Neem een pilletje en leer jezelf kennen...

03-09-2010 11:19 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zeker waar ik dit onderwerp onder moet voegen, dus daarom hier.

Iemand die ik ken gaat vaak naar feesten en neemt dan ook een pilletje. (Wat voor soort pilletje weet ik niet).

Nu is die gene al een aantal keer met mij erover begonnen dat het zoooo fijn is om zo'n pilletje in te nemen. Volgens haar gaat je masker af en leer je jezelf goed kennen. Ze zei ook dat het haar leuk lijkt om het een keer met mij te doen. Bij hun thuis, ze heeft een vriend, en dan zo'n pilletje innemen, dan voel je je zooo goed (volgens haar). Mijn man is dan ook uitgenodigd....

Mijn man en ik denk er niet aan om zoiets te doen. Ik heb dat ook tegen haar gezegd, maar kennelijk valt het kwartje nog niet.

Ik vraag me af heeft iemand ervaring met 'een pilletje?'

Ik kan me nl. niet voorstellen dat je er dan ineens achter komt wie je bent...
quote:weetgeennick schreef op 03 september 2010 @ 11:28:

Het gaat niet om sex, dat weet ik zeker.

De bedoeling???

Mij zien zonder masker, mij op die manier leren kennen. Zo wordt het uitgelegd. Dingen uitpraten op een manier dat je alles durft te zeggen.

[/quote]We zien ze tegenwoordig niet vaak en als we ze zien dan is het bij anderen. We gaan niet meer zo vaak met elkaar om als vroeger.[/quote]

En omdat jouw vriendin daar blijkbaar een probleem mee heeft moeten jij en je man een pil innemen om dit met haar/ hen uit te praten?
King Louie, je weet wel, dat Oililly-spul voor rimpelige ouwe Viva-meisjes. Blijf van m\'n bakfiets af!
Misschien willen ze wel partnerruil.... want zo'n pil neemt remmingen weg!
Vrienden kun je ook leren kennen zonder een pilletje. Voor vrienden hoef je je geen masker op te houden. Echte vrienden kun je alles vertellen.
Ik vind het altijd nogal triest als mensen alleen 'zichzelf' durven te zijn met behulp van drugs. Als je daar een pil voor nodig hebt, dan zou ik eerder therapie aanraden. En als je het dan ook nog eens nodig vindt dat anderen dat slikken voor een gezellige avond bij jou op visite, dan adviseer ik spoedhulp.

Bovendien staan er op feesten altijd mensen om de pilletjes te laten testen voor mensen ze slikken. Dat is niet voor niets. Een verkeerde pil is letterlijk levensgevaarlijk. Willens en wetens dat risico nemen door thuis te slikken zonder testers in de buurt, is gewoon Russische Roulette.
quote:Lena81 schreef op 03 september 2010 @ 11:30:

Moeten er dingen uitgepraat worden dan?

Zij vinden dat er onderwerpen uit het verleden uitgepraat moeten worden en man en ik hebben zoiets van 'we zijn uitgepraat'.

Geloof me ik vind het ook erg raar. Zij nemen het vaak in als ze gaan feesten en dus ook gewoon thuis, dat het voor hun de gewoonste zaak van de wereld is.

Ze hebben het met meerdere personen over gehad (het lijkt wel een sekte).

Het is voor hun zo normaal, dat ik me bijna een tut voelde om het niet te doen. Gelukkig zag ik later wel in dat ik een normaal mens ben.

Bedankt voor jullie reacties.

Toch wel even lekker om het er zo over te praten\ schrijven.
quote:weetgeennick schreef op 03 september 2010 @ 11:30:

We gaan niet meer zo vaak met elkaar om als vroeger.

Houden zo!

Wat vindt je er van dat ze zo aandringen?
quote:Nammma schreef op 03 september 2010 @ 11:38:

quote:weetgeennick schreef op 03 september 2010 @ 11:39:

[...]

Sorry, maar daar dacht ik dus ook meteen aan. Aan partnerruil.
quote:nummerzoveel schreef op 03 september 2010 @ 11:38:

Ik vind het altijd nogal triest als mensen alleen 'zichzelf' durven te zijn met behulp van drugs. Als je daar een pil voor nodig hebt, dan zou ik eerder therapie aanraden. En als je het dan ook nog eens nodig vindt dat anderen dat slikken voor een gezellige avond bij jou op visite, dan adviseer ik spoedhulp.

Bovendien staan er op feesten altijd mensen om de pilletjes te laten testen voor mensen ze slikken. Dat is niet voor niets. Een verkeerde pil is letterlijk levensgevaarlijk. Willens en wetens dat risico nemen door thuis te slikken zonder testers in de buurt, is gewoon Russische Roulette.

Dat vind ik dus ook en ik heb een keer gezegd dat als ik een pil nodig heb om mezelf te zijn, ik niet goed in mekaar zit.

Daar praatte ze dan zo over heen dat ik niet eens een duidelijke reactie op mijn opmerking kreeg.
quote:Nammma schreef op 03 september 2010 @ 11:38:

Die gedachten hebben veel mensen maar je gaat van drank of drugs echt niet zo maar seks hebben.

Drank of drugs nemen remmingen weg maar dat moet je wel zelf willen, anders gebeurt er niets.

Zoals TO het beschrijft zijn het mensen die waarschijnlijk wel actief zijn met partnerruil onder invloed van drugs. Moeten ze zelf weten maar als TO daar niet op zit te wachten moet ze het zeker niet doen.
Ik heb daar nog helemaal niet bij stil gestaan!

Bij partnerruil!!! Bah!

Gut zeg, ik voel me nu wel erg naief!!
Mijn vrienden zouden het in elk geval niet (meer) zijn!
@Nummerzoveel

Pillen mogen al jaren niet meer op feesten worden getest. Je kunt ze wel testen, maar dan bij speciale smartshops

@TO

Een xtc pil neem je alleen in als je dat zelf echt wil. Dat je 'vrienden' het je zo opdringen vind ik niet kunnen. Bovendien leer je jezelf echt niet beter kennen door zo'n pil. Wel neemt het remmingen weg waardoor je misschien meer durft te zeggen.

Sta je er zelf niet achter, gewoon niet doen! En je bent absoluut geen tut!
quote:weetgeennick schreef op 03 september 2010 @ 11:43:

Ik heb daar nog helemaal niet bij stil gestaan!

Bij partnerruil!!! Bah!

Gut zeg, ik voel me nu wel erg naief!!Ja, dat vond ik ook, maar ik vond het te lullig voor je om dat op te schrijven. Toch ergens goed voor zo'n forum. Ben blij dat we je de ogen hebben kunnen openen.
@ Nummerzoveel: Tegenwoordig niet meer! Je moet ze van tevoren laten testen.

@ Aubrey: Tja, als je maar wilt kun je het prima krijgen. Vind het wel prima dat dat niet meer voor het oprapen ligt. Zo denken mensen, waaronder ik ook, goed na voordat ik weer eens een pil neem. En laat testen van tevoren.

@ Weetgeennick: Ja, vaag verhaal allemaal. Tijd voor nieuwe vrienden?
quote:weetgeennick schreef op 03 september 2010 @ 11:38:

[...]

Zij vinden dat er onderwerpen uit het verleden uitgepraat moeten worden en man en ik hebben zoiets van 'we zijn uitgepraat'.Gewoon zo houden, levert jou niks op dus niet doen. Tip: zoek andere vrienden dan deze "creeps".
King Louie, je weet wel, dat Oililly-spul voor rimpelige ouwe Viva-meisjes. Blijf van m\'n bakfiets af!
Ah, het blijkt wel weer dat ik goed op de hoogte ben van de wereld van drank en drugs! Bedankt voor de correctie!
Ik vind mezelf met volledige controle over wat ik doe best leuk, eigenlijk. Overigens geen ervaring met dat soort pilletjes en dat hou ik liever zo. Maar lijkt me iets in de categorie van 'neem nog een wijntje, daar word je zo lekker los van'.
quote:dutskop schreef op 03 september 2010 @ 11:45:

[...]

Ja, dat vond ik ook, maar ik vond het te lullig voor je om dat op te schrijven. Toch ergens goed voor zo'n forum. Ben blij dat we je de ogen hebben kunnen openen.Ik ben blij dat ik het topic heb geopend, zat eerst erg te twijfelen omdat het zo'n vaag verhaal is.
Ik heb 'vroeger' wel eens een pilletje gehad, maar alleen omdat ik dat echt wilde, niet omdat anderen dat wilden.

Ik ben van mening dat met elk soort drugsgebruik je het alleen moet doen als je er 100% achter staat, weet wat je precies gebruikt, en met mensen die je volledig vertrouwd.

Anders zou ik er echt niet aan gaan beginnen. En dat je meer jezelf wordt is onzin, je bent het meest jezelf wanneer jij je goed in je vel voelt zitten.
Nouja, andere kant dan maar...

Ik heb dat vroeger "wel eens" gedaan en vond het geweldig.

Gezellig bij vrienden thuis, kaarsjes aan, muziekje op, drankjes bij de hand (géén alcohol, niet nodig), snoep/fruit voorradig, matrassen in de kamer... èn de volgende dag geen verplichtingen!

Waren bijzondere avonden die totaal niet om sex draaiden, maar om het gesprekken voeren met elkaar, genieten van muziek en vooral chillen... En ja, soms ging de muziek hard en werd er zelfs op tafels gedanst... tja...

Meestal gebruikten we XTC, soms ook wat anders. Hadden een GGZ-geleerden in ons midden, wat (schijn?)veilig voelde (XTC komt oorspronkelijk uit die hoek). Zou zo'n eerste keer ook absoluut niet in een club of disco doen, je weet tenslotte niet hoe je gaat reageren. Een veilige thuisomgeving was voor mij in ieder geval noodzakelijk om "echt" te kunnen genieten/ontspannen.

Wat ik uit je beschrijving van je vrienden opmaak, komen zij uit zo'n zelfde soort hoek als waarin ik vroeger zat. Heb het regelmatig gedaan, maar nu is't over.... word tegenwoordig al mòe als ik d'r aan denk (maarja, dat clubben is ook gewoonweg over met een paar kleine kids...).

Edit: En oh ja, wij deden ook altijd meteen onze pyama's aan... lekker makkelijk!
anoniem_96367 wijzigde dit bericht op 03-09-2010 12:10
Reden: heul belangrijk, die pyama...
% gewijzigd
Hoe triest is het als je een pilletje nodig hebt om jezelf te leren kennen? Dit zijn geen vrienden, lozen dat volk.
Ik citeer:

Ecstasy helpt om te praten over dingen waar we gewoonlijk moeilijk over spreken. Het is dan ook lange tijd in de Verenigde Staten in de psychiatrie gebruikt om patienten zich te laten ontspannen en sneller aan het praten te krijgen. De Amerikaanse psychiaters maakten er zo min mogelijk ophef over omdat ze bang waren dat ze er geen gebruik meer van mochten maken, zodra het op de lijst van verboden middelen was geplaast. En zo is het ook gegaan. Via de psychiatrie kwam het middel terecht bij de volgelingen van Rajneesh, de Indiase goeroe die tegenwoordig Osho wordt genoemd.
anoniem_96367 wijzigde dit bericht op 03-09-2010 12:18
Reden: teveel info...
% gewijzigd
Nog wat:

In de jaren zeventig werd ecstasy gebruikt om te communiceren en gezamelijk te mediteren op spirituele bijeenkomsten bij kaarslicht, zachte muziek en wierook. Er werd kruidenthee bij gedronken en er werden zoete, sappige vruchten opgedient. Ecstasy is dan ook een uitstekend middel om met jezelf in contact te komen. De beste plaats om dat te doen is thuis, of in een omgeving waar je je veilig voelt. Telefoon eruit, je moet niet gestoord kunnen worden, geen tv, goede muziek klaarleggen, evenals lekkernijen en vruchten, (koude) thee, vers vruchtesap, water en eventueel wierook. Ecstasy werkt het best als de gebruiker vier of vijf uur van tevoren niet meer eet. Neem voor de trip een douche of een bad. Ecstasy werkt heel sterk als je het �s ochtends na het ontwaken inneemt.

Het is geen sekspil, maar het stimuleert gevoelens van liefde en tederheid. Onder invloed van ecstasy kan het een heel bijzondere ervaring zijn om je geliefde aan te raken of te strelen. Ecstasy kan ook gebruikt worden om in een groep te communiceren. Het is dan raadzaam de sessie in een kring te beginnen, eventueel op de grond. Zorg ervoor dat iedereen zo comfortabel mogelijk zit. De muziek moet van tevoren heel bewust worden uitgekozen; vaak is er tijdens zo�n gezamelijke sessie een tijdlang behoefte aan stilte. Naarmate de muren die de gebruikers om zich hebben opgetrokken oplossen, zullen de gesprekken een hogere vlucht nemen. Op den duur ontstaan er onderlinge contacten en wordt de kring verbroken. Het is goed om tegen het einde van de sessie in een kring weer af te sluiten.
@ Djaza, ach ieder z'n ding. Mij niet gezien, aan de pillen thuis. Kan wel zijn dat het oorspronkelijk gebruikt werd om aan de praat te geraken, wil niet zeggen dat dat de ideale manier van gebruik is.

Speed werd eerst ook als afslankmiddel gebruikt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven