alleen naar Bali?

18-08-2010 17:32 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ladies,

In november wil ik naar Bali reizen voor 3 weken, ik ga dan eerst een week detoxen/mediteren etc en daarna nog beetje bij het strand relaxen, eiland ontdekken en stappen!

MAAR ik vind het doodeng haha, wil dit doen en verheug me er op omdat nu de kans is en ik mezelf hoop tegen te komen maar ben ookzo bang alleen maar van die happy honeymooners tegen te komen!

Wie heeft ervaring?!
Ik vind eerlijk gezegd 3 weken Bali te lang, zo groot is het er niet. Waarom combineer je het niet met Lombok? Dat is een stuk authentieker.
Ik ben ook alleen naar Bali geweest ( op de terug weg van Australie ) en heb het geweldig gehad.

Op het vliegveld al iemand leren kennen!

Gewoon doen!

Totaal geen happy honeymooners gezien, is me in ieder geval niet opgevallen.

Gewoon gaan en lekker genieten.

Veel leesboeken mee, dan komt het zeker goed.

Ik was er een week trouwens en dat was wel genoeg.

Dus pak er nog een ander eiland bij.
Lekker combineren met andere eilanden, je hebt genoeg tijd. En heerlijk om alleen weg te gaan; genoeg boeken mee en relaxen maar!
Wij denken precies hetzelfde Kym!

Ik vind het ook heerlijk om alleen te zijn, en geen rekening met anderen te hoeven houden.

Boek mee en lekker op het strand liggen.

Naar Ubud en daar lekker rond dwalen.

Ik heb er ook geen problemen om alleen in een restaurant te zitten.

En je treft op toeristische plekken als dit zo makkelijk andere mensen.

Maar je gaat dus 3 weken, waarvan 1 week detoxen.

Dus je hebt 2 weken over. Dan nog zou ik een ander eiland er bij pakken.

Zou ik ook absoluut doen. Is goed te doen daar, dat eilandhoppen!
Wij zijn deze zomer ook drie weken op Bali geweest en ik vond het absoluut niet te lang. We hebben Lombok geschrapt omdat we nog niet alles hadden gezien en we het nog leuk genoeg vonden op Bali.

Ik begrijp uit je stukje niet precies waar je nu bang voor bent. (de honeymooners, alleen reizen, wat te verwachten, jezelf tegenkomen)

We hebben in ieder geval 1 stel ontmoet dat op huwelijksreis was. Verder niets gehoord of gezien van huwelijken of huwelijksreizen.
Bali is prachtig! Ik vind zelf 3 weken prima, ik zou juist geen extra eiland erbij pakken... maar dat is heel persoonlijk. Wat voor type reiziger ben je? Hou je van rondtrekken of juist veel relaxen?
Ik denk niet dat je happy honeymooners zult tegen komen, ik heb er alleen maar uitgezakte Australische tokkies gezien.
Dame Zamirah,

Er lopen OOK heel wat surf jongens en meisjes rond, geen tokkies. wel bier drinkers.

Bali is wel in het hoogseizoen de costa brava voor Australie.

Bali is geen probleem om alleen (als vrouw of man) te bezoeken, lijkt me. In het algemeen is Java ook wel te doen als vrouw, sommige delen misschien niet waar de extreme vorm van de islam veel invloed heeft.
quote:kareltje01 schreef op 19 augustus 2010 @ 07:35:

In het algemeen is Java ook wel te doen als vrouw, sommige delen misschien niet waar de extreme vorm van de islam veel invloed heeft.

Niet wéér he Kareltje...

Ik heb alleen door Java gereisd en er maanden gezeten en nooit ergens last van gehad.

Jij gaat het hartstikke leuk krijgen op Bali! En kijk gewoon ter plekke of je nog naar Lombok wilt. Als jij van detoxen etc houdt, zou ik Kuta en Legian vermijden.
En november is geen hoogseizoen op Bali, dus lekker rustig. Ik heb er trouwens een paar jaar geleden in het hoogseizoen (december) gezeten en vond het nog steeds niet erg druk.

3 weken, heerlijk! Dan kun je alles lekker op je gemak ontdekken. Ik zou dan ook niet naar een ander eiland gaan, dat kan een andere keer ook nog. (IPB? )
Drie weken vind ik niet zo lang.. 3 nachten Sanur, 3 nachten Lovina, 3 nachten Jimbaran (ga ''s ochtends naar de plaatselijke vismarkt!), 3 nachten Ubud, 3 nachten Seminyak, 3 nachten Amed, 3 nachten Mengwi (aanrader!)

En alleen reizen op Bali is heeeeeel goed te doen! Zeg alleen wel tegen de balinezen dat jouw man thuis
oeps te snel verstuurd...

zeg wel tegen de balinezen dat je man thuis is (Dat je een man hebt dus). Veel australische vrouwen komen er om lekker een balinees te hebben (tegen betaling) voor de vakantie. (Ze kopen dus een vakantievriendje)
quote:parapluutje schreef op 19 augustus 2010 @ 12:28:

Drie weken vind ik niet zo lang.. 3 nachten Sanur, 3 nachten Lovina, 3 nachten Jimbaran (ga ''s ochtends naar de plaatselijke vismarkt!), 3 nachten Ubud, 3 nachten Seminyak, 3 nachten Amed, 3 nachten Mengwi (aanrader!)

En alleen reizen op Bali is heeeeeel goed te doen! Zeg alleen wel tegen de balinezen dat jouw man thuiszodat ze weten dat je heteroseksueel bent of om te vertellen dat je bezet bent?
Die Australiers met Balinezen.

Ongetwijfeld een paar, volgens de lokale pers zijn het overigens meer Japanse dames dan Australiers. Ik heb er niet veel gezien: Australische dames met Balinezen.

Het zal ongetwijfeld voorkomen.
Ik heb er wel wat Amerikaanse dames met Indonesische jongemannen gezien. Sommige ook met twee.. iew! Maar over het algemeen vond ik wel meevallen hoeveel het er waren hoor.. Geen last van ofzo.
Bedankt voor alle tips!

Ik heb na die week detox in Ubud eigenlijk nog maar iets van 10 dagen over (als je de reisdagen eraf haalt) dus dan lijkt me alleen Bali meer dan genoeg toch?!

Haha, goeie tip Parapluutje, zal iedereen ervan verzekeren dat ik thuis een vent heb zitten;)!Dacht ook aan Sanur, ziet er in de LP uit als een leuke plek, minder teristisch dan Kuta en toch levendig!Maar andere tips zijn zeker ook welkom, ga ook kijken naar Mengwi!

Enne, Mayou...idd IPB, heel relax;)
Kuta Cowboys worden ze genoemd. Ieder z'n meug....

(hou er wel rekening mee dat het vaak retedruk is terug uit KUL)
Oh Mengwi is niet levendig, is juist heel rustig. Sanur is levendig ja.. maar niet het authentieke Bali. Dus het hangt er vanaf wat je zoekt!
Hai Mayou,

Bali is via Singapore, niet via KUL...wel payload...

Dat rstige Mengwi klinkt heerlijk als afwisseling, ik ga op zoek!Nog meer tips?
"zodat ze weten dat je heteroseksueel bent of om te vertellen dat je bezet bent?"

Wat heeft dat hetero er nou mee te maken??

Zeg ik ook altijd: Man is thuis, die zorgt voor de kids!

Moet je die gezichten zien!
anoniem_12830 wijzigde dit bericht op 20-08-2010 16:17
Reden: quote erbij
% gewijzigd
Een aanrader op Bali vind ik Candidasa, dat ligt op oost Bali in de regio Karengasem. Prachtige omgeving, bergen gecombineerd met een ruige kust. Ook levendig maar minder bedorven dan Sanur.
Ik vond de hele oostkust prachtig en ook die 2 eilanden ten zuid oosten van Bali.
quote:maria100 schreef op 20 augustus 2010 @ 16:13:

"zodat ze weten dat je heteroseksueel bent of om te vertellen dat je bezet bent?"

Wat heeft dat hetero er nou mee te maken??

Zeg ik ook altijd: Man is thuis, die zorgt voor de kids!

Moet je die gezichten zien!

Als je getrouwd ben ben je iha heteroseksueel.

In Azie sturen ze dan naar een getrouwde man een vrouw naar je kamer anders een man.

Dus de mededeling of vraag of je getrouwd ben is een indirecte vraag naar je geaardheid. (vraag aan mannen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven