Voel me rot, familie wimpelt mij af.
zondag 28 november 2010 om 13:29

zondag 28 november 2010 om 14:09
quote:Mythical schreef op 28 november 2010 @ 14:01:
[...]
Ik heb gemailed met daarin "hey hoe gaat het?" en vragen over hoe of wat, en al gebeld en dan kappen ze het gesprek af.
Ik doe alle moeite en hun laten niets horen.
En je belt nooit zomaar? Om even bij te praten?
Ik herken je gedrag van mijn vriend. Die zit regelmatig te zeuren dat zijn vrienden nooit bellen. Maar hij belt ook nooit.
Het leven is geen optelsom. In sommige relaties moet je meer investeren dan dat je terug krijgt. Als zij niet bellerig zijn bel jij toch. Zonder te klagen over dat je nooit wat hoort.
Ik vind je slachtofferig klinken en dat maakt het leven er niet makkelijker op. Wel minder leuk.
En over hoeveel km hebben we het nou helemaal? Het blijft Nederland...
Mijn schoonmoeder zit 2 uur verderop. Wij gaan gewoon lekker heen en weer.
[...]
Ik heb gemailed met daarin "hey hoe gaat het?" en vragen over hoe of wat, en al gebeld en dan kappen ze het gesprek af.
Ik doe alle moeite en hun laten niets horen.
En je belt nooit zomaar? Om even bij te praten?
Ik herken je gedrag van mijn vriend. Die zit regelmatig te zeuren dat zijn vrienden nooit bellen. Maar hij belt ook nooit.
Het leven is geen optelsom. In sommige relaties moet je meer investeren dan dat je terug krijgt. Als zij niet bellerig zijn bel jij toch. Zonder te klagen over dat je nooit wat hoort.
Ik vind je slachtofferig klinken en dat maakt het leven er niet makkelijker op. Wel minder leuk.
En over hoeveel km hebben we het nou helemaal? Het blijft Nederland...
Mijn schoonmoeder zit 2 uur verderop. Wij gaan gewoon lekker heen en weer.
zondag 28 november 2010 om 14:11
zondag 28 november 2010 om 14:13
Dan bel je vandaag even gezellig op, zeg je dat je hebt nagedacht en als het zo druk is met slapers, dan rijden jullie gewoon weer lekker naar huis aan het eind vd dag. Kappen ze het af, dan vraag je of ze druk zijn dat ze zo snel weer neer wilen leggen. En je vraagt op de man af of ze het gezellig vinden dat jullie samen komen met de kerst en vraagt of zij het dan ook goed geregeld vinden zo.

zondag 28 november 2010 om 14:13
quote:Mythical schreef op 28 november 2010 @ 14:04:
@moekie,
Zo zou het kunnen zijn, maarja zonder duidelijkheid van hun kant is het lastig dat te bedenken.
En dat is het nou, ze mailen dus echt helemaal niet meer, echt nada. En dat is jammer terwijl er best belangrijke vragen in de mails staan Ik kan veel hebben hoor, als iets niet kan kunnen ze mij het vertellen tja dan zeg ik "jammer, maar wel fijn dat ze het op tijd hebben laten weten" zie je ik vind het jammer dat ze er dan niet eerlijk over zijn kleine moeite om even te laten weten hoe het wel of niet kan.
Ik ben absoluut de moeilijkste niet.
Laat het los. Echt, je maakt het erg ingewikkeld voor mensen om aardig te blijven. Met andere woorden: uit je posts blijkt bepaald niet dat je "absoluut de moeilijkste niet" bent.
Je klinkt als "ik wil weten waar ik aan toe ben en wel NU".
@moekie,
Zo zou het kunnen zijn, maarja zonder duidelijkheid van hun kant is het lastig dat te bedenken.
En dat is het nou, ze mailen dus echt helemaal niet meer, echt nada. En dat is jammer terwijl er best belangrijke vragen in de mails staan Ik kan veel hebben hoor, als iets niet kan kunnen ze mij het vertellen tja dan zeg ik "jammer, maar wel fijn dat ze het op tijd hebben laten weten" zie je ik vind het jammer dat ze er dan niet eerlijk over zijn kleine moeite om even te laten weten hoe het wel of niet kan.
Ik ben absoluut de moeilijkste niet.
Laat het los. Echt, je maakt het erg ingewikkeld voor mensen om aardig te blijven. Met andere woorden: uit je posts blijkt bepaald niet dat je "absoluut de moeilijkste niet" bent.
Je klinkt als "ik wil weten waar ik aan toe ben en wel NU".
zondag 28 november 2010 om 14:26
Ik zie dat de discussie inmiddels al weer gesloten is, maar ik wilde toch nog even reageren. Ik begin pas aan de kerst te denken als sinterklaas al weer ruimschoots het land uit is. Al die duidelijkheid die er moet komen, zou in mijn ogen dan ook overdreven zijn. Vragen als wat moet ik meenemen, en dan later bellen heb je mijn mailtje gelezen etc, daar zou ik een op een gegeven moment een beetje kriegel van worden, want ik zou denken het komt wel goed, het duurt nog weken en ik zei toch dat je mocht komen logeren en ik regel het wel..