Verschrikkelijk jaloers
zondag 30 oktober 2016 om 08:15
Hoi allemaal,
Ik merk steeds vaker aan mezelf dat ik jaloers ben. Bijvoorbeeld al als ik door mijn facebook tijdlijn heen ga, en ik zie dat iemand naar een evenement gaat. Dan denk ik; pfff daar wil ik ook wel heen. Maar ik heb niemand die dan met me mee zou gaan.
Ik heb sinds kort wel een 'vriendje' maar we doen weinig samen. Hij gaat geregeld uit met zijn vrienden, en dan zit ik thuis bij me ouders. Ik zou graag mee willen, en hoewel ik wel blij voor hem zou moeten zijn, ik baal dat ik het zelf niet heb en wordt dan jaloers.
Mijn vorige vriend, was vreemdgegaan, en ik had toen heel vaak zijn telefoon gecontroleerd. Én altijd wat gevonden. Maar nu ben ik ook zo bang, en jaloers als m'n vriendje met iemand appt ofzo.
Heeft iemand een idee om van mijn jaloezie af te komen?
Ik merk steeds vaker aan mezelf dat ik jaloers ben. Bijvoorbeeld al als ik door mijn facebook tijdlijn heen ga, en ik zie dat iemand naar een evenement gaat. Dan denk ik; pfff daar wil ik ook wel heen. Maar ik heb niemand die dan met me mee zou gaan.
Ik heb sinds kort wel een 'vriendje' maar we doen weinig samen. Hij gaat geregeld uit met zijn vrienden, en dan zit ik thuis bij me ouders. Ik zou graag mee willen, en hoewel ik wel blij voor hem zou moeten zijn, ik baal dat ik het zelf niet heb en wordt dan jaloers.
Mijn vorige vriend, was vreemdgegaan, en ik had toen heel vaak zijn telefoon gecontroleerd. Én altijd wat gevonden. Maar nu ben ik ook zo bang, en jaloers als m'n vriendje met iemand appt ofzo.
Heeft iemand een idee om van mijn jaloezie af te komen?
zondag 30 oktober 2016 om 10:22
quote:himalaya schreef op 30 oktober 2016 @ 10:17:quote:Oh ja, en FUCK FACEBOOK!Het feit dat je via Facebook leuke contacten kunt hebben en je je aan kunt sluiten bij allerlei groepen van jou interesse kun je je niet bedenken?Huh, wat een kattige reactie? Ik doel op het feit dat TO aangeeft dat Facebook aanleiding geeft tot gevoelens van afgunst. In die zin moet je je er niet te veel van aantrekken. Natuurlijk heeft Facebook ook leuke kanten. Dat is het enige uit mijn hele verhaal dat je besluit te citeren?
maandag 31 oktober 2016 om 00:13
Lieve forumers,
Wat is het fijn om al die reacties terug te lezen, vooral die goede tips!
Ik wil mezelf niet helemaal blootgeven, omdat ik me ook een beetje schaam voor mijn gevoel. En ik schrijf vaker wat in dit forum als ik een beetje down ben, het helpt me dan enorm om te lezen hoe er gereageerd wordt. Ik leer dan een hoop van de tips, en ga soms op een andere manier denken.
Zo ook nu, want het is helemaal waar wat er gezegd wordt. Over dat ik het naar me zin moet hebben met mezelf, en dan best iets alleen kan doen.
Het gevoel van jaloezie komt inderdaad uit onzekerheid denk ik. Er wordt me ook gevraagd waarom ik geen vrienden heb. Dat weet ik zelf ook niet, ik heb ze wel gehad hoor. Alleen dat is allemaal verwaterd en als ik de draad weer probeer op te pakken, heeft niemand meer tijd of zin.
Het klopt, ik ben 20 jaar, woon sinds kort in Breda op kamers en ik ga beginnen met boksen. Daarnaast ben ik in de weekenden bij mijn ouders.
Het is inderdaad niet zo dat ik depressief ben, er zijn namelijk wel ergere dingen in het leven. Alleen ik vind het wel fijn om mijn gevoelens hier te delen en te lezen welke wijze lessen er voor mij zijn.
X
Wat is het fijn om al die reacties terug te lezen, vooral die goede tips!
Ik wil mezelf niet helemaal blootgeven, omdat ik me ook een beetje schaam voor mijn gevoel. En ik schrijf vaker wat in dit forum als ik een beetje down ben, het helpt me dan enorm om te lezen hoe er gereageerd wordt. Ik leer dan een hoop van de tips, en ga soms op een andere manier denken.
Zo ook nu, want het is helemaal waar wat er gezegd wordt. Over dat ik het naar me zin moet hebben met mezelf, en dan best iets alleen kan doen.
Het gevoel van jaloezie komt inderdaad uit onzekerheid denk ik. Er wordt me ook gevraagd waarom ik geen vrienden heb. Dat weet ik zelf ook niet, ik heb ze wel gehad hoor. Alleen dat is allemaal verwaterd en als ik de draad weer probeer op te pakken, heeft niemand meer tijd of zin.
Het klopt, ik ben 20 jaar, woon sinds kort in Breda op kamers en ik ga beginnen met boksen. Daarnaast ben ik in de weekenden bij mijn ouders.
Het is inderdaad niet zo dat ik depressief ben, er zijn namelijk wel ergere dingen in het leven. Alleen ik vind het wel fijn om mijn gevoelens hier te delen en te lezen welke wijze lessen er voor mij zijn.
X
maandag 31 oktober 2016 om 18:10
Ik herken het stukje over vriendinnen. Vroeger had ik ze wel, maar dat is ook verwaterd. Toen ik jouw leeftijd was kregen al mijn vriendinnen een relatie en hoorde ik heel weinig tot niks meer van ze. Ik vond geen aansluiting bij nieuwe mensen. Ik ging verschillende cursussen volgen en weer sporten in de hoop gelijkgestemden te vinden. Maar het bleef oppervlakkig en de gesprekken gingen bijna alleen maar over de sport of cursus. Ik heb jaren niemand gehad om mee af te spreken of ergens heen te gaan. Alleen mijn moeder en toen deden we veel samen. Als ik foto's op Facebook zag van mijn oude vriendinnen met nieuwe mensen erbij was ik ook jaloers. Als ik vriendinnengroepjes of 2 vriendinnen samen lol zag hebben ook. Ik wilde dat ook weer. Dat heeft jaren geduurd. Sinds vorig jaar heb ik een paar nieuwe vriendinnen van het werk. Mensen die oprecht in me geïnteresseerd zijn en waarmee ik raakpunten heb. Soms doen een bakkie bij elkaar en soms uitstapjes. Allemaal gevonden toen ik niet zocht. Ik denk omdat bij werk de nadruk het op werken ligt en niet op contact. Vriendschap hoeft niet, maar als het zover komt is het leuk.