Camperen in Frankrijk, wie wil de mooiste plekjes delen?

16-06-2008 14:29 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een paar weken gaan mijn vriend en ik lekker op vakantie naar Frankrijk. Met de auto en een tentje achterin.

Het idee is om rond te trekken en een beetje te zien waar we uit komen. Weg van de massa en sleurhutten.

Wie kent er leuke, bijzondere campings met een gemoedelijke sfeer of veel natuur en rust in Frankrijk?
Een vriendin van mij heeft ooit op een camping in de buurt van Buis-les-Baronnies (in de Drôme Provencale dus wel redelijk zuidelijk) gestaan. Ik weet de naam van de camping niet maar wel dat de natuur daar adembenemend mooi was. Ruig maar wel heel groen! Het was ook niet echt een massa-camping, dus misschien eens googelen?
olijfje_ wijzigde dit bericht op 16-06-2008 15:34
Reden: Provençale eigenlijk, maar dat doet 'ie niet!!
% gewijzigd
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ik lees mee voor wat campingtips in Normandië....
anoniem_22945 wijzigde dit bericht op 16-06-2008 16:26
Reden: effe concretiseren
% gewijzigd
Wij gaan ook trekken door Frankrjik, denken aan Bretagne en daarna afzakken naar het Zuiden langs de Atlantische kust...

Dus...ook hier zijn de tips welkom...ik lees mee
quote:Olijfje_ schreef op 16 juni 2008 @ 15:29:

Een vriendin van mij heeft ooit op een camping in de buurt van Buis-les-Baronnies (in de Drôme Provencale dus wel redelijk zuidelijk) gestaan. Ik weet de naam van de camping niet maar wel dat de natuur daar adembenemend mooi was. Ruig maar wel heel groen! Het was ook niet echt een massa-camping, dus misschien eens googelen?

leuk, ga ik even googlen.

Ik hoorde van een collega van een vriend dat er ook mooie fietstochten zijn, dan trek je van plek naar plek en iemand neemt je bagage mee. Leek ons ook leuk om een week te doen. Iemand daar ervaringen mee?
hoi hoi,

Wij zijn 2 jaar geleden in Yport geweest bij camping la pature. Super camping, klein, rustig, groen, ruime plekken en mooie omgeving. Gemoedelijk sfeertje, erg vriendelijke beheerder (die geen engels spreekt maar erg zn best deed verstaandbaar frans te spreken waardoor ik met mn mavofrans hem nog snapte ook) en elke ochtend kwam er een bakkertje langs met verse broodjes. Wij waren er in augustus en waren daarbij ook bij hun jaarlijkse feest ter verering van de zee.heel schattig allemaal. Het ligt op een half uurtje rijden van Etretat, die bekende olifant rotsen. gr. Biba
Ik heb een camping van 2 ha in de buurt van Bergerac. Als je iets rustigs zoekt in een landelijk kader zal je nooit rustiger vinden want er komt bijna nooit iemand (ik maak geen publiciteit ). No sleurhutten allowed, tent wel uiteraard, liefst geen (kleine) kinderen, geen honden.

Als er interesse is, laat dan hier een berichtje achter met contactgegevens, ik stuur dan de link van de website. De camping kan dit jaar gebruikt worden van midden juli tot midden augustus.
Camping les troi lacs bij Grenoble in de buurt, lekker klein en heel veel natuur. Ik heb er gewerkt, was echt heel mooi daar!

les 3 lacs
www.kamperenbijdeboer.nl

http://www.brouquere.com/nl/
de jura of de doubs... erg veel en mooi natuur
Iets boven Marseillan-plage (zuid-frankrijk) ligt een mooie camping bij een wijnboer. De wijnboerderij heet Domaine de Villemarin, waar ze heerlijke witte wijn verkopen. De camping is klein en heel gezellig.

Wij hebben er een keertje gestaan in een hoekje dat eigenlijk geen echte plek was, omdat ze eigenlijk vol waren, maar toch hadden we het er heel erg naar onze zin. Het is er heel rustig, op het platteland, maar de zee en strand zijn maar 10 km verderop of zo.

http://camping-mobil-home...t.campingdevillemarin.fr/
..
Lac de st. Croix is super!

In de buurt van de Verdon, kan je supermooie routes rijden (Gorges du Verdon)

Ik lees mee: tips voor dordogne en provence zijn ook welkom, wij gaan dit jaar ws toch naar frankrijk ipv italie dus leuke kleine rustige camping tips?
bedankt voor alle tips! super!
Bij de Slegte kun je goedkoop leuke boekjes kopen met (kleine, groene) campings. Vorig jaar heb ik met mijn vriend rondgetrokken in de Vendé en het Loire dal. Heel mooi en rustig. We zijn vooral fan van de camping municipal (in Aboise zit een hele mooie, misschien voor de heen of terugreis). Gemeentecampings zijn goedkoop, ruim en rustig. Leuk is dat hé, uitzoeken waar het mooi is, waar campings zijn. Dit jaar gaan we naar Normandië, zijn er helemaal druk mee.
revival...

lac de st croix ziet er super uit! is dit ook een meer waar je aan kan staan met de camping? met een strandje enzo?

goede camping tips?

wij willen namelijk aan een meer en niet te ver rijden, vogezen of jura.
Is dat lac de st croix een soort riviertje? Ben aan het google'en maar weet niet zeker of ik de juiste plaats nu heb gevonden..
Wij gaan ook naar Frankrijk te weten naar het dep. de Tarn en naar de Dordogne. Hebben 2 rustige campings gevonden, dus als jullie na 27 juli gaan wil ik jullie tip wel geven, anders is de rust natuurlijk weg
Sorry late reactie, was hier niet meer wezen kijken na mijn posting over Lac de sainte croix... dat is geen rivier maar een meer, als ik me niet vergis een stuwmeer. Alleen het is niet dichtbij, vanaf Arnhem zo'n 1250 km.

Kijk anders eens op deze site, veel info en foto's: http://www.frankrijkinbeeld.nl/lac-saint-croix.htm

Het is een eindje rijden maar absoluut de moeite waard! Ik ben er twee keer geweest, één keer op een (terassen)camping in Bauduen, en één keer aan de andere kant van het meer, ook een terassencamping aan het water, dat plaatsje heette... uhm.. volgens mij sainte croix.
ik ben ook nog op zoek naar campings in de champagne streek en aan de atlantische kust.. we rijden op de bonnefooi en vraag me dus af of het niet zo is dat alles vol zit? We gaan van 28 juli tot 15 augustus.
Vlakbij Amboise ( dat ligt bij Tours) ligt een piepklein dorp dat heet Mosnes. Daar is een heel leuk klein campinkje. Aan de Loire, heel idylisch. Het heet gewoon "Camping Municipal"..
Dat is makkelijk zoeken Zamirah
Mosnes staat op de kaart! En er is maar 1 camping...
Zamirah, dat is toch vast niet de naam van die camping. Municipal is zoiets als gemeente.
Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven