citytrip vr-ma

29-10-2013 19:03 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Komend jaar wordt mijn vriend 40! Ik wil hem graag meenemen een lang weekend weg, nu gaat mijn eerste voorkeur uit naar Rome omdat we daar beide nog nooit geweest zijn maar is Rome van vr ochtend - ma avond wel genoeg?

Of zijn er nog andere romantische steden die erg leuk zijn om heen te gaan? Ik weet dat hij heel graag naar Rome wil!

Ik weet dat hij op zich ook wel graag naar een romantisch tropisch eiland wil maar dat vind ik vrij prijzig en dan moet ik aan zijn ex vragen om de kinderen meer dan een week van ons over te nemen en dat vind ik eigenlijk wel een struikelblok (normaal Co. Ouderschap) ik heb geen geld en vakantiedagen om naast onze reguliere vakanties (volgend jaar 3x) ook nog een week naar een tropisch eiland te gaan, dus ik denk dat ik die skip!

Alvast bedankt voor de aanbevelingen!
Ga je in voor of naseizoen? Ik had eind november nergens een wachtrij en kon overal zo doorlopen. Had ook 4 dagen en was genoeg. Je kan er ook aan denken om alvast tickets online te kopen en dan skip the line. Ik vind barcelona en praag ook erg leuk. En Boedapest moet ook erg mooi zijn en vrij goedkoop.
Bedankt voor je reactie! Ik wil eind maart-begin april gaan.

Praag is ook een goed idee! Ben ik ook nog nooit geweest!

Barcelona zijn we vorig jaar geweest!

Zat ook nog even te kijken naar marrakesh maar is qua vliegen weer vrij prijzig
Istanbul heb ik gedaan voor mijn moeders 50ste verjaardag in april, we hadden ook echt al super lekker weer maar in hoeverre het heel romantisch is....
quote:bikerlady schreef op dinsdag 29 oktober 2013 19:22 Istanbul heb ik gedaan voor mijn moeders 50ste verjaardag in april, we hadden ook echt al super lekker weer maar in hoeverre het heel romantisch is....Hmm het weer in Turkije trekt me wel is 4 dagen daarvoor genoeg?? En tickets zijn betaalbaar dus dat is ook wel wat!
Ja. Vrij prijzig inderdaad en daar heb ik dan weer mindere verhalen over gehoord. Te toeristisch en daardoor weer niet romantisch. Zelf al 2x met groupon op stedentrip geweest.Positieve ervaringen. Goede hotels voor de prijs. Kun je misschien ook eens naar kijken
anoniem_184291 wijzigde dit bericht op 24-09-2014 20:04
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Ja groupon zou een goede zijn maar wij kunnen gratis bij een bekende hotelketen overnachten ivm werk van vriend dus ik denk dat ik van die optie gebruik ga maken
Rome is goed te doen in 4 dagen. Alles is op loopafstand. Wel afhankelijk van hoe laat je arriveert.

Praag is zeker goed te doen. Wij hadden binnen twee dagen gezien wat we wilden zien..
Als je weet dat je vriend Rome leuk vindt dan zou ik daarvoor gaan en geen andere opties overwegen waarbij je de kans loopt dat hij die minder leuk vindt.
quote:sugarmiss schreef op dinsdag 29 oktober 2013 19:36 Als je weet dat je vriend Rome leuk vindt dan zou ik daarvoor gaan en geen andere opties overwegen waarbij je de kans loopt dat hij die minder leuk vindt.Hmm ja daar heb je een punt, ben zon twijfelaar en altijd bang dat ik iets kies wat hij niet leuk vindt haha... Nou is dat nog nooit gebeurd maar toch
Ik ben vorig jaar ook 4 dagen geweest en is echt prima.
Voor de hoogtepunten is 4 dagen Rome goed. Ben er nu een paar keer geweest en heb nog lang niet alles gezien.

En de tip die hierboven ook al beschreven is, koop je kaartjes vooraf online. Misschien iets duurder, maar geen lange rijen.

Verder moet je goed opletten dat je niet op zondag naar het Vaticaan gaat, dan is het erg druk daar en kan je niet de Sint Pieter in.

Waarom ga je niet van donderdag t/m zondag? Op zondag is een hoop gesloten daar.
Tja, 4 dagen is natuurlijk niet genoeg voor Rome om ALLES te zien, maar dat hoeft toch ook niet? Kies gewoon een aantal dingen uit, het is leuker een aantal dingen goed te zien dan alles maar snel snel af te werken.

Je kunt altijd een keer terug naar Rome gaan.
Wenen is geweldig weet niet of jullie daar al eens geweest zijn.
Hier een tip:

Ga naar skyscanner.nl

Voer daar je data in dat je weg wilt. Zet bij vertrek: Nederland en bij aankomst: Overal

Dan krijg je echt leuke goedkope tickets als je vroeg van te voren boekt.

Ik zie bv van 28 maart tot 31 maart een retour boedapest staan voor 85 euro.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
quote:nieuwsbrief schreef op 29 oktober 2013 @ 19:24:

[...]

Hmm het weer in Turkije trekt me wel is 4 dagen daarvoor genoeg?? En tickets zijn betaalbaar dus dat is ook wel wat!wij zijn 5 dagen geweest dat was voor ons prima, hebben elke dag wat leuks gedaan. meestal gingen we op tijd op pad en dan rond het middaguur lekker even rond bij het zwembad van het hotel genieten van de zon en dan eind van de middag weer op pad en lekker uit eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven