Alleen op vakantie, ver weg of dichtbij?

16-07-2018 00:39 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames van het forum,

Deze zomer word voor mij de eerste keer alleen op vakantie ! Hiervoor altijd al maanden van te voren bezig geweest met de mooiste bestemmingen bekijken en genoeg tijd te hebben om alles te vergelijken en te plannen. Maar nu... Ik weet dat ik sowieso weg wil, alleen ik kijk rond als een kip zonder kop en zoek me eigen helemaal suf!

Mijn vakantie periode is in Augustus. Dit kreeg ik door omstandigheden kort geleden te horen en ik baal er een beetje van dat zelfs de meest 'eenvoudige' vakanties richting Italië of Spanje in een leuk gelegen hotel (liefst dicht aan strand en winkeltjes) met ontbijt en diner al snel richting de 900 euro gaan. Maar ik moet echt er tussenuit, absoluut geen Nederland.

Ik weet alleen niet zo goed wat ik moet doen. Want mijn eisen-lijsten zijn meestal niet erg realistisch , en ik vraag me af wat nu de beste keuze is.

Aan de ene kant wil ik ergens op een gezellige plek aan een fijn strand best 900-1100 euro maximaal weg leggen voor een hotel inclusief ontbijt/ all incl. ergens in Spanje / Portugal / Italië etc.
Niet echt spannende landen, maar misschien wel een heerlijke vakantie. Mooie omgeving is een dikke plus. Ik kan er dan gewoon een lekkere zon en zwem vakantie van maken.

De andere kant van mij, wil ook wel 1600 neerleggen al is het maar voor een klein weekje naar (ik noem maar wat) Mexico, Cuba, doe eens gek. Al met al, weet ik dat dit puur voor de feeling gaat, het avontuur naar iets wat ik nooit heb gezien. Natuurlijk boek ik daar enkele excursies, maar ik vind het nog veel te eng om echt te gaan rondreizen of meteen een groepsreis van 3 weken te doen. Dus dat zullen de iets duurdere (strand) vakanties worden met wat meer snufjes cultuur. Maar wel iets onvergetelijk omdat ik weet dat de omgeving dan ook al een dikke 10 is.

Optie 2 kan ik natuurlijk ook compleet laten vallen en bewaren voor een volgend jaar. En het dan ook meteen goed doen..

Wat zouden jullie doen voor jullie eerste keer alleen ? ik wil het liefst naar een plek waarvan de omgeving fantastisch is, of als het kan iets waarvan ik denk : " Oh leuk, net even iets anders !"

Overigens is zo'n groepsreis waarschijnlijk wel meteen de manier denk ik om het in een keer goed te doen... Ik weet alleen niet of ik dat aan durf.

Ervaring is van harte welkom!
Ik zou ook eens kijken bij Nosun of Crusj. Ik heb daar leuke reizen gehad. Als je echt alleen gaat zou ik eerder voor een hostel ofzo gaan dan voor een all inclusive.
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
18-07-2018 22:57
Zit je dan ook een beetje leuk en bij het strand, voor dat geld? In augustus? Airco heb je ook wel nodig daar denk ik.

Verder eens met het bepalen van de bestemming aan de hand van ticketprijzen. (en het weerbericht).
Ik heb er hele goede ervaringen mee. Als je flexibel bent in je bestemming kan er vaak veel. Op veel plekken in Zuid en Oost Europa zit je voor dat geld in een nette accomodatie (schoon, ruim genoeg, soms klein zwembad erbij). Het is overigens een minder goede optie als je van grote of erg luxe hotels houdt. Ik ben daar zelf geen enorme fan van (maar verblijf er weleens voor werk en man is soms een luxepaard ;-) ). Als je gaat voor kleinschalig, locatie en gastvrijheid, dan is er echt wel wat te vinden.

Je beperkt trouwens je keuze wel als je inclusief diner wil boeken. Als ik alleen reis, eet ik meestal buiten de deur en neem een boek mee. Of ik haal iets en picknick met mezelf op het strand.
essentialbliss wijzigde dit bericht op 18-07-2018 23:28
Reden: Toevoeging
10.90% gewijzigd
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
EssentialBliss schreef:
18-07-2018 23:23
Ik heb er hele goede ervaringen mee. Als je flexibel bent in je bestemming kan er vaak veel. Op veel plekken in Zuid en Oost Europa zit je voor dat geld in een nette accomodatie (schoon, ruim genoeg, soms klein zwembad erbij). Het is overigens een minder goede optie als je van grote of erg luxe hotels houdt. Ik ben daar zelf geen enorme fan van (maar verblijf er weleens voor werk en man is soms een luxepaard ;-)). Als je gaat voor kleinschalig, locatie en gastvrijheid, dan is er echt wel wat te vinden.
Ja snap ik. Maar ook bij het strand, op max 5 min lopen zeg maar? Of zit je dan verder weg?
.
Alle reacties Link kopieren
EssentialBliss schreef:
18-07-2018 23:23
Ik heb er hele goede ervaringen mee. Als je flexibel bent in je bestemming kan er vaak veel. Op veel plekken in Zuid en Oost Europa zit je voor dat geld in een nette accomodatie (schoon, ruim genoeg, soms klein zwembad erbij). Het is overigens een minder goede optie als je van grote of erg luxe hotels houdt. Ik ben daar zelf geen enorme fan van (maar verblijf er weleens voor werk en man is soms een luxepaard ;-)). Als je gaat voor kleinschalig, locatie en gastvrijheid, dan is er echt wel wat te vinden.
Ja snap ik. Als je flexibel bent kan er veel :) Maar ook bij het strand, op max 5 min lopen zeg maar? Of zit je dan verder weg?
.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou lekker naar Spanje gaan. Goed openbaar vervoer daar (goede treinen en bussen) en je kan steden afwisselem met strand. Genoeg te zien en te beleven. Zelf een ticket boeken. En zelf een hotel zoeken op booking en dan inderdaad zelf mailen.

Ik zou zeker niet via een reisbureau gaan maar zelf organiseren. Scheelt echt enorm in kosten.
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar niet hoeven kijken voor het hoogseizoen, maar voorgaande jaren is lukte het wel met een flexibele houding qua locatie. Heb even Italiaans plaatsje opgezocht waar we een paar jaar geleden in hoogseizoen waren. Daar verbleven we in een soortgelijke b&b als onderstaande. Nu zie ik in de regio o.a. deze betaalbare opties:
http://www.booking.com/Share-w6zKkZ (Trani is top, weet alleen niet meer hoe het strand is)
http://www.booking.com/Share-Dea3yf (Barletta mooie oude binnenstad en mooi strand, klein plaatsje, buitenwijken zijn beetje verpauperd)
I choose happy!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven