Berlijn trein/auto? Overige tips :)
donderdag 28 februari 2019 om 20:50
Hi!
We hebben samen met ons dochtertje van 1,5 jr een weekendje weg naar Berlijn geboekt. We zitten in een hotel in Mitte dichtbij Alexanderplatz.
Nu de vraag aan mensen met ervaring;
wat is handig, de trein of toch beter auto?
we dachten zelf aan trein ivm dat die kleine dan ook een beetje 'los kan lopen' ipv in de auto.
Treinreis duurt 5,5 uur en ik vind tickets van (1e klas) 140 euro enkeltje.
Is dit duur of valt dat mee?
Andere tips? Wat is leuk om te doen etc. ?
we zijn er van vrijdagmiddag t/m maandag.
Bedankt!
We hebben samen met ons dochtertje van 1,5 jr een weekendje weg naar Berlijn geboekt. We zitten in een hotel in Mitte dichtbij Alexanderplatz.
Nu de vraag aan mensen met ervaring;
wat is handig, de trein of toch beter auto?
we dachten zelf aan trein ivm dat die kleine dan ook een beetje 'los kan lopen' ipv in de auto.
Treinreis duurt 5,5 uur en ik vind tickets van (1e klas) 140 euro enkeltje.
Is dit duur of valt dat mee?
Andere tips? Wat is leuk om te doen etc. ?
we zijn er van vrijdagmiddag t/m maandag.
Bedankt!
zondag 3 maart 2019 om 23:02
maandag 4 maart 2019 om 00:56
Ik woon er zelf en geen kinderen, maar heb net kindervisite gehad.
De kindercoupé kende ik niet. Ik denk dat trein of auto van kind en leeftijd afhangt. Hoewel trein echt wel relaxt kan zijn en je makkelijk rond kan lopen enzo. Als je eerst klas boekt zit je wel vaak in kleine coupes dus dat is helemaal niet zo aantrekkelijk. Reserveer wel een plek, anders loop je het risico de hele weg naar een stoel te zoeken.
Ik kan zo een hoop tips opspugen, maar er zijn al een aantal topics en het hangt ook wel echt af van de kinderen en de leeftijd. Dus als je tips in een richting nodig hebt, geef ik ze graag.
Ik kan zo een hoop tips opspugen, maar er zijn al een aantal topics en het hangt ook wel echt af van de kinderen en de leeftijd. Dus als je tips in een richting nodig hebt, geef ik ze graag.