Wie houdt er nog meer niet van festivals?

01-07-2025 13:16 178 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms heb ik het gevoel dat ik de enige ben die er niet van houdt.

Maar ik vind het vreselijk. Ik ben echt geen festivalliefhebber. Ik hou niet van veel mensen bij elkaar, van lawaai en hitte......en ik ben geen muziekliefhebber. Tenminste, niet van dat soort muziek die op festivals wordt gespeeld.

Je hebt meestal nergens schaduw, een drankje schijnt er vreselijk duur te zijn en je kunt elkaar denk ik slecht verstaan. Bovendien ben je zo een paar honderd euro armer.b

Ik ga veeeeeeel liever naar het zwembad of zit liever in de tuin in de schaduw of bij de ventilator en boek te lezen.

Wie houdt er nog meer niet van?
Ik ben er ook niet zo van. Ik ga wel eens naar wat kleinschaligere festivals hier in de buurt, waar de prijzen niet zo hoog liggen en ik veel bekenden tegenkom. Dat vind ik gezellig. Daarnaast woon ik vlakbij het grootste festival van NL en daar ga ik ook wel heen elk jaar, vanwege de variatie is het meestal wel leuk. En de prijzen vallen daar nog mee gelukkig. Maar verder niet. Ik blijf niet van begin tot eind en blijf er al helemaal niet overnachten.
Vroeger ging ik naar Defqon, Fantasy Island, Dancetour in verschillende steden. Allemaal even leuk en prachtig.

Maar nu, bijna 20 jaar later, vind ik het ook helemaal niks meer. Een lokaal kleiner festival of feest waar veel bekenden komen vind ik wel leuk. Maar echt die grote festivals? Nee dat hoeft van mij echt niet meer, zeker niet meerdere dagen.
Gewoon _melon met login problemen
Ik hou wel van muziek, maar niet in grote mensenmassa's, in hitte of regen en gehoorbescherming moeten gebruiken. Festivals sla ik dus ook over.
Nee, dank je, het is ook totaal niks voor mij.
Drukte op zich kan ik nog wel tegen, maar geef mij dan maar een pretpark ofzo. Hoewel dat ook fijner is op een rustigere dag ;)
Ik ben vorig jaar voor het eerst naar een festival geweest (Concert at Sea), nooit weer.
Pluviofiel
Je lijkt festivals te koppelen aan hitte. Dat is maar net wanneer ze zijn. Er zijn ook festivals in het voorjaar of zelfs najaar.

Verder kun je elkaar vaak prima verstaan. Daar zijn festivals vaak groot genoeg voor. En het is vaak in de buitenlucht.

Je houdt ook niet van concertbezoeken etc?

Ik kan goed begrijpen dat mensen er niet van houden, maar ieder zijn ding toch? Vooral omdat ik opmaak uit je post dat je er nooit geweest bent. Beetje zinloos om dan een topic te openen over iets dat je verschrikkelijk lijkt.
Paradise schreef:
01-07-2025 13:26
Je lijkt festivals te koppelen aan hitte. Dat is maar net wanneer ze zijn. Er zijn ook festivals in het voorjaar of zelfs najaar.

Verder kun je elkaar vaak prima verstaan. Daar zijn festivals vaak groot genoeg voor. En het is vaak in de buitenlucht.

Je houdt ook niet van concertbezoeken etc?

Ik kan goed begrijpen dat mensen er niet van houden, maar ieder zijn ding toch? Vooral omdat ik opmaak uit je post dat je er nooit geweest bent. Beetje zinloos om dan een topic te openen over iets dat je verschrikkelijk lijkt.

Nou ja, je hoeft mij niet met een hamer op mijn duim te slaan om te weten dat het zeer doet.

Jij houdt er wel van zo te lezen. Ook prima. Maar waarom dan zo vijandig?
Kidneybean schreef:
01-07-2025 13:24
Ik ben vorig jaar voor het eerst naar een festival geweest (Concert at Sea), nooit weer.

Ik snap het.

Maar ik snap niet dat mensen het vaak een beetje raar vinden dat anderen niet van festivals houden.
Strikje schreef:
01-07-2025 13:29
Nou ja, je hoeft mij niet met een hamer op mijn duim te slaan om te weten dat het zeer doet.

Ik houd lang niet van alle festivals. Soms. Maar er zijn zoveel festivals en zoveel typen festivals, dat algemene uitspraken wat lastig zijn.

En vijandig? Ik klink misschien wat bot. Maar ik vind wel dat je post op vooroordelen is gebaseerd. Je hebt er beelden bij, die niet per definitie kloppen.

Zo heb je het over het type muziek dat er gedraaid wordt. Maar er zijn festivals voor alle typen muziek. Zelfs voor klassieke muziek.

Er zijn ook festivals die helemaal niet om muziek draaien. Maar om iets heel anders. Zoals film. Of literatuur. Of weet ik wat.

Je vraag is een beetje in de categorie: wie houdt er niet van uitgaan? Ook een hele grote vraag.
paradise wijzigde dit bericht op 01-07-2025 13:36
25.36% gewijzigd
Strikje schreef:
01-07-2025 13:32
Ik snap het.

Maar ik snap niet dat mensen het vaak een beetje raar vinden dat anderen niet van festivals houden.
Mensen hebben overal een mening over. Zucht een keer diep en weer door met je leven :lol:

En ik ben zo iemand die met een zonnetje en 20+ graden het liefst binnen zit. Vinden mensen ook raar.
Pluviofiel
Strikje schreef:
01-07-2025 13:29

Dat vijandige valt toch wel mee?

En je doet een hoop aannames. Hitte, geen schaduw, je kunt elkaar niet verstaan, geen leuke muziek.
Hitte, ja als je vandaag gaat.
Geen schaduw, vaak wel beperkt.
Je kunt elkaar juist prima verstaan, maar dan moet je niet vlak bij een podium gaan staan.
Geen leuke muziek. Je hebt festivals in zo goed als alle genres, dus dat lijkt me niet zo'n probleem.
Paradise schreef:
01-07-2025 13:32
Ik houd lang niet van alle festivals. Soms. Maar er zijn zoveel festivals en zoveel typen festivals, dat algemene uitspraken wat lastig zijn.

En vijandig? Ik klink misschien wat bot. Maar ik vind wel dat je post op vooroordelen is gebaseerd. Je hebt er beelden bij, die niet per definitie kloppen.

Niet per definitie. Maar de meeste festivals zijn in de zomer. En bij festivals zijn er veel mensen en is muziek aanwezig.
Dan hoef ik er toch niet te zijn geweest om te weten dat het niks voor mij is?

Ik heb nog nooit gebungeejumpt. Toch weet ik zeker dat het niks voor mij is, want ik durf het niet.

Ook bepaalde beroepen zou ik niet willen doen, terwijl ik die nog nooit heb uitgeoefend.

Dus dat je alleen maar iets kunt zeggen of je het wel of niet leuk vindt als je het echt daadwerkelijk hebt meegemaakt, vind ik echt onzin.

Accepteer gewoon dat ik het niks aan vind.
Toen ik nog naar festivals ging, alleen maar kou en regen. Dus hitte hoef je er niet bij te halen, dat is niet inherent.

Ik ga tegenwoordig nog alleen nog maar naar kleinschalige dingen. Die zijn er gelukkig genoeg.
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Strikje schreef:
01-07-2025 13:37
Niet per definitie. Maar de meeste festivals zijn in de zomer. En bij festivals zijn er veel mensen en is muziek aanwezig.
Dan hoef ik er toch niet te zijn geweest om te weten dat het niks voor mij is?

Ik heb nog nooit gebungeejumpt. Toch weet ik zeker dat het niks voor mij is, want ik durf het niet.

Ook bepaalde beroepen zou ik niet willen doen, terwijl ik die nog nooit heb uitgeoefend.

Dus dat je alleen maar iets kunt zeggen of je het wel of niet leuk vindt als je het echt daadwerkelijk hebt meegemaakt, vind ik echt onzin.

Accepteer gewoon dat ik het niks aan vind.
Dat accepteer ik ook.

Maar ik vind wel dat je een echt oordeel alleen kan vellen op basis van ervaring.
Paradise schreef:
01-07-2025 13:38
Dat accepteer ik ook.

Maar ik vind wel dat je een echt oordeel alleen kan vellen op basis van ervaring.

Dat vind ik niet.

Maar goed , dit soort discuasies is niet mijn bedoeling.
Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die er ook niet van houden. Want soms lijk ik wel de enige. :-o
Nee ik hou er ook niet van.
Te veel mensen, van die grote terreinen waar ik me vaak een soort van "hopeloos verloren" voel, de muziek spreekt me meestal niet aan. Te duur. Maar ook de sanitaire voorzieningen. :rrr: ;-D
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Nee ik vind er ook niks aan maar ik hou sowieso niet van muziek en niet van druktes.
Alleen moet ik zeggen dat dat niet vaak onderwerp van gesprek is en nog nooit iemand er vreemd dat ik het niet leuk vind.
Als iemand wel gaat zeg ik: ooh heel veel plezier geniet ervan. En mocht iemand vragen of ik eens mee wil zeg ik: nee das niet mijn ding en klaar. Verder geen vragen of opmerkingen hoef me ook niet te verdedigen ofzo.

Concerten sla ik ook over trouwens.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Strikje schreef:
01-07-2025 13:41
Dat vind ik niet.

Maar goed , dit soort discuasies is niet mijn bedoeling.
Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die er ook niet van houden. Want soms lijk ik wel de enige. :-o
Welk festival ben je geweest dat je er niet van houdt?
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Ik ben paar keer naar North Sea Jazz geweest. Bizar duur en druk maar voldoende ruimte, want in Ahoy. Maar supergaaf zowel binnen als buiten.

Het verdere kleinschalige ben ik ook paar keer geweest en mij ook goed bevallen echter Lowlands, Pinkpop etc...nee dank je, ook om redenen die TO beschrijft...dik op elkaar gepakt in de hitte staan etc.
En naar hardstyle zou ik ook nooit gaan.
Dus hier een wel/niet liefhebber.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
IBIopviva schreef:
01-07-2025 13:42
Nee ik vind er ook niks aan maar ik hou sowieso niet van muziek en niet van druktes.
Alleen moet ik zeggen dat dat niet vaak onderwerp van gesprek is en nog nooit iemand er vreemd dat ik het niet leuk vind.
Als iemand wel gaat zeg ik: ooh heel veel plezier geniet ervan. En mocht iemand vragen of ik eens mee wil zeg ik: nee das niet mijn ding en klaar. Verder geen vragen of opmerkingen hoef me ook niet te verdedigen ofzo.

Concerten sla ik ook over trouwens.

Concerten zijn ook niks voor mij.

Ik zeg het ook gewoon hoor. Dat ik niet van festivals hou en niet van muziek. En vooral niet van muziek houden vinden mensen vaak raar merk ik.
En TO, vindt lekker leuk wat je leuk vindt en niet leuk.
Ik heb bv geen social media en voel mij daar ook weleens de enige in.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Het is ook niet echt mijn ding. Gek genoeg vind ik concerten dan wel weer erg leuk. Misschien dat het scheelt dat zo'n concert vaak maar 2-3 uur duurt en je dan weer naar huis gaat? Geen idee.
Ik vind alle dingen die je noemt leuk, maar ik heb het idee dat er maar een klein deel van de bevolking van festivals houdt. De rest geeft er niets om, of heeft er een hekel aan.
sprokkelientje schreef:
01-07-2025 13:45
En TO, vindt lekker leuk wat je leuk vindt en niet leuk.
Ik heb bv geen social media en voel mij daar ook weleens de enige in.

Snap ik heel goed.

Als je een beetje afwijkt van wat de norm is, vinden mensen snel iets raar is mijn ervaring.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven