Op zoek naar jezelf

21-03-2013 20:35 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Wat vervelend allemaal.

Heb je nu ook nog je fulltime werk en daarnaast je studie? Ik denk dat je ook gewoon wat tijd voor jezelf nodig hebt en wat rust, gezien je gezondheidsklachten.

Met af en toe 10 minuutjes voor jezelf, bij wijze van spreken, kom je niet echt toe aan rust en dingen op hun plek laten vallen.

Succes en sterkte ermee.
Wat vervelend allemaal voor je zeg!

Het is ook lastig om het steeds van de positieve kant te zien, maar vindt het heel goed dat je dat wel probeert! Uiteindelijk leer je er van in het leven moet je maar denken.

Ik herken het wel een beetje, in die zin dat ik mezelf ook nu pas aan het (her)ontdekken ben.

Ben al die jaren vooral bezig geweest met anderen, wat anderen vonden, en van het ondersteboven zijn als mijn vriend vreemdging etc. Toen ben ik maar iets gaan studeren en nu denk ik eigenlijk: wie ben ik en vind ik dit zelf überhaupt wel leuk?

Dus ben nu eigenlijk ook enigszins bezig alles weer op een rijtje te zetten en te kijken naar wat ik leuk vind om later te doen.

Ik denk dat het belangrijk is tijd voor jezelf te nemen en als dit spontaan heel lastig is dit gewoon in te plannen in je agenda. Even lekker ontspannen, of schrijven, of gewone boeken lezen of juist boeken die gaan over ontspanning en dingen op een rijtje zetten (uit de bieb bijvoorbeeld) Of ga een meditatiecursus volgen, of een les als body & mind of bodybalance op de sportschool?
.
Ook ik herken je verhaal...

Zelf veel (medisch) mee gemaakt, beste vriendin die ongeneeselijk ziek is en maar blijven doen alsof alles echt wel goed gaat...

Dit ging het ook een aantal jaren best wel, maar goed, uiteindelijk (natuurlijk?!) niet meer. Met verschillende omzwervingen (psycholoog, psycholoog, haptonoom) inmiddels bij een massage therapeute en een andere psycholoog terecht gekomen, waar ik veel baad bij heb.

Voor mij is het een proces waar ik nog steeds in zit en ongetwijfeld iets wat ook nog veel tijd (en moeilijke momenten) zal gaan kosten. Maar inmiddels leer ik mezelf wel steeds wat beter kennen en geniet ik nog steeds van (de kleine) dingen in het leven (oei, dat klinkt wel zwaar :p)

Ik vind het ook wel een leerzaam proces en ben erg blij met de mensen om me heen die hiermee helpen (zowel de hulpverleners als mn vrienden!)
.
Hier ook herkenbaarheid.

Toen ik na een relatiebreuk erachter kwam dat ik totaal niet meer wist wie ik nou was. Ik ben gaan mediteren, veel boeken gelezen, allerlei vormen van zelfonderzoek gedaan en uiteindelijk een goede therapeute gevonden. Als je wil, wil ik er wel via de mail met je over uitwisselen.
och jeetje, je bent pas 25, er komen nog wel meer van dat soort fases. Het gaat altijd over en er ontstaat vanzelf weer een evenwicht. Je relatie is nog maar kort voorbij, geef jezelf de tijd.
Klinkt misschien stom maar is het een idee om een paar dagen in stilteretraite te gaan? Zelf geen ervaring maar hoor er erg goede dingen over. Of yoga?
ja en dan? Gaat je liefdesverdriet heus niet van over hoor.
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 maart 2013 @ 00:41:

och jeetje, je bent pas 25, er komen nog wel meer van dat soort fases. Het gaat altijd over en er ontstaat vanzelf weer een evenwicht. Je relatie is nog maar kort voorbij, geef jezelf de tijd.En dit is ook gewoon zo...
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 maart 2013 @ 00:43:

ja en dan? Gaat je liefdesverdriet heus niet van over hoor.Heb je het tegen mij?
ja die stilteretraite, klinkt grappig maar is niet effectiever dan een flinke kappersbeurt, een vakantieweek of een zak dure bonbons. Het zijn pleisters op de wonde. De wond heelt er niet sneller van
Ze vraagt hoe ze bij haar gevoel komt. Niet hoe over luddevudut heen te komen. Een stilteretraite kan daar goed voor werken omdat je wel naar jezelf moet luisteren.
Leuke dingen doen dat zou mijn tip zijn. Op stap met vriendinnen, lekker koken voor je ouders, een cursus doen waarvan je altijd al had gedacht "dat ga ik ook leren" maar waar het nooit van is gekomen. Dat soort dingen. Net zo effectief en een stuk leuker dan een stilteoffensief in een koud en tochtig klooster met norse monniken.
Ook goede tip ja, alleen leuke dingen doen. Kan je ook dichter bij je gevoel komen
je gevoel is geen pakje dat in een grabbelton op je ligt te wachten. En je gaat het niet vinden door te zwijgen. "Naar jezelf luisteren" heeft niet zo veel met gevoel te maken, wel met je gedachten, maar het is maar zeer de vraag of je naar alle gedachten die passeren moet willen luisteren.

De OP van TO staat bol van de emotie. Ik lees wanhoop, verdriet en angst. Waarom zoeken naar iets dat er gewoon is? TO misschien heb je meer baat bij een psycholoog in plaats van een vage haptonoom die je onderwerpt aan volledig willekeurige kwakzalverij. Een psycholoog kan je tools aanreiken om weer lekker in je vel te komen zitten. Een goede psycholoog is een investering voor je toekomst, zou iedereen moeten doen.
Pfff meds, ik word soms zo moe van jouw betweterigheid. Whatever. Je hebt helemaal gelijk.
pfff jippie, dan ga je toch naar bed? of in stilteretraite
http://www.praktijkzoekjezelf.nl/home
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 maart 2013 @ 00:54:

pfff jippie, dan ga je toch naar bed? of in stilteretraite
Welkom bij "Praktijk Zoek Je Zelf" in Musselkanaal.

De praktijk waar jong en oud terecht kan om de rust weer in zijn of haar leven te brengen, dmv:

*Coaching *Aura- en Chakra healing en reading *Meditatie *Numerologie

*Reikibehandelingen *Reikicursussen *Regressie

*Energetisch reinigen van uw woning

Meditatie in april:

dinsdag 2 - w

oensdag 3 -

woensdag 10

Workshop pendelen zaterdag 6 april.

Zie voor meer informatie de agenda.
jezus bgb wat heb je nu weer voor flauwekul gegoogeld?
Ik snap niet dat mensen haptonomen serieus nemen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 23 maart 2013 @ 00:55:

jezus bgb wat heb je nu weer voor flauwekul gegoogeld?Een zoek-jezelf-huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven