Zomervreugd voor de zonliefhebbers! 2024/2025
vrijdag 13 september 2024 om 16:18
zondag 30 november 2025 om 23:59
maandag 1 december 2025 om 15:43
vrijdag 5 december 2025 om 17:28
Hier ook.
Wij gaan zo pakjes voor de deur zetten bij mijn schoonzus en zwager. En daarna lekker met het gezin gourmetten en surprise doen. Daar vind ik dit weer dan weer wel bij passen
Wie sinterklaas gaat vieren wens ik een fijne avond toe. En voor wie het niet vieet eigenlijk ook. Hopelijk hoeft er niemand meer naar buiten.
dinsdag 9 december 2025 om 19:00
Als dit zo is, klaag ik ook niet. Maar vandaag en de afgelopen dagen vond ik het 10x niks. Het was niet heel koud nee, maar de hele tijd donker en vieze miezerige regen. Geen zon gezien. Daar word ik zwaar sjagrijnig van.Grasgevoerd schreef: ↑09-12-2025 15:07De verwachtingen voor de komende 14 dagen zijn alleszins redelijk/goed.
Graadje of 8. Niet te warm voor de tijd van het jaar, maar ook niet stervenskoud.
Relatief veel zon, dus niet zo grijs.
Weinig regen.
Ik klaag niet.
woensdag 10 december 2025 om 11:24
Ik ben zelfs gisteravond nog een avondwandeling gaan maken omdat de lucht zo zacht was. Het leek wel een beetje lente-achtig. Echt fijn na al die koude wind die we eerder hadden. Zo kom ik wel beter door die donkere dagen heen.
en ik heb indd nu ook de wollen winterjas aan (voor de mooi) en niet de extra dikke slaapzakjas, net zoals Yas
en ik heb indd nu ook de wollen winterjas aan (voor de mooi) en niet de extra dikke slaapzakjas, net zoals Yas
Stressed is just desserts spelled backwards
vrijdag 12 december 2025 om 18:13
Nog 5 dagen en dan wordt het weer later donker.
Helaas blijft het nog tot ruim in januari later licht dan nu, en moeten we wachten tot de 21e dat de zonnewende een feit is. Maar over 5 dagen worden de avonden weer langer.
Wat we nog niet gelijk merken. Maar het idee is voor mij al voldoende. Nog maar 5 dagen.
Helaas blijft het nog tot ruim in januari later licht dan nu, en moeten we wachten tot de 21e dat de zonnewende een feit is. Maar over 5 dagen worden de avonden weer langer.
Wat we nog niet gelijk merken. Maar het idee is voor mij al voldoende. Nog maar 5 dagen.
zaterdag 13 december 2025 om 17:08
Het idee dat het weer langer licht wordt ‘s avonds is inderdaad al fijn. Vroeger licht in de ochtend duurt echt nog wel een tijd, maar dat vind ik wel minder erg.
Vandaag eindelijk een paar hele zonnige uren gehad met een strakblauwe lucht. Ik heb lekker een uur gewandeld. Maar ja, nu is het alweer donker en dan duurt het nog heel lang tot het bedtijd is. De avonden kunnen me nu echt gestolen worden.
Vandaag eindelijk een paar hele zonnige uren gehad met een strakblauwe lucht. Ik heb lekker een uur gewandeld. Maar ja, nu is het alweer donker en dan duurt het nog heel lang tot het bedtijd is. De avonden kunnen me nu echt gestolen worden.
zaterdag 13 december 2025 om 17:11
Ik vind die avonden heerlijk als ik niet meer weg hoef. Lekker met een theetje en een dekentje op de bank.Blackstarr schreef: ↑13-12-2025 17:08Het idee dat het weer langer licht wordt ‘s avonds is inderdaad al fijn. Vroeger licht in de ochtend duurt echt nog wel een tijd, maar dat vind ik wel minder erg.
zaterdag 13 december 2025 om 21:11
Inderdaad. Dat theetje en kaarsje ben ik na 3 uur wel zat, en dan is het pas half 8 en moet ik nóg eens 3 uur in het donker zitten.
Godzijdank was het vandaag zonnig! Dat had ik echt even nodig in mijn leven. Ik merk aan mezelf dat ik mezelf weer op sleeptouw naar buiten moet nemen, anders heb ik de neiging om binnen te blijven, maar maanden binnen blijven is ook niet goed voor een mens.
zaterdag 13 december 2025 om 21:34
Ik kan me echt goed vermaken binnen. Met de kerstversiering vind ik het ook sfeervol. Naar buiten gaan in het donker vind ik dan weer helemaal niks.Ugli schreef: ↑13-12-2025 21:11Inderdaad. Dat theetje en kaarsje ben ik na 3 uur wel zat, en dan is het pas half 8 en moet ik nóg eens 3 uur in het donker zitten.
Godzijdank was het vandaag zonnig! Dat had ik echt even nodig in mijn leven. Ik merk aan mezelf dat ik mezelf weer op sleeptouw naar buiten moet nemen, anders heb ik de neiging om binnen te blijven, maar maanden binnen blijven is ook niet goed voor een mens.
Ga je bijna niet naar buiten? Het is zo lekker zacht voor de tijd van het jaar. Ik knap daar toch altijd wel wat van op.
zondag 14 december 2025 om 08:07
Door de week ben ik vaak tot half 6 aan het werk omdat ik s morgens later begin. Dan is het koken opruimen kind entertainen en dan is het alweer zo half 9.
Terug van weggeweest
zondag 14 december 2025 om 09:40
Koken en opruimen vind ik ook heel lastig in de winter. Ik heb gewoon 0 energie als het donker is. Alles wat ik moet doen voelt als een zware last. Terwijl ik in de zomer nog tot 22 uur lekker bezig ben met van alles en nog wat. Opruimen, schoonmaken, tuinieren, lekker nog een stuk wandelen. Nu stort ik totaal in zodra het donker is. Ik doe het wel, koken en opruimen en zo. Maar daarna wil ik alleen nog maar naar bed.Ditishet25 schreef: ↑14-12-2025 08:07Door de week ben ik vaak tot half 6 aan het werk omdat ik s morgens later begin. Dan is het koken opruimen kind entertainen en dan is het alweer zo half 9.
maandag 15 december 2025 om 17:01
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in