Camping Duitsland met huuraccommodatie in de zomer
zaterdag 27 januari 2024 om 13:58
Ik zoek een camping voor komende zomer. Via internet zie ik door de bomen het bos niet meer, dus hopelijk kan ik hier goeie tips krijgen!
We zoeken:
- een kleine/gemiddelde camping
- in de bergen in Duitsland (niet de Alpen dus, maar het middelgebergte)
- op maximaal 6 uur rijden vanaf Utrecht (excl rusttijd)
- met huuraccommodaties én fijne standplaatsen
- bij voorkeur met een zwembad (al is dat in Duitsland lastig)
- geschikt voor een peuter, met wat speeltoestellen
- met toegang tot leuke wandelingen, liefst direct vanaf de camping
- in de buurt ook nog wat leuke stadjes/kastelen/zoiets
- niet meer dan 15 minuten met de auto voor een supermarkttripje
Ben benieuwd of iemand een leuke ervaring heeft!
We zoeken:
- een kleine/gemiddelde camping
- in de bergen in Duitsland (niet de Alpen dus, maar het middelgebergte)
- op maximaal 6 uur rijden vanaf Utrecht (excl rusttijd)
- met huuraccommodaties én fijne standplaatsen
- bij voorkeur met een zwembad (al is dat in Duitsland lastig)
- geschikt voor een peuter, met wat speeltoestellen
- met toegang tot leuke wandelingen, liefst direct vanaf de camping
- in de buurt ook nog wat leuke stadjes/kastelen/zoiets
- niet meer dan 15 minuten met de auto voor een supermarkttripje
Ben benieuwd of iemand een leuke ervaring heeft!
regenfeestje wijzigde dit bericht op 27-01-2024 14:51
4.39% gewijzigd
Als je weet wat je wilt, dan komt het allemaal wel goed.

zaterdag 27 januari 2024 om 14:50
Dank?!

Ik dacht zelf aan het middelgebergte, hoef niet naar de Alpen. Je hebt de Harz, Sauerland, het gebied bij Frankfurt, dat soort plekken.
Ik zal nog in de OP vermelden dat die 6 uur excl rusttijd is dan.
zaterdag 27 januari 2024 om 15:38
Ik vond dit vakantieparkje een aanrader https://www.felsenhof-eifel.nl/
Heeft huisjes en kampeerplaatsen. Prachtige omgeving (vulkaaneifel) waar veel te doen en te zien is en er zijn diverse wandelroutes vanaf deze locatie. Genoeg grasveldjes op dit park en er is ook een speeltuin. Supermarkt is op loopafstand. Het park heeft een peuterzwembad en je krijgt gratis toegang tot het zwembad in het dorp. Het park is ruim opgezet en niet zo massaal en groot zoals een Center Parcs
Heeft huisjes en kampeerplaatsen. Prachtige omgeving (vulkaaneifel) waar veel te doen en te zien is en er zijn diverse wandelroutes vanaf deze locatie. Genoeg grasveldjes op dit park en er is ook een speeltuin. Supermarkt is op loopafstand. Het park heeft een peuterzwembad en je krijgt gratis toegang tot het zwembad in het dorp. Het park is ruim opgezet en niet zo massaal en groot zoals een Center Parcs
zaterdag 27 januari 2024 om 15:52
Camping Kirchzarten.
Op loopafstand van het dorp met supermarkten, bakkers en andere winkels/restaurants.
Dichtbij Freiburg. Huuraccommodaties, zwembad met zonneweide en klein zwembad voor de kleintjes naast de camping.
Het is iets verder rijden, maar wel de moeite waard. Ik heb alleen geen idee of je al te laat bent om wat te huren.
Op loopafstand van het dorp met supermarkten, bakkers en andere winkels/restaurants.
Dichtbij Freiburg. Huuraccommodaties, zwembad met zonneweide en klein zwembad voor de kleintjes naast de camping.
Het is iets verder rijden, maar wel de moeite waard. Ik heb alleen geen idee of je al te laat bent om wat te huren.
zaterdag 27 januari 2024 om 16:23
Het zijn toch echt bergen hoor, volgens de aardrijkskundige omschrijving. En ja, de Alpen zijn veel toffer en mooier en geweldiger en bergachtiger, en de Himalaya is nog beter. Maar soms kan je even niet zo ver reizen.
Dank voor alle constructieve bijdragen verder, ik ga ernaar kijken!
zaterdag 27 januari 2024 om 17:05
Dan red je het idd prima qua reistijd.Regenfeestje schreef: ↑27-01-2024 14:50Dank?!![]()
Ik dacht zelf aan het middelgebergte, hoef niet naar de Alpen. Je hebt de Harz, Sauerland, het gebied bij Frankfurt, dat soort plekken.
Ik zal nog in de OP vermelden dat die 6 uur excl rusttijd is dan.
Vulkaaneifel heb ik als heel leuk ervaren.
zaterdag 27 januari 2024 om 23:18
Vond ik ook een fijne camping met een prachtig zwembad, maar is in mijn ogen toch wel een grote camping.Juul234 schreef: ↑27-01-2024 15:52Camping Kirchzarten.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in