Narcisten die huilen uit blijdschap

07-12-2012 18:43 398 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoiii,



Sorry dat ik weer een forum open, maar ik vraag mij af of narcisten toch wel dankbaar kunnen zijn.

Mijn partner moest op zijn verjaardag huilen( half jaar terug), omdat ik een taart voor hem had laten maken.

Gister hadden wij het over en toen had hij mij verteld dat hij emotioneel werd. Ik zag dat hij op zijn verjaardag in schok was en mij heel raar aankeek en niet wist wat hij moest doen toen ik met de taart aankwam.

Tijdens het gesprek ging ik hem toen vragen stellen, waarom etc...

Toen zij hij dat hij het niet had verwacht. En hij begon een beetje te vertellen. Ik had nooit zo'n '' diep''' gesprek met hem gevoerd.



Daarna wilde hij er niet meer over hebben, toen zei hij jaa maarja vies weer he en begon de narcisme weer boven te komen...



Mijn vraag is waarom huilt een narcist uit blijdschap? Heeft dat weer met zichzelf te maken of dacht hij eindelijk iemand die voor mij gaat ofzo iets?
quote:neve81 schreef op 10 december 2012 @ 18:43:

Downnnn, aljeblieft, het lijkt me verstandig dat JIJ psychische hulp gaat zoeken.Zoek maar eens op het begrip 'projectieve identificatie'. Dat zal je een hoop inzicht geven in TO.
Alle reacties Link kopieren
kom op zeg. Ik heb al zovaak gezegd dat ik zo reageer, omdat ik de schuld krijg omdat ik er even niet achter de laptop was.



Hou je diagnose voor je. Ik ben alleen maar geirriteerd;)
Een zogenaamde 'narcist' en een 'paranoïde persoonlijkheid' samen in een relatie dat moet wel een match made in heaven zijn..

Jij succes met je zielige projectje redden en je vriend wens ik veel sterkte.
Je kan troela niet spellen zonder trol. Hoe gek.
quote:Fame schreef op 07 december 2012 @ 18:50:

Als het een narcist is moet je geen taart bakken maar wegwezen.

Precies!

Een vriendin van mij had ook 'n narcist als partner, maar ben blij dat ze daar eindelijk vanaf is. Ze kunnen goed toneelspelen en op je gevoel werken op de momenten dat ze bang zijn je kwijt te raken. Maar dan moet je doorpakken en ze toch buiten schoppen wegens alle ellende die ze verder aanrichten.
Jij wil gewoon graag weten of hij jouw taart echt heeft gewaardeerd. Jij bent dus op zoek naar waardering. Zeg dat dan.
quote:gypsygirl-1 schreef op 11 december 2012 @ 07:42:

Een zogenaamde 'narcist' en een 'paranoïde persoonlijkheid' samen in een relatie dat moet wel een match made in heaven zijn..

Jij succes met je zielige projectje redden en je vriend wens ik veel sterkte.



Altijd vuurwerk, dat willen we allemaal!

Maar we weten ook dat spelen met vuurwerk gevaarlijk kan zijn....
Alle reacties Link kopieren
quote:downnnn schreef op 10 december 2012 @ 14:56:

neee, hoezo?Je ljkt op bloementje nog wat. Van een paar jaar gleden.
Alle reacties Link kopieren
downnn, volgens mij ben je nodig toe aan een onderzoek. je irriteert me nu al zon 16 paginas met je: ja maar jijjjjjj en wanneer iemand ook iets heeft meegemaakt is het toch nettt weer even anders omdat je iets niet hebt verteld. zo kun je elke keer wel weer iets veranderen zodat jij gelijk hebt. hoe kun je nog beweren dat het niet om jouw gelijk gaat? je bent een arrogant kind dat denkt de geweldigheid te beheersen om de wereld te redden. dat denken kleine kinderen ook maar zo na hun 6e zijn ze er wel achter dat dat niet opgaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:downnnn schreef op 09 december 2012 @ 23:55:

En nog iets, omdat ik volgens jou overdreven reageer, betekent niet dat ik narcistisch ben. Het is meer dan dat.

Je ziet het gewoon en ik narcisme zit totaal niet in mij.



Ik denk juist teveel aan de ander en probeer altijd te helpen.

Als dat 'helpen' inhoudt dat jij bepaalt wat goed is voor een ander, zonder respect, daarbij een ongezonde situatie in stand houdt en ook nog verwacht er voor te worden geprezen, dan is dat imo arrogant en egoïstisch en niet lief/goed/aardig/etc. Bovendien lijkt me dat superieur gedrag een uiting van narcisme is. Oh en arrogantie en egoïsme zijn wellicht ook kenmerken van een narcist?



Whatever, maakt niet uit hoe je het beestje noemt, maar als ik jouw vriend was zou ik ongelooflijk boos zijn op het feit dat je hem niet voor vol aanziet en hem wilt veranderen (i.e. je accepteert hem niet zoals hij is, i.e. je accepteert hem niet, i.e. hij interesseert je geen reet). Is dat liefde?
Alle reacties Link kopieren
Wat??



Johh?? Ik heb geen respect en IK ben arrogant volgens jou???????????



Jij weet totaaal niet waarom ik zo reageer. Jij weet helemaal niets van narcisme en ook niet wat voor gevolg t heeft op de partner oke
Alle reacties Link kopieren
Nee zusenzo, ik ben t niet geweest;)
Alle reacties Link kopieren
Mensen met het redderssyndroom zijn kaasje voor Narcisten.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Dat weet ik. T zit in mijn systeem....
Alle reacties Link kopieren
quote:neve81 schreef op 10 december 2012 @ 18:43:

Downnnn, aljeblieft, het lijkt me verstandig dat JIJ psychische hulp gaat zoeken.Eensch en +500!
Alle reacties Link kopieren
quote:downnnn schreef op 15 december 2012 @ 17:16:





Jij weet totaaal niet waarom ik zo reageer. Jij weet helemaal niets van narcisme en ook niet wat voor gevolg t heeft op de partner oke



Hoe ben je daar nou steeds zo zeker van?

Jij hebt de enige narcist ter wereld getroffen denk je?
Alle reacties Link kopieren
@downn jeetje mens, je weet zelfs beter dan ikzelf wat ik weet van narcisten, knap! Weet je, iedereen hier is zo aardig je er op te wijzen dat je niet spoort, maar je projecteert steeds en hebt 0 zelfreflectie, ook narcistische trekjes.
Alle reacties Link kopieren
onze dochter huilt ook soms als ze moet lachen ze heeft moeite met het benoemen wat ze soms voelt bij haar denk ik aan NLD haar vader heeft narcitische persoonlijkheidstoornis.Op you tube staan een paar hele goede filmpjes gemaakt door een narcist sam ...... Als je nog twijfelde over nps dan weet je het hierna zeker.
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd. Heb geen zin in betweters... narcistische types
quote:WillieH schreef op 16 juli 2016 @ 11:29:

Narcisten kunnen wel huilen maar verbergen dit heel goed. Een narcist laat geen emoties zien, emoties betekent voor hen kwetsbaar zijn en kwetsbaar zijn verbinden ze aan zwakheid. Ze spelen bij partners veelal op emoties, raak je als partner geëmotioneerd dan zien ze de partner als zwakker dan zij en dus zichzelf groter, beter,meer etc. als de ander.



Mijn ex verborgen narcistische vriendin toonde nooit geen emoties, niets leek haar te raken. Een psycholoog zei eens over haar "het is opvallend hoe makkelijk ze alles naast zich neer legt". Natuurlijk, als ze alles direct naast zich neer gooit dan vermijd je dat emoties gaan spelen. Haar 3 jonge kinderen werden uit huis geplaatst door de rechter, ze toonde geen enkele emoties. Het leven ging door alsof er niets aan de hand was. Toch erg vreemd voor een moeder die plotsklaps haar kinderen kwijt is. Er waren veel ernstige dingen waar een normaal iemand enige emotie bij heeft welke zichtbaar zouden zijn waar zij helemaal niets toonde, een stalen gezicht, een niets zeggende blik in de ogen (had ze altijd).



.



Dit gedrag neigt naar Autisme i.p.v. Narcisme.



Wat strooien mensen toch snel met die term zeg.



Ik ben zelf "opgevoed" door een narcist, mijn moeder is er 1 van het ergste soort. Narcisme is geen grap en met de mate waarmee men met deze term strooit zou zo ongeveer de halve wereld het hebben...

En dat is niet zo, een klein percentage slechts.



Maargoed, wat wil je weten over narcisme? Vraag maar raak!
Alle reacties Link kopieren
dit topic is al 4 jaar oud, misschien is het handiger om een eigen topic te openen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:zusters schreef op 16 juli 2016 @ 11:51:

[...]





Dit gedrag neigt naar Autisme i.p.v. Narcisme.



Wat strooien mensen toch snel met die term zeg.



Ik ben zelf "opgevoed" door een narcist, mijn moeder is er 1 van het ergste soort. Narcisme is geen grap en met de mate waarmee men met deze term strooit zou zo ongeveer de halve wereld het hebben...

En dat is niet zo, een klein percentage slechts.



Maargoed, wat wil je weten over narcisme? Vraag maar raak!



Best wel een narcistische reactie



Eerste keer op dit forum, direct al een naar gevoel bij iemand. Ik ben hier weg
quote:WillieH schreef op 16 juli 2016 @ 12:16:

[...]





Heb jij het meegemaakt of ik? Wie kan er beter over oordelen, jij of ik!

Mijn verhaal is maar een fractie van 6 jaar relatie.... autisten genieten er niet van een ander te zien lijden,

te isoleren, vreemd te gaan, te stelen van je, je spullen stuk te maken, te verstoppen en mee te gaan zoeken en hebben een geweten etc.

Heb ik het ook over de verborgen narcist en dat is geen autist/asperger

Mensen doen al snel betweterig...

Ik ben overigens ook opgevoed door een narcistische moeder van het ergste soort. Heb een narcistische zus en 21 narcistische relaties achter de rug.

2 jaar coaching en therapie achter de rug waar je alles over het schadelijk gedrag van narcisten leert. Heel wat boeken gelezen over narcisme en psychopathie.

Je hoeft mij echt niets te vertellen over narcisme.



Narcisme viert kennelijk hoogtij in jouw familie. Psychiater zal het wel druk hebben gehad of zijn dit zelf-diagnoses?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven