Nare week gehad, mensen nog wakker?

18-01-2020 01:53 25 berichten
Hoi Viva,

Normaal ben ik hier niet van maar ik geef het toch een kans. Ik heb best een nare week achter de rug. Niet eens hele zware dingen die gebeurd zijn, gewoon een opeenstapeling van kleine, vervelende dingen. Ik merk dat ik me emotioneel voel en m’n gedachten niet kan verzetten. Ik kan op het moment even niet terecht bij de personen waar ik normaal op kan rekenen en had gehoopt dat hier nog mensen wakker zijn, al is het maar om te kletsen.

Liefs
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog wakker :bye: Wat vervelend dat je je zo vervelend voelt! Zijn het dingen die elke keer terugkomen of is dit echt een toevallige ellendige opstapeling van dingen?
Misschien kan je lekker een muziekje opzetten om je gedachten een beetje te verzetten, dat helpt mij soms wel. Hoe ziet je weekend eruit?
In ieder geval een knuffel :hug:
Here am I in my little bubble
Wat fijn dat er nog iemand wakker is :)

Nee over het algemeen ben ik emotioneel vrij stabiel. Maar nu deze week voel ik mij door die opeenstapeling gewoon onstabiel, rot en per toeval ook alleen. De mensen bij wie ik normaal terecht zou kunnen slapen of zijn druk. Slaap ook alleen, terwijl ik wel even behoefte had gehad aan samen slapen, maar helaas is hij weg.

Ik heb het hele weekend deadlines en moet leren voor tentamens helaas. Wel een manier om gedachten te verzetten maar ik merkte ook vandaag weer dat ik dan gauw afdwaal naar de zorgen die ik deze week heb. Ik kan me niet concentreren en dat is rot.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook nog wakker
:hug:

Zou je t van je af kunnen schrijven? Hier of voor jezelf?

Beker warme.melk helpt als je wil slapen en t lukt niet.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Getver, zorgen zijn echt killing voor je (nacht)rust. Ik ben misschien niet fysiek in de buurt, maar ik kom wel even digitaal bij je zitten zodat je niet alleen bent nu.
Apatura schreef:
18-01-2020 02:08
Ik ben ook nog wakker
:hug:

Zou je t van je af kunnen schrijven? Hier of voor jezelf?

Beker warme.melk helpt als je wil slapen en t lukt niet.
Ik wil wel slapen idd maar ik merk gewoon dat ik van verdriet/zorgen een soort fysiek zwaar gevoel ervaar ook. Moest net ook zomaar huilen.
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat je ook de positieve zaken in je leven kan zien, wat ik eruit haal:

Super goed dat je studeert en allerlei deadlines haalt / tentamens maakt.

Veel succes er nog mee in ieder geval, hoop dat het goed komt en je snel kan slapen.
anoniem_394641 wijzigde dit bericht op 18-01-2020 03:45
26.59% gewijzigd
yogayup schreef:
18-01-2020 02:09
Getver, zorgen zijn echt killing voor je (nacht)rust. Ik ben misschien niet fysiek in de buurt, maar ik kom wel even digitaal bij je zitten zodat je niet alleen bent nu.
Dit vind ik heel lief :)
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt inderdaad als een vrij belabberde samenloop van omstandigheden :( En dan ook nog deadlines terwijl je je niet kunt concenteren. Ik herken het gevoel wel. Je weet wel dat het geen zin heeft om te piekeren en na te denken en daarmee je concentratie te verliezen, en toch gebeurt het steeds. Soms helpt het mij als ik bewust de piekerdingen op een rijtje zet en bedenk wanneer ik daar wat aan zou kunnen doen, zodat ik het tot die tijd hopelijk uit mijn hoofd kan zetten. Of je geeft je er juist even helemaal aan over met een jankbui, haha, dat helpt ook nog wel eens.
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Ah, dat heb je net al gedaan lees ik :)
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Ik kon laatst ook niet slapen, ook inderdaad een naar gevoel / stress. Op een gegeven moment heb ik mijn slaapkamerraam open gezet, het rolgordijn een stukje omhoog gedaan, een zielig muziekje opgezet en ben ik op de rand van m'n bed in de frisse lucht gaan zitten terwijl ik naar buiten zat te kijken :rolling:
Wanneer is je vriend weer terug?
rainydays wijzigde dit bericht op 18-01-2020 02:20
Reden: .
5.04% gewijzigd
Here am I in my little bubble
RainyDays schreef:
18-01-2020 02:19
Ik kon laatst ook niet slapen, ook inderdaad een naar gevoel / stress. Op een gegeven moment heb ik mijn slaapkamerraam open gezet, het rolgordijn een stukje omhoog gedaan, een zielig muziekje opgezet en ben ik op de rand van m'n bed in de frisse lucht gaan zitten terwijl ik naar buiten zat te kijken :rolling:
Wanneer is je vriend weer terug?
Nou eerlijk gezegd geen idee. Ik appte hem vanavond “Vanavond wijn en samen slapen?” En toen antwoordde hij het druk te hebben en morgen een lange dag te hebben. Dat kan natuurlijk. Maar toen ik appte “Oh geen probleem. Hoe gaat het met je?” (We hadden elkaar al even niet gesproken) zei hij: “Ik heb even niet zo’n zin om te appen”

Zo is hij soms nou eenmaal, maar ik vond het wel even rot omdat ik juist wel de behoefte heb om hem even te spreken.. Heb geantwoord “Oh okay, something up?” Maar dit heeft hij geopend en genegeerd. Voelt best rot nu met deze timing.
Alle reacties Link kopieren
Kan me voorstellen dat dat rot voelt inderdaad. Zoals ik het lees geef je bij je vriend niet echt duidelijk aan dat je je rot voelt en dat je daarom behoefte hebt om te praten? Vind je dat lastig om aan te geven? Wel vervelend dat hij überhaupt niet echt op je berichten ingaat (of je nou wel of niet duidelijk hebt aangegeven dat je je rot voelt, hij doet sowieso niet echt moeite voor contact). Is je relatie ook een van je piekerpunten deze week?
Een hele vragenlijst haha :lijstje: Ook prima als je geen zin hebt om erover uit te wijden hoor!
Here am I in my little bubble
Alle reacties Link kopieren
Oh, balen! Je mag trouwens ook best actief aangeven dat je hem nodig hebt. Dat je even niet lekker in je vel zit door alle nare dingen en zijn steun kunt gebruiken ipv te zeggen Oh geen probleem. Hij weet nu niet dat jij hem nodig hebt en nu probeer jij hem nog steun te bieden terwijl je het zelf nodig hebt.

Hoe moe of druk ik ook ben, voor mijn partner of een goede vriend(in) zou ik echt tijd maken! Maar dan moet ik wel weten dat er iets aan de hand is.

wel eens gehoord van yoga nidra? Of een bodyscan? Je kunt een instructie video opzoeken op YouTube. Je gaat dan liggen en je wordt door iemand meegenomen in een meditatie door je lichaam langs te lopen. Hierdoor voel je weer je lijf ipv dat je in je hoofd zit de hele tijd (tuurlijk blijven gedachten komen, maar dat is helemaal niet erg). Het kan helpen om tot rust te komen en uit de piekermolen te komen.

Hopelijk heeft het huilen ook wat ontlading gegeven. :hug:
@ Rainydays - Ik vind dat op het moment best moeilijk om aan te geven omdat we dus al de hele week slecht contact hebben. Vorige week was ik bij hem en toen was het allemaal weer heel fijn en was hij hartstikke lief. Maar hij heeft het nu heel druk (had ie ook wel verteld) en vaak als we het heel fijn hebben gehad neemt hij even een beetje afstand. Hij lijkt het dan zelf een soort eng te vinden dat het zo leuk is/zo goed gaat en heeft dan weer even tijd voor zichzelf nodig. Dit ken ik van hem en ik bied hem ook altijd gewoon die ruimte, alleen nu duurt het al een paar dagen (waarschijnlijk omdat ie dus ook erg druk is) en dan ga ik ook twijfelen aan het hele alles. Ik word dan onzeker en bang dat hij me aan de kant gaat schuiven ofzo. Vanwege eerder gedoe tussen ons zit die angst vrij diep.

@ Yogayup - Klopt, ik weet ook dat als ik dat nu zou zeggen hij wss ook wel voor me klaar zou staan. Maar ik weet dat hij vandaag en morgen echt rete druk is en ook zelf veel kopzorgen heeft met werk en dergelijke dus ik wil dan ook niet storen.. Ik ga die body scan straks eens opzoeken!!
Overigens merk ik ook dat ik ineens een ontzettende behoefte heb om mijn ouders te spreken. Heel kinderlijk, maar ik heb ze nu sinds Kerst niet gezien en ik dacht net ineens: “Jeetje, ik heb gewoon ineens behoefte aan een knuffel van m’n moeder”
Ik heb ze wel al even geappt van goh, hoe is het daar, ik merk dat ik jullie mis en heb zin om jullie straks weer te zien! M’n ouders reageren dan heel lief dat het stil is in huis zonder mij en dat ze het leuk vinden dat ik binnenkort weer even thuis ben, en somehow word ik daar nu ineens ontzettend emotioneel van.

Ik heb vorige week een stopweek gehad dus daar kan het emotionele ook niet vandaan komen..
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat je je ouders hebt geappt! Vind ik overigens helemaal niet kinderlijk. Alleen maar fijn dat je zulke fijne ouders hebt!
Het klinkt een beetje alsof je in de relatie je eigen gevoel aan de kant zet. Je geeft aan dat je bang bent dat je vriend je misschien wel aan de kant schuift, terwijl er ook wel dingen in de relatie zijn waar jij ook niet helemaal blij mee bent als ik dat zo hoor. Jouw gevoel is net zo belangrijk als dat van hem! Maar dan moet je het inderdaad wel aangeven, zoals yogayup ook al zei. Heel goed in ieder geval dat je hier even je verhaal komt doen!
Ik ga nu slapen, ik hoop dat jou dat zo ook lukt! :hug:
Here am I in my little bubble
Dankjewel, heel lief dat je even gereageerd hebt :)
Alle reacties Link kopieren
chaoticinternetnerd schreef:
18-01-2020 02:03
Wat fijn dat er nog iemand wakker is :)

Nee over het algemeen ben ik emotioneel vrij stabiel.
Maar nu deze week voel ik mij door die opeenstapeling gewoon onstabiel, rot en per toeval ook alleen. De mensen bij wie ik normaal terecht zou kunnen slapen of zijn druk. Slaap ook alleen, terwijl ik wel even behoefte had gehad aan samen slapen, maar helaas is hij weg.

Ik heb het hele weekend deadlines en moet leren voor tentamens helaas. Wel een manier om gedachten te verzetten maar ik merkte ook vandaag weer dat ik dan gauw afdwaal naar de zorgen die ik deze week heb. Ik kan me niet concentreren en dat is rot.

Misschien ervaar je dit nu niet zo maar: wat ontzettend fijn dat je normaal zo stabiel bent! Dat is een zegen en daar mag (niet moet maar mag) je blij om zijn. Vervelend dat het nu wel erg rot voelt maar misschien helpt het om te denken dat dit ook weer over gaat en je dan weer terug gaat naar emotioneel stabiel.

De opeenstapeling van dingen waar je je rot over voelt en zorgen over maakt, zijn dat dingen waar je 'nu' (als in dit weekend) iets mee moet? Of zit daar geen deadline op en is het er volgende week ook nog wel? Dan zou je kunnen kijken of je een bewuste keuze kunt maken om het te parkeren voor nu, om er dit weekend dus niet mee bezig te zijn (en dat telkens ook tegen jezelf te zeggen als er weer gedachtes over opkomen: ''Maandag (of andere dag) ga ik hier weer aandacht aan besteden, voor nu parkeer ik het even''.
Op die manier zou het kunnen dat je je beter kunt concentreren op het werk wat je dit weekend moet verzetten, wat nu eigenlijk prioriteit heeft als ik het zo lees.
Alle reacties Link kopieren
chaoticinternetnerd schreef:
18-01-2020 02:13
Ik wil wel slapen idd maar ik merk gewoon dat ik van verdriet/zorgen een soort fysiek zwaar gevoel ervaar ook. Moest net ook zomaar huilen.

Dat is goed :hug: . Niet fijn op dat moment maar meestal betekent dat dat het er gewoon even uit moet en dat het daarna weer wat ruimte geeft.
Alle reacties Link kopieren
chaoticinternetnerd schreef:
18-01-2020 02:26
Nou eerlijk gezegd geen idee. Ik appte hem vanavond “Vanavond wijn en samen slapen?” En toen antwoordde hij het druk te hebben en morgen een lange dag te hebben. Dat kan natuurlijk. Maar toen ik appte “Oh geen probleem. Hoe gaat het met je?” (We hadden elkaar al even niet gesproken) zei hij: “Ik heb even niet zo’n zin om te appen”

Zo is hij soms nou eenmaal, maar ik vond het wel even rot omdat ik juist wel de behoefte heb om hem even te spreken.. Heb geantwoord “Oh okay, something up?” Maar dit heeft hij geopend en genegeerd. Voelt best rot nu met deze timing.

Hè jammer dat je je zo opzet voor een teleurstelling, waarom doe je dat? Hij gaf al aan dat hij geen zin had om te appen (over hoe het met hem gaat), dan is het herhalen van de vraag (in iets andere bewoording) niet erg handig en had je het uitblijven van een reactie wel aan kunnen zien komen. Alsof je dat ook graag wilde ofzo, om bevestigd te worden in een soort idee van afwijzing?

Waarom app of bel je hem niet even met de vraag om even aandacht voor jou? Dat je aangeeft dat je even moeilijk zit en graag een virtuele knuffel zou willen? Of even een luisterend oor? Dat lijkt me een stuk constructiever.


Goed dat je bij je ouders wel zoiets aangegeven hebt en je daar een fijne reactie op hebt gehad.
Alle reacties Link kopieren
Heb je nog een beetje geslapen vannacht? En hoe is het verder vandaag gegaan?
Here am I in my little bubble
Hoihoi,

Bedankt voor de reacties, ik heb het druk gehad en niet meer op Viva gezeten, sorry! Vrijdag een vrij korte nacht gehad, maar ook zaterdag druk geweest en dus afleiding gehad gelukkig. 's Avonds lekker samen geslapen waarbij hij heel lief was en we extra veel knuffelden dus dat was wel echt even heel fijn, had ik echt even nodig.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt fijn! Ik ben blij dat je zo druk was dat je hier niet meer had gekeken.
Hopelijk gaan je zorgen snel helemaal over.
Alle reacties Link kopieren
Fijn! Ik sluit me aan bij yogayup.
Here am I in my little bubble

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven