Waarom moet het zo ??

17-10-2010 19:44 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een lange tijd van twijfel heb ik de knoop doorgehakt en besloten te gaan scheiden. Dat is nu ongeveer 5 maanden geleden. Omdat ik ook iemand anders heb ontmoet en daar nu mee ben is mijn aanstaande ex erg boos.

Wat een drama . We kunnen bijna niet communiceren en elk gesprek ontaard in verwijten en boosheid van zijn kant.

We delen de zorg voor onze zoon en dat vind ik prima , maar zie nu al op tegen het overleg over kerst en oud en nieuw etc. Omdat hij zo boos is.

Wie heeft dit ook meegemaakt ??

Gaat de boosheid nog over van zijn kant? Ben er zo verdrietig van
Heb je diegene voor of na je scheiding ontmoet?
Ik vermoed maar zo, dat hij gekwetst is.
Het gaat ook allemaal wel heel erg snel voor je ex. Vijf maanden geleden waren jullie nog getrouwd. En nu heb je al een ander.(veroordeel dit niet hoor, maar kijk nu even vanuit ex.)

Scheiden is voor veel mensen ook een rouwproces waar ze doorheen moeten (vooral als je er zelf niet voor kiest) en je ex zit hier waarschijnlijk nog midden in.
Ik denk dat je ex erg verdrietig is omdat je bij hem weg bent, en daarbij ook meteen een ander hebt. Natuurlijk is het voor jou heel vervelend dat hij dat uit door boosheid, maar kun je het je niet een heel pietsie klein beetje voorstellen?
Met een gekwetst mens is het moeilijk eieren pellen.

Je zou uit naam van je zoon kunnen stellen dat het bewaren van de vrede een optie is, zodat er , ten behoeve van zoon, goede afspraken gemaakt kunnen worden.

Verwacht er niet te veel van, dergelijke gevoelens moeten slijten.
Ik heb het bij mijn ouders meegemaakt. Als er angst is, of als iemand gekwetst is, of andere gevoelens heeft...... ontaard dat heel snel in boosheid....

Boosheid is er vaak als de een nog wel om de ander geeft..... Het is waarschijnlijk niet zijn beslissing geweest om uit elkaar te gaan. Dat maakt het lastig voor hem.......

Gevoelens moeten een plekje krijgen.... en er moet respect zijn voor elkaars gevoelens. Dat laatste ontbreekt vaak.... En het is wel heel belangrijk....
Dat krijg je er van als je iemand erg kwetst. Geef het de tijd en hem het respect om gewoon boos te mogen zijn. Het zal even duren voor de emotionele banden tussen jullie doorbroken zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven