Slaaphallucinaties of iets anders?
dinsdag 28 september 2010 om 23:25
Ik had er nooit eerder van gehoord omdat ik er ook nooit eerder last van had. Maar nu houdt het me toch erg bezig!
Sinds een paar weken word ik midden in de nacht wakker en zie dan verschijningen. Ik weet zeker dat ik wakker ben want dat controleer ik. Ik zie gedaantes (oude vrouw en een keer een jonge man) terwijl de kamer helemaal donker is. Dit heb ik alleen als ik bij mijn vriend slaap en niet als ik alleen thuis slaap.
Ik geloof niet zo in het paranormale maar vind het wel frappant dat dit een steeds terug komend iets lijkt te zijn. Het zijn geen kwaadaardige verschijningen maar ik word er toch een beetje bang van en begrijp er niks van. Ik heb hier nooit eerder last van gehad en weet eigenlijk niet zo goed wat ik ermee aan moet. Is er iemand die dit herkent?
Sinds een paar weken word ik midden in de nacht wakker en zie dan verschijningen. Ik weet zeker dat ik wakker ben want dat controleer ik. Ik zie gedaantes (oude vrouw en een keer een jonge man) terwijl de kamer helemaal donker is. Dit heb ik alleen als ik bij mijn vriend slaap en niet als ik alleen thuis slaap.
Ik geloof niet zo in het paranormale maar vind het wel frappant dat dit een steeds terug komend iets lijkt te zijn. Het zijn geen kwaadaardige verschijningen maar ik word er toch een beetje bang van en begrijp er niks van. Ik heb hier nooit eerder last van gehad en weet eigenlijk niet zo goed wat ik ermee aan moet. Is er iemand die dit herkent?
Liefde is als sinterklaas, je moet erin geloven, anders word het niks!

dinsdag 28 september 2010 om 23:35
Ben je serieus Medje of alleen om flauw te doen?
Mieomij ik ben 100% wakker want ik word wakker uit een droom en draai me dan op mijn zij en zie dan die vage dingen. Iig zo voelt het. Vind het gewoon vaag omdat ik dit nooit eerder heb gehad. En geloof eigenlijk niet in paranormale/geesten dingen.
Mja als het slaaphallucinaties zijn, hoe kom ik ervan af?
Mieomij ik ben 100% wakker want ik word wakker uit een droom en draai me dan op mijn zij en zie dan die vage dingen. Iig zo voelt het. Vind het gewoon vaag omdat ik dit nooit eerder heb gehad. En geloof eigenlijk niet in paranormale/geesten dingen.
Mja als het slaaphallucinaties zijn, hoe kom ik ervan af?

dinsdag 28 september 2010 om 23:35
Hoe controleer je dat je echt wakker bent? Ik heb ook wel eens een hoofd "gezien" en (o ja laatst stond er een oude man in mijn slaapkamer deur). Maar ja... weet tot op de dag van vandaag niet of ik nu echt wakker was. Ik dacht van wel en schrok me toen ook rot. Ben wel benieuwd of er meer mensen met ervaring zijn. De meeste zijn hier nog al duidelijk over het paranormale.

dinsdag 28 september 2010 om 23:38
Ik heb idd ook een hoofd gezien, een oude vrouw/man en een jonge man en steeds als ik bij mijn vriend slaap. Ik dacht idd dat ik wakker was want ik werd wakker uit een droom en wilde mijn vriend wakker maken en dan zag ik de verschijningen. Nja misschien sliep ik dan nog wel?
@ tikker, ik heb best veel stress en veranderingen de laatste tijd, is dat bij jou ook zo?
@ tikker, ik heb best veel stress en veranderingen de laatste tijd, is dat bij jou ook zo?
dinsdag 28 september 2010 om 23:40
quote:Rary schreef op 28 september 2010 @ 23:37:
Ik heb ze overigens een paar jaar geleden ook gehad. Als ik daar op terug kijk, was het ook een vrij stressvolle periode, dus misschien heeft het daarmee te maken?Ja wel een aantal grote veranderingen en stress. Maarja heb wel eerder stressvolle periodes gehad en toen had ik dit niet. Dus vraag me dan af waarom het nu ineens wel zo is en hoe ik ervan af kom. Zoals ik al zei ik geloof niet in paranormale dingen en geloof eerder in hallucinaties maar ze zijn best beangstigend en ik wil er graag vanaf.
Ik heb ze overigens een paar jaar geleden ook gehad. Als ik daar op terug kijk, was het ook een vrij stressvolle periode, dus misschien heeft het daarmee te maken?Ja wel een aantal grote veranderingen en stress. Maarja heb wel eerder stressvolle periodes gehad en toen had ik dit niet. Dus vraag me dan af waarom het nu ineens wel zo is en hoe ik ervan af kom. Zoals ik al zei ik geloof niet in paranormale dingen en geloof eerder in hallucinaties maar ze zijn best beangstigend en ik wil er graag vanaf.

dinsdag 28 september 2010 om 23:47
Pixie heb je een nieuwe vriend, of is hij onlangs verhuisd? Of slaap je al tijden in die ruimte en is het echt nieuw?
Een tip: het schijnt dat je tegen de verschijning kan zeggen (ja dit gaat heel zweverig klinken) dat hij/zij weg moet gaan en niet meer moet terugkomen. Anders je vraag eens stellen op een forum van paranormale mensen?
Een tip: het schijnt dat je tegen de verschijning kan zeggen (ja dit gaat heel zweverig klinken) dat hij/zij weg moet gaan en niet meer moet terugkomen. Anders je vraag eens stellen op een forum van paranormale mensen?
dinsdag 28 september 2010 om 23:49
Zoals ik al zei Medje ik geloof niet in paranormale dingen maar weet wel dat ik deze dingen zie waarschijnlijk half slapend of wat dan ook. En daar wil ik graag vanaf. Dus flauwe opmerkingen tjah moet je zelf weten maar daar vraag ik niet om.
dinsdag 28 september 2010 om 23:49
dinsdag 28 september 2010 om 23:51
quote:Tikker schreef op 28 september 2010 @ 23:47:
Pixie heb je een nieuwe vriend, of is hij onlangs verhuisd? Of slaap je al tijden in die ruimte en is het echt nieuw?
Zijn al meerdere jaren samen maar hij is wel onlangs verhuisd ongeveer 3 a 4 maand terug.
Heb eerder t idee dat t met stress te maken heeft en stress vanuit mijn vriend misschien want hij is bijzonder gestressed op dit moment. Op zich geen bijzonder enge verschijningen ofzo zoals ik las bij een aantal slaapstoornis hallucinaties maar ik vind t toch beangstigend en wil er graag vanaf.
Zijn al meerdere jaren samen maar hij is wel onlangs verhuisd ongeveer 3 a 4 maand terug.
Heb eerder t idee dat t met stress te maken heeft en stress vanuit mijn vriend misschien want hij is bijzonder gestressed op dit moment. Op zich geen bijzonder enge verschijningen ofzo zoals ik las bij een aantal slaapstoornis hallucinaties maar ik vind t toch beangstigend en wil er graag vanaf.
dinsdag 28 september 2010 om 23:55

dinsdag 28 september 2010 om 23:57
Dan zou ik er van uit gaan dat het idd stress is. Angst voor de angst kan het verergeren. Probeer je te ontspannen voordat je gaat slapen, probeer zo min mogelijk te piekeren en zeg (in gedachte) tegen jezelf dat je hallucinatie vrij wil slapen. Helpt mij erg in mijn nachtmerries die ik heel erg heb/had.
dinsdag 28 september 2010 om 23:58
Tjah dat vind ik dan weer erg zweverig maar aan de andere kant kan ik zelf ook niet echt veel andere dingen bedenken die wat meer "down to earth" zijn. Zou niet weten welke pil hiertegen helpt . Behalve een goede slaappil misschien? Een familielid is er heilig van overtuigd dat het paranormale zaken zijn (is errug zweverig) en vind het maar wat interessant haha. Ik vind het vooral erg vervelend en hoop gewoon normaal te kunnen slapen.