ongelukkig zoekt geluk

20-07-2010 18:05 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
---
Op wat voor hulp wacht je nu? Ik denk dat je het best geholpen bent met een goede psycholoog. Aan angsten ligt vaak iets anders ten grondslag en als alleen de angst verholpen wordt, dan zie je vaak dat er een nieuwe angst voor in de plaats komt.

Ik denk ook dat jij je angst niet zult kunnen beheersen zonder hulp, maar wat je wel kunt doen is jezelf leren om er beter mee om te gaan. Je schrijft dat jij je kinderen wel naar school brengt, dus je durft nog wel iets. Misschien kun jij voor jezelf kleinere doelen opstellen die wellicht wel haalbaar zijn? Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat je absoluut niet op een dagje pretpark zit te wachten, maar misschien lukt een ijsje halen in de buurt wel? Of misschien een wandeling in een park of bos in de buurt? Of misschien lukt dat beter als er iemand is die met je mee wil gaan?
wow.. dat was snel! waarom weghalen? was net nog aan het nadenken over mijn reactie
He zwartbloem,

ik heb net je topic gelezen en nu zie ik dat je hem hebt verwijderd.

Ik vond je verhaal heel duidelijk geschreven en ik denk dat er heel wat vrouwen op dit forum zijn die jou advies kunnen geven of waar jij je verhaal mee kunt delen.

Waarom heb je het verwijderd?
Hoi zwartbloem je verhaal klinkt heel zwaar. Hoe lang zit je al in deze situatie?

Je zit in behandeling en hebben zij niet geadviseerd je medicijnen in te blijven nemen? Het lijkt mij dat je die echt nodig hebt. Als de depressie zo erg is dan kun je er niet uitkomen zonder. Waarom slik je ze niet en hoe lang slikte je ze wel.

Je klinkt heel angstig en dat kan veroorzaakt worden door een depressie en borderline. En angst stagneert en daardoor kom je tot niets.

Je geeft aan dat je teleurgestelt bent in zorg. Het lijkt of zij maar voor jou moeten werken ipv dat jij ook aan de slag gaat met jezelf.
He dat is snel!
@daaromniet

Volgens mij schreef TO dat zij geen medicijnen gebruikt (of gebruikt heeft). En ik vind het nogal eng om hier op basis van een geschreven berict diagnoses te stellen. Angststoornissen kunnen namelijk ook prima ontstaan los van welke psychische ziekte dan ook.
Sorry! ik dacht dat niemand het nog gelezen had (etenstijd he, is het rustig ) ik durfde het uit eindelijk niet te laten staan.
TO schreef wel over medicijnen. En er stond dat ze depressief is met pleinvrees en een diagnose borderline heeft. Dat verzin ik niet..
en ik heb niet gezegd dat ze een angststoornis heeft. Dat is jouw diagnose.
@daaromniet

Mijn excuus, dan had ik over de borderline heen gelezen. TO schreef over de pillen dat ze geen pillen wilde. En ik ben ook geen dokter, maar TO schreef zelf dat ze pleinvrees heeft en volgens wikipedia is dat een angststoornis (of paniekstoornis).
Een juiste diagnose stellen is een kunst, zelfs voor professional.

Wikipedia is een leuke bron, maar elke kloot kan er wat opzetten, dus of het nou echt allemaal zo betrouwbaar is......

Ik heb de OP gelezen en er zijn meerdere dingen die elkaar dwars zitten, en om ze allemaal los van elkaar te hebben is al moeilijk genoeg , laat staan de combi van dezen.

Ik vond je erg negatief klinken in de OP.

Het ene ben je in teleurgesteld (hulpverlening/zorg), het andere wil je niet (medicatie). Misschien werkt de ene vorm van hulpverlening niet voor je en ben je beter af met een andere, misschien bevalt het ene medicijn niet maar het andere wel. Dat is heel persoonlijk wat werkt bij een persoon.

Je wilt veranderen schrijf je. Maar hoe wil je dat doen als je 2 belangrijke manieren die meestal werken (een combi van het een met het andere: dus en praten en pillen is meestal het meest effectief) ?? Je kunt het ook in de alternatieve hoek gaan zoeken, doe je dat?

Ik weet hoe moeilijk het is, en heb nu ook mijn eigen gevecht.

Ook jij zult moeten vechten als je wilt veranderen.

Je moet ergens beginnen.
Jammer dat je jezelf geen kans hebt gegeven om deze discussie aan te gaan. Je topictitel klinkt zo wanhopig, dat je echt niet om steun verlegen zou zijn nu.

Afgaande op de enige post die er nog wel staat: laat je hulpverleners aan je aangeven of je je zeurderig of slachtofferig gedraagt. Vul dit niet voor ze in, durf om hulp te vragen, probeer voor jezelf duidelijk te krijgen wat je het liefst van je omgeving zou willen krijgen aan ondersteuning en ga daarna met je omgeving/hulpverlening na of jouw wens haalbaar is.

Zoek geluk in hele kleine dingetjes zoals Nummerzoveel al schreef. En hoewel je je hulpvraag richt op de dingen die je niet kan, is de uiteindelijke oplossing gelegen in uitzoeken welke dingen je wel kan, en daar je geluk in zoeken.

Zoek ook mensen om je heen en zorg ervoor dat die mensen graag bij je willen blijven en je willen bijstaan (dus mopper constructief op ze of mopper in stilte als constructief even niet lukt).

Sterkte. Ik hoop dat je snel genoeg terug kunt kijken op deze donkere periode terwijl je dan intens geniet van dat je daar doorheen bent gekomen.
Beste Zwartbloem,

Geluk moet je niet zoeken........dat zit in je! Succes!
voer eendjes geen oorlog!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven