Zo verdrietig door lichaam kan het maar niet accepteren.

03-12-2011 17:49 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op mijn 18de was ik mijn overgewicht zat. Ik ben 175 en woog toen 98 kilo. Ik begon weinig te eten en heel veel te sporten. De kiloos vlogen eraf. Ik heel blij. Tot ik striemen begon te zien en te merken dat mijn huid steeds losser zat. Ik woog uiteindelijk 58 kilo. 40 kilo agevallen. Een prima gewicht maar mijn lichaam zag er erger uit dan voorheen.

Het ergste vind ik mijn zwabberarmen. Er hangt echt een heel stuk vel naar beneden. Vet zit er helemaal niet. Ik kan nooit meer een hemdje of tshirt aan altijd lange of driekwart mouwen en dan zie je het alsnog.

Ik heb overal hangend vel op mijn bovenbenen, buik, rug, borsten. En striemen zitten ook overal.

Dit maakt mij zo ongelukkig. Ik kan er maar niet mee dealen. Ik ben 21 nu en heb dit al drie jaar.

Wat zouden jullie in mijn plaats doen? Er mee leren leven of de komende jaren heel hard sparen en operaties doen?

Ik weeg op dit moment 64 kilo, 175 lang en ben al 2 jaar stabiel op gewicht. Ik krachttrain me te pletter maar dat helpt niet.
Ze weegt nu 64 kilo
quote:pilous1 schreef op 03 december 2011 @ 20:00:

Ze weegt nu 64 kiloZag het te laat, was te snel met reageren
quote:pilous1 schreef op 03 december 2011 @ 19:26:

Je kan altijd nog naar Belgie, daar is het goedkoper en de zorg is minstens even goed.

En soms is het resultaat van een operatie minder mooi dan van wat los huid.

Uiteindelijk ben ik alleen voor borsten en buik gegaan. Mijn benen zijn niet mooi, maar littekens over de gehele binnenbeen, vind ik nog minder mooi dan dat ze nu zijn. En dat geldt ook voor mijn armen. Zoek vooral foto's van voor en na...

En hard sparen inderdaad, of een rijke man zoeken

Mag ik vragen hoeveel je hebt betaald voor je buik en borsten?

En waren de operaties erg zwaar, hoe zit het met pijn?

Mij lijken de littekens op de armen ook heel erg, dan kun je alsnog geen tshirt of hemdje aan ivm de littekens. Maar aan de andere kant ik wordt gek van dat gezwabber dus de armen ga ik denk ik ook niet doen.

Mijn benen zijn ook het minst erg dus daar zou ik nog mee kunnen leren leven.

En een rijke vriend zoeken gaat met dit lichaam niet lukken
Thailand is nog een optie. Plastische chirurgie is daar heel goedkoop. En nee, het zijn geen prutsers.

Goede doktoren en moderne ziekenhuizen. Het is daar een hele business dat medische toerisme.

Ik heb zelf geen ervaring, maar wel familie en kennissen die daar een behandeling hebben ondergaan.
Wat onwijs knap!

Kl*te vel! Komt ook zonder een operatie niet snel goed weet ik uit eigen ervaring. En zo'n operatie word zelden meer vergoed.

Tis erg krom, verzekerings maartschappijen zijn erg bezig met overgewicht en afvallen alleen krijg je weinig tot geen waardering voor (in de vorm van een vergoeding of gedeeltelijke vergoeding voor een operatie).

Ben zelf een hoop afgevallen, van 128kg naar 57kg. Had een vetschort waardoor ik mn 'doos' niet eens kon zien :(, benen waren iets minder erg maar daar hing ook alles. Ik ben 1 jr bezig geweest voordat ik de operatie van mijn buik vergoed kreeg en ben voor de vergoeding van mijn benen 3jr bezig geweest en ben daavoor van verzekering gewisseld. M'n armen zijn nog steeds lelijk maar aan een operatie aan je armen schijn je lelijke lidtekens over te houden.

Mocht je erover willen praten, je mag me een berichtje sturen hoor.
Ik ben overigens gelukkiger met de lidtekens dan al het vel.
quote:olyfor schreef op 03 december 2011 @ 21:20:

Thailand is nog een optie. Plastische chirurgie is daar heel goedkoop. En nee, het zijn geen prutsers.

Goede doktoren en moderne ziekenhuizen. Het is daar een hele business dat medische toerisme.

Ik heb zelf geen ervaring, maar wel familie en kennissen die daar een behandeling hebben ondergaan.

Zoiets heb ik ook weleens gehoord over Turkije.

Dat is voor to iets dichter bij huis.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

quote:mama001 schreef op 03 december 2011 @ 21:44:

Wat onwijs knap!

dankje

Kl*te vel! Komt ook zonder een operatie niet snel goed weet ik uit eigen ervaring. En zo'n operatie word zelden meer vergoed.

Tis erg krom, verzekerings maartschappijen zijn erg bezig met overgewicht en afvallen alleen krijg je weinig tot geen waardering voor (in de vorm van een vergoeding of gedeeltelijke vergoeding voor een operatie).

Ben zelf een hoop afgevallen, van 128kg naar 57kg. Had een vetschort waardoor ik mn 'doos' niet eens kon zien :(, benen waren iets minder erg maar daar hing ook alles. Ik ben 1 jr bezig geweest voordat ik de operatie van mijn buik vergoed kreeg en ben voor de vergoeding van mijn benen 3jr bezig geweest en ben daavoor van verzekering gewisseld. M'n armen zijn nog steeds lelijk maar aan een operatie aan je armen schijn je lelijke lidtekens over te houden.

Mocht je erover willen praten, je mag me een berichtje sturen hoor.

Wat knap je bent nog veel meer afgevallen.Goed dat je het uiteindelijk vergoed heb gekregen maar wat ben je nog lang bezig geweest.

Hoe kan ik je een berichtje sturen? Zou graag met je verder willen praten en ik heb nog een paar vraagjes.
quote:olyfor schreef op 03 december 2011 @ 21:20:

Ik heb zelf geen ervaring, maar wel familie en kennissen die daar een behandeling hebben ondergaan.Ik wist niet eens dat dit bestond. Waar kan ik hier meer info over vinden? En scheelt het echt in de prijs. Ik bedoel je hebt dat toch en de vlucht en je verblijf. Neem aan dat je niet meteen na de ingreep naar huis kunt vliegen.
quote:kopjekoffie70 schreef op 04 december 2011 @ 23:31:

[...]

Zoiets heb ik ook weleens gehoord over Turkije.

Dat is voor to iets dichter bij huis.Kan er via google niks over vinden. Heb je meer info voor me?
Je bent erg jong, je huid kan nog wel wat hoor! En bedenk dat je misschien nog 1 of meer kinderen krijgt en dan weer rekt. Ik zou nog even wachten. Ik snap dat je dit nu helemaal shit vindt maar echt, je huid is nog zeer elastisch beide kanten op maar heeft hier echt 2 a 3 jaar voor nodig bij zo'n gewichtsverlies.
quote:twompie schreef op 04 december 2011 @ 23:40:

Je bent erg jong, je huid kan nog wel wat hoor! En bedenk dat je misschien nog 1 of meer kinderen krijgt en dan weer rekt. Ik zou nog even wachten. Ik snap dat je dit nu helemaal shit vindt maar echt, je huid is nog zeer elastisch beide kanten op maar heeft hier echt 2 a 3 jaar voor nodig bij zo'n gewichtsverlies.

Ik wil geen kinderen dat weet ik zeker.

Bovendien ben ik al 2 jaar op gewicht. De plastische chirurg heeft me ook gezegd dat het niet meer goed gaat komen. De rek is eruit teveel striae.
ow ben je er al 2 jaar, dat heb ik niet goed gelezen sorry. Mja en als je chirurg het ook zegt.. Tja als het je gelukkig maakt, ze kunnen er best wat van maken hoewel er misschien aardig wat littekens zijn ben je wel weer lekker strak in je vel.

Ow ja ik lees de OP nog ff en je zegt dat je dit al 3 jaar hebt.

Overigens wist ik ook "zeker" dat ik geen kinderen wilde van zolang ik me kan herinneren tot m'n 32e. Wees zo wijs je te realiseren dat je het nú zeker weet maar dat het mogelijk is dat die mening in de toekomst anders zou worden. Dat wil zeggen, als er geen medische problemen zijn waardoor je die keus uberhaubt niet hebt.
quote:verdrietig90 schreef op 04 december 2011 @ 23:37:

[...]

Ik wist niet eens dat dit bestond. Waar kan ik hier meer info over vinden? En scheelt het echt in de prijs. Ik bedoel je hebt dat toch en de vlucht en je verblijf. Neem aan dat je niet meteen na de ingreep naar huis kunt vliegen.

Google: plastic surgery Thailand. Dan kom je al heel ver.

De prijzen zijn meestal inclusief het verblijf in ziekenhuis en soms ook inclusief ticket. Het is echt alsof je een wellness arrangement koopt in de Ardennen.

Wel goed je huiswerk doen als je deze stap zet. De doktoren zijn meestal in de Verenigde Staten opgeleid dus je kan veel patient ervaringen terugvinden in het engels. Succes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven