Nieuw jaar, nieuw topic. Op naar 2019!
donderdag 4 januari 2018 om 16:44
Bijna precies een jaar geleden opende ik hier mijn eerste topic.
In augustus 2016 ging ik naar de huisarts ivm een rare harde plek net onder mijn ribben. Nog geen 5 uur later kreeg ik te horen dat ik uitgezaaide kanker had en ben ik de medische molen ingegaan. Binnen een week was duidelijk dat ik darmkanker had, met een uitzaaiing van 30 cm op mijn lever en dat, als ik direct aan de chemo had, ik een kans had van minder dan 10% dat het nog te behandelen was en ik dit zou overleven. Op de dag van die uitslag brak ik en opende ik hier een topic. Met een best bizarre titel voor iemand die in het echte leven niets van knuffels (en vooral niet van vreemden) moet hebben
Voor iedereen die dat niet gelezen heeft: nee, het wonder heeft niet plaatsgevonden. Wel een kleiner wonder: ik ben er nog steeds en naar omstandigheden in redelijke goede gezondheid.
Het afgelopen jaar heb ik hier uitgehuild, gekankerd op de situatie en na elke nieuwe scan opgelucht verteld hoe ontzettend goed ik blijk te zijn in kanker hebben. En jullie als uitlaadklep gebruikt voor de frustraties die het oplevert als je de ene dag nog een gewone vrouw van 35 bent, moeder van 2 kinderen, een leuke baan met de ambitie nog flink hoger te komen, net een huis gekocht (de oplevering had nog niet eens plaatsgevonden) en de volgende dag een patient bent met een levensverwachting van 'misschien 2 jaar'. Wat er dan door je heen gaat is eigenlijk niet te beschrijven, dus dat ga ik hier ook niet doen.
Anyway, ik ben zo goed in kanker hebben dat het vorige topic volgeschreven is! Hier zal ik dus vrolijk en soms minder vrolijk, verder gaan. Doel is om ook 2019 te halen!
In augustus 2016 ging ik naar de huisarts ivm een rare harde plek net onder mijn ribben. Nog geen 5 uur later kreeg ik te horen dat ik uitgezaaide kanker had en ben ik de medische molen ingegaan. Binnen een week was duidelijk dat ik darmkanker had, met een uitzaaiing van 30 cm op mijn lever en dat, als ik direct aan de chemo had, ik een kans had van minder dan 10% dat het nog te behandelen was en ik dit zou overleven. Op de dag van die uitslag brak ik en opende ik hier een topic. Met een best bizarre titel voor iemand die in het echte leven niets van knuffels (en vooral niet van vreemden) moet hebben

Voor iedereen die dat niet gelezen heeft: nee, het wonder heeft niet plaatsgevonden. Wel een kleiner wonder: ik ben er nog steeds en naar omstandigheden in redelijke goede gezondheid.
Het afgelopen jaar heb ik hier uitgehuild, gekankerd op de situatie en na elke nieuwe scan opgelucht verteld hoe ontzettend goed ik blijk te zijn in kanker hebben. En jullie als uitlaadklep gebruikt voor de frustraties die het oplevert als je de ene dag nog een gewone vrouw van 35 bent, moeder van 2 kinderen, een leuke baan met de ambitie nog flink hoger te komen, net een huis gekocht (de oplevering had nog niet eens plaatsgevonden) en de volgende dag een patient bent met een levensverwachting van 'misschien 2 jaar'. Wat er dan door je heen gaat is eigenlijk niet te beschrijven, dus dat ga ik hier ook niet doen.
Anyway, ik ben zo goed in kanker hebben dat het vorige topic volgeschreven is! Hier zal ik dus vrolijk en soms minder vrolijk, verder gaan. Doel is om ook 2019 te halen!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
donderdag 27 september 2018 om 08:05
donderdag 27 september 2018 om 19:15
Komt hij vaker aan de deur omdat je dan wél een pakketje hebt besteld en heeft hij wellicht mee gekregen dat je ziek bent? Misschien was een onhandige poging tot medeleven betuigen. Of je had inderdaad gewoon vette sjans.
Ik ben blij te lezen dat de zon weer even schijnt in jouw leven en dat je weet zin hebt om de rekenlessen op te pakken.

Ik ben blij te lezen dat de zon weer even schijnt in jouw leven en dat je weet zin hebt om de rekenlessen op te pakken.
donderdag 27 september 2018 om 22:40
vrijdag 28 september 2018 om 08:26
Nou, als ik Kiki heette zou ik nu een vet spannend ranzig verhaal kunnen schrijven over hoe ik opgetut zat te wachten en hoe hij precies aanbelde toen kinderen, schoonmaakster en schoonmoeder er niet waren, maar de waarheid is gelukkig minder erg. Alhoewel.....
Ik heb een blauwtje gelopen!
Hij is niet geweest! Tot zover mijn sjans
Dus wees maar gerust, het lag niet aan mij dat jullie pakketjes gisteren niet bezorgd zijn!
Ik heb een blauwtje gelopen!

Hij is niet geweest! Tot zover mijn sjans

Dus wees maar gerust, het lag niet aan mij dat jullie pakketjes gisteren niet bezorgd zijn!
vrijdag 28 september 2018 om 09:43
zondag 30 september 2018 om 21:37
dinsdag 2 oktober 2018 om 09:36
Sorry, niks aan de hand hier!
Afgezien van dat ik steeds in slaap val
.
Oudste moet deze week boekbespreking houden dus pikt steeds mijn laptop in..... (En typen op telefoon vind ik zo'n rotwerk). Oh, en vraagt ook best wat tijd om te zorgen dat iemand in de klas gaat begrijpen waar het boek over gaat.
En ik heb het hardstikke druk met... Ja, wat eigenlijk? Met ziek zijn. Ik ga zo leren hoe ik mijn haar moet wassen, geregeld dat de huisarts binnenkort die enorme wrat bovenop mijn hoofd weg gaat halen, ik probeer mijn pensioenoverzicht van mijn aanvullend aoverzekering te begrijpen (en dan hoor ik nog verstand td hebben van de financiële sector, hoe doen anderen dit?????)...... Tussendoor vragenlijsten invullen om kinderen in plusklas te krijgen, kind vertellen dat een 9 voor je eerste toets Engels hartstikke goed is ook al is het geen 10 (en vond ik zijn enige foute antwoord ook goed).
Ik vraag me soms echt af hoe ik hier vroeger een baan bij had als ik nu al niet eens tijd heb om wat op het vivaforum te posten
Afgezien van dat ik steeds in slaap val

Oudste moet deze week boekbespreking houden dus pikt steeds mijn laptop in..... (En typen op telefoon vind ik zo'n rotwerk). Oh, en vraagt ook best wat tijd om te zorgen dat iemand in de klas gaat begrijpen waar het boek over gaat.
En ik heb het hardstikke druk met... Ja, wat eigenlijk? Met ziek zijn. Ik ga zo leren hoe ik mijn haar moet wassen, geregeld dat de huisarts binnenkort die enorme wrat bovenop mijn hoofd weg gaat halen, ik probeer mijn pensioenoverzicht van mijn aanvullend aoverzekering te begrijpen (en dan hoor ik nog verstand td hebben van de financiële sector, hoe doen anderen dit?????)...... Tussendoor vragenlijsten invullen om kinderen in plusklas te krijgen, kind vertellen dat een 9 voor je eerste toets Engels hartstikke goed is ook al is het geen 10 (en vond ik zijn enige foute antwoord ook goed).
Ik vraag me soms echt af hoe ik hier vroeger een baan bij had als ik nu al niet eens tijd heb om wat op het vivaforum te posten

dinsdag 2 oktober 2018 om 13:01
dinsdag 2 oktober 2018 om 14:42
Ja, bizar he? Maar op zich ook wel fijn, want anders zou ik me de hele dag kapot vervelen
.
Ik heb een nieuw shopgebied ontdekt: ik heb vandaag weer een nieuw hoofddoekje gekocht. Maar ja, nu ik mijn pruik veel minder draag dan verwacht omdat het zo jeukt, moet ik natuurlijk wel bij elke outfit een passend doekje hebben toch?
En natuurlijk ook de complete pruikenshampoo-lijn aangeschaft. Big business dat kaal zijn: speciale hoofdhuidolie, hoofdhuidcreme, pruikenshampoo, pruikenbalsem etc etc.
En het is oktober, dus borstkankermaand is begonnen! In de haarwinkel en in het ziekenhuis vliegen de uitnodigingen je om te oren. Ja, ik wil een massage, gelakte nagels en mooie make-up! Oh nee, verkeerde kanker, ik mag niet.....
(ok, ik weet zeker dat als ik dit zou zeggen ik wel mag komen hoor, maar ik vind het gewoon stom!). Ik ga gewoon zelf een vereniging oprichten voor kankervrouwen en dan mogen mensen met borstkanker lekker niet komen! Ga ik de plaatselijke snackbar als sponsor vragen, want er horen natuurlijk wel kroketten en bitterballen bij!

Ik heb een nieuw shopgebied ontdekt: ik heb vandaag weer een nieuw hoofddoekje gekocht. Maar ja, nu ik mijn pruik veel minder draag dan verwacht omdat het zo jeukt, moet ik natuurlijk wel bij elke outfit een passend doekje hebben toch?

En natuurlijk ook de complete pruikenshampoo-lijn aangeschaft. Big business dat kaal zijn: speciale hoofdhuidolie, hoofdhuidcreme, pruikenshampoo, pruikenbalsem etc etc.
En het is oktober, dus borstkankermaand is begonnen! In de haarwinkel en in het ziekenhuis vliegen de uitnodigingen je om te oren. Ja, ik wil een massage, gelakte nagels en mooie make-up! Oh nee, verkeerde kanker, ik mag niet.....

(ok, ik weet zeker dat als ik dit zou zeggen ik wel mag komen hoor, maar ik vind het gewoon stom!). Ik ga gewoon zelf een vereniging oprichten voor kankervrouwen en dan mogen mensen met borstkanker lekker niet komen! Ga ik de plaatselijke snackbar als sponsor vragen, want er horen natuurlijk wel kroketten en bitterballen bij!
dinsdag 2 oktober 2018 om 15:04
Nee klopt, ik neem hen ook niks kwalijk hoor! Hoop niet dat dat zo overkwam. Ik vind het alleen maar rot voor ze dat ze borstkanker hebben. En ik hoop dat iedereen die hier mee leest het ook vooral niet verkeerd opvat!
Het is het circus er omheen wat me stoort, en eigenlijk denk ik dat als ik wel borstkanker haf gehad het me misschien nog wel gestoord had. maar dat zegt misschien wel meer over mij dan over het circus....
Het is het circus er omheen wat me stoort, en eigenlijk denk ik dat als ik wel borstkanker haf gehad het me misschien nog wel gestoord had. maar dat zegt misschien wel meer over mij dan over het circus....
dinsdag 2 oktober 2018 om 15:58
dinsdag 2 oktober 2018 om 16:48
Ik ook. Compleet met ‘hippe sieraden’ en BN’ers die opeens hun gezicht laten zien op een of ander gala.
Laatst ook bij een georganiseerde wandeling: je werd min of meer naar een stand van Pink Ribbon gestuurd. Ik zei netjes ‘geen interesse’ en toen kreeg ik de sneer dat ook IK misschien wel borstkanker zou krijgen en dat ik dan blij zou zijn dat pink Ribbon bestond. Eh.. pardon?!

Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 2 oktober 2018 om 17:25
Jezusmina, wat erg! Helemaal omdat Pink Ribbon vooral bezig is met 'awareness' en nauwelijks geld inzamelt voor onderzoek en andere nuttige dingen.himalaya schreef: ↑02-10-2018 16:48Ik ook. Compleet met ‘hippe sieraden’ en BN’ers die opeens hun gezicht laten zien op een of ander gala.
Laatst ook bij een georganiseerde wandeling: je werd min of meer naar een stand van Pink Ribbon gestuurd. Ik zei netjes ‘geen interesse’ en toen kreeg ik de sneer dat ook IK misschien wel borstkanker zou krijgen en dat ik dan blij zou zijn dat pink Ribbon bestond. Eh.. pardon?!![]()
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
donderdag 4 oktober 2018 om 20:56
Ik ben dus toch niet de enige die zich er aan stoort
. Niks glamourous aan kanker hebben aan hoor.
Boekbespreking was vandaag en ging goed, geloof ik. Hij heeft er niet zo veel over verteld. Hij had best een ingewikkeld boek, de ongelooflijke avonturen van Merel Jansen, dus hij (en man) had er best wat tijd in zitten om er een logisch verhaal van te maken.
Jongste is al weer over zijn 9 heen, gelukkig
. Hij had playground ingevuld in de zin 'There are lots of trees in the.....". Moest natuurlijk woods zijn, maar ja, het woord tree hadden ze niet geleerd en de grote speeltuin hier heet de bosspeeltuin... Ik vond het dus best een goed antwoord van hem
Verder bereid ik me vast voor op de volgende schoolrel
. Deze week zijn er vragenlijsten verstuurd aan de ouders van de kinderen die 'misschien in de plusklas komen'. Ingrediënt 1 voor oudergezeik: "waarom heb ik voor mijn kind geen uitnodiging gehad?" Daarnaast ouders die dus wel de vragenlijst hebben gehad maar waarvan het kind er dan toch niet in komt ("welke vraag had ik anders moeten beantwoorden?") en nu heb ik inside info over wie er in mijn rekengroepje mag, wat als een soort troostprijs ingezet gaat worden voor de kinderen die niet in de plusklas komen (Ehm,,, ingrediënt 3, behalve dan mijn eigen kinderen die zowel in de plusklas als in het rekenclubje mogen...). Ik ga vooral heel erg mijn best doen geen partij te worden denk ik. Overigens is er over die hele plusklas ook nog 0,0 officiële info verstrekt vanuit school, behalve dat ze er na de herfstvakantie mee willen starten. Maar goed, mijn kinderen gaan nu allebei weer met plezier naar school (en ik heb al gehoord dat ze er in komen), dus ik wacht het allemaal wel af. Maar ik weet zeker dat het schoolplein binnenkort vol staat met groepjes ouders.
Verder vandaag koekjes gebakken (ja, al onze boodschappen komen van de AH vandaan, dus daar kon ik niet aan ontkomen natuurlijk). Was daar zo moe van (en man is toch niet thuis) dat ik daarna pizza heb besteld. Lekker onverantwoord gedaan vandaag dus.

Boekbespreking was vandaag en ging goed, geloof ik. Hij heeft er niet zo veel over verteld. Hij had best een ingewikkeld boek, de ongelooflijke avonturen van Merel Jansen, dus hij (en man) had er best wat tijd in zitten om er een logisch verhaal van te maken.
Jongste is al weer over zijn 9 heen, gelukkig

Verder bereid ik me vast voor op de volgende schoolrel

Verder vandaag koekjes gebakken (ja, al onze boodschappen komen van de AH vandaan, dus daar kon ik niet aan ontkomen natuurlijk). Was daar zo moe van (en man is toch niet thuis) dat ik daarna pizza heb besteld. Lekker onverantwoord gedaan vandaag dus.