Zomer-en zonliefhebbers, verzamel hier!

26-08-2019 11:03 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Kan je de wereld aan in de zomer,
Leef je op als het boven de 25 graden is en de zon hoog aan de hemel staat,
Loop je het liefst op slippers en in luchtige kleding...

en

Word je heel naar van grijze luchten, regen, kou, donker, sneeuw en ijs
Kun je je maar dik blijven inpakken zonder het warm te krijgen...

Afbeelding

Dan ben je hier op de goede plek tussen je vrienden!
Hier juichen we samen als het mooi is, en steunen we elkaar door de donkere maanden heen! Wees welkom!
maleficent wijzigde dit bericht op 26-08-2019 11:06
40.49% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
Achterlijke rotkou :@
Alle reacties Link kopieren
Nou he! Ik heb onvrijwillig 2.5 uur in het OV moeten door brengen, helemaal verkleumd toen ik eindelijk thuis kwam. Ik zit nu te twijfelen om morgen gewoon thuis te gaan werken want die kou kan wat krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik haat de kou en vooral het krabben van mijn autoruiten wat een ellende. Nou ja ik spray ze in zet de motor aan en wacht, maar toch.
Het kost me extra tijd in de ochtend en met een beetje pech geldt dat ook als ik om 17.30 weer naar huis ga.

Wat een heerlijk vooruitzicht Yasmijn!
Ik moet echt wachten tot half april voor ik een week naar de zon kan.
Ben ook al bezig om de zomervakantie uit te gaan zoeken, heb dat vooruitzicht nodig ook al duurt het nog zo vreselijk lang.
Heerlijk dat vooruitzicht van een vakantie (boeken) he? Ik ga volgend jaar met een vriendin op vakantie en we gaan binnenkort de bestemming uitkiezen. Het duurt natuurlijk nog wel even maar het vooruitzicht is gewoon zo heerlijk. Kan niet wachten.
Alle reacties Link kopieren
Het was echt ijs en ijs koud vanochtend. Ik zat zelfs in huis te bibberen met verwarming aan voor ik naar werk moest. Maar er is ZON! En wind stil. Dus prima voor mijn lunchloopje straks (ga wel snelwandelen :') ). Het ergste vind ik in het donker en vrieskou naar huis en er dan achter komen dat er vertraging is. Sta je weer te bibberen in het donker op het station met half Nederland. Het is donker, dan wil ik gewoon thuis zijn met de lichtjes aan en een dekentje over me heen. Ik haat donker. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa die ellende had ik van de week ook sta je te blauwbekken van 5 minuten naar 10 minuten vertraging.....waardeloos.

Ik lig er steeds vroeg in, laptop mee en lekker serie kijken in bed.

Hier scheen ook de zon het was echt lekker uit de wind, hij stond wel laag, wat lastig is met autorijden maar ik klaag niet als het zo blijft, windstil en zon geen regen of andere drek waar je last van hebt vind ik het best.

Heerlijk inderdaad het plannen en uitzoeken van een vakantie, ik plan ook globaal uitstapjes en mooie routes ( huur een auto ) Het wordt voor april een week de oostkust van Sicilië samen met mijn oudste zoon, en in augustus 11 dagen de westkust, met mijn andere 3 kinderen.
Met zoon maak ik een mini roadtrip en zien we wel waar we gaan overnachten, heb al wel een globale planning wat we zeker willen zien en doen, verder laten we het aan het moment waar we het leuk vinden afhangen.
In augustus huur ik een huis en reizen we van daaruit naar mooie plekken.

En dan hoop ik nog een lang weekend met een vriendin of lekker alleen een citytrip te kunnen plannen.

Ik hou zo van vakanties en weekendjes weg, de voorpret het uitzoeken het er naar uit kijken, daar krijg ik zoveel energie van.
Ook al duurt het nog zo lang.
Het vooruitzicht is sowieso zon zon zon.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mist, ik woon tussen de weilanden en ik zie nog steeds geen hand voor ogen. Ik ben benieuwd of het nog wegtrekt. We hebben hier wel eens dagen dat het de hele dag blijft hangen... Ik hoorde net dat de mist de komende dage niet meer terugkomt, maar dat daar weer regen en donker voor terugkomt. Bah bah bah!!!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, die vakantieplannen. Ik heb voor juni een weekje zon geboekt staan en in augustus willen we naar Engeland of Schotland. Heel wat anders dan we gewend zijn, maar ik merk dat die zonvakanties minder leuk worden met de kinderen. Het is in augustus voor hen te warm om wat te doen (vooral oudste dochter kan er helemaal niet tegen) en de oudste plus stiefkinderen zijn te oud om de hele dag in het zwembad te zijn. Ik merk dat ik zelf ook helemaal niet meer een week kan niksen, wat ik vroeger heerlijk vond. Ik hoop wel heel erg op zon, want we willen veel gaan wandelen en dan zou dat wel erg lekker zijn. Ik denk dat ik dit weekend maar eens ga kijken voor leuke plekjes.
Hier geen mist gelukkig. (maar wel donker, bewolkt en somber)
Maar mijn god, wat was het koud vanmorgen! Ik was met de konijnen bezig en m'n vingers vroren er bijna af, niet te doen gewoon.
Ik loop dan echt te vloeken. Buitenkraan dichtgevroren dus geen water om de bakken schoon te spoelen, container dicht gevroren dus kon de vuilniszak niet weggooien, ren vast gevroren en die kreeg ik pas met grof geweld open. Vervolgens auto weer ontdooien. Pokke vorst :evil:

Wat heerlijk dat jullie zonvakanties in het vooruitzicht hebben! Wij gaan ook nog wel weg in februari of in april maar de echte vakantie is toch pas in september.

Over ruim 2 weken hebben we de kortste dag gehad en worden de dagen weer langer! (niet dat je daar veel van merkt in het begin maar goed, het gaat om het idee)
Alle reacties Link kopieren
Ai Doubletree, klinkt allemaal niet goed. Als je zo'n gewone groene of grijze bak hebt, helpt een beste tik op de deksel, om de container weer open te krijgen (goed voor de agressie ook)

Hier begon het helder, maar is het nu mistig. Gisteren was het heerlijk blauw. Ben ook veel buiten geweest. Ik had het zelfs warm @(
(ging naar een expositie in een nogal koude hal en deed toch m'n jas uit.. volgens de suppoost was ik één van de weinigen die het warm vond.. IK.. wat is er gebeurd? )
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Het is hier mistig en misselijk koud. Ben sinds deze week aan het reïntegreren en net naar het station gewandeld. Is maar 10 min maar ik ben door en door koud ondanks vele lagen kleding. De kou gaat ook dwars dood mijn dikke handschoenen heen.


Ik haat dit!!! 🥶😡
Al een account? Log dan hier in.
yasmijn schreef:
05-12-2019 11:13
Het is hier mistig en misselijk koud. Ben sinds deze week aan het reïntegreren en net naar het station gewandeld. Is maar 10 min maar ik ben door en door koud ondanks vele lagen kleding. De kou gaat ook dwars dood mijn dikke handschoenen heen.


Ik haat dit!!! 🥶😡
Hoe gaat het met reïntegreren? Buiten de kou om dan.
Alle reacties Link kopieren
Nou hè die mist. Ik dacht even dat ik dement geworden was want ik zou zweren dat het toen ik op stond nog niet mistig was, maar gelukkig deelt Dreamer mijn waarneming haha.

Zit weer met kruik en heb de verwarming weer naar 22 gezet. Ik ga die denk ik nu standaard maar op 22 zetten overdag als ik thuis ben want brrr, mij te koud zo hoor.

Ik heb toevallig gisteren Schotland geboekt voor Augustus, Pamela! Ik ben nog nooit op niet-zon vakantie geweest dus ik heb echt geen idee wat ik kan verwachten haha, maar het lijkt mijn zo'n gaaf land! Afhankelijk van hoe ruk de zomer wordt kijk ik wel of ik alsnog een last minute naar de zon boek, als het een mooie zomer wordt laat ik het zitten dit jaar. Wil voor maart nog een wintersport vakantie boeken. Ik ben nog nooit op wintersport geweest dus wederom volledig blanco haha. Ga dus ook niet naar de winterzon in verband met een overlijden, dus dat wordt een heel vreemd jaar vakantie wise haha.

Warm? Ja nee dat is niet goed hoor, gisteren vond ik het hartstikke houd haha.
Hier geen mist maar het is wel ontzettend koud. Straks moet ik nog een keer naar buiten op mijn fietsje en daarna tot maandag weinig plannen. Ik blijf dan vooral veel binnen. Bij de verwarming. Ik zie ook dat er weer regen voorspeld is.
Alle reacties Link kopieren
Nee niet weer regen. We zitten alweer aan onze tax voor komend jaar hoor. :cry: Dan moet ik even gaan nadenken wat ik ga doen want ik wilde naar het tuincentrum, maar ja dat kan dus weer niet op de fiets als het regent en ik heb geen auto. Dus dan maar met het OV...
Alle reacties Link kopieren
Wat toevallig, Ugli! Misschien komen we elkaar wel tegen :mrgreen: Wat hebben jullie geboekt? Op 1 plaats of rondreis? En dan een huurauto? Trein? Wij willen allebei niet links rijden in een engelse auto, dus we zullen wel met de trein dingen moeten gaan doen denk ik. We moeten ons echt nog oriënteren. Mijn man is er wel eens geweest, maar dan in een paar steden. Niet echt de natuur in.

Er hangt hier nog steeds dichte mist. Ik probeer er het positieve maar van in te zien, namelijk dat ik nu al die lelijke kale bomen en struiken niet kan zien.
Alle reacties Link kopieren
Ja haha, in de Jacobite trein of zo. :') Als je iemand als een worstje zo dik ingepakt ziet ben ik het, haha (ik denk dat het er best koud is namelijk).

Ik durf ook niet links te rijden dus we gaan tourbussen, elke paar dagen naar een ander hotel, want met het OV is het niet te doen als je echt de high lands in wil. We gaan langs Loch Lomond en Loch Ness als het goed is, Oban, Edinburgh, een berg kastelen waar ik de naam alweer van kwijt ben, een natuurpark en de Jacobite trein. Vast nog wel meer maar dat weet ik al niet meer, haha.

Hier is het zonnetje voorzichtig gaan schijnen, hopelijk komt-ie ook jullie kant op!
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt goed! Tourbussen had ik nog niet aan gedacht :idee:
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
05-12-2019 11:14
Hoe gaat het met reïntegreren? Buiten de kou om dan.
Ik zit maar wat aan te klooien. Moet veel bijlezen en inlezen.
Al een account? Log dan hier in.
yasmijn schreef:
05-12-2019 14:39
Ik zit maar wat aan te klooien. Moet veel bijlezen en inlezen.
Gaat het goed met je arm?
Wel lekker om weer aan het werk te zijn lijkt me.
Schotland lijkt me ook heel mooi!
Maar het weer daar inderdaad.....Met een beetje geluk kan het daar toch ook heel lekker zijn?
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
05-12-2019 14:53
Schotland lijkt me ook heel mooi!
Maar het weer daar inderdaad.....Met een beetje geluk kan het daar toch ook heel lekker zijn?
Kan alle kanten op denk ik, net als hier. Maar ja, ik ga er gewoon goed voorbereid naartoe en ik probeer het maar positief te zien. Afgelopen augustus 10 km lopen met 35 graden in de brandende zon was moet ik eerlijk zeggen ook niet ideaal en dan was ik nog degene die er het beste tegen kon :mrgreen: Het lijkt me daar inderdaad prachtig en anders kan ik er nooit heen.
Trouwens, als we daar helemaal verregenen neemt mijn man me vast in september alsnog mee naar een warm land :P
Alle reacties Link kopieren
Gadverdamme ben het zat zo spuugzat ik krijg het gewoon niet warm, zit met dubbele sokken dik vest een deken en de verwarming aan.
Overdag met laagjes aan en het nog koud hebben, niet te doen dit.
Ik ben ook zo klaar met de vorst de kou de mist en het met donker van huis gaan en met donker terug komen.
En het duurt nog zo lang :'(

Dat het maar een prachtig voorjaar wordt en een snoeihete zomer.

Loop zo gespannen met opgetrokken schouders constant hoofdpijn door die spierspanning.
Kramp in mijn kuiten en voeten gewoon van de kou, vreselijk dat heb ik allemaal niet als het rond de 20/25 graden is.

Als ik toch eens de kans zou krijgen zou ik zo NL verlaten voor een constant war, klimaat.

Schotland lijkt me prachtig, maar ben mentaal nog niet toe aan geen zonvakantie, hoewel IJsland wel hoog op mijn wensenlijst staat.

Kaarsjes lichtjes leuk hoor, maar het is eigenlijk gewoon surrogaat, een mens heeft gewoon zonlicht nodig.
Alle reacties Link kopieren
Het is koud hier. Vreselijk koud kil tot op het bot.
Het kan hier zomers wel n paar graden warmer zijn ,maar het is hier nu
ook zo,n 5 graden kouder dan aan de kust.☃️⛄️☃️⛄️☃️⛄️☃️
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Vanaf morgen wordt het in ieder geval wat warmer :cheer: Wel helaas met wat regen maar alles beter dan die ijzige rotkou waardoor je het de hele dag steenkoud hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven