Budget-weekendje met vriendinnen

24-09-2025 17:51 18 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Binnenkort gaan wij naar jaarlijkse traditie met enkele vriendinnen op weekend. Eentje is net gescheiden en heeft nogal wat financiële stress. Normaal zouden we wel een wellness of andere activiteit boeken, zonder dat geld echt een issue is, maar nu willen we zelf dingen ineen steken, zodat het budget dat we uitgeven beperkt blijft. Ik ben dus op zoek naar ideeën: waar denken jullie aan? Mag zowel binnen als buiten, we hebben een huisje met tuin en uitgeruste keuken...
Bedankt!
Dan ga je naar dat uitgeruste huisje, neemt eten en drinken mee van huis en je maakt er wat van. Spelletjes doen, netflixen (iemand zal toch wel een account hebben), wandelen, ergens iets drinken en je houdt de noodlijdende mevrouw met zijn allen vrij, zo lastig valt dit toch niet te verzinnen?
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Waarom zou je dat nu niet meer doen? Kunnen jullie met zijn allen niet de kosten op jullie nemen zodat de vriendin die net gescheiden is ook een lekker kan genieten zonder stress?

Dat is wat ik zou doen, ik hoest het dan wel op, dan kan zij ook ff genieten.
Lady*Voldemort schreef:
24-09-2025 17:59
Dan ga je naar dat uitgeruste huisje, neemt eten en drinken mee van huis en je maakt er wat van. Spelletjes doen, netflixen (iemand zal toch wel een account hebben), wandelen, ergens iets drinken en je houdt de noodlijdende mevrouw met zijn allen vrij, zo lastig valt dit toch niet te verzinnen?
Helemaal mee eens. Dat deed ik ook met vriendinnen toen de meesten het niet zo breed hadden. Ik kan me een paar super leuke weekenden herinneren met inderdaad spelletjes, lekker een stuk wandelen (een keer in Zuid-Limburg en een keer aan zee bijvoorbeeld), samen koken, wijntje erbij en met vriendinnen is het normaal gesproken toch wel gezellig. Het hoeft niet moeilijk te zijn.
Skinny dipping dan maar bij gebrek aan wellness.
Sauna hoeft niet zo duur te zijn. Het barst van de aanbiedingen. Even abonneren op de nieuwsbrieven.
En als mooi gebaar kunnen jullie dat dan toch ook voor de vriendin betalen?
BeeDifferent schreef:
24-09-2025 18:14
Sauna hoeft niet zo duur te zijn. Het barst van de aanbiedingen. Even abonneren op de nieuwsbrieven.
En als mooi gebaar kunnen jullie dat dan toch ook voor de vriendin betalen?
Of ING punten etc.
https://uitjes.ah.nl/wellness/
Kubb, jeu de boules (wij vonden dit leuk op een familieweekend :) ), met elkaar een high tea maken.
En mij zou je ook heel blij maken met twee dagen lekker wandelen en 's avonds lekker eten en spelletjes doen.
Star⁴ schreef:
24-09-2025 18:07
Skinny dipping dan maar bij gebrek aan wellness.
Winterzwemmen!
Catan schreef:
24-09-2025 18:28
En mij zou je ook heel blij maken met twee dagen lekker wandelen en 's avonds lekker eten en spelletjes doen.
Nou dit! Ik doe dit eens per jaar met vriendinnen; quality time doorbrengen met elkaar. Lekker koken, een spelletje of een suffe film, wijntje erbij. Lekker kletsen, ook over serieuze zaken. Soms een stadje bezoeken, ergens een kop thee drinken of een borrel. Dat is toch juist het meest waardevolle van vriendschappen; tijd en aandacht voor elkaar.
Wijnen wijnen wijnen :cheer2:
En als aanvulling op wat anderen al geven aan suggesties: een ‘back to the….’ avondje. Wat maskertjes inslaan voor vertrek (haar-, gezichts-, handmasker).

Laatste vriendinnenweekend zijn we dat huisje alleen uitgekomen voor een theaterbezoek en een high tea. Overige tijd gewoon samen wat koken (ik had nog nooit kaasfondue gedaan dus dat hebben we uitgetest), borrelen, wandelen en slap ouwehoeren.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Hecamel schreef:
24-09-2025 18:04
Waarom zou je dat nu niet meer doen? Kunnen jullie met zijn allen niet de kosten op jullie nemen zodat de vriendin die net gescheiden is ook een lekker kan genieten zonder stress?

Dat is wat ik zou doen, ik hoest het dan wel op, dan kan zij ook ff genieten.
Wel eerst overleggen met vriendin dan. Zelf zou ik me erg bezwaard voelen en misschien zelfs daardoor niet meegaan. Het is toch prima om een low budget weekendje te doen?

Ik zou samen een picknick in elkaar draaien daar, samen hapjes maken. Wandelen en dan onderweg picknicken.

Spelletjes zoals Hitster kan zo gezellig zijn om samen te doen. Kletsen, wat lekkers erbij en lachen, wat heb je als vriendinnen meer nodig?
Landal stroombroek! Verschillende prijsklasse huisjes (van basic tot wellness cottage) en hele verblijf zit er toegang tot een wellness complex erbij. Lekker koken in je huisje, en naar de wellness wanneer het je uitkomt. Even een uurtje of de hele dag, het kan allemaal. PS ik heb geen aandelen

PS met woezel en Pip vaak nog -50€ extra korting www.landal.nl/wep24L
Flowerlilly schreef:
24-09-2025 21:33
Landal stroombroek! Verschillende prijsklasse huisjes (van basic tot wellness cottage) en hele verblijf zit er toegang tot een wellness complex erbij. Lekker koken in je huisje, en naar de wellness wanneer het je uitkomt. Even een uurtje of de hele dag, het kan allemaal. PS ik heb geen aandelen

PS met woezel en Pip vaak nog -50€ extra korting www.landal.nl/wep24L

Ze hebben al een huisje.
Bij de action leuke knutselmeuk kopen en een middagje fröbelen. Wandelen en daarna gluhwein drinken bij de open haard.
Allemaal thuis al iets koken voor de eerste avond en dan een buffetje hebben. Spelletjes doen. Nog meer wandelen, film kijken.
Wij doen dit al jaren. Twee personen organiseren het. Bij ons is er altijd een thema omdat we dat grappig vinden. 80’s, senioren, roze etc. Dat staat in de uitnodiging en dan nemen we iets van verkleedkleren mee (waar we vervolgens op zaterdagavond gewoon mee in ons huisje zitten, we komen er niet mee buiten gelukkig ) en dan is er iets in dat thema: quiz, spel, creatief. Vrijdagavond is aankomst rond een uur of 20:00 en bijkletsen, zaterdag op pad, zaterdagavond iets in thema, zondag na ontbijt naar huis. Wij doen het ene jaar een budgetversie zodat we volgende keer wat duurder kunnen doen. We sparen ook samen. We gingen op zaterdag een stadswandeling doen die in elkaar gezet was met chat gpt en ‘s avonds hebben we samen gekookt. We hebben ook weleens fietsen gehuurd en onderweg gepicknickt, zo’n citygame gedaan (via social deal), high tea gemaakt. Het gaat uiteindelijk toch om het samen zijn.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven