Wat mankeer ik?

30-06-2024 20:34 25 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik twijfelde even of ik dit wel of niet zou moeten willen doen.

En enerzijds vind ik dat ik niks mankeer. Aan de andere kant begrijp ik mijzelf niet zo goed waarom het mij niet lukt een ‘relatie’ te kunnen aangaan of te behouden. En dan niet de vrienden. Ik heb hele fijne lieve vrienden, dat is een zegening. De liefde, daar gaat het bij mij op mis.

Ik ben nu ruim 8 jaar alleenstaand, na een hele nare relatie van 3,5 jaar. Het gaat echt goed met mij. Met vele therapieën ben ik mega stabiel. Leuke vrienden, kennissen, collega’s. Ik heb een geinig leven en reis de wereld rond omdat ik kan doen wat ik wil doen. Met nu 2 leuke katjes in huis is thuis komen prima.


Dus, wat is nu mijn probleem ? Weinig. Maar als ik het probeer met de liefde loop ik tegen muren op, andermans muur en net zo goed de mijne. Mannen vullen in wat ik zou moeten zijn voor hen (zonder dit even te overleggen) of ik blijf het ‘snoepje van de maand’ waar ik echt geen zin in heb.

Als ik al wat wil, is het fijn en oprecht. En dan zien we wel. Maar in mijn context (tegen de 40 zonder kids maar mega stabiel met alles) ben ik zowel spannend als eng ofzo.


Ik heb nu ook even een beetje hart zeer. Door gewoon mijzelf te zijn, en niet direct in zijn stramien te willen passen. Heb ik het wederom na een aantal maanden gelaten voor wat het is.
En dat is dus wat mij elke keer gebeurt.

Wat mankeer ik? Wat doe ik verkeerd?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kan er geen chocola van maken, echt niet. Ik heb totaal geen beeld van je adhv je geschreven stukje.

Heb je je goede vrienden dit al eens voorgelegd? Misschien weten zij waar je balk zit.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Het klinkt alsof je de juiste nog niet bent tegen gekomen. Verder haak ik een beetje aan bij roos
Decrypting life one day at the time
Alle reacties Link kopieren Quote
Oké dat snap ik ook… op welk punt begin ik in het ‘verhaal’…


Dit weekend is mijn hart opnieuw gebroken, dat is waar ik nu last van heb, en ik dit zag aankomen, en toch mij liet gaan in hoop op iets de afgelopen tijd. En er zelf een punt achter heb gezet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees niks geks.

Je hebt zo te lezen eisen. Die moet je niet verlagen omdat er anders iets ‘mis’ met je zou zijn. Ik lees in de OP geen gekke eisen.

Ik lees al jaren dat de leuke mannen van rond jouw leeftijd al bezet zijn. Zó gek is dat niet, leuke mannen blijven vaker bij de partner die ze al hebben. Omdat ze leuk zijn en waarschijnlijk ook een bijpassende partner hebben.

Nou zijn heus niet álle leuke mannen al bezet. En voor minder zou ik het, als ik jou was, niet doen. Want dan zou er wat mis met jou zijn. En met je relatie ook.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom zou er iets mis met je zijn omdat je niet iemand gevonden hebt die bij je past. Daar komt ook toeval bij kijken en als dat niet 'goed' valt dan is het maar beter dat je niet verzeild raakt in een veel te lange foute relatie. Dus volgens mij doe je het juist goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
:hug: Waar liep het deze keer op spaak dat je hartzeer hebt?
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is gewoon hoe het gaat de dag van vandaag tenzij je de lat heel laag legt en gewoon pakt wat je krijgen kan en je in allerlei bochten wringt om het te laten lukken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Quinnepin schreef:
30-06-2024 21:24
:hug: Waar liep het deze keer op spaak dat je hartzeer hebt?
Ik besefte mij dat ik eerst lang op een voetstuk stond en dat alles om ons ging, van de ene op de andere dag ik daar (opeens) vanaf ben geschopt. Ik mijn best bleef doen om samen te kunnen zijn. En ik na enkele weken heel goed door kreeg dat ik niet meer waard ben geworden wanneer het het opeens wel kan. En dat is pijnlijk. En dit is zoals hij het wilt, alles gaat voor mij. En ik heb aangegeven dat ik iets anders wil en meer verdien dan ‘even het toevallig kan’. En de situatie verbroken.

Alleen kennen Wij elkaar al 20 jaar. Dus dat is nu ook voorbij.
Alle reacties Link kopieren Quote
En over zo'n nare relatie heen komen vergt natuurlijk heel veel tijd. Ik ben alweer 7 jaar bij mijn ex weg, heb inmiddels een nieuwe relatie en toch heeft het echt lang geduurd voordat ik weer verder kon. Niet omdat ik hem miste ofzo, maar omdat hij me echt heel erg op mijn ziel had getrapt, en ik mezelf letterlijk opnieuw moest uitvinden.

Niet zo gek dus dat je na zo'n relatie lang single blijft.
Alle reacties Link kopieren Quote
MEFunny schreef:
30-06-2024 21:46
Ik besefte mij dat ik eerst lang op een voetstuk stond en dat alles om ons ging, van de ene op de andere dag ik daar (opeens) vanaf ben geschopt. Ik mijn best bleef doen om samen te kunnen zijn. En ik na enkele weken heel goed door kreeg dat ik niet meer waard ben geworden wanneer het het opeens wel kan. En dat is pijnlijk. En dit is zoals hij het wilt, alles gaat voor mij. En ik heb aangegeven dat ik iets anders wil en meer verdien dan ‘even het toevallig kan’. En de situatie verbroken.

Alleen kennen Wij elkaar al 20 jaar. Dus dat is nu ook voorbij.
Bedoel je dat je van voetstuk gedegradeerd werd tot tijdverdrijf en toen nog verder op de ladder zakte tot je prioriteit nummero 125 was?

Dat herken ik wel, heb ik ook één keer gehad.
Zo'n man volgt een beetje het principe "het hebben van de zaak is het einde van het vermaak". Heel pijnlijk maar heeft (denk ik dan) niet zo veel met jou te maken. Of je moet dit aan de lopende band aan de hand hebben dan zou het te maken kunnen hebben met het "type" man dat je kiest.

Wat jammer dat zo'n lange vriendschap nu ook meteen voorbij is. Daar zou ik nog wel de grootste baal van hebben denk ik.

En weet je, nu is dat natuurlijk ontzettend jammer maar als je wel tegen de ware van dit moment aangeknald bent dan zie je achteraf dat deze man eigenlijk helemaal niet zo goed bij je paste.
Hoogstwaarschijnlijk loopt er voor jou namelijk ook een prima exemplaar rond waarbij jij je totaal gewaardeerd en gezien wordt. Maar ja, hem vinden hè.... dat is nog best een ding. :hug:
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
30-06-2024 21:53
Bedoel je dat je van voetstuk gedegradeerd werd tot tijdverdrijf en toen nog verder op de ladder zakte tot je prioriteit nummero 125 was?

Dat herken ik wel, heb ik ook één keer gehad.
Zo'n man volgt een beetje het principe "het hebben van de zaak is het einde van het vermaak". Heel pijnlijk maar heeft (denk ik dan) niet zo veel met jou te maken. Of je moet dit aan de lopende band aan de hand hebben dan zou het te maken kunnen hebben met het "type" man dat je kiest.

Wat jammer dat zo'n lange vriendschap nu ook meteen voorbij is. Daar zou ik nog wel de grootste baal van hebben denk ik.

En weet je, nu is dat natuurlijk ontzettend jammer maar als je wel tegen de ware van dit moment aangeknald bent dan zie je achteraf dat deze man eigenlijk helemaal niet zo goed bij je paste.
Hoogstwaarschijnlijk loopt er voor jou namelijk ook een prima exemplaar rond waarbij jij je totaal gewaardeerd en gezien wordt. Maar ja, hem vinden hè.... dat is nog best een ding. :hug:
Dit vind ik erg knap verwoord.


Het is eigenlijk dat ik niet eens perse opzoek ben/was. Hij belde letterlijk opeens aan.

Maar goed. Dan nog. Buiten hem, is het mij echt nooit gelukt om de juiste sensoren aan te zetten. Of ben ik niet diegene die een juiste sensor zou mogen ontvangen.

En nee, ik loop hier niet dagelijks mee rond. Ik vind mijzelf niet altijd zielig.
Ik baal nu echt even.
Ik denk dat je sensoren juist heel goed zijn afgesteld. En dat houdt in dat je wil krijgen wat je geeft.
Blijkbaar is diegene die dat kan nog niet op je pad gekomen.
Daar zit geen eerlijkheid of redelijkheid in, is mijn ervaring.
Je zou nog kunnen kijken of je niet in de verkeerde vijver vist, en of je in je leuke vriendenkring niet net die ene buurman of vriend van niet over het hoofd hebt gezien.
Ik ben zelf aan mijn man gekomen omdat een relatief vage kennis maar bleef volhouden dat hij precies mijn type als collega had.
Dat bleek dus te kloppen.
Alle reacties Link kopieren Quote
feow schreef:
30-06-2024 21:10
Ik lees niks geks.

Je hebt zo te lezen eisen. Die moet je niet verlagen omdat er anders iets ‘mis’ met je zou zijn. Ik lees in de OP geen gekke eisen.

Ik lees al jaren dat de leuke mannen van rond jouw leeftijd al bezet zijn. Zó gek is dat niet, leuke mannen blijven vaker bij de partner die ze al hebben. Omdat ze leuk zijn en waarschijnlijk ook een bijpassende partner hebben.

Nou zijn heus niet álle leuke mannen al bezet. En voor minder zou ik het, als ik jou was, niet doen. Want dan zou er wat mis met jou zijn. En met je relatie ook.
Dit herken ik ook wel. Zeker als je een relatie hebt gehad en daarna veel “zelfwerk” na het verbreken ervan, kom je erachter dat op het moment dat jij weer aan een leuke verkering toe bent, de leukste mannen (of vrouwen) al bezet zijn door een net zo leuke partner.

De spoeling wordt enorm dun.

Je hebt voor jezelf heel helder wat je wel wil en je mag de lat voor jezelf best hoog leggen. Want een stomme of nare relatie, die heb je al gehad en wil je niet meer. Dat mag ook gewoon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat rot joh.
Ik kan me voorstellen dat je baalt. Vooral ook nu je een vriend verliest.
Had je voorheen tekenen gezien bij hem dat hij interesse in jou had?
Sensoren zijn zeker prettig om te kunnen onderscheiden of misschien herkennen of iemand oprecht is en er zowel voor jou als hemzelf is.

1 ding wat voor mijn gevoel altijd opgaat is oogkontakt. Je zou dat wel een sensor kunnen noemen denk ik.
Als iemand oprecht is en spreekt vanuit waarheid zal die je goed aan kunnen kijken en niet oncomfortabel daarmee zijn op dat moment.
Zoals in jouw geval misschien toen je date sprak over jullie leven samen en hij was oprecht, dan zou hij je goed hebben durven aankijken, als hij daarover sprak.
Als hij niet vanuit zijn hart sprak op dat moment zou hij niet zoveel in je gezicht kijken maar meer in de ruimte voor zich.
Ik heb het echt even over het moment dat iemand iets ‘ intiems’ bespreekt en het oogkontakt daarbij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijne berichten om te lezen zo deze ochtend.

Als het om dit exemplaar gaat. 20 jaar geleden (ik was net 18, en hij 31) zijn we samen geweest. Maar goed qua leeftijdsverschil en andere fases werkte dat niet. Wel zijn we altijd bevriend gebleven door de jaren heen.
6 maand geleden, geheel onverwachts, voor beide, vloog de vonk over/in. Ik hield het eerst even af, vroeg mij goed af of ik dit nu wel zo verstandig vond. En op een bepaald punt ging ik voor de bijl. ‘He swept me off my feet ‘
En afgelopen weekend heb ik dit dus beëindigt.
Ik heb er verdriet om. Teleurstelling in hem en mijzelf. En ja, de vriendschap. Alles is nu weg. Hij weet ook goed hoe veel moeite ik heb gehad met de ex. Dus dat maakt het misschien extra pijnlijk als ik er zo over nadenk.
(Het is wel een hele korte samenvatting, vind het lastig om het goed te omschrijven)


Enja, ik heb dus nog nooit een ‘normale’ gezonde relatie gehad. De exen die er zijn (en nee dat zijn er niet veel) zijn na mij allemaal een leuke relatie aangegaan. Ik heb echt berichten jaren later gekregen van een aantal exen met excuses hoe die persoon met mij is omgegaan.
Daar heb ik dan niks mee gedaan.

Ik doe iets verkeerd. En idd ik ben nog niet het juiste exemplaar tegen gekomen.

Het klinkt nu misschien een beetje warrig. Dat is het nu ook in mijn hoofd.

Maar goed, ik ga nu even werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt best snel gereageerd toch? Als je na weken van veranderd gedrag al de stekker eruit trekt? Zat mensen die nog jaren blijven hangen.

Waar ik aan moest denken bij het lezen van je verhaal:

Herken je jezelf als je leest over codependent zijn?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je in 40 jaar na veel therapieën nooit een gezonde relatie hebt gehad en je daar wel veel behoefte aan hebt, dan ben je misschien niet zo mega stabiel als dat jezelf denkt.

Wat heb jij te bieden aan een ander en wat verwacht jij van hem? Waar lopen anderen tegen aan in een relatie met jou en waar zit je jezelf het meest in de weg? Een ander kan je niet veranderen (helaas).
Alle reacties Link kopieren Quote
MEFunny schreef:
01-07-2024 10:04
Ik doe iets verkeerd. En idd ik ben nog niet het juiste exemplaar tegen gekomen.
Nogmaals, heb je wel eens in je vriendenkring gevraagd hoe zij dit zien?

Ik heb iemand wel eens verteld waar mannen -naar mijn idee- op stukliepen bij haar. Niet dat ze er onmiddellijk iets mee kon maar het zette haar wel aan het denken.
...
Rooss4.0 schreef:
01-07-2024 13:02
Nogmaals, heb je wel eens in je vriendenkring gevraagd hoe zij dit zien?

Ik heb iemand wel eens verteld waar mannen -naar mijn idee- op stukliepen bij haar. Niet dat ze er onmiddellijk iets mee kon maar het zette haar wel aan het denken.
Ja dat heb ik ook weleens gedaan. Je kunt niks verkeerd doen maar de hele tijd alles goed doen bij de verkeerde.
Mijn eigen zus wil heel graag een relatie. Als ik zie wie zij niet eens opmerkt en waar ze voor gaat, zit het hem daarin.
Niet dat je altijd maar iedereen leuk moet vinden die jou leuk vindt, maar het lijkt bij sommigen alsof leuke belangstelling een soort dooddoener is voor hen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
01-07-2024 13:02
Nogmaals, heb je wel eens in je vriendenkring gevraagd hoe zij dit zien?

Ik heb iemand wel eens verteld waar mannen -naar mijn idee- op stukliepen bij haar. Niet dat ze er onmiddellijk iets mee kon maar het zette haar wel aan het denken.
Ja, al is dat wel langer geleden. Dat was vooral in de tijd met de ex-relatie. Zou dat wel weer eens opnieuw moeten doen. Vind dit wel een goed idee.

Vroeger viel ik op de types die ik ging ‘redden’. Bleef erg trouw hangen. Geloofde iemand snel op zijn woord en haalde daar dan kruimels uit om toch te blijven. Dat is wel de feedback die ik kreeg.

En dat wil ik dus niet meer. Ik wil gelijkwaardigheid en oprechtheid.
Wanneer ik een tijdje met iemand date, vinden ze mij vaak te zelfstandig. Iets wat ook in het begin als erg leuk word gezien maar op de langere termijn ik niet het poppetje op de bank zal zijn. Dus de omgekeerde wereld in hoe het jaren geleden is geweest.

Ik vind het ook helemaal niet erg om alleen te zijn. Mijn doel in het leven is niet dat ik perse een relatie moet hebben om gelukkig te zijn.
mefunny wijzigde dit bericht op 01-07-2024 17:20
21.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dropdrop schreef:
01-07-2024 10:35
Je hebt best snel gereageerd toch? Als je na weken van veranderd gedrag al de stekker eruit trekt? Zat mensen die nog jaren blijven hangen.

Waar ik aan moest denken bij het lezen van je verhaal:

Herken je jezelf als je leest over codependent zijn?
Ik moest dit heel even opzoeken. En schrok er wel van. Zeker herkenbaar, ook hoe mijn jeugd is geweest haal ik 1 op 1 terug uit het stuk dat ik zojuist heb gelezen. Dit is ook waar ik ook veel in de therapie mee bezig ben geweest (zonder deze term te kennen/gebruiken). En dat heeft er zeker bij geholpen omdat ik het gedrag tegenwoordig niet meer (volledig) herken. Maar ik ga mij er nog verder in verdiepen. Bedankt voor de tip.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pioen00 schreef:
01-07-2024 11:23
Als je in 40 jaar na veel therapieën nooit een gezonde relatie hebt gehad en je daar wel veel behoefte aan hebt, dan ben je misschien niet zo mega stabiel als dat jezelf denkt.

Wat heb jij te bieden aan een ander en wat verwacht jij van hem? Waar lopen anderen tegen aan in een relatie met jou en waar zit je jezelf het meest in de weg? Een ander kan je niet veranderen (helaas).
Ik heb heel veel gezonde volwassen relaties. Alleen niet op liefdesgebied. Veel sociale contacten en langdurige vriendschappen van meer dan 10/15/30 jaar. Ik maak ook makkelijk contact met mensen.
En ik weet heel goed dat een ander niet kan worden verandert.
Alle reacties Link kopieren Quote
MEFunny schreef:
01-07-2024 16:02
Ik heb heel veel gezonde volwassen relaties. Alleen niet op liefdesgebied. Veel sociale contacten en langdurige vriendschappen van meer dan 10/15/30 jaar. Ik maak ook makkelijk contact met mensen.
En ik weet heel goed dat een ander niet kan worden verandert.
Een duurzame liefdesrelatie vraagt echt wat anders dan een gewone vriendschap, maar daar ben je al achter denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
De afgelopen dagen heb ik veel nagedacht over bepaalde thema’s die hier zijn benoemd. Ook met vriendinnen het 1 en ander besproken.

Mijn besties (en ikzelf) zijn het er wel over eens dat ik niet goed ben in partnerkeuze.
Hierdoor ben ik ook wel voorzichtig geworden tijdens het daten. Want ik heb niet echt goed het idee dat ik dit kan inschatten of iets een ‘goed’ exemplaar is. En dan moet het ook nog eens verder kunnen klikken.

En ik heb echt veel geleerd met de handvatten die mij zijn gegeven en deze ook kan toepassen. Maar volgens mij heb ik nog wat te doen met mijzelf. Het stuk rondom codependitie en parentificatie zijn daar ook Eye openers in.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven