Pluk de dag (deel 3)

09-02-2019 11:18 3906 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor degenen die mij nog niet kennen: ik ben AnnA, 38 en moeder van 2 kinderen van 8 en 9.
3 jaar geleden waren ik en mijn kinderen 3 jaar jonger :), was ik druk bezig met het opbouwen van een carrière en hadden man en ik net ons eerste huis gekocht. En toen... was ik die vrouw die naar de dokter ging. Meteen 'voor de zekerheid' doorgestuurd naar het ziekenhuis, waar het gezicht van de echomeneer genoeg verried om mijn man te bellen (die voor werk in het buitenland zat) om terug naar Nederland te komen. En inderdaad. Binnen een week sloot de diagnose zich: ik had uitgezaaide darmkanker, het grootste probleem was een uitzaaiing van 30 cm op mijn lever en als ik niets zou doen zou ik binnen 6 maanden letterlijk dood neervallen. Oef. Als ik wel iets zou doen zou ik misschien nog 2 jaar leven. nogmaals oef.
Inmiddels zijn we een aantal chemo's, ruim 2 jaar ( :yes: ) en 2 topics verder. En ik ben er nog!
Afgelopen week is duidelijk geworden dat 'dit het is'. Ik moet niet wachten tot ik me weer beter voel, ik moet niet wachten tot de chemokuur is afgelopen en dan wat leuks gaan doen. Ik moet het nu doen.
Aangezien de titel van het vorige topic (op naar 2019) inmiddels achterhaald en gehaald is, leek dit me een mooi moment voor een nieuw topic. Een topic waarin ik iedereen die het wil lezen ga vervelen over kwaaltjes en huilbuien, maar ook 1 die een stok achter de deur is om elke dag op te schrijven wat ik die dag voor leuks heb gedaan.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Wat fijn dat jullie samen uit eten zijn geweest! Echt een plukmoment. Wat hebben jullie gegeten? Sjiek, buitenlandse keuken of juist lekker simpel?

Ik hoop dat de pijn goed onder controle komt en dat er nog heel wat plukmomenten en -momentjes komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Anna

Een reisburo lijkt me ook handig. En verder heb ik je een pb gestuurd met een tip voor vakantie in eigen land. Want buitenland is wel leuk natuurlijk maar eigen land is wellicht meer comfortabel. . Het zal de kids niet zoveel uitmaken denk ik. Al is droog weer leuker...
Alle reacties Link kopieren Quote
Lekker dat je er nog echt uit bent geweest, Anna!

Wat vakantie betreft, kan je misschien ook overwegen om samen met vrienden of familie te gaan? Mijn oom en zijn gezin kampeerden graag, ook toen het slechter met hem ging. Door samen met ons te gaan, konden ze toch wat makkelijker en verder weg op vakantie. Ieder had verder z'n eigen programma, we stonden niet op elkaars lip. Maar op die manier was er zo nodig hulp in de buurt, vermaakten de kinderen zich met ons en konden ze ook af en toe met z'n tweetjes weg terwijl mijn ouders op hun kinderen pasten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat k*t dat de pijn in je rug nu al toeneemt. Hopelijk weet de huisarts raad......misschien nog iets anders als morfine.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb gisteren een documentaire gezien op Netflix van be here now van de acteur van spartacus. Was heel erg indrukwekkend. Vooral de telefoontjes van de oncoloog na een scan om te kijken of de chemo of bestraling effect had. De spanning ieder keer. Het liet mij niet los en moest op sommige momenten aan je denken. Heel heftig dus
Lieve Anna.
Zomaar 🌹

Omdat ik aan jou, je gezin en je familie moest denken.
Goedemorgen Anna, ik hoop dat je goed hebt geslapen?
Hier komt vandaag de schoolfotograaf en de kleuter liet zijn haar moeilijk kammen, dus dat wordt een foto standje ontplofte krullenbol :hihi:
Fijne dag! :sun:
Alle reacties Link kopieren Quote
Pffff....
Hier komt ook de school fotograaf langs. Nou hebben de jongens op maandag altijd de meeste moeite om uit bed te komen, maar nu was het wel heel erg. Uiteindelijk is man met jongste vertrokken en oudste is er net (na nog even flink geschreeuwd te hebben) er toch nog maar achteraan gegaan.
Ze komen inmiddels bijna standaard te laat op school....

Ik verga nog steeds van de rugpijn. Ook slecht geslapen. Paar keer drijfnat wakker geworden. Bah. Niet een beetje bezweet, maar echt kleddernat.
Straks maar mijn zusje lief aankijken of ze mijn bed wil verschonen.

Bedankt voor al jullie tips, ook via de pb. Ik lees ze allemaal, maar het lukt me nu even niet om op iedereen persoonlijk te reageren. Sorry.
Ook mensen die toegangskaarten hebben aangeboden: heel lief, maar ik durf/kan nu echt helemaal niets plannen. Ik ben al blij als het lukt te douchen en aan te kleden. Dus ga vooral lekker zelf met je gezin/vrienden/geliefden die uitjes doen en pluk voor mij de dag!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Ben je al bij de dokter geweest voor die rug? Of ga je vandaag?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze komt vanochtend langs.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
AnnA_C schreef:
17-06-2019 08:42
Ze komt vanochtend langs.
Dat is fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop dat de huisarts wat voor je rugpijn kan betekenen. En voor mentale steun. Succes!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren Quote
Het valt echt niet mee... :hug:
Fijn dat de huisarts vanochtend komt.
ik denk aan je Anna
AnnA_C schreef:
17-06-2019 08:39
Bedankt voor al jullie tips, ook via de pb. Ik lees ze allemaal, maar het lukt me nu even niet om op iedereen persoonlijk te reageren. Sorry.
Ook mensen die toegangskaarten hebben aangeboden: heel lief, maar ik durf/kan nu echt helemaal niets plannen. Ik ben al blij als het lukt te douchen en aan te kleden. Dus ga vooral lekker zelf met je gezin/vrienden/geliefden die uitjes doen en pluk voor mij de dag!
Ik wil hier even op reageren. Ik denk dat ik namens iedereen spreek als ik zeg dat je vooral aan jezelf moet denken. Dit topic is jouw uitlaatklep en iedereen begrijpt dat persoonlijke reacties er niet altijd in zitten. No worries dus.

Lekker slim van school, de fotograaf op maandagochtend laten komen :nut:
Anna, het valt niet mee. Goed dat de huisarts komt. 🍀
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier kwam de schoolfotograaf vorige week woensdag. Mijn meestal best redelijke peuter, vond die ochtend ook niks goed.

Hebben ze zelf hun kleren voor de foto uitgezocht :-)?
Due-scimmie schreef:
17-06-2019 10:17
Hier kwam de schoolfotograaf vorige week woensdag. Mijn meestal best redelijke peuter, vond die ochtend ook niks goed.

Hebben ze zelf hun kleren voor de foto uitgezocht :-)?
Hier niet, de vraag pindakaas of worst leverde vanmorgen al bijna een nervous breakdown op O_o
De huisarts komt vandaag als ik het goed onthouden heb.
Hoop voor jou dat het qua pijn wat gemakkelijker voor jou gemaakt kan worden.
Heel veel sterkte je doet het als moeder en mens precies goed!
Anna, ik hoop dat het bezoek van de huisarts geholpen heeft om de pijn te verlichten. En ook om gewoon even je hart te kunnen luchten. :redrose:
Alle reacties Link kopieren Quote
Anna, ik hoop dat de huisarts goede ideeen heeft om de dagen wat plukbaarder te maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Anna, je hoeft je niet te verontschuldigen. Wij begrijpen allemaal dat jij nu wel andere zaken aan je hoofd hebt.

Hopelijk kan de huisarts (en anders de oncoloog) de pijn verlichten.

Ik wens je elke dag een klein pluk momentje toe met man en/of kinderen.
Lieve Anna,
Ik heb het al een keer ooit gezegd, jij leeft al na ruim 3 jaar nog omdat jij zo goed bent in kanker hebben bent, omdat jij vecht, leeft én geniet met dat hele ziektecircus.
Jij hebt, wat ik eerder al zei die klootzak een huge klap verkocht, meteen met zijn smoel in de rechtse hoek. Maar die klootzak is na een stevige knok-out overeind gekomen en haalt nu zijn gram.
En nu is het knock-out maar in de verkeerde hoek. Dat je het al zo lang weet en het zo lang naar omstandigheden "goed" ging is tegelijkertijd een zegen en een vloek. Je was wel heel erg goed in kanker hebben lieve Anna. Maar helaas: the bitch is back.
Het linkt echt absurd maar als wildvreemde ben ik plaatsvervangend zo trots op jou, you nailed it, hartstikke al 3 jaar. De klap isechter net zo hard als de eerste klap was, zo lang geleden.
Ik denk aan je, en je hebt een huge plek in mijn hart, omdat jij bent zoals je bent en ik enorm respect voor je heb.
Je mannen komen er wel, jij hebt de basis gelegd voor je mannen voor ook ná jou en excuse my french: je hebt een verrekte degelijke basis gelegd.
Je bent gewoon een tof wijf, met of zonder die kutkanker :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding
Ik hoop dat je vandaag nog wat mooie bloemen hebt kunnen plukken!
En dat de huisarts je heeft kunnen helpen om wat aan die rotpijn te doen.
Gewoon een berichtje omdat ik aan je denk. Hopelijk heb je een goed gesprek gehad met de huisarts en geeft dat overal een beetje rust (plus hulp bij de pijn).

Je bent een topper!

:redrose:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven