Wintervreugd voor de zomermoppers

10-12-2017 15:30 3015 berichten
De tijd van sneeuw en koude is aangebroken! :jump: Behaaglijke en fijne tijden dus voor ons zomerhaters. :cat: Maar ook tijdens warme, klamme en voor ons nare dagen kunnen we in dit topic klagen en elkaar een koel hart onder de riem steken.

Wees welkom!

Afbeelding

Klik hier voor het vorige topic
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 10-12-2017 16:51
29.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
16-07-2018 21:31
Wij van de wasserij zitten ongeveer naast een activiteitencentrum voor LVB'ers, en die hebben ook een restaurant waar wij dagelijks onze lunch kunnen bestellen (en dat doen we ook graag). Vandaag kwam de baas van dat gebeuren ineens binnen gestormd met een koeltasje vol raketjes en toen iedereen stond te slurpen vertrok ie weer spoorslags :proud:

Dat vind ik dan weer één van de voordelen van zo'n hittegolf :D
Ja dat is wel erg lief! Sterkte in die hitte op je werk...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
tanteslankie schreef:
16-07-2018 21:23
Een voordeel. Met deze klerehitte zitten alle buren binnen. Zelfs voor die diehard zomerfans is het te heet...
Hier zit alles buiten, archhhhh :-$
tanteslankie schreef:
16-07-2018 21:55
Ja dat is wel erg lief! Sterkte in die hitte op je werk...
Ach het gaat wel. Wij verkeren (in tegenstelling tot vele andere vestigingen) in de gelukkige omstandigheid dat we een heleboel deuren tegen elkaar open kunnen zetten, en ongeveer alle beschikbare stopcontacten zijn inmiddels bezet door ventilators. Alleen strijken is nog steeds geen feest, want als je daar een ventilator op zet waaien de mouwen van de overhemden steeds weg :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Het regent hier nu gewoon redelijk hard! en het waait en ik zie af en toe een flits en hoor af en toe een rommel! :cheer2:

Heerlijk! :heart:

:kneel:
Alle reacties Link kopieren
Sadie007 schreef:
16-07-2018 22:05
Het regent hier nu gewoon redelijk hard! en het waait en ik zie af en toe een flits en hoor af en toe een rommel! :cheer2:

Heerlijk! :heart:

:kneel:

Hier ook! :yes:
Mispoes!
Alle reacties Link kopieren
Hier helaas niet, nog steeds warm buiten en geen zuchtje wind! 29 graden in m’n slaapkamer (6)
Alle reacties Link kopieren
Frambroosje-01 schreef:
16-07-2018 22:16
Hier helaas niet, nog steeds warm buiten en geen zuchtje wind! 29 graden in m’n slaapkamer (6)
Ahh :there:
Misschien komt het bij jou ook nog wel.
Slaapkamer is hier ook iets van 28 graden ofzo. Kan het ook niet laten doorluchten nu want de baby ligt hier ook, ik denk niet dat dat goed is voor haar.
Mispoes!
Alle reacties Link kopieren
Sadie007 schreef:
16-07-2018 22:05
Het regent hier nu gewoon redelijk hard! en het waait en ik zie af en toe een flits en hoor af en toe een rommel! :cheer2:

Heerlijk! :heart:

:kneel:
Waar is hier ? 8-.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Ik was dol op de zomer.... Was....
Sinds de zwangerschap van mijn jongste kan ik hier echt niet meer tegen.
Ik ben duizelig, hoofdpijn en zelfs met vlagen misselijk.
Op mijn slaapkamer is het nu 34 graden :|
Dat slaat toch nergens op?!
Ventilator aan, maar het helpt geen barst.... :'(
Klaagmodus off :P
Alle reacties Link kopieren
Hier heeft de mobiele airco het er maar druk mee. Overdag in de woonkamer en 's avond voor het slapen gaat in de slaapkamer. Toch wel fijn dat je niet in zo'n broeierige kamer hoeft te gaan slapen en ook het idee dat je iets tegen ze warmte kan doen.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
16-07-2018 21:31
Wij van de wasserij zitten ongeveer naast een activiteitencentrum voor LVB'ers, en die hebben ook een restaurant waar wij dagelijks onze lunch kunnen bestellen (en dat doen we ook graag). Vandaag kwam de baas van dat gebeuren ineens binnen gestormd met een koeltasje vol raketjes en toen iedereen stond te slurpen vertrok ie weer spoorslags :proud:

Dat vind ik dan weer één van de voordelen van zo'n hittegolf :D
Wat leuk! En was dat een spontaan cadeautje voor jullie?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
@ Flower; Als antizomerheld weet je het misschien al en helpt het niet, maar de algemene tip is; vul wat flessen voor 2/3 met water en vries ze in. Zet de bevroren flessen voor de ventilator.

Nu verplaats je alleen warme lucht, maar met die ijsflessen ervoor wordt diezelfde lucht frisser. Bind er nog een lintje omheen waar je een drupje pepermuntolie op doet, dan ruikt het zelfs koeler.

Wij hebben gelukkig een prima geisoleerd huis en wonen heel landelijk, open. Alle ramen zijn voorzien van vliegengaas en staan allemaal open. Als we ons bed een meter opschuiven slapen we buiten ;-D . Wij liggen dus ´s nachts nog steeds onder een deken.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
17-07-2018 08:23
@ Flower; Als antizomerheld weet je het misschien al en helpt het niet, maar de algemene tip is; vul wat flessen voor 2/3 met water en vries ze in. Zet de bevroren flessen voor de ventilator.

Nu verplaats je alleen warme lucht, maar met die ijsflessen ervoor wordt diezelfde lucht frisser. Bind er nog een lintje omheen waar je een drupje pepermuntolie op doet, dan ruikt het zelfs koeler.

Wij hebben gelukkig een prima geisoleerd huis en wonen heel landelijk, open. Alle ramen zijn voorzien van vliegengaas en staan allemaal open. Als we ons bed een meter opschuiven slapen we buiten ;-D . Wij liggen dus ´s nachts nog steeds onder een deken.
Bedankt voor de tip!
Deze kende ik nog niet want voorheen had ik er niet zo veel last van.

Ik woon in een oude hoekwoning. De zon begint voor op het huis en draait de hele dag om mn huis heen met deze belachelijke temperaturen als gevolg.
Laatste zomer nog ✌️ Per oktober gaan we verhuizen.
Alle reacties Link kopieren
Hier in het noorden geen spatje regen hoor :-(
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
16-07-2018 21:22
OMG! Die voorspelling!! Ik word er gewoon een beetje melig van. Hoe lang kan dit nog doorgaan. De brandweer heb ik vandaar vier keer gehoord.
Inderdaad, soms lijkt het wel een grap (wel een slechte, maar goed ). Het is hier vannacht maar twee graden afgekoeld. Nu is het 25 graden. Ik denk dat de 30 graden nog wel een keer bereikt wordt met de warmte die steeds meer in de muren zit.
Alle reacties Link kopieren
Liv8 schreef:
16-07-2018 16:40
Ik begrijp dat ook niet. Ik snap het nog best dat er mensen zijn die dit weer wél lekker vinden, zo rond de 30, maar ik dacht echt dat niemand zit te wachten op 40? @(

Best raar idee, dat ik dus inmiddels opgelucht zal zijn als het de komende weken bij rond de 30 blijft :| Dat ik dan dus gewoon blij ben met "maar" 30 graden. Ik heb nog een klein beetje hoop, dit weekend zie ik 23 en 21 graden op de planning staan, en er lijkt vanaf morgen iets meer bewolking te komen. Dat scheelt al zo veel voor mij, als die zon niet zo volop schijnt!

Nog maar 2,5 week en dan is het gelukkig al augustus (ik probeer mezelf even wat op te beuren). Dan gaat het ook weer wat sneller met vroeger donker worden en dan gaan we richting september. Het zou het nog wat makkelijker maken als we in augustus nog wat mooie weken gaan krijgen, onder de 20, grijs, regen, daar zou ik wel blij van worden.
Ja ik ook, ben ook echt zo aan het aftellen! Kan niet wachten tot de laarsjes weer uit de kast kunnen.

Ik kreeg gisteren serieus de reactie of het wel helemaal lekker met me ging en dat ik niet spoorde omdat ik zin had in de Herfst.... En ik zei het gewoon grappig, niet dat ik de hele tijd zit te klagen.

Sommige mensen voelen zich ook meteen persoonlijk aangevallen als je zegt niet van de zomer te houden. :roll:
Alle reacties Link kopieren
Het is hier (noord Veluwe) gelukkig weer wat gaan waaien ...gister was het windstil en meteen smoorheet. Vannacht ook weinig afkoeling gehad dus ik hoop vanavond beter door de wind
Een film om te kijken als je het warm hebt.
Northern lights van Nora Roberts. Speelt zich af in Alaska in de winter. :)

https://www.youtube.com/watch?v=7LvjT6QK7YU
Alle reacties Link kopieren
Mijn buurvrouw zit alweer 20 minuten te Facetimen met haar dochter op de camping in Frankrijk. Blablablablaaaaablaablaaa en het gaat maar door. Ik doe de deur maar weer dicht :bonk:
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
16-07-2018 21:22
OMG! Die voorspelling!! Ik word er gewoon een beetje melig van. Hoe lang kan dit nog doorgaan. De brandweer heb ik vandaar vier keer gehoord.
Shit, waarom keek ik nou?!
Heanig an
Alle reacties Link kopieren
Het weer zal in Juli niet meer veranderen begonnen met warm weer en zal ook eindigen met warm weer dus hopen op wat een meer Benelux zomerweer in Augustus afwachten ….
Ik neem de weersvoorspellingen inmiddels met een korrel zout. Gisteren werden we nog aan het schrikken gemaakt door Weerplaza met de mededeling dat het volgende week misschien wel 40 graden zou worden. Vandaag blijkt die kans nul te zijn en het is ook nog maar de vraag of het tot een landelijke hittegolf komt.
Ik snak ook naar een heerlijk wolkbreukje. Vandaag was het hier ca 22 graden door de wind vanuit de zee. Godzijdank woon ik in een kustprovincie.
Nee, de hete zomer is niet aan mij besteed. Ik kan ook niet tegen die hysterie van praaaaaaaachtig weer en hoppa naar buiten etc.
Ik wandel juist graag, maar als het zo warm is, is het toch met minder animo.
Nee, geef mij de herfst maar met zijn prachtige warme kleuren.
Ik gun het de zomerliefhebbers wel, maar laat mij dan ook in mijn waarde. Als ik op het werk zeg dat ik niet van de zomer houd, word ik aangekeken of ik gek ben. Zucht......
Hopen dat augustus een lekkere regenmaand wordt, maar 8 september moet het wel droog zijn, want dan trouwt mijn broertje.
Alle reacties Link kopieren
IJskruik mee naar bed!
Vriendelijk.
Wat een prachtige stemmen toch! Ik krijg spontaan zin de kerstboom op te zetten, dan is het tenminste kouder buiten :heart:

https://www.youtube.com/watch?v=vZDGsmeRwgM
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen even een huilbui gehad, was het echt spuugzat. Naast de hoofdpijn en de benauwdheid heb ik nu ook pijn op mijn borst. En het licht doet pijn aan mijn ogen. Gelukkig kan ik me vandaag focussen op mijn nieuwe laptop, lekker een beetje rommelen. En verder doe ik erg weinig vandaag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven