zelfvertrouwen
zaterdag 13 november 2010 om 18:38
12 jaar heb ik een leidinggevende functie gehad en voor mijn eigen bestwil ben ik overgestapt naar een andere baan. Vorige week kreeg ik mijn eerste evaluatiegesprek. In de 1 minuut werd meegedeeld dat ze niet tevreden zijn over mijn houding en dat ze mijn contract niet gaan verlengen. Ik schoot in de emotie en kon geen goed gesprek meer voeren. Ik had dit niet verwacht omdat ik nu pas na een half jaar de kneepjes van het vakgebied onder de knie krijg. Het is in iedergeval wel een deuk in mijn zelfvertrouwen en de onzekerheid over mijn baan is ook niet prettig.
Wat moet ik nu doen? ik heb me voorgenomen om gewoon mijn werk te blijven doen en te laten zien wat ik kan. Toch vind ik dit niet de manier om zo een evaluatiegesprek aan te gaan en om mij te motiveren tot ander gedrag en vaardigheden. wat vind jij?
Wat moet ik nu doen? ik heb me voorgenomen om gewoon mijn werk te blijven doen en te laten zien wat ik kan. Toch vind ik dit niet de manier om zo een evaluatiegesprek aan te gaan en om mij te motiveren tot ander gedrag en vaardigheden. wat vind jij?
zaterdag 13 november 2010 om 19:04
zaterdag 13 november 2010 om 19:22
Je werkt dus nu bij bedrijf B, nadat je 12 jaar ergens anders hebt gewerkt?
"In de 1 minuut werd meegedeeld dat ze niet tevreden zijn over mijn houding en dat ze mijn contract niet gaan verlengen."
Heb je praktijkvoorbeelden gekregen over je 'ontoereikende' houding?
Heeft je leidinggevende je wel eens eerder feedback over je houding gegeven?
Heb je het verslag van het gesprek al gekregen? Dit behoor je te krijgen. Geef jezelf een week de tijd eer je tekent. Misschien wil je wel een vervolggesprek plannen, om aan te tonen dat je wel degelijk open staat voor kritiek en praktijkvoorbeelden en verder te plannen werkoverleggen (bijv. tweewekelijks tien minuten).
"In de 1 minuut werd meegedeeld dat ze niet tevreden zijn over mijn houding en dat ze mijn contract niet gaan verlengen."
Heb je praktijkvoorbeelden gekregen over je 'ontoereikende' houding?
Heeft je leidinggevende je wel eens eerder feedback over je houding gegeven?
Heb je het verslag van het gesprek al gekregen? Dit behoor je te krijgen. Geef jezelf een week de tijd eer je tekent. Misschien wil je wel een vervolggesprek plannen, om aan te tonen dat je wel degelijk open staat voor kritiek en praktijkvoorbeelden en verder te plannen werkoverleggen (bijv. tweewekelijks tien minuten).
zaterdag 13 november 2010 om 19:33
het waren inderdaad twee dingen, houding en fouten die ik heb gemaakt. Mijn houding was meer terughoudend te noemen dat die van iemand die in een leidinggevende functie zat en fouten gemaakt, geen ernstige fouten maar bijvoorbeeld een handtekening vergeten of niet goed weten wat ik waar moet vragen en opzoeken.