Adresseren Amerika

15-05-2021 07:18 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag.

Ik wil een kaart sturen naar Amerika.
Het adres kreeg ik via een kennis van mij. De persoon naar wie ik een kaart wil sturen woont in een groot appartementencomplex.

Op het adres staat het nr van de straat en de postcode. Bijvoorbeeld: 40 secondstreet.

Is het gebruikelijk dat ze in Amerika in appartementen gebouwen geen huis nummers gebruiken?

Dus de naam van de persoon, Straatnaam, postcode en plaats is voldoende?

Sorteren ze het dan op naam ofzo?

Ik heb namelijk geen idee . Weet iemand hoe dat zit in Amerika?
Alle reacties Link kopieren
Kan zijn dat alle appartementen een apart huisnummer hebben en dus niet 110 Yellow Brick Road apt. 236.
Alle reacties Link kopieren
Huh? Als er 40 secondstreet staat heb je toch gewoon als huisnummer 40? Het nummer komt eerst, dan de straat.
Alle reacties Link kopieren
Precies, 40 is dan het huisnummer (van het appartement).
Alle reacties Link kopieren
Die appartementen zelf noemen ze units, maar dat hoefde ik niet te benoemen. Voelt zo vreemd.

Heb nog nooit iets gestuurd naar Amerika. Vandaar.
Alle reacties Link kopieren
Dus die 40 is dus niet de straatnaam, is dus echt het huisnr?

40 secondstreet is een voorbeeld hoor.
Ik dacht dat in Amerika de straten allemaal nrs hadden.
Alle reacties Link kopieren
Tetra86 schreef:
15-05-2021 07:30
Dus die 40 is dus niet de straatnaam, is dus echt het huisnr?

40 secondstreet is een voorbeeld hoor.
Ik dacht dat in Amerika de straten allemaal nrs hadden.

Nee hoor, alleen in sommige grote steden. Het nummer dat voor de straatnaam komt is het huisnummer, de straatnaam is de naam achter het huisnummer.
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
15-05-2021 07:31
Nee hoor, alleen in sommige grote steden. Het nummer dat voor de straatnaam komt is het huisnummer, de straatnaam is de naam achter het huisnummer.
Het is in New York namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Tetra86 schreef:
15-05-2021 07:33
Het is in New York namelijk.

Manhattan is maar één wijk in New York en ook in Manhattan heb je wel gewone straatnamen.
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
15-05-2021 07:34
Manhattan is maar één wijk in New York en ook in Manhattan heb je wel gewone straatnamen.
Dus het klopt dan?
Alle reacties Link kopieren
Tetra86 schreef:
15-05-2021 07:35
Dus het klopt dan?

Dat kan ik je niet vertellen natuurlijk :) Maar als je een nummer en een straatnaam hebt, is het niet ondenkbaar dat je een compleet adres hebt gekregen.
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
15-05-2021 07:36
Dat kan ik je niet vertellen natuurlijk :) Maar als je een nummer en een straatnaam hebt, is het niet ondenkbaar dat je een compleet adres hebt gekregen.

Oke, ik hoop het.
Alle reacties Link kopieren
In Salt Lake City hebben ze het systeem met de genummerde straten bijna perfekt gemaakt:
Elke straat heeft een nummer, en de huisnummers passen precies tussen de nummers van de straten.

Dan krijg je dus adressen als
1152 East 2100 South

(2100 South is de straat, huisnummer 1152 zit tussen straten 1100 East en 1200 East)
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Alle reacties Link kopieren
docotrandus schreef:
15-05-2021 07:57
In Salt Lake City hebben ze het systeem met de genummerde straten bijna perfekt gemaakt:
Elke straat heeft een nummer, en de huisnummers passen precies tussen de nummers van de straten.

Dan krijg je dus adressen als
1152 East 2100 South

(2100 South is de straat, huisnummer 1152 zit tussen straten 1100 East en 1200 East)
Oke maar het gaat dus om Manhattan. Klopt het dan?
Alle reacties Link kopieren
Mij helpt het vaak door het adres even door Google te halen, dan zie je vanzelf of het adres klopt qua wijze van schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Lostit schreef:
15-05-2021 08:13
Mij helpt het vaak door het adres even door Google te halen, dan zie je vanzelf of het adres klopt qua wijze van schrijven.
Adres klopt verder wel. Je ziet dan een foto van het gebouw.
Alle reacties Link kopieren
Thalas schreef:
15-05-2021 07:21
Huh? Als er 40 secondstreet staat heb je toch gewoon als huisnummer 40? Het nummer komt eerst, dan de straat.
nee.. dat heb je alsnog een huisnummer

40 secondstreet, appartment 2b oid
Alle reacties Link kopieren
Als Secondstreet de straat is, is 40 toch het huisnummer?
Alle reacties Link kopieren
Nee dat klopt niet. Je zal een unit nr nog hebben (jarenlange ervaring).
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
15-05-2021 08:44
Als Secondstreet de straat is, is 40 toch het huisnummer?
Klopt maar elk apt heeft geen eigen huisnummer (zeker niet in NYC) dus ze zal ok een unit number nodig hebben. Anders gaat dit kaartje naar een gebouw met 50 appartementen en dan gaat de postbode echt geen nemen matchen mochten die al op de brievenbus staan. Tenzij het een university dorm is, die hebben namelikk wel zelf een intern mailing systeem

TO het adres zou er als volgt uit moeten zien.
40 52nd street, unit 23
40 is dan het huisnummer, 52 het straatnummer (kan ook een straatnaam zijn natuurlijk) en dan nog het unit number.
Alle reacties Link kopieren
snoopy1983 schreef:
15-05-2021 08:50
Klopt maar elk apt heeft geen eigen huisnummer (zeker niet in NYC) dus ze zal ok een unit number nodig hebben. Anders gaat dit kaartje naar een gebouw met 50 appartementen en dan gaat de postbode echt geen nemen matchen mochten die al op de brievenbus staan. Tenzij het een university dorm is, die hebben namelikk wel zelf een intern mailing systeem

TO het adres zou er als volgt uit moeten zien.
40 52nd street, unit 23
40 is dan het huisnummer, 52 het straatnummer (kan ook een straatnaam zijn natuurlijk) en dan nog het unit number.
Ik stuur je pb
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in de VS gewoond. Bij appartementen heeft het hele complex hetzelfde huisnummer.
Dan heb je ook nog een apt. nummer nodig. 1a, 2c, etc.
Dus alleen het eerste nummer is niet voldoende.
Alle reacties Link kopieren
prinses30 schreef:
15-05-2021 09:41
Ik heb in de VS gewoond. Bij appartementen heeft het hele complex hetzelfde huisnummer.
Dan heb je ook nog een apt. nummer nodig. 1a, 2c, etc.
Dus alleen het eerste nummer is niet voldoende.
Ik heb je een pb gestuurd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nagevraagd en ik heb nu het extra nr. Bedankt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven