Stap voor stap: kleine plannen, grootse toekomst

21-07-2009 16:28 2152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, speciaal voor Moonlight, IrisH en de anderen die Iry's topic een beetje vervuilden met onze plannen en kleine minisuccesjes

Uiteraard voor iedereen bedoeld, niet enkel bovengenoemde.

Waar het om draait? In een dal zitten, lusteloos zijn en eruit willen komen. Over ineens teveel doen en dan weer inzakken. Over faalangst. Je mislukt voelen. Maar ineens beseffen dat je, als je elke dag een klein stapje zet, je doel ook wel bereikt. Carpe diem, en globale plannen. Doelen hebben, maar bewust niet teveel doelen in 1 keer en geen onmogelijke deadlines creeeren.

Dus gooi je stappenplan neer, je wensen, hoe je dat wil bereiken, adviseer en motiveer elkaar, er is plaats om te lachen, te huilen, voor succes en mislukking.

Was getekend: een succesvolle mislukkeling
Ik zal zo even kijken bij je Choco. Ben benieuwd hoe het gaat met de katjes en de sjaal. En met jou!

Ik heb twee egeltjes gevonden Heel lief.

Verder heb ik het grootste deel van de dag al in bed door gebracht. Stomme halve griep. Ik wil morgen gewoon weer fit zijn, maar weet niet hoe ik dat kan versnellen.

Ik heb ook eigenlijk nooit koorts, nu ook niet. Met koorts zou ik er sneller vanaf zijn denk ik.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Dieg, ik lees net elders dat je even genoeg hebt van het forum. (geheel logisch en begrijpelijk, meer nog dan dat)

Ik weet niet of je dit nog leest, maar als je even niet komt, zal ik je zeker missen hier!

Dat wilde ik wel even zeggen.

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
En Moon schrijft vrolijk verder

Vanavond naar een feestje van vrienden. Ik voel me niet top, maar ook niet heel ziek, dus ik ga gewoon. t Is wel een heel eind reizen met de trein (ja Moon, wanneer ga je eens wat meer centraal in het land wonen?). Als ik niet lekker ben vanavond vraag ik wel of ik bij iemand thuis even kan relaxen, is vast geen probleem.

Ik wil niet teveel alcohol drinken. Heb verder ook nog wel wat dingen te doen dit weekend dus zit niet op een dagenlange kater te wachten.

En ik wil niks uitspoken met mannen. Misschien zie ik die ene weer die toen met mij vreemdging, misschien is zijn vriendin er ook wel... Ik wil er niks mee te maken hebben! Doe gewoon of ik die gast nog nooit gezien heb

Gewoon met mijn eigen vrienden gezellig doen, en morgen weer naar huis.

Kut ik moet ook nog naar de apotheek, anders heb ik te weinig medicijnen voor t weekend. GEEN zin in. Hier in t dorp zit geen apotheek dus ik moet ervoor naar de stad. (GEEN zin in)
* Naar de apotheek geweest. Het lag netjes klaar, dat is altijd weer een meevaller (goedzo Moon)

* Boodschappen gedaan voor zondagavond, dan kook ik voor een paar mensen (goedzo Moon)

* Boodschappen netjes opgeruimd (goedzo Moon)

* Praatje gemaakt met de buurvrouw (geen idee waarom die in onze tuin loopt... maarre... goedzo Moon)

* was gedaan en opgehangen (goedzo Moon)

En nu weer naar bed.
Voor het slapengaan as usual nog even wat over het forum gebladerd.

Dieg, wat moet jij een nacht gehad hebben zeg. Gatver. Ik hoop dat je in t weekend een beetje afstand kunt nemen van alle forummerts en een beetje kunt bijslapen
Het is wel ineens een stuk stiller in dit topic! Het lijkt wel je privé-topic Moonlight!

Goed van je dat je al die taken vandaag heb verricht!

Ik wens je een prettig weekend! Have fun!
Haha, goed dat er nog iemand leest. Hoewel... goed? Die monoloog van mij...

Nou ik ben weer terug. Het was echt geweldig. Wel veel ste veel gezopen, dat had ik me volgens mij niet voorgenomen... maargoed. Valt niet meer terug te draaien

Veel leuke mensen gesproken, een heel goed gesprek gehad met één vriend. Erg fijn. Ik sprak hem eigenlijk nooit meer, maar hij kent me nog van voor mijn 'crash' en ineens begon hij daarover. Ik wist niet dat dat hem nog bezig hield (dat ik hem nog bezig hield... als vriendin) maar hij zei echt hele ware dingen. Dat hij vroeger ook geen idee had waar ik heen wilde met mijn leven (nee, dat wist ik ook niet... nouja... naar de kroeg ) en dat hij het fijn vond om me nu iets stabieler te zien.

Zijn zus heeft ook last van depressies, vertelde hij nu. Dus ik kon hem ook wel een beetje helpen.

Ik ben netjes van de mannen afgebleven... gelukkig. De 'vreemdganger' was er wel, met vriendin, maar wat kan die jongen goed negeren! Echt, ook zonder spastisch te doen (wat de meeste mannen doen), t was gewoon echt of er nooit iets gebeurd was. Alleen één betekenisvolle blik, dat was verder genoeg... ik houd mijn mond. Vriendin weet ook niks denk ik. Mooi.

Andere jongen (zegmaar Joop, uit eerdere verhalen ) deed wel een beetje vaag. Die is ook gewoon vaag. Het kwam zo uit dat ik alleen bij een vriend kon logeren waar hij ook logeerde, dat was wel een beetje gevarenzone. Maar voordat we naar huis gingen was hij 'kwijt' dus ik neem aan dat hij ergens anders geslapen heeft. Of op straat, doet ie ook wel eens.

Nou, geen idee of iemand dit leest en eventueel nog interessant vindt, maar ik ben mijn ei weer kwijt

Er staat overigens shoarma op het menu hier. Ik ga dat niet naar binnen krijgen... sorry, maar helaas
Ik heb het gelezen, Moonlight, en zwaai even naar je. Fijne avond nog!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
*zwaait terug*

Jij ook fijne avond EV.
Wat heb je nu gegeten dan? Ik hang op de bank met de iphone dus zal later uitgebreider reageren. Maar ik lees ook mee!
Ik lees dus ook mee, en vind je verhalen interessant!
ik lees ook nog steeds mee hoor

Heb alleen niet zo'n zin om zelf wat te schrijven, maar dat mag de pret niet drukken
Choco, jammer dat je weg bent.. vond je leuk schrijven

Moon alles kits?
Iris, ik schrijf nog af en toe mee hoor. Maar als ik zo'n vreselijke kutdag heb, doe ik dat op mijn eigen topic.

Ja wat een gedoe op het forum he, hoop dat het snel beter gaat.

Spannend Iris, succes! En laat maar weten hoe het gegaan is!
Wat leuk dat jullie hier nog zijn! Iris, ik geef je groot gelijk, het was niet leuk op het forum.

Onwijs goed dat jij daar afstand van kunt nemen.

Ik heb heel lang in bed gelegen, van gisteren half 10 tot vandaag 1 uur. En tussendoor een paar keer eruit, eerst omdat ik niet kon slapen gisteravond, vanochtend al eerder een poging gedaan om op te staan, maar ik was zoooooooo moe.

Heb best een druk programma nog vanmiddag en vanavond dus nu MOET ik gewoon dingen doen.

Ik merk wel dat mijn moeder en ik elkaar nogal in de weg zitten vandaag, lastig. Vorige week was ze ziek en had ik wat taken overgenomen. Nu moet ik wennen dat ik niet meer steeds de wasmachine kan gebruiken als dat mij uitkomt, en dat zij weer bepaald wanneer we gaan eten, dat soort dingen.

Verder zijn ze een keer een weekend en een keer een dag weggeweest, mijn ouders, en ben ik een midweek naar tante geweest. Dus t is weer even wennen als we allemaal weer actief zijn.

Ik heb vandaag nog gezegd dat ik echt wel iets voor mezelf ga zoeken (ze vroeg er alleen op zo'n onhandig moment naar, als ik midden in een e-mailtje bezig ben, dat snap ik dan niet)

Verder errug leuk contact met mijn date die ik morgenavond ga zien! Ik ken hem al hoor, maar destijds verhuisde hij naar de andere kant van het land (hij is net als ik, af en toe) en is t contact verwaterd. Tijdens depressies heb ik hem een beetje gemeden, uit schaamte. Dat hoeft niet meer, dat weet ik, maar toch.

Hij is zelf ook depressief geweest, vertelde hij later, dus voor hem niks onbekends.

Maar ik wil niet dat we verliefd worden. Dat zal waarschijnlijk ook niet gebeuren, maar het zou ook echt niet goed zijn. Hij is heel lief als goede vriend enzo, maar als partners zouden we niet bij elkaar passen.

Hij slaapt minstens zo slecht als ik, is ook niet de meest stabiele, een ontzettende party-animal (erg leuk maar ik houd dat niet meer vol, zo vaak feesten) en niet heel ambitieus. Wel een beetje, maar niet heel erg.

Maar het contact is leuk!

Iedereen fijne dag (voor zover mogelijk, anders een draaglijke dag gewenst) en tot later!

(Ik had gisteren shoarma gegeten choco. En nu ga ik soep eten, vanavond rijst met chicken tonight)

Hasta luego! (= tot later)
Iris heel veel succes met je colleges. Je bent zo dapper, ik heb het zelfs nog over je gehad met een vriend.

Niet over IrisH natuurlijk, maar dat ik mail met lotgenoten, en dat één van die meiden nu weer op zichzelf woont en dat dat best goed gaat.

Ik had zo'n goed gesprek met die vriend, ben er nog van onder de indruk.

Houd ons op de hoogte (maar voel je niet verplicht). Je mag ook altijd mailen he, met goed of slecht nieuws. Ik vind het fijn om te weten hoe het gaat.

You go girl!!
Thanks choco + moon, jullie maken een glimlach hier! Blijf maar lekker schrijven hier choco en als je een kutdag hebt dan hoef je in je eigen topic geen blad voor de mond te nemen (binnen redelijke normen ). Ik vind je behoorlijk strijdlustig klinken af en toe, dat moet je zo houden!

Digi als je dit leest, ik hoop dat je binnenkort weer terug komt als het allemaal wat beter gaat. Je bent hier welkom!

Moon, leuk zo'n vriend, hopelijk slaat er geen verliefdheid toe. Ik ben niet echt gerustgesteld haha, maar het wordt vast leuk. Trouwens af en toe als ik je lees, denk ik wel dat jij in de voorbereidende fase zit naar een eigen huis hoor... Niet morgen meteen, maar het borrelt wel (meer ruimte, meer vrijheid, meer zelfstandigheid!).
Ja je hebt helemaal gelijk Iris, het borrelt zeker. Maar het is ook best een stap, aangezien ik dan uit mijn huidige woonplaats weg ga, terwijl ik (eindelijk) weer iets opgebouwd heb hier.

Maar, ik heb het hier ook erg benauwd, al die bekenden en familie die je de hele dag door tegenkomt. Ik weet dat ik weg wil, maar het zal nog even slikken worden.

En ik kan bij mijn ouders altijd terecht als er hier in de buurt weer iets te doen is, voor slaapplaats en maaltijd bijvoorbeeld :-)

Als ik hier -nu- genoeg te doen heb is het leuk, maar de dagen dat ik niks heb is er ook echt niks. Het is niet een plaats waar je impulsief kan besluiten ergens heen te gaan -want er is gewoon niks. Zeker op zondag, alles dicht.

Ja die vriend is wel okee. Fijn hoor, hij staat buiten al mijn andere kennissen dus als ik hem iets vertel dan blijft dat gewoon bij hem. En hij lijkt op mij, op sommige punten. Verder komt hij haast uit een andere wereld dan ik... compleet ander leven, andere opvoeding, etc.

Gewoon een maatje. We hebben eens samen een boek zitten lezen, en dan omslaan als je allebei zo ver was. Wie dat dat nou, met zijn 2-en 1 boek lezen? t Gaf mij een beetje Jip en Janneke-gevoel. (Alleen hij leest wel langzaam)

Gelukkig word ik niet zo snel verliefd, dus ik denk dat het wel meevalt.

Iris, nogmaals succes, je kunt het!

(ik vind het zo knap... ik durf ondertussen wel weer aan iets leren te denken, maar terug naar de universiteit, nee, dat zie ik niet meer zitten...)
To do list voor nu, voor het slapen gaan:

- was ophangen

- iets kleins eten

- keuken opruimen

- tandenpoetsen enzo, nouja, dat hoort erbij
quote:Moonlight82 schreef op 27 september 2009 @ 22:51:

To do list voor nu, voor het slapen gaan:

- was ophangen

- iets kleins eten

- keuken opruimen

- tandenpoetsen enzo, nouja, dat hoort erbij Goedzo Moon
Oei, huilmomentje. Ik zat even te mijmeren, en toen kwam dit stukje liedje naar boven:

En nooit is er iets uitgekomen

Maar weet, ik heb het wel gewild

Van Acda en De Munnik. Nouja, ik ga verder niet uitleggen waarom allemaal, maar vanavond even tranen.

