Moeite met keuzes maken, wie herkent dit?

27-07-2010 15:03 13 berichten
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog een hele mooie piano te koop. Zwart hoogglans klassiek model, 4 jr oud. Merk: Gebr Perzina. 4000,- Prachtig ding, mooi geluid.
Je denkt te veel na en je doet te weinig?
..popcorn?
Pieker je veel?

Schrijf alles wat je wil eens op.

streep dan aan wat de komende 2 maanden haalbaar is.

wat in het komende jaar haalbaar is

en 1 ding wat haalbaar is mits je er voor spaart

de rest afserveren.
Ik herken 't helemaal...
Ik zou eerst laten testen of je aanleg hebt voor pianospelen, en uitvogelen of je buren piano-proof zijn.

Anders neem je een panfluit? Is veel goedkoper.
Of een keyboard.
Of niet.

Ik zou graag saxofoon willen leren spelen.

maar ik heb geen idee wat ik er dan verder mee moet en geen tijd over om in een orkestje te gaan ofzo.

Tuurlijk is het leuk om op het 'ooit nog gaan doen'lijstje te hebben maar nu zijn er andere dingen belangrijker.
Herken het wel, hoor!

Ik woon met mijn vriend sinds een jaar of vier in het buitenland (komen allebei uit NL). Over een jaar is mijn vriend klaar met zijn promotie-onderzoek en nu komt de vraag wat we gaan doen. Ik ben daar al een tijdje mee bezig, de verschillende mogelijkheden afwegen. We hebben afgesproken om het er onze vakantie, in september, over te hebben en een beslissing te nemen. Zo hebben we allebei ruim de tijd om er goed over na te denken en voor onszelf alles op een rijtje te zetten. Maar ik werd er echt wel gek van, hoor. De ene dag zie ik het weer helemaal zitten om terug te gaan naar NL, de dag erop wil ik hier weer oud worden....pfff... Nu heb ik al mijn ideeen, en ook twijfels, op papier gezet. Een klein overzichtje. Het ligt in m'n nachtkastje en af en toe schrijf ik er iets bij. Het heeft me wel geholpen om er niet meer zo over te blijven malen (telkens weer dezelfde gedachtes).
Ach, ik vind het al verschrikkelijk moeilijk om (ik noem maar wat) een zak chips uit te kiezen in de supermarkt. Dus ja, ik heb moeite met keuzes maken.

Wat betreft opleiding e.d. heb ik tot nu toe gekozen voor wat ik leuk vind. Vooral goed naar m'n gevoel geluisterd dus. Nu ik mijn opleiding heb afgerond en een baan moet vinden, vraag ik me bij alles af: maar is dat wel wat ik écht wil, ga ik dat ook écht leuk vinden? Daarbij vind ik het inderdaad wel moeilijker. Inmiddels heb ik besloten ook daarbij vooral op m'n gevoel te vertrouwen en er gewoon voor te gaan. Blijkt het toch niks te zijn, dan probeer ik toch weer wat anders?

En wat betreft een relatie is het helemaal je gevoel volgen!
Heel herkenbaar...zal ik het doen of niet doen, maar als ik het doe wat zijn de gevolgen. Wil ik deze gevolgen wel, wat gebeurt er als ik het niet doe..wat zouden anderen ervan vinden wat ik wel of niet doe.
Boekentip voor iedereen die hiermee worstelt: 'Het Dertigersdilemma' van Nynke Wijnants. Wordt op een heel vlotte manier dit onderwerp besproken. Het biedt je niet de oplossingen (kan natuurlijk ook niet), maar wel handvaten om ermee aan de slag te gaan. En een stukje (h)erkenning, 'gelukkig, ik ben niet de enigste'. Ik heb er wel veel aan gehad.
Ik zal morgen eens naar de selexyz lopen. thnx voor de tip.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven