Bali, welke stranden zijn het mooist?

13-01-2009 23:02 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Wij vertrekken op 11 februari naar Thailand. Daar blijven we sowieso t/m 27 februari omdat we er dan een verjaardag hebben. Vanaf 28 feb. of 1 maart willen we door naar Bali. Ik ben me aan het orienteren op pakketten van AirAsia (vlucht + hotel), maar er staan zo veel hotels dat ik door de palmbomen het strand niet meer zie.



In Bali wil ik eigenlijk gewoon aan het aller- allermooiste strand zitten (spierwit zacht zand, mooie azurblauwe zee, kortom, het kodakplaatje maar dan in het echt en niet geshopt).



Moet ik dan in Nusa Dua zijn? Want de stranden in Kuta schijnen niet zo mooi te zijn. Bovendien wil ik wel wat levendigheid (gezellig dorpje, wat restaurantjes etc) om me heen maar lijkt Kuta me VEEL te druk en toeristisch. Ik hoef niet tegenover die grote gele M te zitten.



Of moet ik in Sanur, Legian, Candidasa zijn? Wie weet wat gewoon echt het allermooiste plekje is maar toch ook een beetje levendigheid biedt? Of heeft iemand misschien zelfs een hoteltip (mag lekker luxe zijn )



BEDANKT alvast!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
Geen tip(klikte per ongeluk op dit topic) maar ik denk dat je dan wel van je winterdip af bent
Alle reacties Link kopieren
quote:dolfje schreef op 13 januari 2009 @ 23:04:

Geen tip(klikte per ongeluk op dit topic) maar ik denk dat je dan wel van je winterdip af bent Klopt, wordt ook vergoedt door mijn ziektekostenverzekeraar
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaaaaa....Padma Bali hotel in Legian is werkelijk een superhotel(een echt paradijs)ok de stranden zijn echt niet je van het(weet niet hoe het verder op Bali is),hoewel in Nusa Dua zag het er 10x beter uit qua strand,maar Legian is echt top!



Leuke en vooral lekkere restaurantjes om te eten(voor tips roep je maar ) en gezellig om te winkelen of om op een terrasje te zitten.....zoveel te zien in Legian en vooral heel Bali zelf....
Alle reacties Link kopieren
Het zuiden is Nusa Dua en Kuta beiden zijn een beetje de Costa del Sol voor Australiers, veel resorts en in mijn inzicht het soort toerisme dat de sfeer van het eiland bederft. De starnden zijn misschien minder mooi in het oosten, westen, noorden.. alles behalve daar. En ook de binnenlanden rond Ubud zijn prachtig probeer een beetje rond te reizen dan zie je van alles wat. Ik wil graag nog eens heen, maar ik blijf weg bij de "mooie stranden" dat is toch niet het echte Bali-gevoel voor mij...
Ik was 20 jaar geleden ofzo op Sanur. Dat vond ik toen heel mooi. Maar toen was ik nog helemaal niets gewend.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, ik denk dat je iets onmogelijks wil. Het Padma hotel is inderdaad geweldig. Je kunt op strandbedden liggen, maar wel op het gras (geen zand dat overal plakt), klein trappetje af en je bent op het strand. Ze hebben (hadden) daar de lekkerste chilidogs ever. Ik ben er heel lang geleden geweest, dus ik weet niet of het nog zo is, maar de verkopers op het strand maken het strand schoon door alles te begraven. Bij de minste windvlaag ligt alles dus weer op het strand. Nusa Dua is wel mooi, maar dat is een aangelegd stuk strand voor de rijkere toerist, heeft niets met Bali te maken denk ik. Sanur is wel mooi, maar de zee trekt zich 's middags helemaal terug. Het Bali Hyatt is wel geweldig om een dagje te zwemmen.



Kuta is wel toeristisch, maar hé wat ben je zelf dan?????

Ik vind dat altijd zo'n dubbele moraal. Je gaat zelf ook naar een toeristen oord en dan heb je commentaar op andere toeristen.

Zij hebben net zo veel recht om daar te zijn als jij.



Ik zou gewoon een lekker hotel nemen in Legian en dan een auto met chauffeur huren en je lekker rond laten rijden. Vergeet Lovina Beach niet. Zwart strand en als je heel vroeg je bed uitgaat, kuns je walvissen en dolfijnen spotten.
Alle reacties Link kopieren
Die stranden waar jij het over hebt, heb ik niet gezien op Bali. Tis natuurlijk supermooi, maar geen spierwitte stranden en azuurblauw water... In Thailand heb je die wel...
Alle reacties Link kopieren
Ehm.... bali heeft mooie stranden, zeker. Maar voor het ultieme bountygevoel ben je op bali niet aan het goede adres.

Eilanden van zuid thailand komen wat dat betreft een stuk meer in de richting!
Alle reacties Link kopieren
quote:chica1978 schreef op 14 januari 2009 @ 09:09:

Ehm.... bali heeft mooie stranden, zeker. Maar voor het ultieme bountygevoel ben je op bali niet aan het goede adres.

Eilanden van zuid thailand komen wat dat betreft een stuk meer in de richting!Mee eens.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
quote:kaar schreef op 14 januari 2009 @ 08:42:

Kuta is wel toeristisch, maar hé wat ben je zelf dan?????

Ik vind dat altijd zo'n dubbele moraal. Je gaat zelf ook naar een toeristen oord en dan heb je commentaar op andere toeristen.

Zij hebben net zo veel recht om daar te zijn als jij.

heeft niks met recht op te maken, de sfeer voelde gewoon hel anders in die gebieden waar je kleiner hotelletjes had met minder toeristen. Het is maar net waar je van houd... maar ik raad vanuit mijn ervaring aan niet voor de mooie stranden te gaan, vond meer sfeer, cultuur, schoonheid enz bij de plekken die juist niet die witte stranden hadden en heb daar écht van Bali genoten...
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in april naar Bali en vroeg mij af of het duur is om daar een auto te huren. We zitten Kuta en willen wat zien van het eiland.
Alle reacties Link kopieren
ik ben er vorig jaar geweest, in het legian beach resort. heel leuk, vooral als je in een hutje zit.

legian beach vond ik ook erg mooi!

en je kan gemasseerd worden voor 2 euro voor 1 uur als je goed afdingt.



auto huren zal ik niet zo snel doen in bali omdat er rare wegen zijn, en heel erg chaotisch. wij hebben toen een taxi gehuurd. een officiele trouwens, ket daar wel voor op want heel veel zijn niet verzekerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar augustus/september naar Bali geweest. Voor de stranden zou ik het inderdaad niet doen --> het bountygehalte is daar niet erg hoog, maar wat een ge-wel-dig eiland. Ik heb daar echt genoten van de cultuur, de natuur en de zeer vriendelijke mensen (oh ja, en natuurlijk lekker eten).



Een auto huren is ons ook afgeraden, maar een taxi is ook niet duur. Je kan ook een deal sluiten met zo'n taxichauffeur die je de hele dag op sleeptouw neemt voor zo'n 25 euro. Wij hebben wel een paar keer een scooter gehuurd (dat was ook érg leuk en heel goedkoop). We waren voor een dagje huur 4 euro kwijt + zo'n 2 euro aan benzine.



Heel veel plezier in ieder geval, zou zo weer met je meewillen!
Alle reacties Link kopieren
@ Kaar, nou, wat een vreemde reactie. Tuurlijk ben ik zelf ook een toerist maar ik hoef niet midden in de grootste drukte te zitten. Sommigen zoeken dat bewust op en willen er middenin zitten, wij willen wat meer rust en het kunnen opzoeken als we er zelf behoefte aan hebben. Dat is ook de reden dat we altijd buiten het hoogseizoen op vakantie gaan. Heeft toch niets te maken met het feit dat wij ook toerist zijn en dat iedereen evenveel recht heeft om ergens te zijn?



Maar, verder wel bedankt voor je tip, iedereen trouwens!

Ik geloof dat ik me nog even goed moet verdiepen in de mooie plekjes dus. Misschien leuker om dan tussen de rijstvelden en bergen te gaan zitten bij Ubud ofzo. In Thailand zitten we ook aan het strand namelijk. En het zwarte strand bij Lovina ga ik ook zeker bekijken!



Vanavond google ik op de genoemde hotels. Mocht iemand nog een gouden tip hebben, geef maar door!



Nogmaals bedankt.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
quote:DoubleDutch schreef op 14 januari 2009 @ 10:31:

[...]



heeft niks met recht op te maken, de sfeer voelde gewoon hel anders in die gebieden waar je kleiner hotelletjes had met minder toeristen. Het is maar net waar je van houd... maar ik raad vanuit mijn ervaring aan niet voor de mooie stranden te gaan, vond meer sfeer, cultuur, schoonheid enz bij de plekken die juist niet die witte stranden hadden en heb daar écht van Bali genoten...



Maar dat wil iedereen en dat gebeurt dus ook. En natuurlijk wordt er veel meer bijgebouwd en is er meer afval en zijn er meer verkopers. Maar dat is nou net de marktwerking van toerisme.

Als je geen toeristen wil zien, is de keus voor Bali gewoon niet zo handig. Dan kan je beter naar Irian Jaya gaan ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Als je naar Ubud gaat, hier een tip: http://www.casalunabali.com
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Dan moet je dus op het Honeymoon Guesthouse klikken. Daar ben ik zelf jaren geleden geweest, ik vond het super. Mooie kamer, heerlijk eten, relaxte sfeer.



Op onderstaande pagina kun je reviews lezen en rechts staan foto's.



http://www.tripadvisor.co...Guesthouse-Ubud_Bali.html
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
In het noorden van Bali is ook erg veel moois te zien, en het is daar veel minder druk en toeristisch. Wij hebben daar aan een colaatje gezeten voor omgerekend 0,22 eurocent. Ubud vond ik zelf ook erg leuk voor een aantal dagen. Het is hier wel wat drukker dan in het noorden, maar niet storend. Erg leuk dorpje.



Wij zijn begonnen in Sanur, daarna naar Ubud, vanuit Ubud naar Munduk (erg mooi!), daarna Lovina, vervolgens Tejakula en tenslotte vanuit het noorden weer naar de drukte van Seminyak (wat we overigens erg leuk vonden na een week complete rust).



Wat vanuit Ubud ook leuk is om te doen: downhill mountainbiken. Je wordt dan met een busje opgehaald en je gaat dan bergafwaarts mountainbiken (niet zwaar dus). Samen met een gids kom je door echte Balinese dorpjes en je fietst ook langs de rijstvelden. Erg mooi!
Alle reacties Link kopieren
Google eens op Munduk; je hebt daar huisjes letterlijk middenin de rijstvelden, met een werkelijk prachtig uitzicht!!



Lovina heeft zwarte stranden, en zoeken naar dolfijnen doe je daar met nog 78 andere bootjes... niet bepaald romantisch.



Ubud heeft heel veel design restaurants en loungebars, zeker doen!



Kuta is leuk om gezien te hebben (en daarna snel weer weg te wezen! haha) want is heel druk.
in welke maand staan de rijstvelden op Bali eigenlijk op z'n mooist? (groen dus)
Alle reacties Link kopieren
Ook erg leuk: White water rafting. Was helemaal niet eng en parchtige manier om de nautuur en het landshap te zien. We hebben ook een trek door de plantages gedaan nabij Ubud. En wat we nog hadden willen doen, maar geen tijd meer vor hadden is de vulkaan beklimmen. Wij zaten in Alila Mangis, Alila Ubud en Nusa Dua Beach & Spa, waarbij we met name de Alila accomodaties schitterend vonden en Nusa Dua wel heel mooi en luxe maar naar onze smaak te massaal dus. We hebben vanuit Mangis (oostkant) een boottochtje gemaakt naar de Blue Lagoon waar je heel mooi kon snorkelen en later ook een langere tocht gemakt naar nabij een eiland om te duiken/snorkelen Nusa Penida of zoiets?. Beide plekken waren ook heel mooi in elk geval, veel koraal en prachtige vissen. De mensen waren superlief we hebben echt genoten, wil graag nog eens terug heel fijn romantisch eiland :-)
Alle reacties Link kopieren
nou ik ook mar ff reactie dan. Tis alwel weer een poosje geledendat ik er ben geweest, maar het eerst wat bij me op kwam is idd Lovina in het noorden.



Ben samen met een vriendinnetje het eiland over gecrossed met van die shuttles. Voor het instappen een prijs bedingen (en flink flink afdingen) en ke komt overal. Net als voor de overnachtingen, je loopt ergens naar binnen en je onderhandelt over de prijs. En in de kleine plaatsjes kom je op de mooiste plekjes. In Ubud bjvoorbeeld in een allerschattigst huisje gelogeerd, bij mensen thuis voor nog geen 10 euro per nacht, incl ontbijt (vers fruit, pannenkoeken en balinese koffie) en een erg mooi schilderij aan over gehouden. gewoon op de bonnefooi heen gaan en je komt op de prachtigste plekken. (padang Bay is ook wel leuk en vandaar kun je idd naar nusa penida.....)
Alle reacties Link kopieren
quote:bettyboob schreef op 13 januari 2009 @ 23:16:

Jaaaaaaaaa....Padma Bali hotel in Legian is werkelijk een superhotel(een echt paradijs)ok de stranden zijn echt niet je van het (..) maar Legian is echt top!



Leuke en vooral lekkere restaurantjes om te eten(voor tips roep je maar ) en gezellig om te winkelen of om op een terrasje te zitten.....zoveel te zien in Legian en vooral heel Bali zelf....



Legian is gewoon het verlengde van Kuta, dus daar zou ik zeker niet heen gaan TO.

Neem anders de boot naar Lombok, daar vond ik de stranden mooier en heb je kleine barretjes/restaurants. Maar je hebt ook mensen die dat "uitgestorven" vinden. Kuta+Legian is inderdaad Costa Del Sol, het enige voordeel daar is dat de stranden heel breed zijn en gave golven hebben. Voor een dagje best leuk om daar naar het strand te gaan dus. Ga gewoon met de taxi (blauwe, van Garuda), dat is goedkoop, snel en veilig (fooi geven niet nodig).
Alle reacties Link kopieren
Lovina ligt trouwens in het zuiden ipv het noorden ringelding. Maar goed dat doet er denk ik niet toe, ik zou dus NIET naar Lovina heen gaan, het strand is echt walgelijk daar. Wij hebben een tour over het eiland gemaakt met een gids en de eindbestemming was Lovina (daar zouden we 3 nachten verblijven) nou er waren niks geen bedjes op het strand en de gezelligheid is er ver te zoeken. en er lopen overal krabben over het strand, dus met je handdoek op het zand liggen lijkt mij niet echt verstandig. Ik vond Sanur wel erg gezellig en niet druk t.o.v Kuta.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven