Ouder en rustiger worden?

22-12-2011 16:15 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Tegen mij is wel eens gezegd, dat hoe ouder je word zo'n beetje rond je 30e, je steeds rustiger wordt. Nu ben ik 25 en ik merk dat ik een beetje loop te stoeien met assertiviteit, niet te snel happen op opmerkingen etc. Is dit herkenbaar?
Hmmm, 25 is niet echt 'ouder' in mijn optiek.

Maar het ligt wel voor de hand dat je steeds iets leert. In jouw geval is dat dus assertiviteit en je niet op de kast laten jagen.

Prima toch?
Dit zegt mijn moeder ook altijd ( ik ben net 23).

Ik merk wel dat ik steeds minder zwart -wit naar de wereld kijk, meer opensta voor meningen die andere mensen heb en tot op zekere hoogte daar heel redelijk mee om kan gaan.

Dat zal nog wel meer gaan gebeuren, al merk ik nu al een grote veranderingen op dat gebied.
Ik heb mega veel energie en was nooit thuis, maar nu vaak wel omdat ik nu kinderen heb, die me ook slopen door s nachts niet te slapen. Van kinderen word je zeker rustig, omdat ze veel aandacht en energie opeisen...
ja, ik ben in de loop der tijd ook wel veranderd daarin, ook wat meer genuanceerd ja.
Dat is ook gewoon logisch. Je wordt ouder, komt met meer mensen in aanraking, mensen met andere denkbeelden, meningen en ervaringen.

Ik werk nu fulltime en kom veel verschillende mensen tegen, allemaal een andere achtergrond die verschillend over zaken denken. Hier leer ik van, ik leer nieuwe ideeen kennen, nieuwe uitgangspunten en dat vind ik leuk. -:) Ik denk dat iedere jongvolwassene dit meemaakt.
Check. En dan ben ik nog maar 24.
Ik krijg meer schijt aan alles, nu ik richting the big three ga. Maar dat vind ik eigenlijk nog niet echt ouder worden
http://www.telegraaf.nl/v ... gostisch_na_je_33e__.html
Ik merk dat dus wel. Waar ik vroeger iemand zijn kop af beet, denk ik nu na voor ik dat doe

Of te wel, ik denk meer na over mijn acties en probeer de andere kant te bekijken. Ik ben rustiger en verstandiger geworden. Hier op het VF wordt wel eens 'pick your battles' geroepen, en dat is wel een beetje wat ik doe nu. Niet op alles reageren, niet om alles druk maken, sommige dingen zijn het niet waard.

Ik kan makkelijker dingen van mij af laten glijden.

Heeft met de ontwikkeling van je hersenen te maken maar ook met levenservaring.
Oh ja, vroeger dacht ik heel zwart-wit en rechtlijnig, snel een oordeel en ik had gelijk.

Ook overal direct bovenop duiken en mijn grote mond opentrekken. Nee, aan assertiviteit geen gebrek....

Nu ben ik een stuk rustiger en weet ik inmidddels dat er heel veel nuances grijstinten zijn en alles niet zo simpel is als het lijkt, en sommige dingen dan juist weer wel, eigenlijk.

Tuurlijk word je rustiger met de jaren, en vooral wijzer. Het is niet voor niks dat oude mensen dat zeggen. Het is ook echt zo. (Enige uitzonderingen daargelaten)
Hier juist omgekeerd.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Elmervrouw schreef op 22 december 2011 @ 17:27:

Hier juist omgekeerd. Dan ben jij die uitzondering waar ik het over had
Dat heet volwassen worden ;)
Nee, het is zo dat rond de 25 jaar ben je eindelijk geestelijk volwassen.

Je bent klaar voor de maatschappij zeg maar.

Het echte volwassen leven.

De puberteit is voorbij, je weet wie je bent, wat je wilt, je kan bewust keuzes maken, kortom je bent huhhhhhhhhh geestelijk volwassen

Je maakt je los van je ouders, je wilt zelf nadenken over toekomst, kinderen,huisje boompje beestje.
ik ben idd rustiger geworden , veeeeel rustiger.

En daar ben ik blij om, ik beet ook altijd koppen af, nu duurt het ff voor ik zover ben haha
quote:TheEmpress schreef op 22 december 2011 @ 17:09:

Oh ja, vroeger dacht ik heel zwart-wit en rechtlijnig, snel een oordeel en ik had gelijk.

Ook overal direct bovenop duiken en mijn grote mond opentrekken. Nee, aan assertiviteit geen gebrek....

Nu ben ik een stuk rustiger en weet ik inmidddels dat er heel veel nuances grijstinten zijn en alles niet zo simpel is als het lijkt, en sommige dingen dan juist weer wel, eigenlijk.

Tuurlijk word je rustiger met de jaren, en vooral wijzer. Het is niet voor niks dat oude mensen dat zeggen. Het is ook echt zo. (Enige uitzonderingen daargelaten)Ja, die dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven