Bestemmingen verre reis topic

27-07-2012 12:21 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben pas net terug van vakantie maar ben nu alweer aan het nadenken over mijn volgende verre bestemming. Alleen er is zoveel keus!

Ik heb zoals meerdere denk ik een lijstje met bestemmingen waar ik ooit nog wel eens naartoe zou willen (en wat toch nooit allemaal lukt en dromen is ook leuk). Liefst reis ik ongeorganiseerd, voorpret is halve pret!

Wat zijn jullie 'lijstjes'? Of welke bestemmingen ben je geweest en zou je aanraden? Misschien dat het helpt bij het maken van een keuze, of komen er nog leuke bestemmingen voorbij waar je nooit aan gedacht hebt.
quote:Winterdip schreef op 27 juli 2012 @ 13:27:

Panama schijnt inderdaad ook heel gaaf te zijn Summerdance. Leuk!

Dubbelvla, leuk dat je huis in het buitenland hebt! Mag ik vragen waarom specifiek Bali en Florida?Florida omdat we daar familie hebben, en we helemaal weg zijn van Amerika. Bali omdat dat huis makkelijk te verhuren is. En het is natuurlijk ook leuk dat het 2 hele verschillende plaatsen zijn.
quote:sunnysunshine schreef op 27 juli 2012 @ 14:31:

Als je voor afrika gaat wat zou je dan doen: Zuid-Afrika of Tanzania??Wij hebben begin dit jaar voor Zuid-Afrika gekozen, omdat we vonden dat dat wat afwisselender is..grote steden in combinatie met natuur. De reizen die we voor Tanzania zagen waren safari, safari, safari. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke afweging die je moet maken.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
De landen die op het lijstje van vriend en mij staan zijn nu:

Madagascar( volgend jaar naartoe!! Droom van vriend)

Zuid- Afrika

Zuid- Korea

Maleisië

Zuid Korea is mijn vader geweest voor zijn werk, moet een prachtig en goed georganiseerd land zijn. En Madagascar.. Ja de jongensdroom van vriend, dus dat gaan we in juni doen-:) duurt nog 11 maanden ( zitten nu net in Z-Frankrijk) maar we kijken er nu al naar uit..
Ik ben vorig jaar ook in Zuid-Korea voor mijn werk geweest... ik heb nog nooit in mijn leven zo slecht gegeten . Mooi zou ik het ook niet noemen, wel anders en inderdaad goed georganiseerd.

Iemand raadde hier ook Kaapverdië aan. Daar was ik ook niet meteen wild van, moet ik zeggen.

Maleisië is super, was tot nu toe een van onze topbestemmingen.

Sri Lanka, Namibië, enkele rondreizen in de VS, Hong Kong/Macao en Mexico staan hier op het directe verlanglijstje. Mexico hopen we volgend jaar te doen. Maar eerlijk gezegd zijn er niet veel bestemmingen waar ik nee tegen zou zeggen
Bali, ben er al geweest! Hebben daar een rondreis gedaan (zelf, niet georganiseerd) en echt alles van het eiland gezien, zijn ook nog op de gili's geweest, was echt een geweldige ervaring!

Daarbuiten staan new york en Canada ook nog erg hoog op m'n lijstje :-)
Wat een leuk topic!

Ben gek van reizen en kan niet wachten tot ik weer ga

Over een paar maanden gaan we naar Zuid-Afrika, Namibie en Botswana! Heel veel zin in

Heb al aardig wat gezien: Zuid-Afrika, Egypte, Indonesie, Thailand, Cambodja, Australie, Nieuw-Zeeland, Hong Kong, New York/Washington en Costa Rica!

Verder op het lijstje staan zeker:

- Cuba

- Maleisie

- Peru

- Argentinie en Chili

- Guatemala

- Jordanie

- Westen van Amerika

- Canada

Tja eigenlijk te veel op om te noemen.....na elke reis komt er weer wat bij haha, maar dat kennen jullie vast wel!
Ojee, mijn lijst is ontzettend lang!

Heb nu zo'n 34 landen 'gehad' en in 2009 heb ik heel Zuid-Oost Azie gedaan (en een stukje Australie).

Sindsdien is de Filippijnen toch wel mijn favoriete land.

Daar ga ik in januari/februari weer naartoe.

Daarnaast ben ik aan het sparen om over 3 jaar in 1.5 jaar de halve wereld rond te reizen:

Beginnen in Mexico, helemaal naar beneden naar het zuidelijkste puntje, dan een aantal weken met een boot naar Antartica. Dan weer omhoog om de andere kant van Zuid-Amerika te doen.

Brazilie staat in Zuid-Amerika hoog op mijn lijst (maar Peru, Bolivia en Argentinie ook...).

Via Paaseiland naar Nieuw-Zeeland en Australie. Dan nog een aantal landen in Azie die ik nog niet gehad heb (tussenstopje Bali is trouwens altijd lekker :p); o.a. India, Nepal en Tibet (rondtrekken in de Himalayas...eindelijk iets dat mijn vriend ook wel wil doen, dus die komt dan langs). Uiteindelijk dan waarschijnlijk nog een paar landen als Dubai, Jordanie en Egypte en dan terug naar huis.

Mocht het qua tijd/geld en ticket nog lukken: dan ook nog Zuid-Afrika.

Maar nu eerst ga ik over 1.5 week voor een maand naar Frans Polynesie.
Jan10e2000, dat klinkt lekker zeg, die wereldreisplannen! Ik ben zelf ook bezig met plannen voor een langere reis naar Midden en Zuid Amerika. Liefst ergens volgend jaar. Als het lukt wil ik dan ook een stuk van Afrika mee pakken.

Ik ben in een paar landen geweest in Midden en Zuid Amerika en ook ben ik veel in Azië geweest. Toch heb ik het meest met Zuid Amerika. Dus daar wil ik eigenlijk alles van zien
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Al die bestemmingen hier klinken zo goed!

Ik zou graag nog een keer naar:

-Mexico.

-Thailand.

-Sumatra (indonesie)

-Nieuw Zeeland.

-Australie.

-Amerika (liefste zo'n ranch vakantie).

-Verenigde arabische emiraten (om mij te verwonderen dat het daar allemaal echt goud is wat blinkt ).

willen.

Mijn loon werkt niet echt mee als je naar deze droom bestemingen wil (werk in de zorg, wel goede baan, maar toch ), maar wie weet.... en dromen over deze bestemmingen is al heerlijk!
quote:elninjoo schreef op 27 juli 2012 @ 14:39:

De blanke westerse bevolking van zuidelijk Afrika is prima en veilig hoor, maar bij de andere bevolkingsgroep moet je toch voorzichtig en altijd op je hoede zijn. Criminaliteit, berovingen van toeristen of erger komen er voor.

Ja, je kent Terre'Blanche? Ook zo'n gezellige blanke.

Maar goed, die is gelukkig dood.
quote:dithje schreef op 28 juli 2012 @ 10:45:

-Amerika (liefste zo'n ranch vakantie).

Da's idd super! Heb ik vorig jaar gedaan in Montana.
quote:susanh schreef op 27 juli 2012 @ 13:58:

Oja en Hawaii, maar ooit ga ik daar trouwen

Dat heb ik gedaan!

Wil ook zeker terug en andere eilanden bezoeken(hebben er nu 2 gedaan).

Maar op mijn lijstje:

Australie,Nieuw Zeeland,meer van de VS(ben NY en Hawaii dus geweest) terug naar Thailand,safari in Afrika,Suriname etc etc etc

Er komt elke keer weer wat bij...
Hahaha zo leuk om te lezen!! En er komen alleen maar meer dromen bij!! Madagascar.... boh!
Aantal favorieten qua verre bestemmingen

Filipijnen

Chili

Australie

Sri Lanka

Nog op mijn lijstje

Zuid Afrika

Nieuw Zeeland

Argentinie

India

Mongolie

Camper tocht door Canada

eigenlijk nog teveel om op te noemen
Woooow wat hebben sommige al veel mooie bestemmingen gezien! Leuke ideeen allemaal!

New York zou ik ook nog heenwillen alleen vind het zo prijzig voor een paar dagen
Aangezien hier mensen posten met zoooveel reis ervaring, even vraagje. Ipv herfstvakantie willen we misschien tussen kerst en oud+nieuw met vrienden weg. ergens waar het redelijk weertje is het liefst. maar belangrijkste, het moet betaalbaar zijn, als ik nu zoek naar egypte bijvoorbeeld dat is voor een weekje niet te betalen! vrees dat het met alle bestemmingen is... alleen tunesie leek betaalbaar! iemand tips?
Tip: ga niet naar Tunesie!

Zou overigens Egypte ook niet doen in december. Zo heel warm is het daar ook weer niet.

December zoek je 't best in Thailand of Cuba qua klimaat, maar met de feestdagen betaal je idd de hoofdprijs.

Beter dan toch maar wachten 'n eindje januari in, dan zie je soms aanbiedingen van ca. 800 euro all in naar Dominicaanse Republiek e.d.
hmmm ok thnx voor de tips... later gaat helaas niet want dan heb ik geen vakantie... dus misschien toch maar iets zoeken in de herfstvakantie..

btw waarom niet tunesie?! geen idee van dat land eigenlijk..
Is Curacao misschien iets, misschien last minute nog een aanbieding? Volgens mij is 8-10 dagen zat voor dat eiland, (hoor ik vaak, zelf niet geweest)
Sunnysunshine,

Curaçao is inderdaad leuk voor een dag of 10. Dan heb je het echt wel gezien. Alleen is die bestemming rond de feestdagen denk ik niet echt in de aanbieding. Maar misschien als je vroeg boekt... Geen idee. Anders andere (ei-) landen in die omgeving. Bonaire, Aruba, St. Maarten, Jamaica?! Arke fly heeft volgens mij nog wel eens leuke aanbiedingen naar die omgeving.

Wat ik je anders kan aanraden is Noordoost Brazilië. Daar zijn vaak ook wel leuke pakketreisjes voor te vinden voor relatief weinig. Dan vlieg je op Natal of Fortaleza. Ik ben op Natal gevlogen en heb toen 85 km. daaronder in Pipa gezeten. Geweldig! Veel leuker trouwens dan Curaçao. Ook te boeken met Arke. Of via Fly Brazil.
quote:Winterdip schreef op 29 juli 2012 @ 11:21:

Wat ik je anders kan aanraden is Noordoost Brazilië. Daar zijn vaak ook wel leuke pakketreisjes voor te vinden voor relatief weinig. Dan vlieg je op Natal of Fortaleza. Ik ben op Natal gevlogen en heb toen 85 km. daaronder in Pipa gezeten. Geweldig! Veel leuker trouwens dan Curaçao. Ook te boeken met Arke. Of via Fly Brazil.

Dat vind ik dan weer totaal geen aanrader... En met name door de sfeer, de onveiligheid, de criminaliteit.... Dat heeft voor mij een hoop verpest in natal / pipa. Voelde me helemaal niet veilig daar.

In tegenstelling tot bijv Thailand waar ik me heerlijk voelde en op m'n dooie gemakje wel in m'n eentje even een boodschap ging doen, geen seconde onveilig gevoeld.
Oja Maris? Wat grappig dat ervaringen zo kunnen verschillen. Was jij er in het hoogseizoen? Misschien verschilt dat. Ik was er in juni, officieel winter en relatief veel regen dan. Maar ook rustig mbt toerisme. Heel fijn vond ik het er.

In Natal zelf ben ik niet geweest. Maar Pipa vond ik heerlijk, qua sfeer en ook erg ontspannen. Heb me er geen moment onveilig gevoeld. Al is er natuurlijk ook criminaliteit, maar opletten en je gezonde verstand gebruiken moet je overal. Ik moet zeggen dat ik de sfeer er echt relaxter vond dan in Curaçao.

Thailand is ook heel ontspannen, maar wel weer een stukje verder reizen voor een dag of 10.
Ik was er in november, en met name in Natal. Pipa was inderdaad iets relaxter. Maar voor tien dagen is dat inderdaad een betere optie dan Thailand.
Favo plekken waar ik tot nu toe geweest ben:

Patagonie

Nepal

IJsland (niet zo ver weg, maar echt heel mooi)

Waar ik nog wel heen wil

China

Nieuw Zeeland

Roemenie

Jordanie

,,,

,,,

En nog veel meer :-)
quote:elninjoo schreef op 28 juli 2012 @ 11:29:

[...]

Da's idd super! Heb ik vorig jaar gedaan in Montana.Vertel!! Lijkt mij zo gaaf! :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven