Bali: 2 weken rondreizen

26-02-2018 15:54 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede-forummers,

mijn vriend en ik willen in oktober voor 2,5 week naar Bali, maar twijfelen of dit lang genoeg is...? Aangezien we beide aan het werk gebonden zijn kunnen we jammer genoeg niet langer.

Hebben jullie eventueel tips wat we allemaal moeten zien en waar we heen moeten? Hoe zouden jullie die 2 weken vullen?

Dankjewel alvast voor jullie tips! :-]
Bali kun je makkelijk n 1 week zien en dan ook nog op het strand liggen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Prima te doen. Wij zijn toen een dag of 10 geweest.

Geen idee meer hoe of wat, maar we kwamen geen tijd te kort.
wij gaan ongeveer 3 weken en dit is een beetje de indeling die wij nu hebben:

3 nachten seminyak
3 nachten ubud
3 nachten gili t
3 nachten lombok
3 nachten nusa-eiland
overige nachten sanur / uluwatu
Wij hebben in 3 weken Ubud, Sideman (beetje off the beaten track, in de rijstvelden), Gili Air, en in Lombok de vulkaan en in de buurt van kuta ergens, soort van aan het einde van de wereld. We zijn voor de strandbeleving naar de Gili's (en Lombok) gegaan, dat was paradijselijk en superschoon, ik denk niet dat je dat in Bali vind (mss Nusa eiland).

Als ik wegens tijdgebrek wat moet schrappen is het denk ik Lombok, of in ieder geval minder uitgebreid. Nu zaten we bij Lombok's Kuta wel in het mooiste huis van de wereld en dat was geweldig, maar Lombok is wel minder mooi. Wel veel minder toeristisch, wat dan wel weer tof is.
In de buurt van Ubud hebben we trouwens superleuk gezeten bij een familie (wel eigen huisje op hun terrein), dat was erg gaaf om echt even te plonzen in die cultuur!
Dankjewel voor deze tips! Die ga ik zeker onthouden bij het "plannen" (willen niet veel vooraf boeken) van de reis.

Ik zelf zou wel graag naar Canggu, Ubud, Gili Air en Nusa Penida willen... Maar weet niet zo goed of dat een beetje te doen is, aangezien ik niet weet hoe het vervoer en de reistijden tussen deze plekken zijn!

Hoeveel hebben jullie ongeveer voor jullie reis betaald? En hebben jullie veel vooraf geboekt of gewoon ter plekke?
Ik kwam dit topic tegen en ondanks dat er al even niet in geschreven is, probeer ik het toch!

Wij hebben gister onze tickets geboekt, in november 2,5 week naar Bali. We gaan de eerste overnachting in ieder geval boeken. Voor de rest zien we het daar waarschijnlijk wel. We hebben alvast een lijstje gemaakt met dingen die we sowieso willen doen. Ons plan is om scooters te huren en daarmee het eiland te verkennen.

Heb jij al een concreter plan, yellowelephant?
@yellowelephant en motorbloementje

Wij gaan in juni, dus al bijna! Wij hebben de eerste 3 nachten in Seminyak geboekt, gewoon een hotel. En vanaf daar gaan we naar Ubud, maar ik denk dat dat een hostel wordt, met privékamer. De overnachtingen kosten niet veel (3 nachten hotel met ontbijt € 70) en een hostel met privékamer kost rond de € 11 per nacht.

Wij gaan verplaatsen tussen Seminyak - Ubud via een taxi, dat kost daar niet zo veel. En in de plaatsen zelf huren wij ook scooters.
Ah kijk, goede tip. Om een taxi te gebruiken tussen plaatsen en in de plaatsen zelf scooters te huren!

Blijven jullie de hele tijd in Ubud of gaan je in nog meer plaatsen overnachten?
Wij hebben wel een globale planning, maar als we het ergens leuk hebben, blijven we langer. Vanuit Ubud kun je veel dingen doen, meer dan Seminyak, dus ik denk dat we daar wel langer zijn.

Dit zijn de plaatsen waar we heen willen: Seminyak - Ubud - Sideman - Gili T - Nusa Lembongan - Sanur/Uluwatu
Leuk! Ik lees/schrijf mee.

Ook wij vertrekken eind juni voor 2.5 week. Planning is sanur - nusa - ubud - gili a - canggu.

Twijfel wel een beetje. Denk dat dit teveel reizen is maar wil graag al deze plekjes zien hihi
Hier gaan eten:

https://www.tripadvisor.nl/Restaurant_R ... _Bali.html
Anantara schreef:
10-04-2018 13:50
Leuk! Ik lees/schrijf mee.

Ook wij vertrekken eind juni voor 2.5 week. Planning is sanur - nusa - ubud - gili a - canggu.

Twijfel wel een beetje. Denk dat dit teveel reizen is maar wil graag al deze plekjes zien hihi
Red je wel. Is echt te doen met lekker rust tussendoor. Eiland is niet groot.
Lucifermiauww schreef:
10-04-2018 13:59
Red je wel. Is echt te doen met lekker rust tussendoor. Eiland is niet groot.
Oke, geruststelling toch wel. Is 4 nachten ubud en 4 nachten gili air teveel? Twijfel tussen 3 of 4 nachten en wil deze week toch het eea vastzetten.
Anantara schreef:
10-04-2018 14:19
Oke, geruststelling toch wel. Is 4 nachten ubud en 4 nachten gili air teveel? Twijfel tussen 3 of 4 nachten en wil deze week toch het eea vastzetten.
Ik ga denk ik 4 nachten Ubud en 3 nachten Gili doen!
Flowerpower93 schreef:
10-04-2018 16:15
Ik ga denk ik 4 nachten Ubud en 3 nachten Gili doen!
Ja, denk ook dat ik een nachtje gili eraf haal. Had het eea al gereserveerd. Zin in!
Wat voor tas/koffer nemen jullie mee? Wij dachten eerst aan een backpack maar zagen gister in een sportwinkel een soort van sporttas, alleen dan wat luxer uitgevoerd. Daardoor begonnen we te twijfelen, of dat niet eigenlijk handiger zou zijn.
Dus ik ben benieuwd wat jullie meenemen en met welke reden jullie daarvoor kiezen.
Gewoon een koffer. Met wieltjes. Hup taxi op vliegveld en verder dat eiland over met een lokale 'taxi'. Kost geen drol en de koffer past gewoon in de kofferbak.
Lucifermiauww schreef:
03-05-2018 16:10
Gewoon een koffer. Met wieltjes. Hup taxi op vliegveld en verder dat eiland over met een lokale 'taxi'. Kost geen drol en de koffer past gewoon in de kofferbak.
ja dit ;-) Ik wil gewoon een harde koffer en dat gaat altijd prima
Wij twijfelen of we alles met een taxi doen tussen de steden, of dat we dat per scooter doen. Daarom vinden wij een koffer niet echt handig.
motorbloemetje schreef:
03-05-2018 20:21
Wij twijfelen of we alles met een taxi doen tussen de steden, of dat we dat per scooter doen. Daarom vinden wij een koffer niet echt handig.
Een scooter in dat verkeer daar? Ik was blij dat ik niet zelf hoefde te rijden. Levensgevaarlijk. :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven