4 dagen London met jong volwassen zoon, tips gezocht!

22-04-2024 13:19 36 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga binnenkort 4 dagen naar London met mijn zoon. Zo leuk! De man houdt niet van London dus heerlijk een paar dagen met de zoon. We hebben de vlucht alvast geboekt: in de ochtend landen we al vroeg op London City en 4 dagen later aan het einde van de dag weer terug vanaf hetzelfde vliegveld. Hier zijn altijd zulke leuke tips dus ik ben heel benieuwd.

Waar willen we verblijven? Zoon kwam met Doubletree by Hilton in de Docklands, zijn smaak is dus wel duidelijk. Het ziet er heel leuk uit maar ligt wel erg ver overal vandaag voor mijn gevoel. Hij houdt van industrieel, de service moet goed zijn. Hij heeft zelf hotelschool gedaan dus zijn lat ligt best hoog. Maar het mag ook weer niet tè duur zijn.

Wat gaan we doen? We willen naar een voetbalstadion, welke? We gaan langs de Thames wandelen, mooie architectuur bekijken, misschien een musical bezoeken. Fietsen lijkt mij eng zo aan de linkerkant van de weg, dat doen we normaal graag maar dat slaan we nu maar even over. En vooral natuurlijk ook lekker eten!

ik ben benieuwd naar de tips en ik zal uiteraard verslag doen van de ervaringen. Dank alvast!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vinden jullie een schappelijke prijs voor een hotel? Ik vind Londen opvallend duur qua hotels
Alle reacties Link kopieren Quote
Alleen naar een stadion of ook naar een wedstrijd? Man is met zoon een paar jaar geleden naar 3 wedstrijden geweest in 1 weekend, dat is misschien wat overdreven.
Heeft zoon geen voorkeur voor een stadion/club?
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet te duur en Londen gaat lastig samen.

Qua wijken; Shoreditch zeker niet overslaan.
Wil je musical van tevoren boeken of pas als jullie er zijn? Indien het laatste; ga in de rij staan op Leicester Square bij de ticket booth van TKTS.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben wel gefietst maar dan met een gids, ik vond dat wel leuk om te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je naar een stadium wil: Wembley. Spurs heeft ook een nieuw stadium, kaartjes voor een wedstrijd zijn duur (man wilde een paar weken terug naar Spurs - Aston Villa en dat was £120 per kaart). Voor lunch: gewoon naar de locale Pret a Manger of EAT en ‘s avonds kun je het zo luxe maken als binnen je budget en wensen past. Belgravia en central london hebben genoeg. Musea zijn doorgaans gratis overigens (mocht je dat leuk vinden). Je kan ook naar het planetarium gaan, mocht je van ruimtevaart houden en het Olympische dorp zit in Stratford. Daar zit ook het Westham stadium en een shopping mall. Veel plezier.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je in de Docklands verblijft vind ik het Museum of London Docklands een aanrader, het is een stuk minder druk dan de andere musea en het was best interessant!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
22-04-2024 13:25
Wat vinden jullie een schappelijke prijs voor een hotel? Ik vind Londen opvallend duur qua hotels
Rond de 200 euro per nacht vinden we absoluut schappelijk. Dat betaal je hier ook al in zoons hotel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pelle schreef:
22-04-2024 13:25
Alleen naar een stadion of ook naar een wedstrijd? Man is met zoon een paar jaar geleden naar 3 wedstrijden geweest in 1 weekend, dat is misschien wat overdreven.
Heeft zoon geen voorkeur voor een stadion/club?
Zoon zegt dat de competitie is afgelopen dus het wordt alleen een stadionbezoek. Hij is al eens in het stadion van Arsenal geweest. Verder geen voorkeuren zegt hij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je er in een weekend bent, boek dan niet een hotel middenin de City. Ik logeerde ooit in Doubletree op Pepys Street - dodelijk saai en alle handige Pret A Manger en zo waren dicht.

Is Megaro hotel - vlakbij Kings Cross - misschien iets voor jullie? Voor London City vind ik ook Motel One (Minories) handig gelegen. Prijzen fluctueren enorm in Londen, dus lastig te zeggen zonder exacte data met welk budget je ongeveer rekening zou kunnen houden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eurus schreef:
22-04-2024 13:27
Niet te duur en Londen gaat lastig samen.

Qua wijken; Shoreditch zeker niet overslaan.
Wil je musical van tevoren boeken of pas als jullie er zijn? Indien het laatste; ga in de rij staan op Leicester Square bij de ticket booth van TKTS.
Musical maakt mij niet bijzonder veel uit. Scheelt het veel qua prijs als je het bij de ticket booth gaat halen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ravintola schreef:
22-04-2024 13:49
Als je er in een weekend bent, boek dan niet een hotel middenin de City. Ik logeerde ooit in Doubletree op Pepys Street - dodelijk saai en alle handige Pret A Manger en zo waren dicht.

Is Megaro hotel - vlakbij Kings Cross - misschien iets voor jullie? Voor London City vind ik ook Motel One (Minories) handig gelegen. Prijzen fluctueren enorm in Londen, dus lastig te zeggen zonder exacte data met welk budget je ongeveer rekening zou kunnen houden.
Megaro is een mooi hotel! Gaat op de lijst. We zijn er door de weeks dus zal druk genoeg zijn denk ik
Alle reacties Link kopieren Quote
eeka schreef:
22-04-2024 13:49
Zoon zegt dat de competitie is afgelopen dus het wordt alleen een stadionbezoek. Hij is al eens in het stadion van Arsenal geweest. Verder geen voorkeuren zegt hij.
19 mei is de laatste speelronde. Dus dan gaan jullie waarschijnlijk daarna.
Ik zal eens aan man vragen welk stadion hij aanraadt.
Hij is toen naar wedstrijden Spurs (oude stadion), West ham en Fulham geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sky Garden is leuk om een drankje te doen. Dit zit op de 38e verdieping met een uitzicht over Londen. Entree is gratis maar je moet wel van tevoren reserveren.
Alle reacties Link kopieren Quote
eeka schreef:
22-04-2024 13:49
Musical maakt mij niet bijzonder veel uit. Scheelt het veel qua prijs als je het bij de ticket booth gaat halen?
Wel iets, maar als je voor een specifieke voorstelling gaat kan deze alsnog uitverkocht zijn. TKTS is meer voor als het je niet echt uitmaakt welke muscial. Anders gewoon direct boeken.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
Zerfah schreef:
22-04-2024 14:04
Sky Garden is leuk om een drankje te doen. Dit zit op de 38e verdieping met een uitzicht over Londen. Entree is gratis maar je moet wel van tevoren reserveren.
Heel tof! Zie dat het nu al ver vooruit is uitverkocht dus ik zet in mijn agenda dat ik binnenkort ga reserveren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Churchill War Rooms is mijn tip.
Alle reacties Link kopieren Quote
Anna1053 schreef:
22-04-2024 14:22
Churchill War Rooms is mijn tip.
Zoon is zeer geinteresseerd in WOII dus dit gaat zeker op de lijst!
Alle reacties Link kopieren Quote
Stadion van Tottenham Hotspur kan je een skywalk doen. Ziet er heel leuk uit van wat ik heb gezien
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk! Hamilton is een fantastische musical die ook mannen zou moeten aanspreken.

Ik zou ook naar AirBnB kijken in plaats van een hotel, dan heb je meer kans om voor dezelfde prijs een apartementje te vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Architectuur bekijken? Loop dan in elk geval voorbij de Shard. Je kan natuurlijk ook naar het uizichtpunt gaan bovenop en daar een drankje doen.

Met een standaard wandeling langs de Thames kom je natuurlijk al wel het nodige tegen. Tower Bridge, London Tower, Big beng, London Eye.

Museum of Transport
De voetbal geinteresseerde zal zelf wel weten welk stadion het hoogst op de ranglijst staat?

Neem een paar keer de bus ipv de underground, GAat niet zo snel natuurlijk, maar het is wel leuk, dat gekrioel door het Londense verkeer.

Ik probeer zelf altijd wel een theatervoorstelling mee te pakken. Meestal kijk ik gewoon even wat er is bij straat tentjes. Bijv. op het Leicester square.
Alle reacties Link kopieren Quote
eeka schreef:
22-04-2024 13:48
Rond de 200 euro per nacht vinden we absoluut schappelijk. Dat betaal je hier ook al in zoons hotel.
Je staat er hopelijk bij stil dat je de hele dag op pad bent en een luxe hotel eigenlijk onnozel is dan ? Goed bed en goede ligging is enige wat van belang is.

Dat gezegde hebbende Ik kan je de Rembrandt aanraden. Mooi hotel en fijne ligging

Of Barbican rooms (brewery ) ook fijn
Alle reacties Link kopieren Quote
poldervrouw schreef:
22-04-2024 20:05
Je staat er hopelijk bij stil dat je de hele dag op pad bent en een luxe hotel eigenlijk onnozel is dan ? Goed bed en goede ligging is enige wat van belang is.

Dat gezegde hebbende Ik kan je de Rembrandt aanraden. Mooi hotel en fijne ligging

Of Barbican rooms (brewery ) ook fijn
Haha ja zeker! Het jammere is dat je voor een goed bed vaak wel wat luxer moet zitten. Anders ging ik wel naar een hostel met privé kamers.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gezien zoons achtergrond; een high tea in een van de tophotels? Rondleiding in The Tube? Daar schuilden veel mensen in WOII.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetFirefly schreef:
23-04-2024 10:46
Gezien zoons achtergrond; een high tea in een van de tophotels? Rondleiding in The Tube? Daar schuilden veel mensen in WOII.
Ja high tea heel leuk! Heb je aanraders? Rondleiding in the tube ga ik ook uitzoeken. Hij is in ieder geval zeer enthousiast over churchills war room en de sky garden. Dus ga door met de tips!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven