Waarom vind ik de dokter eng?
zaterdag 24 november 2012 om 20:03
Om maar met de deur in huis te vallen...hoe bizar maar ik vind het zo eng om naar de dokter te gaan. Ik lig daar dan echt weken wakker van. Ik ben alle moed bij elkaar aan het rapen om maandag te gaan voor een moedervlek. Ik ben hypochondrisch, denk vaker dan gemiddeld aan enge ziektes. Maar een normale hypochonder zit dan wekelijks bij de dokter, ik durf juist niet. Hebben hier meer mensen last van? Als ik in de wachtkamer zit kan ik gewoon bijna niet stoppen met bibberen...
zaterdag 24 november 2012 om 20:59
Herkenbaar. Ik vind het ook echt niet leuk. Terwijl ik ook best op zijn tijd last heb van hypochondrie. Ik kan periodes heel erg bezig zijn met angst voor iets lichaamlijks. Ook ik moet nog een afspraak maken. O.a ook voor een moedervlekachtige plek. En iets anders. Maar schuif dat ook voor me uit. Omdat ik zo gespannen ben bij een dokter, echt heel erg hartkloppingen en ik ratel dan echt ook van de spanning, en vul het gesprek met de dokter haast ook in. Ook bloeddruk meten vind ik erg vervelend en spannend.
zaterdag 24 november 2012 om 21:17
Beaugirl, stom he. Ik herken alles wat je zegt. Zelfs voor bloeddruk meten word ik al nerveus. Heb al een keer eerder (zo'n 2 jaar geleden) een moedervlek weg laten snijden en daarna zei ik; ik doe dit nooit meer. Ik heb 2 weken niet geslapen, van het moment van naar de dokter, dermatoloog, afwachten. Altijd letten op hoe een assistent naar me kijkt... echt niet in proporties. Moet zoiezo van mezelf voor een paar moedervlekken, schimmelinfectie die steeds terug komt en doorverwijzing psycholoog. Heb roerige jeugd gehad en ik denk dat alles samenhangt en valt. Mijn angst lijkt me overreacted.
P.S. ik ben het... mama van s en a.... weet je nog topic 2009?? We hebben het er al eens eerder over gehad. Hoe gaat het met o'tje? Ben hier met een andere nick...
P.S. ik ben het... mama van s en a.... weet je nog topic 2009?? We hebben het er al eens eerder over gehad. Hoe gaat het met o'tje? Ben hier met een andere nick...
zaterdag 24 november 2012 om 21:29
Heee wat leuk ! Het gaat hier heel goed, met jou verder ook allemaal ? Heb je geen FB, heb daar een paar van het topic weer ontmoet.
Ha Een moedervlek achtig iets.. Nou ik had een moedervlek althans dat dacht ik. Maar die heeft wat losgelaten, en dat had ik wel eens eerder gehad, maar dat bleek meer een wratachtig iets te zijn. Dus nu waarschijnlijk ook weer, maar toch even laten zien. Maar herken jou verhaal dus ook helemaal. Heb ook eens een moedervlek weg laten snijden(op advies van HA) Toen de uitslag kwam, ben ik zo super nerveus. Dat ze dat dan gaat opzoeken. En dat je dan daar op moet wachten. ect ect. Vreselijk. En dan de opluchting als het goed is, tot je weer iets hebt waar je je zorgen over maakt, vermoeiend.....
Ha Een moedervlek achtig iets.. Nou ik had een moedervlek althans dat dacht ik. Maar die heeft wat losgelaten, en dat had ik wel eens eerder gehad, maar dat bleek meer een wratachtig iets te zijn. Dus nu waarschijnlijk ook weer, maar toch even laten zien. Maar herken jou verhaal dus ook helemaal. Heb ook eens een moedervlek weg laten snijden(op advies van HA) Toen de uitslag kwam, ben ik zo super nerveus. Dat ze dat dan gaat opzoeken. En dat je dan daar op moet wachten. ect ect. Vreselijk. En dan de opluchting als het goed is, tot je weer iets hebt waar je je zorgen over maakt, vermoeiend.....
zaterdag 24 november 2012 om 21:32
zaterdag 24 november 2012 om 21:34
Ik heb wel fb. Ga je even opzoeken weet je achternaam alleen niet meer... h is voornaam maar dan...?
het gaat verder eigenlijk best redelijk. zoals je aan mijn nickname kan zien, beetje relatiecrisis... dat ook nog... weet het allemaal niet meer zo goed. maar opgeven doe ik niet snel met 2 kids! met de kids gaat het suuuuuuper. ben verliefd op ze!
misschien kunnen we elkaar er wel een beetje doorheen slepen? onze angst is toch wel abnormaal groot. tenminste bij mij wel. ik zou echt bij wijze van spreken flauw kunnen vallen voor een doktersbezoek... pffff
het gaat verder eigenlijk best redelijk. zoals je aan mijn nickname kan zien, beetje relatiecrisis... dat ook nog... weet het allemaal niet meer zo goed. maar opgeven doe ik niet snel met 2 kids! met de kids gaat het suuuuuuper. ben verliefd op ze!
misschien kunnen we elkaar er wel een beetje doorheen slepen? onze angst is toch wel abnormaal groot. tenminste bij mij wel. ik zou echt bij wijze van spreken flauw kunnen vallen voor een doktersbezoek... pffff
zaterdag 24 november 2012 om 21:39
Gek he, .. ik heb vaker die berichtjes van je gelezen , en altijd of ik het zelf schreef, al is het bij mij wel wat beter geworden, en overheerst het niet meer. Maar nu er weer een bezoekje gepland staat.... Schuif ik het voor me uit. Zet ook bij elke week dokter .. Kras erdoor, week erop Dokter, haha
Weet je de namen van de andere dames nog? sta ik nog bij.
Weet je de namen van de andere dames nog? sta ik nog bij.