Wel lekker hoor, ik kan meestal niet huilen. Nu wel
Heeft het opgelucht Moon? Ik kan al weken niet huilen en toen ik vrijdag op het werk was en alle collega's als welkomstcomite op me stonden te wachten en ik van sommige een knuffel kreeg, schoten de tranen in mijn ogen. Dat vond ik zo kut! Ik kan niet huilen en wel op dat stomme werk!

Ik blijf wachten tot ik weer kan huilen, komt vast wel weer een dag, lucht zo lekker op he?

Vandaag geen plannen voor mij!
Nee het heeft niet heel erg opgelucht. Toen de tranen net begonnen te stromen hoorde ik iemand op de trap (ouders) en ik dacht dat die kwamen kijken of ik weer goed en wel thuis was. Dus tranen snel ingeslikt. Jammer. (ouders kwamen niet eens, maar toch)

Ik kom net terug van de psychiater. Even wat dingen opschrijven anders vergeet ik het misschien weer. Zal t zo ook nog wel ergens anders opschrijven, voor mezelf (nouja dit is ook voor mezelf. Maar gewoon op een papiertje ofzo)

Psych vroeg niet zozeer naar wat ik gedaan had enzo afgelopen tijd, hij was heel erg aan het puzzelen met de medicijnen. Hij is altijd op de hoogte van de nieuwste onderzoeken en inzichten en vindt het ook leuk om dat te vertellen.

Hij wil dat ik stop met Efexor. (help!). Dit omdat ik niet meer depressief ben, en Efexor een manie zou kunnen triggeren. Hij had net weer meegemaakt dat er iemand in Parijs verzeild geraakt was, en opgenomen, door zo'n manie (maar nu denk ik: daar heb ik niks mee te maken!)

Als ik me druk voel rem ik dat af met lorazepam. Misschien niet goed, maar dat was mijn oplossing tegen manieën.

Maar... hij wil dus stoppen met Efexor. (en dan denk ik help, de donkere dagen komen er weer aan... HELP)

Als blijkt dat ik toch weer een depressie zou krijgen, is er een ander medicijn (naam kwijt... seroquel wellicht..) dat goed werkt als stemmingsstabilisator maar niet de manieën triggert.

Maar als je met dat medicijn begint kun je in het begin ontzettend moe zijn.

Ik weet het niet hoor, stel: ik ga een cursus doen. Dan moet ik weer presteren. Stel, ik voel dat het minder gaat, wil een medicijn, krijg dat laatste waar hij het over had en ben een maand te moe om een poot uit te steken. Daar gaat mijn cursus...

Hij zei dat ik dan weer Efexor zou kunnen krijgen, evt. (maar dus alleen als ik depressief ben, niet als ik 'goed' ben)

Nouja, maar eens zien. Misschien moet ik me nu focussen op een opgeruimde omgeving en op sporten, om de structuur erin te houden.

En mijn buitenland-reis :-)

Heb ik eindelijk een medicijn dat ik trouw slik en niet vergeet, moet ik stoppen! Had ik niet verwacht eigenlijk.
Verder: snoer en stekker gekocht voor leeslamp. Dus ik kan knutselen straks. En een mini-spelletje Dammen, voor op reis, voor 2 euro. Ik kan die dingen zo moeilijk laten liggen... Ben al blij dat ik niet met 5 spelletjes thuis kwam

'Date' weet nog niet of het door kan gaan. Ik wacht het maar af, het heeft toch geen zin om me druk te maken nu. Bovendien heb ik niet alleen een bad hairday maar gewoon een bad hoofdday. Dus ik ben best bereid nog te komen maar dan wel met een oververmoeid uitziend hoofd

Iris, had je nu vandaag colleges?? Hoe ging het, was het interessant?

(als ik met mijn arts praat, vind ik het wel erg prettig weer eens een intelligent persoon te spreken, haha, wat dat betreft mis ik de uni wel een beetje.... Hoewel... intelligentie was soms ook niet waar de mensen daar in uitblonken)

Choco, ik ben even teveel met mezelf bezig om jouw topic bij te lezen. Ik hoop dat het goed gaat. Leuk dat je hier nog leest en schrijft.
Geen probleem toch Moon, die dagen heb ik ook wel eens!

Ik heb nu geen puf om te reageren dus dat komt later wel weer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven