Wat wens je van je partner tijdens burn-out?

07-12-2018 17:32 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er goede website met informatie over een burn-out.

En wat vonden jullie fijn dat je partner voor je deed?
trien30 wijzigde dit bericht op 09-12-2018 19:16
91.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
zeeuwsmeisje1981 schreef:
07-12-2018 20:09
Toen ik een burn-out kreeg heb ik alleen in het begin wat therapie gehad. Daarna heeft het herstel nog een flinke tijd geduurd. Tijd is gewoon een hele belangrijke factor, rust ook. Dus ik zou oppassen met dat “keihard werken aan herstel”. Als je een stevige burn-out hebt is in je bed liggen en mensen vragen om je met rust te laten juist werken aan je herstel.

Ik vond mijn ex nooit een belasting in die periode. Hij was juist een van de weinige mensen die ik kon verdragen. Dus daar zou ik dan wel een conclusie uit trekken.
Pcies dat. Je bent ziek geworden door jarenlang keihard werken zonder veel waardering in combi met spanning en slecht slapen. Ik word zelf een beetje moe van al die mensen die denken dat je er met keihard werken aan jezelf uit kunt komen. Overduidelijk het advies van iemand die het zelf nooit heeft gehad.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
08-12-2018 11:39
Hij heeft het uitgemaakt maar TO heeft hem omgepraat; zie eerdere reacties.
wat?? misbruik maken van iemand die niet in evenwicht is
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
08-12-2018 12:02
wat?? misbruik maken van iemand die niet in evenwicht is



Wat is dit nu weer voor lompe opmerking.
trien30 wijzigde dit bericht op 08-12-2018 19:11
72.95% gewijzigd
viva-amber schreef:
08-12-2018 11:42
Pcies dat. Je bent ziek geworden door jarenlang keihard werken zonder veel waardering in combi met spanning en slecht slapen. Ik word zelf een beetje moe van al die mensen die denken dat je er met keihard werken aan jezelf uit kunt komen. Overduidelijk het advies van iemand die het zelf nooit heeft gehad.
Sorry als het verkeerd overkwam. Ik heb zelf geen burn out gehad, maar wel andere psychische klachten. Daarvoor heb ik ook in groepstherapieen gezeten en daar zaten ook veel mensen bij met een burnout, die ook langdurig therapie hadden, waar zij (volgens zichzelf) veel baat bij hadden. Ook een aantal collega's met burnout hebben de gehele ziekteperiode therapie gevolgd. Vandaar dat mijn advies is, zoek hulp erbij. Rust is zeker veel nodig, maar ook therapie om terug te kijken waar het fout is gegaan, waarom je zo over je grenzen heen bent gegaan, en vooruit te kijken naar de toekomst: hoe ga ik dat anders aan pakken?
Ik snap heel goed dat psychische problemen inclusief burnout niet zomaar op te lossen zijn met 'aan jezelf werken', maar het is doorgaans wel nodig dat ook te doen, naast rust en tijd nemen.
Waarom verdiep je je nu pas in een burn out?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zijn andere mensen over mijn grenzen heen gegaan zowel werk als privé ook toen ik al heel lang keihard nee zei. Ik heb vooral therapie gehad om het te verwerken en om een andere omgeving te kunnen kiezen. Je gaat steeds uit van de fouten die bij de zieke ligt maar soms doen zieke mensen niets fout en worden ze toch ziek. Het is niet altijd je eigen schuld. De vriend van TO heeft vast ook niet zelf gekozen voor de dood van zijn moeder en een aantal andere zaken...of heeft hij daar ook iets fout gedaan?

To accepteert ook niet 'de nee ik wil nu geen relatie van haar vriend. ' Hoe serieus neem je de ander dan?

Schuld, je eigen fouten en keihard werken..ik wou dat mensen die termen eens uit hun vocabulaire haalde in relatie tot genezing van een burnout want het zegt heel veel over hoe mensen echt oordelen over mensen die een burnout hebben. Het zijn maar luie donders die harder moeten werken om hun fouten op te lossen.

Zoals jijzelf al zegt heb je er geen ervaring mee: waarom dan toch al die oordelen? .
viva-amber wijzigde dit bericht op 08-12-2018 18:12
79.39% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
LoVaKo schreef:
08-12-2018 17:57
Sorry als het verkeerd overkwam. Ik heb zelf geen burn out gehad, maar wel andere psychische klachten. Daarvoor heb ik ook in groepstherapieen gezeten en daar zaten ook veel mensen bij met een burnout, die ook langdurig therapie hadden, waar zij (volgens zichzelf) veel baat bij hadden. Ook een aantal collega's met burnout hebben de gehele ziekteperiode therapie gevolgd. Vandaar dat mijn advies is, zoek hulp erbij. Rust is zeker veel nodig, maar ook therapie om terug te kijken waar het fout is gegaan, waarom je zo over je grenzen heen bent gegaan, en vooruit te kijken naar de toekomst: hoe ga ik dat anders aan pakken?
Ik snap heel goed dat psychische problemen inclusief burnout niet zomaar op te lossen zijn met 'aan jezelf werken', maar het is doorgaans wel nodig dat ook te doen, naast rust en tijd nemen.
En ook niet alleen, maar met een professional, zodat het niet bij navelstaren blijft.
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je trouwens ook lezen dat het primair een lichamelijke proces is en dat daar de psychologische aspecten uit voort komen: https://csrcentrum.nl/algemeen/blog/waa ... -zo-lang-0
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Liever niet quoten.

@viva-amber. Er is gelukkig niemand dood. Wel iemand genezen na een heel zwaar traject. De behandeling is zo goed als klaar en de kanker is weg.

Ik vind het wel waardevol wat je zegt. Ik wil oprecht het beste voor mijn vriend, hij betekend erg veel voor me. Ik wil het ook helemaal niet onderschatten wat er speelt. Het is gewoon een klote situatie dat iemand waar je zoveel om geeft eigenlijk zo slecht in zn vel zit.

Hij is alles behalve een luie donder. Hij werkt zich uit de naad en zet prachtige dingen neer. Het is echt een fantastische man.
En soms is liefde niet genoeg.

Het is overigens niet dat ik nu pas me verdiep. Ik had al wel wat dingen gelezen de laatste tijd. Ik had het idee dat we er wel doorheen fietste. Ik gaf hem al veel meer ruimte en de moment samen zijn fijn. Het ging eigenlijk pas mis toen het bij mij even wat minder lekker liep. Ik heb onderschat wat het effect daarvan was.

En niemand heeft iets verkeerd gedaan. Maar heel de situatie is wel gewoon uitermate rot en verdrietig.
trien30 wijzigde dit bericht op 09-12-2018 12:07
6.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
08-12-2018 18:25
Hier kun je trouwens ook lezen dat het primair een lichamelijke proces is en dat daar de psychologische aspecten uit voort komen: https://csrcentrum.nl/algemeen/blog/waa ... -zo-lang-0
Dankjewel voor de link.
trien30 wijzigde dit bericht op 08-12-2018 20:34
49.04% gewijzigd
Dan is een psycholoog toch juist goed, zodat hij dat leert.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
08-12-2018 20:03
Dan is een psycholoog toch juist goed, zodat hij dat leert.
Dat denk ik wel als ik heel eerlijk ben.

Ik ga het voor nu in mn hoofd laten rusten. Verder met mn leven en niet teveel hoop hebben dat het goedkomt tussen ons. Hoe graag ik het ook wil.

En als we elkaar volgende maand weer zien dan kijken we wel weer even verder.
Ik vind zo’n vastgestelde periode zo gek, maar dat vind ik altijd bij dat soort “pauzes”.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
08-12-2018 20:12
Ik vind zo’n vastgestelde periode zo gek, maar dat vind ik altijd bij dat soort “pauzes”.
Niet quoten alsjeblieft:

Oh de pauze is niet heel erg vastgesteld. We hebben geen app of belverbod hij weet dat hij me kan bellen of appen. Ik wil voor hem alleen even alle druk wegnemen dus heb gezegd dat ik het niet doe en me gewoon even focus op de andere leuke dingen in mn leven.

En dat we begin januari weer een keer afspreken met elkaar.
Dat niet quoten is echt irritant trouwens. Open dan geen topic over dit onderwerp.

Nou ja, ik wens je sterkte. Lijkt me geen reet aan, een partner die met de feestdagen ineens een ‘pauze’ moet.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel.

Ik wil de teksten even wat kunnen inkorten. Maar voor jullie om een beeld te hebben wel even een heel klein beetje achtergrond info geven. Ik denk niet dat ik er heel herkenbaar mee ben maar toch ;)
Je bent in ieder geval niet de enige nee :)

Zorg vooral voor jezelf en je kind.
Hij is een volwassen man en zal zelf stappen moeten gaan zetten om tot herstel te komen.
@viva amber: je begrijpt me echt volledig verleerd. Ik oordeel niet, to vraagt advies en geef mijn beste advies dat ik kan geven. En de schuld zou ik al helemaal niet bij degene leggen die ziek is. Ik denk dat ik dat meer dan de meest mensen dan weten.
Ik heb zelf c ptss, zit nu ook alweer een poos in de ziektewet omdat ik niks kan. Die cptss heb ik ook gekregen omdat mensen zwaar over mijn grenzen heen gingen.
Ik vind het heel vervelend dat mijn posts overkwamen alsof ik oordeelde en de schuld bij de vriend van to legde, want dat is zéker niet zo.
Ik snap wel waarom je zo reageerde, want ik vind het ook heel erg als ik hoor dat iemand aan het victimblamen is bv.

Ik denk alleen dat het in het geval van de vriend van to wel fijn zou zijn om eens met een psycholoog te spreken, ik neem aan dat jij daar ook baat bij hebt gehad.

Ookal kan ik er niks aan doen wat er met mij is gebeurd tegen mijn wil in, toch ben ik daardoor zo in het leven gaan staan dat niemand mij meer pijn kan doen. Dat is niet mijn schuld. Maar ook ik liep heel hard tegen mezelf aan doordat ik anders ben geworden door de traumas, en dat zal ik nu met keihard werken aan mezelf moeten veranderen. Er zullen zeker ook mensen zijn die mij lui vinden of een aansteller, maar zo zou ik iemand mer psychische problemen zelf nooit noemen.

Hopelijk heb ik het een beetje opgeklaard voor je.


To, ik hoop dat je wat aan de reacties hier hebt gehad, succes.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb zeker wat aan de reacties gehad. Dankjewel.

Ik vermoed dat praten met een psycholoog ook fijn is. Ik heb zelf af en toe ook wel eens een onderhoudsgesprekje voor een depressie die ik 12 jaar geleden heb gehad.

Bij vrienden heb je altijd snel het idee ik wil ze er niet voor de 10de keer mee belasten. Maar bij een psycholoog hoef je dat gevoel niet te hebben.

Ik hoop ook echt dat hij er mee aan de slag gaat zodat hij weer gelukkig en ‘onbezorgd’ in het leven kan staan ☺️

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven