Vanmiddag hoor ik of ik dood ga - knuffel nodig

12-01-2017 10:32 3047 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dramatische titel (en dat voor mijn eerst geopende topic na 8 jaar meelezen), maar zo voel ik me nu even ook.

Vanmiddag heb ik een gesprek met de oncoloog. Na 4 maanden van intensieve chemotherapie is het nu alles of niets. Van te voren is er gezegd dat er een kans was van <10% dat er na de chemo geopereerd zou kunnen worden. Zo niet, heb ik waarschijnlijk nog 2 jaar te leven.

Gisteren de CT-scan gehad, vanmiddag volgt dus de uitslag.



Ik heb vanochtend brood gesmeerd, de kinderen naar school gebracht, me aangekleed zoals ik er uit zag voordat ik ziek werd (panty en jurkje ipv een joggingbroek en slobbertrui), en ik doe net alsof ik niet elk moment keihard kan gaan huilen. Ik ben bang dat als ik eenmaal begin ik niet meer kan stopppen.

Na het gesprek zal ik alle tranen weer opdrogen, en zodra ik de kinderen weer zie een glimlach opzetten en weer doen alsof alles normaal is.



Maar nu wil ik heel graag even virtueel uithuilen en een (virtuele) knuffel van krijgen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Aaaa dat van je oudste komt even heel hard binnen, kan mij zo inleven en voorstellen hoe verdrietig dat moet zijn geweest Geloof jij eigenlijk in een hiernamaals Anna? Vroeg ik mij zomaar even af. On a happier note : veel shopplezier morgen, altijd leuk zo een onverwachte meevaller. Ik ga heel veel positieve energie jouw kant opsturen, zodat jij je morgen hopelijk kiplekker voelt en de winkels kan gaan leeg kopen. Lekker jezelf verwennen, dat verdien je zo
Dag dappere Anna, oh wat een pijn dat je zoontje zo verdrietig was. Mag er een wonder gebeuren, alsjeblieft? Doe maar 5 jaar...en tegen die tijd hebben ze hét middel uitgevonden, ok.. ik houd me daar ook liever aan vast kan het als vreemde al moeilijk accepteren...laat staan...



Maar goed...hopelijk wel wat nieuwe jurkjes vandaag geshopt?



Wat knap van je oudste dat hij naar je toegekomen is met het grote verdriet! Dat is een grote stap en maakt het ook makkelijker om te bespreken. Erg dapper!
Heel veel succes, eh plezier, in de stad!

Shoppen zal nooit mijn hobby worden haha.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik nog weet van toen hier 't proces van afsterven aanving is dat er naast 't verdriet ook woede los kwam.

Een sensatie van hartgrondig vloeken.

Een kutterdekut moet dit nou echt zo?!

Kan die ziekte geen deur verderop bezorgd worden?!

Een ik wil dit 'pakje' (nog) niet aannemen!

En wijlen mijn vrouw was zeker niet de enige die giftig werd.

En die woede mag er ook uit, dus 'n boksbal ophangen kan ook therapeutisch zijn.

Voor mij, als 'vechtersbaas' zijnde, is het iig (nog steeds) 'n gewaardeerd 'meubelstuk'.

Aangezien jij drie mannen in huis hebt, testosteron all over the place, wellicht iets om mee te nemen tijdens je shopsessie?
volg je verstand, gebruik je gevoel
Alle reacties Link kopieren
En nog iets, ook al word jij hier op het forum geknuffeld door duizend armen,

geef dat drietal dichtbij je zo vaak als mogelijk is jouw omarming oké?

Nu kan dat nog, want nu heb jij jouw armen nog.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Nog wezen shoppen?
In het begin van je topic heb ik een keer gepost om je sterkte te wensen Ana, en sindsdien staat het dus steeds bovenaan. Elke keer neem ik me voor je iets te schrijven maar ik moet elke keer alweer bijna huilen als ik maar denk aan jullie situatie. En nu heb ik je topic geopend en lees ik van de verjaardagen van je kinderen, heel mooi en en volgend jaar . Nu toch maar eens schrijven dat ik wel met je meeleef, maar meestal niet eens mee-lees omdat ik dat al zo moeilijk vind. Kan me niet indenken hoe moeilijk dit voor jou en je gezin is. Geen idee wat ik je kan schrijven, behalve dat ik dus regelmatig aan je denk en je heel veel goeds en gezondheid en mooie dingen met je gezin toewens.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Anna,

Ik lees al een hele tijd mee, maar weet eigenlijk niet goed wat ik moet schrijven. Ik ben al 100x aan een post begonnen en heb hem ook al 100x weer gewist. Maar toch wil ik je laten weten dat je heel vaak in mijn gedachte bent. Ik hoop dat je nog heel veel verjaardagen van je kids mee mag maken en nog heel veel leuke jurkjes mag shoppen.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Alle reacties Link kopieren
Korte update: ik ben vanochtend wezen shoppen (gisteren te moe) en ik ben nu de blijde eigenaresse van 4 nieuwe jurkjes en een nieuw topje waarin ik er niet zwanger uitzie .

Oh, en bij het passen had ik gewoon mijn degelijke wandelschoenen aan en eigenlijk kon het me gewoon niks meer schelen. Ik denk dat ik een nieuwe trend ga zetten!!!! Jurkjes met wandelschoenen worden hip deze zomer!

Nu helemaal blij maar uitgeput op de bank .
anna_c wijzigde dit bericht op 13-04-2017 14:01
Reden: Typefout....
% gewijzigd
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
Uitgeput maar in stijl uitrusten op de bank Anna! Ik vind het knap 4 jurken en een top,,, kan me niet herinneren wanneer ik nog eens zo'n buit binnen gehaald heb!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Wat een goede shoppingscore! Gefeliciteerd!



Nu mag de zon helemaal doorkomen, jij bent er klaar voor.
Alle reacties Link kopieren
Ik sla graag in 1 keer voor een heel jaar in, dus was zelf ook wel tevreden .



Ik hang nu aan de smarties. Hb was gedaald naar 3.5, dus niet heel gek dat ik een beetje moe was . Ik krijg dan ook meteen 3 zakjes. Bloeddonoren bedankt!!!!



Oudste is de hele week wakker gewordem met nachtmerries of naar beneden gekomen dat hij niet kon slapen . Vannacht gaan ze bij opa en oma slapen, dus ben benieuwd hoe dat gaat.



Gisteren nog heel hard gelachen om oudste. Blijkbaar blijven sommige dingen die ik zeg wel hangen: man was met oudste in supermarkt maar hij had geen muntje voor het karretje. Oudste had zijn zakgeld bij zich, dus man vraagt aan oudste of hij een euro mag lenen voor het karretje. Waarop oudste meteen zegt: "geld lenen kost geld". Uiteindelijk kostte het man 5 cent om de euro te mogen lenen.

Woekerrente: 5% per uur!

Daarna wilde oudste graag in het karretje zitten. Zegt man droog: voor 5 cent til ik je erin . Winst was dus meteen weer weg.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
baas boven baas
When they go low, we go high. (M.Obama)
Haha, oudste had zijn vader mooi te pakken!



Wat zal jij je straks een ander mens voelen met al die zakken smarties! Als je hb weer op peil is dan kan je vanavond een gezellige avond met je man er van maken. Hebben jullie leuke plannen?



Nachtmerries hangen momenteel in de lucht. Mijn collega met 3 kids mopperde gister ook al dat ze alle 3 elke nacht minimaal 1x wakker worden met nachtmerries en hier heeft smartje er ook last van. Vanaf maandag al elke nacht raak.
Geweldig, Anna jouw zoon (en man)



Ik zwaai even naar je vanuit een zonnig Amerika.

Ik hoop dat je HB gauw weer wat op pijl is. Ik wens je een fijne dag vandaag.
Dag Anna, ik weet ook niet altijd goed wat te schrijven. Maar ik weet nog dat mijn moeder ook zo opknapte van 'een zakje bloed'. Dat gaat vrij snel dus ik hoop dat je dit weekend al wat meer fut hebt voor het Paasweekend. Ga je wat leuks doen met je gezin?



Ik wens je weer veel sterkte. Oh, en wat fijn dat je zo goed geslaagd bent met shoppen!
Alle reacties Link kopieren
Zo, we zijn net weer thuis. Vandaag 9,5 uur in het ziekenhuis gezeten..... Ben er moe van geworden

Man staat nu te koken (hoewel ik in het ziekenhuis wel netjes om kwart voor 5 een maaltijd aangeboden kreeg), denk dat de leuke plannen niet verder gaan dan dat op de bank op te eten, tv te kijken en vroeg gaan slapen.

Omdat de dagafdeling om half 5 dicht gaat ben ik ook nog met bed en al rondgereden naar de andere afdeling (hoewel man nog even geplaagd werd door verpleegsters door hem een spoedcursus infuus-uithalen te geven en of hij dan niet wilde vergeten het licht uit te doen). Lag daar in een kamertje met een oude vrouw, die elke 5 minuten zei dat ze zo door haar zoon werd opgehaald en waar hij toch bleef (elke keer als verpleegster er ook was zei zij weer op troostende toon dat haar zoon er over een uurtje aankwam, als haar infuus klaar was). Hoewel het duidelijk was dat ze niet vergeten was, vond ik het toch ook wel sneu dat ze daar zo alleen zat.



Ook hoorden we de meest gruwelijke geluiden van mensen die zich duidelijk niet lekker voelden.... . Ben dan ook meteen wel een beetje bang dat ik er zo over een tijdje zelf ook zo bij lig....



Leuk Elfje, waar in Amerika zit je? Hier heb ik heel even de zon gezien, maar verder is het niet echt denderend weer hier. Gelukkig heb ik de hele dag lekker binnen gezeten onder een dekentje
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Hopelijk blijft dat moment nog ver weg Anna.

Hier sneeuwt het al de hele dag, maar gelukkig blijft het amper liggen.



Wat gaat je man koken?
Alle reacties Link kopieren
Leuk sneeuw! Doet me denken aan de tijd dat ik (lang, lang geleden) in Noorwegen woonde (wat ik eerder niet durfde te vertellen hier, uit angst voor een trol aangezien te worden). Weet nog dat het weer echt in 1 keer omsloeg van -20 naar +20, en toen heel hard uitgelachen werd toen ik in mijn winterjas en sjaal naar buiten ging .



Man kookt pasta met tomatensaus met restjes groenten uit de koelkast. Volgens mij is hij ook er ook een beetje moe van geworden
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken


Zo werd ik vorige week uitgelachen omdat ik in mijn zomerjas naar het vliegveld ging (ik ging voor een paar dagen naar Nederland). Ik heb dat geweten hoor. Ik stond met - 5 te bevriezen bij de bushalte



Pasta met restjes groenten kan lekker zijn.
Klinkt als een goed plan voor de avond.



Ondanks dat jullie niks bijzonders doen is het toch anders als de kids er niet zijn.



Geniet van er van samen!
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag!

Pasta met restjes is ook lekker (en de manier om de restjes op te krijgen).



Wat ik me nog afvroeg, kan je een paasei verstoppen in een kraanvogel? Wanneer zij de kids weer terug, al lijkt het mij ook fijn om even tijd met z'n twee te hebben.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Alle reacties Link kopieren
Fijne tijd met man gewenst Anna! Rustig bij elkaar en daarna lekker slapen zonder nachtmerries.

Ik kook soms 'vergeten groenten' soep. Geen pastinaak enzo maar letterlijk de groenten die vergeten in de koeling liggen. Altijd een verrassing of het lekker is
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Anna, hoe is het met je? Heb je al meer energie?



Alle eieren terug kunnen vinden of hebben jullie ze niet verstopt?



Fijne Paasdagen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven