niet naar WC gaan

09-05-2012 14:56 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het stom als ik in gezelschap naar de WC moet. Eigenlijk al m'n hele leven. En ik vraag me af of er mensen zijn die dit herkennen.

Ik had het vroeger al op school. Als ik dan naar de WC ging dacht ik 'oh nu denkt vast iedereen dat ze moet plassen'. En dat vond ik vervelend. Met als gevolg dat ik het het liefst ophield tot ik weer thuis was. Of nog langer als ik bijvoorbeeld bij een vriendinnetje speel.

Ik heb het wat minder bij mensen die ik goed ken. Maar bijvoorbeeld op een eerste date vind ik het een soort no-go om naar de WC te gaan op zo'n avond. Pas als ik echt bijna ontplof (wat niet snel gebeurt) kan ik me erover heen zetten.

Het geeft me verder een soort idee van controle over mezelf als ik lang m'n plas ophoud. Misschien moet ik toch eens met een psycholoog gaan praten.
Dat lijkt me een goed plan, die laatste zin

Iedereen gaat naar de wc, zelfs je date. En Bea
Geen slecht idee om er over te gaan praten. Ik hield het in het verleden urenlang op en dat heeft zijn tol geëist. Uiteindelijk 3x terugkerende nierbekontsteking gehad. En dat is écht geen pretje, kan ik je vertellen. Dat krijg je als je niet genoeg plast en niet genoeg drinkt om je nieren schoon te houden.

Om dat te voorkomen is praten toch noodzakelijk (of je er sneller overheen zetten, niet totdat je 'ploft').
Ga je dan ook drinken weigeren op een gegeven moment?

Als ik met iemand afspreek en die gaaaaaaaaaat maar niet naar de wc de hele dag of hele date, vraag ik me wel af hoe die dat voor elkaar krijgt
Ik ging vroeger op school nooit naar de wc. Omdat die wc's te goor waren om op te gaan zitten.. fietste ik uiteindelijk met gruwelijke buikpijn naar huis.. ook niet slim...
Zit je lekker de hele avond met samengeknepen billen. Gezellig. Plassen is de normaalste zaak van de wereld, net als ademhalen..
verba volant, scripta manent.
Denk je echt dat je hiermee naar een psycholoog moet? Je kan toch proberen om te gaan als je moet, ongeacht in welk gezelschap je bent.

Verder hou ik het ook wel eens op als ik op onbekend terrein ben en dus moet zoeken, of als ik het gevoel heb erg bekeken te worden als ik wegloop (mijn kont dan met name ). Dus als ik niet op m'n gemak ben probeer ik het uit te stellen, maar als ik moet dan ga ik (anders word het nog gênanter ).
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Het is toch niet raar dat je moet plassen?

Vorige week zat ik in een ver buitenlandse Mc Donalds met de kinderen. Gezien het feit dat mijn maagje en darmpjes toch moesten wennen aan het andere eten, rende ik naar een druk toilet. Ik heb daar de boel zo schandalig achter gelaten (wc trok ook nog eens niet door) dat ik de kinderen meegenomen heb en heel snel die MC uit ben gelopen.

Dat is nou wel genant
quote:rozenstruikje schreef op 09 mei 2012 @ 15:13:

Het is toch niet raar dat je moet plassen?

Vorige week zat ik in een ver buitenlandse Mc Donalds met de kinderen. Gezien het feit dat mijn maagje en darmpjes toch moesten wennen aan het andere eten, rende ik naar een druk toilet. Ik heb daar de boel zo schandalig achter gelaten (wc trok ook nog eens niet door) dat ik de kinderen meegenomen heb en heel snel die MC uit ben gelopen.

Dat is nou wel genant Waarom? Ik vind het een beetje schandalig als je zo doet
Alsof mensen er bewust over denken dat een ander naar de wc gaat er er nog een negatieve mening over zouden vormen.

Ik denk dat 'hee daar vliegt een vogeltje' vaker gedacht wordt.
quote:luni schreef op 09 mei 2012 @ 15:15:

[...]

Waarom? Ik vind het een beetje schandalig als je zo doet

Jij had de jufrouw er even bij geroepen? Nee, ik ben hard weggelopen

(niet alles te serieus nemen)
Ik vind het raar als je de boel vies achterlaat.. je zou in elk geval kunnen melden dat de wc niet doortrekt. Ofzoooow
Hoe kan je dat zo lang ophouden? Ik moet echt elk half uur naar het toilet. Geloof dat ophouden niet zo goed is en blaasontsteking kan veroorzaken.

Weet je wat genant is, moeten overgeven op het toilet (nee niet door drank). En dan maar hopen dat ze het niet gehoord hebben en dat je alles goed hebt schoongemaakt .
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:luni schreef op 09 mei 2012 @ 15:18:

Ik vind het raar als je de boel vies achterlaat.. je zou in elk geval kunnen melden dat de wc niet doortrekt. OfzoooowIk spreek geen chinees
Ik weet niet of meer mensen dat hebben, maar ik kan er slecht tegen als ik weet dat iemand nodig moet.

Dat aan het begin van een autorit iemand zegt: Oh eigenlijk moet ik best nodig naar de wc... nouja, komt thuis wel. En dan moet je nog 1,5 uur.

Ik vind dat niet prettig
Zelf naar toilet moeten doe ik niet zo moeilijk over. Ik heb lastige darmen dus soms moet ik zomaar vanuit het niks en ook wel eens meerdere keren in een half uur.

Ja de stank vind ik vervelend. Maar tijdens een gesprek loop ik gewoon weg, als dat moet.
Of dat je op je werk de grote boodschap hebt gedaan, je ongemerkt weg wilt sluipen vanwege een bepaald niet 123 weggaand aroma (en er geen luchtverfrisser te bekennen is), maar er toch een collega net na jou naar het toilet gaat..
Dat herken ik.

Ik durf gewoon niet. Ik vind het ver-schrik-ke-lijk als mensen me kunnen horen plassen, of de grote boodschap horen doen. Ik heb nogal vaak diarree met bijbehorende knallen. Soms als iemand binnenkomt zit ik muisstil op de wc, hopend dat ze snel weggaat.

Toen ik net met mijn vriend was durfde ik ook nauwelijks te plassen. En wrong me in allerlei bochten om te richten op een stuk waar het gehorig was (wc met gat voorin ).

Ik logeerde bij schoonzusje en wist dat hun slaapkamerdeur open was (voor de kids), ik moest plassen en heb werkelijk tot het allerlaatste moment liggen hopen dat het inene 07:00 was en ze opstonden, zodat ik gerust kon gaan. Pas toen ik het niet meer hield, ben ik de trap (sliep op zolder) afgeslopen. Verschrikkelijk!
Ik had er als kind wel last van, met name bij de grote boodschap. En het feit dat iemand me kon horen plassen/poepen zorgde ervoor dat ik al niet meer kon.

Maar tegenwoordig allang niet meer hoor. Vier bevallingen en bijbehorende ziekenhuisopnames, hebben veel valse schaamte weggehaald.

Bovendien vertoef ik de laatste jaren veel op evenementen(ook s' nachts), waar je hutjemutje je behoefte moet doen, op een meestal niet bepaald steriele wc, met een beetje pech ook nog op een dixie(daar heb ik dan wel weer een ontzettende hekel aan, maar wat moet, dat moet).

En daar zoek ik altijd de meest rustige momenten uit om naar de wc te gaan, om 6 uur 's ochtends bijvoorbeeld.
Dat ken ik wel Moonlight. Dan ga ik bezorgd zitten zijn voor die ander
quote:Mylene_Valerie schreef op 09 mei 2012 @ 15:19:

Hoe kan je dat zo lang ophouden? Ik moet echt elk half uur naar het toilet. .

Kwestie van gewenning, denk ik.

Op de een of andere manier geeft het ook een positief gevoel van zelfcontrole. En hoewel ik weet dat het niet zo is, denk ik toch dat veel mensen het raar vinden of zo als ik ga plassen. Het zit nogal hardnekkig tussen de oren.
It wasn't me..
Ik heb het idee dat het ook cultuur gebonden is. In een Turks hotel waar ik werkte zaten de Nederlandse gasten soms uitgebreid te vertellen hoe hun toiletbezoek was verlopen. Engelse gasten vonden dat dan genant. Die zeiden hooguit "I going to the bathroom".
quote:truffelmaffia schreef op 09 mei 2012 @ 15:23:

Dat herken ik.

Ik durf gewoon niet. Ik vind het ver-schrik-ke-lijk als mensen me kunnen horen plassen, of de grote boodschap horen doen. Ik heb nogal vaak diarree met bijbehorende knallen. Soms als iemand binnenkomt zit ik muisstil op de wc, hopend dat ze snel weggaat.

Toen ik net met mijn vriend was durfde ik ook nauwelijks te plassen. En wrong me in allerlei bochten om te richten op een stuk waar het gehorig was (wc met gat voorin ).

Ik logeerde bij schoonzusje en wist dat hun slaapkamerdeur open was (voor de kids), ik heb werkelijk tot het allerlaatste moment liggen hopen dat het inene 07:00 was en ze opstonden, zodat ik gerust kon gaan. Pas toen ik het niet meer hield, ben ik de trap (sliep op zolder) afgeslopen. Verschrikkelijk!

O zo herkenbaar!!

Of midden in de nacht, op de Zwarte Cross, in het pikkedonker naar de wc struimen in een meter modder.. sommige modderplassen waren warm.. mss mensen die de wc niet haalde..??
quote:truffelmaffia schreef op 09 mei 2012 @ 15:23:

Ik logeerde bij schoonzusje en wist dat hun slaapkamerdeur open was (voor de kids), ik moest plassen en heb werkelijk tot het allerlaatste moment liggen hopen dat het inene 07:00 was en ze opstonden, zodat ik gerust kon gaan. Pas toen ik het niet meer hield, ben ik de trap (sliep op zolder) afgeslopen. Verschrikkelijk!Dat zou ik ook kunnen doen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven