Berlijn trein/auto? Overige tips :)

28-02-2019 20:50 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!
We hebben samen met ons dochtertje van 1,5 jr een weekendje weg naar Berlijn geboekt. We zitten in een hotel in Mitte dichtbij Alexanderplatz.
Nu de vraag aan mensen met ervaring;
wat is handig, de trein of toch beter auto?
we dachten zelf aan trein ivm dat die kleine dan ook een beetje 'los kan lopen' ipv in de auto.
Treinreis duurt 5,5 uur en ik vind tickets van (1e klas) 140 euro enkeltje.
Is dit duur of valt dat mee?

Andere tips? Wat is leuk om te doen etc. ?

we zijn er van vrijdagmiddag t/m maandag.

Bedankt!
lilalinda schreef:
03-03-2019 08:41
En die sticker heeft de ANWB ook
Ja, maar dan is hij dus duurder en moet je hem vooraf bestellen.
.
Ik heb ook wel eens gekeken maar ik vind de reistijd zowel met auto als trein ontzettend lang. De kosten zouden me dan nog niet eens zo uitmaken. Het is er nog niet van gekomen, maar ik zou waarschijnlijk toch de auto nemen. Dat is makkelijker met bagage, en je kunt vertrekken wanneer je wilt.
Ik woon er zelf en geen kinderen, maar heb net kindervisite gehad. :-) De kindercoupé kende ik niet. Ik denk dat trein of auto van kind en leeftijd afhangt. Hoewel trein echt wel relaxt kan zijn en je makkelijk rond kan lopen enzo. Als je eerst klas boekt zit je wel vaak in kleine coupes dus dat is helemaal niet zo aantrekkelijk. Reserveer wel een plek, anders loop je het risico de hele weg naar een stoel te zoeken.

Ik kan zo een hoop tips opspugen, maar er zijn al een aantal topics en het hangt ook wel echt af van de kinderen en de leeftijd. Dus als je tips in een richting nodig hebt, geef ik ze graag.
Trein echt zo fijn, ik ga volgende maand met een vriendin opstappen zitten en nergens aan hoeven denken.
Ben sowieso fan van het ov en in Berlijn is het echt goed geregeld.
Ik had in december hetzelfde dilemma (zonder kinderen).

We zijn met de trein gegaan vanwege de parkeerkosten, vignet en winterbanden. Vliegtuig wilden we niet ivm milieu. Vergeet geen zitplaatsen te boeken, het was erg druk.
Duitse Treinen zijn super comfortabel en ruim. Reseveer wel een plek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven