Betrouwbare weersverwachtingssite

08-08-2020 16:15 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allen

Ik zou morgen naar een waterpark gaan met de kinderen. Lekker afkoelen in het water. Gereserveerd en betaald.
Nu is mijn dochter ongesteld geworden (heeft zeer onregelmatige cyclus) en verdraagt geen tampons. De eerste paar dagen vloeit ze enorm.
Nu moeten we de reservering verzetten naar volgende week donderdag of vrijdag.
Maar er wordt 90% kans op regen voorspeld op sommige weersites en op andere sites weer niet.
Wel vermelden me meeste sites dat het volgende week elke dag gaat regenen.
Ik moet nu zsm beslissen naar welke dag we onze reservering moeten verplaatsen. Ofwel donderdag ofwel vrijdag.


Welke weersite zit vaak juist qua weekverwachting?
mabido wijzigde dit bericht op 08-08-2020 16:35
0.82% gewijzigd
KNMI.
Alle reacties Link kopieren
geen enkele weersverwachting is zo ver van te voren betrouwbaar
Bij mij lijkt weerplaza het vaakst het goed te hebben. Maar je weet het gewoon niet zo ver van te voren. Daarom passen ze alles elke dag meerdere keren aan indien nodig.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer moet je het uiterlijk bepalen?\
3a4 dagen van te voren is een verwachting wel aardig betrouwbaar
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
08-08-2020 16:22
Wanneer moet je het uiterlijk bepalen?\
3a4 dagen van te voren is een verwachting wel aardig betrouwbaar
Beperkt aantal tickets. Alle tickets zijn uitverkocht tem woensdag. En voor donderdag en vrijdag gaat het ook hard.
Dus moest snel beslissen van het waterpark.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het erop wagen. Ik heb door de jaren heen gemerkt dat regen, zeker zo ver vooruit, 9 van de 10 keer niet te voorspellen is.
Alle reacties Link kopieren
Mabido schreef:
08-08-2020 16:25
Beperkt aantal tickets. Alle tickets zijn uitverkocht tem woensdag. En voor donderdag en vrijdag gaat het ook hard.
Dus moest snel beslissen van het waterpark.
dan wordt het echt een blinde gok
Mabido schreef:
08-08-2020 16:25
Beperkt aantal tickets. Alle tickets zijn uitverkocht tem woensdag. En voor donderdag en vrijdag gaat het ook hard.
Dus moest snel beslissen van het waterpark.

Koud zal het waarschijnlijk in ieder geval niet zijn, dus zou gewoon boeken.
Star3 schreef:
08-08-2020 16:26
Koud zal het waarschijnlijk in ieder geval niet zijn, dus zou gewoon boeken.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
Ja moet dus echt gokken. Maar een waterpark dagje met 90% regen is niet leuk.
Ik heb nu een boze en verdrietige zoon (op zijn zus) en een dochter die roept dat zij er ook niks aan kan doen.
mabido wijzigde dit bericht op 08-08-2020 16:29
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat blijft echt een gok. Onweersbuien laten zich moeilijk voorspellen.
Er komt een omslag ergens woensdag/ donderdag. Dus dat blijft vaag tot kort voor die tijd. Ik zou op woensdag inzetten als het kan.
Uitverkocht zie ik, dan gokken op donderdag
anoniem_277465 wijzigde dit bericht op 08-08-2020 16:30
14.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mabido schreef:
08-08-2020 16:29
Ja moet dus echt gokken. Maar een waterpark dagje met 90% regen is niet leuk.
Ik heb nu een boze en verdrietige zoon (op zijn zus) en een dochter die roept dat zij er ook niks aan kan doen.
geef dat jong een dreun (een figuurlijke)
Alle reacties Link kopieren
Mabido schreef:
08-08-2020 16:29
Ja moet dus echt gokken. Maar een waterpark dagje met 90% regen is niet leuk.
Ik heb nu een boze en verdrietige zoon (op zijn zus) en een dochter die roept dat zij er ook niks aan kan doen.
Ja niet maar ook niet onoverkomelijk. Je wordt toch nat :P
Star3 schreef:
08-08-2020 16:17
KNMI.
Ook niet.

Tot een dag of drie vier vooruit kun je het weer redelijk goed voorspellen, daarna wordt het nattevingerwerk. Luchtcirculaties laten zich nou eenmaal niet voorspellen. of er moet een enorme blokkade liggen en die ligt er nu niet.

Daarom zie je bij die 14-daagse verwachtingen na vijf dagen ook altijd een zeer gemiddelde temperatuur staan en de mededeling 'zon en regenbui'. De kans dat die 'voorspelling' ongeveer uitkomt is inderdaad best groot, maar met een voorspelling heeft het vrij weinig te maken. Meer met extrapolatie van metingen in eerdere jaren.
anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 08-08-2020 16:35
0.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
08-08-2020 16:29
Er komt een omslag ergens woensdag/ donderdag. Dus dat blijft vaag tot kort voor die tijd. Ik zou op woensdag inzetten als het kan.
Uitverkocht zie ik, dan gokken op donderdag
Vorige week stond verwacht er as maandag een omslag zou komen
Mabido schreef:
08-08-2020 16:29
Ja moet dus echt gokken. Maar een waterpark dagje met 90% regen is niet leuk.
Ik heb nu een boze en verdrietige zoon (op zijn zus) en een dochter die roept dat zij er ook niks aan kan doen.
Je zoon moet niet zeiken.
Mabido schreef:
08-08-2020 16:33
Vorige week stond verwacht er as maandag een omslag zou komen
Daarom zeg ik dat dat nu nog niet te zeggen valt
Lady*Voldemort schreef:
08-08-2020 16:33
Ook niet.

Tot een dag of drie vier vooruit kun je het weer redelijk goed voorspellen, daarna wordt het nattevingerwerk. Luchtcirculaties laten zich nou eenmaal niet voorspellen. of er moet een enorme blokkade liggen en die ligt er nu niet.

Daarom zie je bij die 14-daagse verwachtingen na vijf dagen ook altijd een zeer gemiddelde temperatuur staan en de mededeling 'zon en regenbui'. De kans dat die 'voorspelling' ongeveer uitkomt is inderdaad best groot, maar met een voorspelling heeft het vrij weinig te maken. Meer met extrapolatie van ervaringen in eerdere jaren.

Neu, maar wat mij betreft zitten ze wel vaker beter dan die automatische apps op je telefoon van Accuweather ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik gok op vrijdag.
Zoon (10) vraagt of ze het morgen niet kan 'inhouden' :-D
Star3 schreef:
08-08-2020 16:35
Neu, maar wat mij betreft zitten ze wel vaker beter dan die automatische apps op je telefoon van Accuweather ofzo.
Accuweather slaat nergens op, die geven 'voorspellingen' tot drie maanden vooruit die gewoon neerkomen op het oplepelen van tien- of dertigjarige gemiddelden.

KNMI pretendeert in ieder geval niet de lange termijn-wijsheid in pacht te hebben, dat scheelt alweer. En in hun pluimen is die onbetrouwbaarheid al verwerkt dus dan komt het sowieso betrouwbaarder over :proud:
Alle reacties Link kopieren
KNMI voorspelt 50% regen op donderdag en 70% regen op vrijdag.
Maar het kan zijn dat ik donderdag geen auto heb.
Hoop nu dat die voorspelling van vrijdag deze keer onjuist is
Je kan anders morgen een vriendje van zoon meenemen ander keer met twee meiden gaan.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
08-08-2020 16:34
Je zoon moet niet zeiken.

Joh het is een kind. Ik kan me nog levendig herinneren dat ik in dezelfde situatie flink pissig was op m’n zus en vroeg of ze er geen kurk in kon stoppen. 🤷🏼‍♀️

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven