Alleen naar Dublin
maandag 26 februari 2018 om 18:41
Binnenkort ga ik alleen een dagje naar Dublin toe + overnachting. Ik vlieg de ene dag heen en de volgende dag weer terug en heb dus 24 uur de tijd. Wat is een aanrader? Ik zag dat het weerbericht niet heel positief is (joh
). Ik hou van rondwandelen, kopje thee, lekker eten en ik vind wat winkels ook wel leuk. Eerste keer dat ik alleen op city trip ga dus ik heb mij wel iets voorbereid.
- Liffey bridge
- The temple bar (even langslopen)
- St Patricks Cathedral
- St Stephans green (rondje lopen)
- Stephans green shopping centre (wat shoppen)
- In de richting van O'connell street
En voor als ik mij een beetje verloren voel dan had ik nog:
- Savoy cinema
- Ilac shopping centre
Maar goed. Dit is puur naar voren gekomen na een rondje googlen dus ik heb geen flauw idee of dit wel leuke ideeën zijn. Heeft er iemand nog leuke tips of eettentjes en plekken die mooi zijn om te bezoeken?
- Liffey bridge
- The temple bar (even langslopen)
- St Patricks Cathedral
- St Stephans green (rondje lopen)
- Stephans green shopping centre (wat shoppen)
- In de richting van O'connell street
En voor als ik mij een beetje verloren voel dan had ik nog:
- Savoy cinema
- Ilac shopping centre
Maar goed. Dit is puur naar voren gekomen na een rondje googlen dus ik heb geen flauw idee of dit wel leuke ideeën zijn. Heeft er iemand nog leuke tips of eettentjes en plekken die mooi zijn om te bezoeken?
maandag 26 februari 2018 om 18:53
The books of Kells + bibliotheek op het terrein van Trinity college is een absolute must!
Kilmainham Goal (oude grvangenis), zeer indrukwekkend gebouw met een eveneens indrukwekkende geschiedenis. Alleen rondleidingen met een gids (8€ vooraf makkelijk via internet te boeken)
Kilmainham Gaol ligt iets buiten het centrum, 40 minuten lopen, maar ook met het OV goed te bereiken.
Volgens mij kun je een kaartje voor The Books of Kells en de bibliotheek ook online reserveren, dit zou ik echt doen, kan je veel tijd besparen.
Grafton Street is ook een leuke winkelstraat.
Veel plezier!
The Celt op Talbotstreet is een hele leuke en gezellig pub met elke avond live muziek. Er komen vooral locals!
Kilmainham Goal (oude grvangenis), zeer indrukwekkend gebouw met een eveneens indrukwekkende geschiedenis. Alleen rondleidingen met een gids (8€ vooraf makkelijk via internet te boeken)
Kilmainham Gaol ligt iets buiten het centrum, 40 minuten lopen, maar ook met het OV goed te bereiken.
Volgens mij kun je een kaartje voor The Books of Kells en de bibliotheek ook online reserveren, dit zou ik echt doen, kan je veel tijd besparen.
Grafton Street is ook een leuke winkelstraat.
Veel plezier!
The Celt op Talbotstreet is een hele leuke en gezellig pub met elke avond live muziek. Er komen vooral locals!
maandag 26 februari 2018 om 19:31
Inderdaad, Grafton Street is de leukste winkelstraat! Houd je van een biertje? Door de Guinness-brouwerij kun je een gave rondleiding doen en daarna met prachtig uitzicht een biertje drinken.
Als ik in m'n eentje nog een terug zou gaan naar Dublin in deze tijd van het jaar, zou ik de hele lange middag in een kroegje in Temple Bar gaan zitten om naar een live-bandje te luisteren. Zo leuk!
Als ik in m'n eentje nog een terug zou gaan naar Dublin in deze tijd van het jaar, zou ik de hele lange middag in een kroegje in Temple Bar gaan zitten om naar een live-bandje te luisteren. Zo leuk!
-nienke- wijzigde dit bericht op 26-02-2018 20:01
0.64% gewijzigd
maandag 26 februari 2018 om 19:36
Het bezoeken van die oude gevangenis is vaak lastig op korte termijn. Je moet inderdaad een rondleiding inplannen, en vaak is dat al een week (of langer) vol.
De Guinness-brouwerij is wel leuk, maar echt heel duur.
Als je maar zo kort in Dublin bent, zou ik vooral lekker rondlopen, Trinity College met het Book of Kells bezoeken, maar zeer zeker naar het Famine monument lopen, aan de Liffy, aan de kant van het immigratiemuseum. Erg indrukwekkend!
En de kathedralen zijn ook erg mooi, ook als het donker is.
Veel plezier!! Ik ben er net weer geweest, voor de 5e keer, super stad!
De Guinness-brouwerij is wel leuk, maar echt heel duur.
Als je maar zo kort in Dublin bent, zou ik vooral lekker rondlopen, Trinity College met het Book of Kells bezoeken, maar zeer zeker naar het Famine monument lopen, aan de Liffy, aan de kant van het immigratiemuseum. Erg indrukwekkend!
En de kathedralen zijn ook erg mooi, ook als het donker is.
Veel plezier!! Ik ben er net weer geweest, voor de 5e keer, super stad!
maandag 26 februari 2018 om 19:56
Kilmainham is erg de moeite waard, probeer de eerste rondleiding ‘s ochtends te boeken dan kun je daarna relaxed verder.
Grafton Street valt inderdaad goed te winkelen, maar ik vond Dublin niet goedkoop of zo (eerder relatief duur).
Bewley’s op Grafton Street heeft lekkere warme chocolademelk en taart.
Temple bar is trouwens geen bar waar je langsloopt, het is een wijk.
Grafton Street valt inderdaad goed te winkelen, maar ik vond Dublin niet goedkoop of zo (eerder relatief duur).
Bewley’s op Grafton Street heeft lekkere warme chocolademelk en taart.
Temple bar is trouwens geen bar waar je langsloopt, het is een wijk.