Ik heb hier zelf ook last van gehad. Dus het is herkenbaar voor mij. Het begon bij mij ook toen het wat slechter leek te gaan om ons heen met die aanslagen toen. Ik weet precies wanneer je bedoeld. Ik ging toen ook alles volgen. Ondanks dat ik er zo gestresst van werd. Uiteindelijk heeft mij man mij tot de orde geroepen. Het heeft idd geen zin. Je hebt er nul grip op. Alleen jezelf heb je ermee. Wat ik toen in eerste instantie deed is tijdelijk gestopt met het nieuws volgen. Daarvan werd ik rustiger. Mij meer focussen op het positieve. Mijn gezinnetje, mijn vriendinnen, een dak boven mijn hoofd etc. Ik heb mezelf echt gedwongen dat als ik wel een nieuwsbericht wilde zien, ik niet de reacties ging lezen van mensen. Die vond ik namelijk het meest interessant. Want wie weet zei iemand wel iets wat ik wilde horen en werd ik weer rustig.
Nu heb ik het volledig in de hand. Je doet het zelf. Krijg grip op je gedachten/denkpatronen en verleg je focus. Succes!
Oh echt? Wat knap van je. Ik heb dat ook met reacties lezen van mensen. Iedereen vindt er wel iets van. En vaak wordt het dan nog negatiever weggezet. Ik woon in een veilig dorp, hier om je heen zie je er niks van dat het slechter word of wat ze in het nieuws verkondigen. Ik ga nu ook geen nieuws meer volgen want je kunt jezelf er kapot mee maken. bedankt voor je reactie. Ik heb nog nooit iemand gehoord die het herkent.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-09-2018 14:57
Dit zie ik ook wel gebeuren als ook het afbrokkelen van de sociale zekerheden, de steeds groter wordende prestatiemaatschappij en wegwerpmentaliteit op de werkvloer. Ben in elk geval blij dat ik daar zelf niemand aan blootstel doordat ik kindvrij ben gebleven.
Precies en daarom denk ik nu... is het wel oké om een kind op de wereld te zetten. Maar overal om je heen zie je nog kinderen geboren worden. Maar ik twijfel dus wel eens of het wel goed is om aan kinderen te beginnen.
dropje1979 schreef:
23-09-2018 15:03
Precies en daarom denk ik nu... is het wel oké om een kind op de wereld te zetten. Maar overal om je heen zie je nog kinderen geboren worden. Maar ik twijfel dus wel eens of het wel goed is om aan kinderen te beginnen.
Als jouw nickname jouw geboortejaar is, dan zou dat allang geen issue meer moeten zijn voor jou want dan ben je al bijna 40.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-09-2018 15:06
Als jouw nickname jouw geboortejaar is, dan zou dat allang geen issue meer moeten zijn voor jou want dan ben je al bijna 40.
Ik ben wel wat jonger... maar dan nog... er zijn wel meer oudere vrouwen die nog moeder worden toch
dropje1979 schreef:
23-09-2018 15:08
Ik ben wel wat jonger... maar dan nog... er zijn wel meer oudere vrouwen die nog moeder worden toch
Dat ze dat doen wil niet zeggen dat dat in het voordeel van dat kind is. Kinderen nemen is puur egoistisch, zeker als je zelf al merkt dat jouw leefwereld achteruit aan 't gaan is. Waarom zou je daar 'n nieuwe generatie mee opzadelen? Nu kun je tenminste denken dat het jouw tijd nog wel zal duren. Als je de verantwoordelijkheid aan gaat voor een nakomeling, dan ga je je daar weer zorgen om maken dat het nog ca. 80 jaar leefbaar moet blijven.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
23-09-2018 15:16
Dat ze dat doen wil niet zeggen dat dat in het voordeel van dat kind is. Kinderen nemen is puur egoistisch, zeker als je zelf al merkt dat jouw leefwereld achteruit aan 't gaan is. Waarom zou je daar 'n nieuwe generatie mee opzadelen? Nu kun je tenminste denken dat het jouw tijd nog wel zal duren. Als je de verantwoordelijkheid aan gaat voor een nakomeling, dan ga je je daar weer zorgen om maken dat het nog ca. 80 jaar leefbaar moet blijven.
Dat deel ik dus....
Maar vroeger zagen ze dat toch ook en begonnen ze toch ook aan kinderen?
Maar dit is dus de kern van mijn probleem, waar ik ook mee zit.
dropje1979 schreef:
23-09-2018 15:27
Dat deel ik dus....
Maar vroeger zagen ze dat toch ook en begonnen ze toch ook aan kinderen?
Maar dit is dus de kern van mijn probleem, waar ik ook mee zit.
Vroeger zag men kinderen als oudedagsvoorziening en er was geen anticonceptie. Nu kunnen we een keus met ons verstand maken.
Je maakt je dus alleen druk over wat jou eventueel zou kunnen overkomen?
Ik maak mij druk over alle kommer en kwel op de wereld. Andermans leed vooral.
Maar ik kan het ook wel weer voor mezelf relativeren en een plekje geven uiteindelijk.
Als je dat niet kunt zit er niks anders op dan je kop in het zand te steken.
En in je eigen bubbel te leven.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, het jammere is dat vooral de extreme dingen de media bereiken en blijven hangen. De grote meerderheid van dingen die gewoon goed/beter zijn zie je dan helemaal niet meer. De wereld is nog nooit zo goed af geweest als nu hoor!
Qua onderwijs, veiligheid, gezondheidszorg, beschikbaarheid van goederen en voedsel, veel minder oorlogen dan 100 jaar gelegen. Veel minder doden door terreur in Europa dan in de jaren 60-70-80.
Je zit echt op een een verkeerd spoor hoor!
De geweldige professor Hans Rosling legt het allemaal uit

https://youtu.be/Sm5xF-UYgdg
Sometimes a woman has gotta do what a woman has gotta do
opoetet schreef:
23-09-2018 15:49
Tsja, het jammere is dat vooral de extreme dingen de media bereiken en blijven hangen. De grote meerderheid van dingen die gewoon goed/beter zijn zie je dan helemaal niet meer. De wereld is nog nooit zo goed af geweest als nu hoor!
Qua onderwijs, veiligheid, gezondheidszorg, beschikbaarheid van goederen en voedsel, veel minder oorlogen dan 100 jaar gelegen. Veel minder doden door terreur in Europa dan in de jaren 60-70-80.
Je zit echt op een een verkeerd spoor hoor!
In mijn woonomgeving is de drukte de afgelopen 20 jaar enorm toegenomen en dat ervaar ik als een enorme achteruitgang. Vaste banen zijn er nauwelijks meer, je bent aangewezen op wegwerptoko's. Voor de zorg moet je steeds meer gaan betalen terwijl er in verhouding steeds minder vergoed wordt. Verder vind ik de invloed die niet westerlingen in het westen krijgen een achteruitgang.
Dus hoewel er ook vooruitgang is geboekt (internet, gps etc) zijn er ook veel dingen slechter aan 't worden.
dropje1979 schreef:
23-09-2018 14:23
Omdat ik dat heb gelezen op het internet.
Door de aanslagen etc.
Oja, in de jaren 70 en 80 waren er geen aanslagen :facepalm:
redbulletje schreef:
23-09-2018 15:53
In mijn woonomgeving is de drukte de afgelopen 20 jaar enorm toegenomen en dat ervaar ik als een enorme achteruitgang. Vaste banen zijn er nauwelijks meer, je bent aangewezen op wegwerptoko's. Voor de zorg moet je steeds meer gaan betalen terwijl er in verhouding steeds minder vergoed wordt. Verder vind ik de invloed die niet westerlingen in het westen krijgen een achteruitgang.
Dus hoewel er ook vooruitgang is geboekt (internet, gps etc) zijn er ook veel dingen slechter aan 't worden.
Dit helpt TO niet echt, schat ik zo in.
Pavlovski schreef:
23-09-2018 16:01
Dit helpt TO niet echt, schat ik zo in.
Tis gewoon realistisch. Maar daarom kun je beter leven met de gedachte 'na mij de zondvloed', je kunt de wereld toch niet naar je hand zetten.
Waarom ben je gestopt met de ad? Heb je dat onder begeleiding gedaan?

Je zou bij jezelf even moeten terugkijken waar je die ad voor nodig had, wat er nu voor in de plaats is gekomen en wat voor hulp je nodig hebt om weer op een positief pad uit te komen. Misschien is het een idee om weer terug te gaan naar de behandelaar die je eerder ad voorschreef en met hem/haar te onderzoeken waar je nu tegenaan loopt en wat voor handvaten je daarvoor kunt krijgen.
Schrale troost. De werkelijke situatie in de wereld was en is vele malen erger dan de mainstream media je doen geloven. Wees blij dat je niet alles weet...
Alle reacties Link kopieren
2,5 jaar geleden pas?? De wereld draait al veel langer en het is altijd risky business geweest.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Dropje waarom pak je je therapie niet weer op?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb nu een week geen nieuws gevolgd en voel me al zoveel beter en positiever. Het is misschien kop in het zand steken maar als dit mij helpt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties
Alle reacties Link kopieren
dropje1979 schreef:
23-09-2018 14:23
Omdat ik dat heb gelezen op het internet.
Door de aanslagen etc.
Besef je wel dat niet alles wat op internet staat klopt? En dat je zelf op zoek bent gegaan naar negativiteit, dus dat dan ook vooral gevonden hebt? Dit staat ook op internet: https://www.bedrock.nl/we-leven-in-de-v ... t-niet-zo/. Schetst dan weer een fijner beeld ;-) . Als ik even mijn buik vol heb van de ellende van de wereld (die er altijd al is geweest hoor, het valt tegenwoordig écht wel mee) ga ik bewust sites volgen met enkel positief nieuws. Want dat gebeurt ook. Probeer te relativeren, en zoek het (moois in het) hier en nu.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis... je hebt gelijk... daarom doe ik dat nu niet meer... ik heb het mezelf aangedaan. Dat zie ik ook nu
Dropje1979; ik herken wel wat je schrijft. Ik had als kind er oog voor al het dierenleed wat er was. Ben vanaf mijn 8e-12e vegetarisch geweest.
Ook vroeg ik me later af, toen ik een relatie had of het op de wereld zetten van kinderen wel eerlijk is. Ik heb 2 kinderen gekregen maar voel me er niet schuldig bij.

Als ik niet zo lekker in mijn vel zit skip ik het nieuws ook hoor! Anders kan het bij mij ook heel hard binnenkomen, vooral 's ochtends.

Heel goed dat je jezelf wat afschermd..
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar! Geen nieuws volgen of je verdiepen in nare zaken. Hou je bezig met hetgene wat jou blij maakt en geniet van de momenten die je hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven