zelfvertrouwen

13-11-2010 18:38 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
12 jaar heb ik een leidinggevende functie gehad en voor mijn eigen bestwil ben ik overgestapt naar een andere baan. Vorige week kreeg ik mijn eerste evaluatiegesprek. In de 1 minuut werd meegedeeld dat ze niet tevreden zijn over mijn houding en dat ze mijn contract niet gaan verlengen. Ik schoot in de emotie en kon geen goed gesprek meer voeren. Ik had dit niet verwacht omdat ik nu pas na een half jaar de kneepjes van het vakgebied onder de knie krijg. Het is in iedergeval wel een deuk in mijn zelfvertrouwen en de onzekerheid over mijn baan is ook niet prettig.

Wat moet ik nu doen? ik heb me voorgenomen om gewoon mijn werk te blijven doen en te laten zien wat ik kan. Toch vind ik dit niet de manier om zo een evaluatiegesprek aan te gaan en om mij te motiveren tot ander gedrag en vaardigheden. wat vind jij?
Uit je post lees ik dat je houding het probleem is? Later in je post geef je aan dat je het werk nog niet helemaal onder de knie hebt?

Zijn dat de 2 dingen waardoor je geen contractsverlenging krijgt of is het puur de houding? Herken je jezelf wel in dat commentaar?
Misschien hebben ze moeite met je houding omdat je altijd leidinggevende bent geweest en als je dan nu in een functie zit als ondergeschikte, zou het kunnen dat je je daar niet aan hebt aangepast en dat kan weleens overdonderend overkomen.
Je werkt dus nu bij bedrijf B, nadat je 12 jaar ergens anders hebt gewerkt?

"In de 1 minuut werd meegedeeld dat ze niet tevreden zijn over mijn houding en dat ze mijn contract niet gaan verlengen."

Heb je praktijkvoorbeelden gekregen over je 'ontoereikende' houding?

Heeft je leidinggevende je wel eens eerder feedback over je houding gegeven?

Heb je het verslag van het gesprek al gekregen? Dit behoor je te krijgen. Geef jezelf een week de tijd eer je tekent. Misschien wil je wel een vervolggesprek plannen, om aan te tonen dat je wel degelijk open staat voor kritiek en praktijkvoorbeelden en verder te plannen werkoverleggen (bijv. tweewekelijks tien minuten).
het waren inderdaad twee dingen, houding en fouten die ik heb gemaakt. Mijn houding was meer terughoudend te noemen dat die van iemand die in een leidinggevende functie zat en fouten gemaakt, geen ernstige fouten maar bijvoorbeeld een handtekening vergeten of niet goed weten wat ik waar moet vragen en opzoeken.
Wat is er dan precies mis met terughoudendheid?
Gewist.

Het modereerbeleid)van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven