Vrienden, verwachtingen etc
dinsdag 28 augustus 2012 om 11:48
Ik twijfel of dit topic bij psyche of relaties thuishoort, dus als het verkeerd staat daar excuses voor.
Van vriendinnen heb ik soms bepaalde verwachtingen, maar helaas vaak zijn die te hoog en valt het tegen. Zelf doe ik veel moeite voor vriendinnen als er feestjes zijn en ik heb een dubbele afspraak dat weekend om toch te komen (al zit er 2 uur rijden tussen), of als iemand wat voorstelt en ik kan niet, meteen een tegen voorstel. Ook als ik een vriend heb, probeer ik zoveel mogelijk mensen te blijven zien en blijven vriendinnen/vrienden prio 1. Helaas blijkt het vaak dat mensen niet doen.
Het zal wel iets met levensfases zijn ofzo, maar ons vriendinnengroepje, wat al een aantal jaar bij elkaar is, het lijkt wel op te lossen, nog wel whatsapp contact en bij elkaar op feestjes komen, maar verder nog maar weinig. Aantal malen stel ik dingen voor om te doen (varierend van dagje winkelen, stappen, theather of gewoon op zondag thee drinken) niemand heeft meer tijd
. Ik weet het het is een aflopende zaak, maar het doet gewoon pijn....
Van vriendinnen heb ik soms bepaalde verwachtingen, maar helaas vaak zijn die te hoog en valt het tegen. Zelf doe ik veel moeite voor vriendinnen als er feestjes zijn en ik heb een dubbele afspraak dat weekend om toch te komen (al zit er 2 uur rijden tussen), of als iemand wat voorstelt en ik kan niet, meteen een tegen voorstel. Ook als ik een vriend heb, probeer ik zoveel mogelijk mensen te blijven zien en blijven vriendinnen/vrienden prio 1. Helaas blijkt het vaak dat mensen niet doen.
Het zal wel iets met levensfases zijn ofzo, maar ons vriendinnengroepje, wat al een aantal jaar bij elkaar is, het lijkt wel op te lossen, nog wel whatsapp contact en bij elkaar op feestjes komen, maar verder nog maar weinig. Aantal malen stel ik dingen voor om te doen (varierend van dagje winkelen, stappen, theather of gewoon op zondag thee drinken) niemand heeft meer tijd
dinsdag 28 augustus 2012 om 12:04
Mijn vriendinnen en ik kennen elkaar al meer dan 25 jaar.. het is altijd gezellig en leuk,we zijn er voor elkaar bij een begrafenis enzo.
Maarik heb heel veel verwachtingen bij gesteld. Heel veel dingen kom je achteraf pas te weten of via een andere vriendin,waar het dan wel tegen gezegd is..
Wat ik wil delen deel ik met hen,maar veel dingen verzwijg ik ook..
Maarik heb heel veel verwachtingen bij gesteld. Heel veel dingen kom je achteraf pas te weten of via een andere vriendin,waar het dan wel tegen gezegd is..
Wat ik wil delen deel ik met hen,maar veel dingen verzwijg ik ook..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
dinsdag 28 augustus 2012 om 12:06
Ik geef geen adviezen meer/zeg niet meer dat ik altijid te bereiken ben als er iets is.. heb het al veel keer gezegd,dus ik neem aan dat zehet nu wel weten. Als er iets is wat ze willen delen/zeggen,dan hoor ik het wel.. zo niet,dan niet..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
dinsdag 28 augustus 2012 om 12:20
Ik zit aan de andere kant TO, mijn beste vriendin was zoals jij en ik werd er op een gegeven moment knettergek van. We waren beste vriendinnen maar ik kreeg ook andere nieuwe vriendinnen, een relatie, een drukke baan met veel reistijd, ik verhuisde naar een andere stad.
Ik kon haar gewoon minder zien, en dat wilde ik ook: ik had ook wel eens tijd voor mijzf nodig. Zij begreep dat totaal niet en smste me zowat elke dag om af te spreken. Tja en als je dan elke dag moet zeggen dat je niet kan ofzo, dan is dat ook niet leuk..
Heb altijd mijn best voor haar blijven doen, maar het was voor haar blijkbaar niet genoeg. Ruzie was het gevolg en nu al ruim een half jaar geen contact meer.
En eerlijk: wat een opluchting! Ze legde toch veel druk op me en vroeg me vaak om verantwoording enz.
Ik kon haar gewoon minder zien, en dat wilde ik ook: ik had ook wel eens tijd voor mijzf nodig. Zij begreep dat totaal niet en smste me zowat elke dag om af te spreken. Tja en als je dan elke dag moet zeggen dat je niet kan ofzo, dan is dat ook niet leuk..
Heb altijd mijn best voor haar blijven doen, maar het was voor haar blijkbaar niet genoeg. Ruzie was het gevolg en nu al ruim een half jaar geen contact meer.
En eerlijk: wat een opluchting! Ze legde toch veel druk op me en vroeg me vaak om verantwoording enz.
dinsdag 28 augustus 2012 om 12:39
_chi_, het gaat niet om elke dag, dat helemaal niet hoor! Heb zat andere dingen gaat mij meer om het feit dat niemand spontaan een keer belt om even bij te kletsten alles via de whatsapp gaat en als ik vraag om 1x in de maand in het weekend wat te doen en dan kan niemand, niemand met een tegenvoorstel komt...
Ik heb ook een (drukke) baan, net een nieuwe relatie en familie die aan de andere kant van NL, maar raad eens op de een of andere manier lijkt het wel of ik of veel meer kan of veel meer over heb dan gemiddeld mensen. Als ik om half 8 een vergadering heb van vrijwilligerswerk (altijd op de 1e van de maand) heb en vriendin is jarig (zelfde plaats) kom ik om 11 uur nog langs omdat ik het belangrijk vind, andersom hoef ik dat dus niet te verwachten en dat doet pijn.
Ik heb ook een (drukke) baan, net een nieuwe relatie en familie die aan de andere kant van NL, maar raad eens op de een of andere manier lijkt het wel of ik of veel meer kan of veel meer over heb dan gemiddeld mensen. Als ik om half 8 een vergadering heb van vrijwilligerswerk (altijd op de 1e van de maand) heb en vriendin is jarig (zelfde plaats) kom ik om 11 uur nog langs omdat ik het belangrijk vind, andersom hoef ik dat dus niet te verwachten en dat doet pijn.
dinsdag 28 augustus 2012 om 19:13
Misschien zit het verschil ook wel in kwantiteit vs kwaliteit? Ik zou het persoonlijk niet leuk vinden als mijn beste vriendin mij als een van de vele afspraken in haar agenda ziet. Stel dat ik een etentje geef voor mijn verjaardag en ze komt alleen van 11-12 komt hollen omdat ze nog 3 afspraken heeft dezelfde avond en niet wil/kan kiezen tussen de vergadering, de verjaardag van de neef van de zwager van de bakker en mij, dan heb ik liever dat ze op een ander moment komt wanneer ze wel tijd en aandacht voor me heeft. Ik heb zelf ook een druk leven en kan ook niet op elk voorstel ja zeggen. Ik zeg ook wel eens af maar haal t dan wel weer in. En ik zorg wel dat ik er voor belangrijke dingen (zoals verjaardagen van goede vrienden, feestdagen bij familie, noodgevallen als ziekte, liefdesverdriet etc) 100% ben, en niet alleen even in kom vliegen. Heb je die discussie wel eens met je vrienden gehad?