Backpackers route Thailand, tips?

08-10-2011 11:17 19 berichten
Hey allemaal ,

Ik zag dat er een Thailand TOPIC is, maar ik wil toch graag deze vraag stellen.

Als alle plannen door gaan, gaan we aankomende zomer met 2 andere vrienden 3 weken backpacken door Thailand. Dit wordt onze eerste keer, en we hebben ons al goed verdiept.

Natuurlijk is het altijd fijn om ervaringen te lezen of op tips te horen.

Daarnaast heb ik een vraag welke 'backpackers route' is het beste om te nemen, zodat je de meest en bekende plekken etc ziet?

We landen in Bangkok en willen daar wss 2 a 3 dagen blijven. En dan? Richting Chiang Mai of juist een heel andere kant?

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen!!
Alle reacties Link kopieren
Er is een heel topic over Thailand, heb je daar al gelezen?

Thailand Topic!

En verder is het toch maar net wat je zelf wilt zien? Als je aan het strand wilt liggen, moet je niet naar het noorden gaan. Om maar wat te noemen.

In onze zomermaanden is het in Thailand regentijd, met name in het noorden, met zo'n 450-600 mm regen per maand in juni/juli/augustus.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als de regen je niet deert, zou ik een rondje richting het noorden maken. Sukothai, Khao Yai, Chiang Mai, Chiang Rai etc.

In iedere reisgids staan routes aangegeven die je in een bepaalde tijd kunt volbrengen. En dat is vaak langs de beroemdste punten.
Ben je op zoek naar backpackers of naar een mooie route? Het stikt er overal rond de mooie plekken wel van reizigers, dus daar zou ik me niet door laten leiden. Zelf vond ik Chang Mai heel mooi, maar het hangt er vanaf waar jullie zin in hebben. Als je bijv. op zoek bent naar zon, zee, strand zou ik de andere kant op gaan

Jullie vliegen neem ik aan op BKK? Daar kom je zoveel mensen tegen dat je op basis van de verhalen wel een route kunt uitstippelen in mijn ervaring. Maar ja, ik plan dan ook niet zoveel vooraf.
quote:himalaya schreef op 08 oktober 2011 @ 11:40:

Als de regen je niet deert, zou ik een rondje richting het noorden maken. Sukothai, Khao Yai, Chiang Mai, Chiang Rai etc.

In iedere reisgids staan routes aangegeven die je in een bepaalde tijd kunt volbrengen. En dat is vaak langs de beroemdste punten.Is de regen erg heftig in de zomermaanden van ons? Beperkt het je echt in je reizen of valt dat mee?
Naar wat ik heb gehoord hangt het erg af waar je naar toe gaat in de zomermaanden, hoeveel regen je junt verwachten. Rondom Koh Tao ed is het in de zomer bijvoorbeeld een stuk droger dan aan de westkust in dezelfde periode.

En het zijn gemiddelden, dus je kunt geluk of pech hebben. Zo was ik in maart op Koh Lanta, normaal erg droog en zonnig, nu heel veel regen, mudslides op het vaste land en konden de veerboten 5 dagen niet varen...
quote:travel1 schreef op 08 oktober 2011 @ 11:45:

[...]

Is de regen erg heftig in de zomermaanden van ons? Beperkt het je echt in je reizen of valt dat mee?

zoal ik in het bericht er boven al meldde:

quote:In onze zomermaanden is het in Thailand regentijd, met name in het noorden, met zo'n 450-600 mm regen per maand in juni/juli/augustus.

Ik vind dat een beperking in mijn reizen, want wordt niet vrolijk van dingen te moeten bezoeken in de regen, kleding, spullen en kamers die klam zijn en niet meer drogen. En ja, het wordt ook wel weer een keer droog, maar er zijn ook uren achter elkaar buien.

De wegen zijn niet overal fantastisch, dus regelmatig loop je ook door de blubber.

Het zou mijn keuze niet zijn.
Het klopt inderdaad dat het in onze zomermaanden regentijd is. Ik ben zelf twee keer in de zomermaanden ( 1x in juni een maand en 1x in juli een maand) naar Thailand geweest en heb beide keren wel wat regen gehad, maar het was prima te doen.

Ik ben ook in het noorden geweest en daar had ik in juni alleen aan het einde van de dag een flinke bui van een ongeveer anderhald uur.

Op Koh Tao/ Koh Phangang/ Phi Phi heb ik beide keren super mooi weer gehad. Koh Chang daarentegen.... regen, regen, regen en aggressieve muggen die door je kleding (en deet) heen staken.
De regen heeft mijn in ieder geval totaal niet in mijn reizen beperkt. :-)
quote:himalaya schreef op 08 oktober 2011 @ 12:28:

[...]

zoal ik in het bericht er boven al meldde:

[...]

Ik vind dat een beperking in mijn reizen, want wordt niet vrolijk van dingen te moeten bezoeken in de regen, kleding, spullen en kamers die klam zijn en niet meer drogen. En ja, het wordt ook wel weer een keer droog, maar er zijn ook uren achter elkaar buien.

De wegen zijn niet overal fantastisch, dus regelmatig loop je ook door de blubber.

Het zou mijn keuze niet zijn.Oke, erg bedankt voor je reactie! Het zal voor ieder verschillend zijn aangezien de reactie van zandzak. Ik ben afgelopen zomer in Kenia geweest, was ook regenseizoen, en er was ook regelmatig een flinke regenbui, maar als we niet praten over hele dagen regen, zal het mij niet beperken.
quote:zandzak schreef op 08 oktober 2011 @ 12:43:

De regen heeft mijn in ieder geval totaal niet in mijn reizen beperkt. :-)Bedankt voor je reactie! Slikte jij malaria pillen? Want ik las dat het alleen nodig is voor sommige gebieden, zoals het noorden.. (?)
Ik heb vooraf overleg gehad met de travel clinic (ik moest sowieso herhalingen van mijn inentingen halen) en daar kwam uit dat ik geen malariatabletten hoefde te nemen voor mijn reis binnen Thailand. Wel moest ik mugwerende middelen gebruiken in het Noorden. Omdat ik in de eerste instantie ook van plan was om naar Laos en Cambodja te gaan heb ik wel een recept voor malariatabletten meegekregen.
quote:zandzak schreef op 08 oktober 2011 @ 12:59:

Ik heb vooraf overleg gehad met de travel clinic (ik moest sowieso herhalingen van mijn inentingen halen) en daar kwam uit dat ik geen malariatabletten hoefde te nemen voor mijn reis binnen Thailand. Wel moest ik mugwerende middelen gebruiken in het Noorden. Omdat ik in de eerste instantie ook van plan was om naar Laos en Cambodja te gaan heb ik wel een recept voor malariatabletten meegekregen.Oké, hartstikke bedankt Ik ga gauw weer verder info opzoeken en het gewoon doen.
In drie weken heb ik het volgende in Thailand gedaan:

2 dagen Bangok. Dag 2 's avonds met de trein naar Chiang Mai. Een anderhalve week in het noorden gezeten en via Chiang Mai naar Ko Tao gegaan (vliegen). De afwisseling was heerlijk!
Zet Bangkok op het einde van je reis ipv op het begin. Dan kun je ongegeneerd shoppen zonder alles drie weken te moeten meezeulen.
quote:liesse schreef op 08 oktober 2011 @ 15:18:

In drie weken heb ik het volgende in Thailand gedaan:

2 dagen Bangok. Dag 2 's avonds met de trein naar Chiang Mai. Een anderhalve week in het noorden gezeten en via Chiang Mai naar Ko Tao gegaan (vliegen). De afwisseling was heerlijk!Ja, dat willen wij ook ongeveer zo gaan doen! Met welke vliegmaatschapij ben je gevolgen als ik vragen mag?
Met KLM omdat die het goedkoopst was. Het is niet mijn favo maatschappij. Maar wel veilig. En dat staat bij mij wel bovenaan.

Lekker joh! Geniet ervan!
in thailand kan je air asia pakken. is een lowcost carrier.

ik heb met finnair gevlogen naar bkk. was wel met overstap in helsinki, maar ik vond de service echt héél goed! (ik koos finnair omdat die het goedkoopst was, maar ik ging dan ook voor 3 maanden naar z.o.-azië) dit is trouwens 2 jaar geleden, weet niet hoe t nu is.... enjoy!
Ik ga in 3 weken het volgende doen:

Bangkok - 2 dagen/nachten, de derde nacht neem ik de nachttrein naar Chiang Mai

In Chiang Mai gelijk door naar het oerwoud, 5 dagen, ga een trekking doen (te voet) van 5 dagen en 4 nachten, de meest fysiek zware die ik kan vinden. Slapen op de grond, weinig voorzieningen etc.

3 dagen Chiang Mai

Terug naar Bangkok (vliegen?) en vanuit daar gelijk door naar de pier Laem Ngob, de boot pakken naar een piepklein eilandje, zonder veel toerisme waar ik nog een week ga relaxen en bijkomen.

Zoiets dan he, als ik op mijn pad leuke andere dingen tegenkom, of leuke mensen dan ga ik gewoon mee in waar ik zin in heb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven