Boot Rodby naar Denemarken

16-06-2012 08:38 8 berichten
Wie heeft er ervaring met de oversteek met de boot van Duitsland naar Denemarken van Fehmarn naar Rodby? Wij gaan met de auto naar Denemarken via Duitsland en doen een overnachting in Luebeck.

Ik zou het fijn vinden als het bootgebeuren een beetje soepel verloopt, en we niet urenlang moeten wachten.

Praktische tips omtrent wel of (juist) niet reserveren, en andere tips zou ik graag ontvangen.

Wij denken dat niet reserveren praktisch is, dan hoeven we er niet op een bepaalde tijd te zijn. Of is zonder reservering de wachttijd langer, en kan je met pech misschien zelfs niet mee want boot al vol met reserveringen?
Alle reacties Link kopieren
Reserveren is nergens voor nodig. Ik heb dit oversteekje al tig keer gemaakt, en nooit langer hoeven wachten dan 45 minuten.
Ik heb deze oversteek vaak gemaakt, nooit gereserveerd. Je koopt je ticket als je de boot op rijdt.

Ik heb wel eens een enorme file zien staan voor die boot, meer dan 10km. (Wij kwamen vanaf de andere kant, zonder vertraging.) De aanrijroute is een tweebaansweg, dus ook al zou je een reservering hebben, je hebt er niets aan. Dit was trouwens aan het einde van de zomervakantie, zo'n moment dat alle Scandinaviërs tegelijk terugkeren van vakantie.

Maar zelf heb ik dus nooit lang hoeven wachten.
Ik moet helemaal niks!
Wij hoefden ook niet lang te wachten. Integendeel, binnen 10 minuten stond onze camper op het parkeerdek.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Hoeveel kost die oversteek ongeveer? Weten jullie dat nog?
Ik dacht iets van85 euro...staat wel op de site.

Zijn vorig jaar geweest en ook niet hoeven wachten.terugweg via de andere kant gedaan.
Een paar keer de oversteek gemaakt. We hadden een reservering omdat iemand anders voor een hele groep de tickets had geregeld. We kwamen altijd op een andere tijd aan, maar konden gewoon mee, ondanks dat we volgens de reservering pas een uur of wat later zouden moeten gaan.

Dus een reservering kan geen kwaad..
Dank voor alle reacties, ik denk dat we niet reserveren en het daar maar gaan zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven