wanneer baal jij van jezelf?
zaterdag 15 maart 2014 om 17:29
Dit onderwerp is vast ooit al eens voorbij gekomen maar ik waag toch maar eens een poging.
In het algemeen ben ik een evenwichtig en daadkrachtig persoon en eigenlijk best tevreden met mezelf. Maar er zijn van die momenten dat ik toch stevig baal van mezelf.
Bijvoorbeeld:
Wanneer ik mij zaterdagavond voorneem morgenochtend vroeg uit de veren te gaan om te gaan hardlopen en dan vervolgens de halve zondagochtend in mijn mandje blijf liggen. (Met een stralend zonnetje achter de gordijnen..)
Wanneer de kinderen vragen of ik een spelletje kom doen en ik zeg "Ik kom zo" en vervolgens nog een half uur blijf forummen
Ik weer om half twee 's nachts de koelkast heb geplunderd..
En zo zijn er legio voorbeelden. Het mag duidelijk zijn dat het bij mij vooral een discipline en prioriteits kwestie is. Wat is jouw baalmoment? En de vervolgvraag is dan natuurlijk "Wat doe je er aan" (en ja, "schop onder je hol" en kom met je luie zuignap van die bank af" had ik ook al bedacht)...
In het algemeen ben ik een evenwichtig en daadkrachtig persoon en eigenlijk best tevreden met mezelf. Maar er zijn van die momenten dat ik toch stevig baal van mezelf.
Bijvoorbeeld:
Wanneer ik mij zaterdagavond voorneem morgenochtend vroeg uit de veren te gaan om te gaan hardlopen en dan vervolgens de halve zondagochtend in mijn mandje blijf liggen. (Met een stralend zonnetje achter de gordijnen..)
Wanneer de kinderen vragen of ik een spelletje kom doen en ik zeg "Ik kom zo" en vervolgens nog een half uur blijf forummen
Ik weer om half twee 's nachts de koelkast heb geplunderd..
En zo zijn er legio voorbeelden. Het mag duidelijk zijn dat het bij mij vooral een discipline en prioriteits kwestie is. Wat is jouw baalmoment? En de vervolgvraag is dan natuurlijk "Wat doe je er aan" (en ja, "schop onder je hol" en kom met je luie zuignap van die bank af" had ik ook al bedacht)...
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
zaterdag 15 maart 2014 om 19:46
zaterdag 15 maart 2014 om 19:51
Ik baal dat ik mijn tijd verdoe met dingen waar mijn hart niet echt ligt en niet ga voor de dingen die me echt gelukkig maken, maar wel meer discipline, loslaten van zekerheden etc. kosten.
En dat ik regelmatig nog weer over mijn grenzen ga.
(Maar gelukkig leer ik elke dag en ben ik wel stappen aan het ondernemen om dingen te veranderen)
En dat ik regelmatig nog weer over mijn grenzen ga.
(Maar gelukkig leer ik elke dag en ben ik wel stappen aan het ondernemen om dingen te veranderen)
zaterdag 15 maart 2014 om 20:05
Ik ben echt een chaoot, dus ik baal nogal vaak van mezelf.
Sleutels 3 seconden geleden nog vast, nergens meer te vinden
Uitgebreid in m'n ogen wrijven wanneer ik mascara op heb. Ik vergeet het al-tijd
Weer eens 10 dingen tegelijk doen (tenminste, dat probeer ik), en vervolgens nog niks af hebben.
En.. wanneer ik weer eens wakker schrik en enorm moet haasten, omdat ik mezelf een uur geleden voornam nog 5 minuutjes te snoozen
Sleutels 3 seconden geleden nog vast, nergens meer te vinden
Uitgebreid in m'n ogen wrijven wanneer ik mascara op heb. Ik vergeet het al-tijd
Weer eens 10 dingen tegelijk doen (tenminste, dat probeer ik), en vervolgens nog niks af hebben.
En.. wanneer ik weer eens wakker schrik en enorm moet haasten, omdat ik mezelf een uur geleden voornam nog 5 minuutjes te snoozen
zaterdag 15 maart 2014 om 20:24
Als mijn knieën weer eens opspelen.
Als ik mijn rug weer eens niet mee wil werken.
Wanneer ik mentaal mijzelf weer eens tegenkom en goed onderuit gehaald word.
Als ik weer eens teveel heb gesnaaid.
Als ik de weg naar de sportschool vergeten ben.
Wanneer dat huishouden weer eens niet gedaan is omdat tijd met zoontje/forummen weer leuker was.
Als ik mijn rug weer eens niet mee wil werken.
Wanneer ik mentaal mijzelf weer eens tegenkom en goed onderuit gehaald word.
Als ik weer eens teveel heb gesnaaid.
Als ik de weg naar de sportschool vergeten ben.
Wanneer dat huishouden weer eens niet gedaan is omdat tijd met zoontje/forummen weer leuker was.
zaterdag 15 maart 2014 om 20:29
Dat ik zo ongedisciplineerd en ongemotiveerd ben voor veel dingen. Als ik me laat gaan met eten. Als ik op maandagochtend denk 'Mmm, mijn bed ligt zo lekker, school kan me wel een dagje missen'. Als ik weer de hele dag achter die stomme computer zit terwijl er miljoen leuke dingen zijn die ik zou kunnen doen. Als ik 's middags na school wéér besluit een middagdutje te gaan doen en dan pas na drie uur wakker word, omdat ik de wekker die ik na een uurtje had gezet, uit heb gezet omdat ik nog verder wilde slapen. Als ik te laat begin met leren voor een toets en dan in paniek raak omdat het teveel is en dan de handdoek maar in de ring gooi omdat het toch nooit meer gaat lukken. Als het huis weer een troep is omdat ik dagen geen zin had om op te ruimen. Zoveel dingen, maar alles gelinkt aan ongemotiveerd/ongedisciplineerd zijn. Ik haat die eigenschap van mezelf.
zaterdag 15 maart 2014 om 23:13
quote:floor- schreef op 15 maart 2014 @ 19:49:
Ik baal best vaak van mezelf, vooral als ik denk aan hoe mijn leven is geweest en nu nog steeds is, dat ik er zo enorm in faal. Of van mijn innerlijk kan ik vaak ook balen. En als ik iets eet wat ik eigenlijk niet mag van mezelf.Meisje toch, ik zou je wel door de computer willen trekken om je te helpen met je eetworsteling. En tegelijkertijd denk ik dat je geen hulp wilt hebben. Ik wou dat je het duiveltje wat jou je complex influistert kon verslaan!
Ik baal best vaak van mezelf, vooral als ik denk aan hoe mijn leven is geweest en nu nog steeds is, dat ik er zo enorm in faal. Of van mijn innerlijk kan ik vaak ook balen. En als ik iets eet wat ik eigenlijk niet mag van mezelf.Meisje toch, ik zou je wel door de computer willen trekken om je te helpen met je eetworsteling. En tegelijkertijd denk ik dat je geen hulp wilt hebben. Ik wou dat je het duiveltje wat jou je complex influistert kon verslaan!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...