Zomer-en zonliefhebbers, verzamel hier!

26-08-2019 11:03 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Kan je de wereld aan in de zomer,
Leef je op als het boven de 25 graden is en de zon hoog aan de hemel staat,
Loop je het liefst op slippers en in luchtige kleding...

en

Word je heel naar van grijze luchten, regen, kou, donker, sneeuw en ijs
Kun je je maar dik blijven inpakken zonder het warm te krijgen...

Afbeelding

Dan ben je hier op de goede plek tussen je vrienden!
Hier juichen we samen als het mooi is, en steunen we elkaar door de donkere maanden heen! Wees welkom!
maleficent wijzigde dit bericht op 26-08-2019 11:06
40.49% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik heb al de hele dag de webcam van het strand in Argeles sur Mer aanstaan. https://www.argeles-sur-mer.com/decouvr ... r/webcams/
Oh, wat mis ik dat toch :cry:
Alle reacties Link kopieren
Lucieanders schreef:
09-07-2020 14:39
Dit klinkt goed! Wil je mij wat meer vertellen? Ben nu druk bezig de tuin egelproof te maken, maar dit is heel nuttig!
Ja, het is eigenlijk heel makkelijk. Je zaait broccoli in en in de jonge scheuten kun je dan soms al de eitjes zien van de vlinders. (zijn wel heel klein hoor). Het vrouwtje zie je wel eitjes leggen als ze zo haar lijfje bol trekt:

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens eten ze bij het uitkomen eerst de eischaal en dan beginnen ze aan de plant. In het begin zie je dan hele kleine groengele rupsjes. Ze vervellen denk ik een keer of 3-4 binnen 2 weken, dan vreten ze eigenlijk bijna continu. Op een gegeven moment zijn ze vol en groot en gaan ze onrustig rondkruipen.

Afbeelding

Dan gaan ze op een gegeven moment een draadje spinnen en hangen ze helemaal stil en veranderen ze na ongeveer een dag in een cocon.

Afbeelding

Afbeelding

Vlak voor ze uitkomen zie je ook de cocon verkleuren naar de kleur van de vleugels en dan kruipen ze uit en gaan ze zichzelf oppompen en kun je ze buiten loslaten.

Ik heb een terrarium met luchtgaten waar ze niet uit kunnen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

van deze had ik een heel nestje in de natuur gevonden en thuis opgekweekt en vrij gelaten na het uitkomen. Dit is de rups van de dagpauwoog. Die waren zo cute. Ze liepen zo grappig.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Mooie foto's, Male!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
psyche/zomer-en-zonliefhebbers-kletstop ... ges/465233

nieuw topic!
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven