Dagje winkelen en overnachten in....
zondag 20 september 2020 om 21:22
Wie o wie kan me een beetje op weg helpen. Binnenkort de kans om met vriend, en zonder de kinderen, een dagje op pad te gaan, en ook te overnachten.
We houden van steden met een oud centrum. Willen er gewoon even lekker uit zijn na een drukke tijd: beetje winkelen (de grote ketens kennen we wel), lekker lunchen, s avonds uit eten.
Door mijn hoofd schoten Haarlem, Maastricht, Deventer, Den Bosch. Ken het allemaal niet maar andere steden kunnen net zo goed. We hebben maar 1 dag dus de omgeving is niet zo van belang (komen we toch niet aan toe).
Liefst overnachten we in het centrum in een gezellig/ knus hotel of BB.
Leuke tips zijn welkom!
We houden van steden met een oud centrum. Willen er gewoon even lekker uit zijn na een drukke tijd: beetje winkelen (de grote ketens kennen we wel), lekker lunchen, s avonds uit eten.
Door mijn hoofd schoten Haarlem, Maastricht, Deventer, Den Bosch. Ken het allemaal niet maar andere steden kunnen net zo goed. We hebben maar 1 dag dus de omgeving is niet zo van belang (komen we toch niet aan toe).
Liefst overnachten we in het centrum in een gezellig/ knus hotel of BB.
Leuke tips zijn welkom!
maandag 21 september 2020 om 21:16
Dat klinkt ook leuk! Dank!Robinson schreef: ↑21-09-2020 21:01Middelburg
Heeft een heel oud gedeelte, het was na Amsterdam de 2e belangrijkste VOC stad. Je vindt er daarom een hoop van die oude gebouwen wat vroeger als pakhuis diende.
Centrum is ook leuk met relatief veel boetiekjes ipv ketens als ik vergelijk met andere steden.
Je hebt er daarnaast veel leuke eettentjes en een gezellige markt met terrasjes.
maandag 21 september 2020 om 22:07
Moet ze niet zelf uit Noord- of Zuid-Holland komen, anders kun je in Duitsland gelijk in zelfquarantaine als je geen negatieve covidtest kan overleggen..FitsSprits schreef: ↑21-09-2020 21:56Waarom alleen maar Nederland mensen? Münster en Aken liggen praktisch om de hoek. Dan ben je er écht even tussenuit.
En waarom niet wél gewoon Nederland? Genoeg mooie plekken te vinden. Amersfoort, Groningen en Maastricht vind ik zeker aanraders!
maandag 21 september 2020 om 22:22
Vanuit Vaals kun je naar Aken lopen. Leuke stad, Aken.
Vanuit Groningen kan dat ook, maar dan ben je langer onderweg.
I.v.m. coronabeperkingen zou ik nu niet naar het buitenland gaan. Ik heb zelfs nog geen dagje geshopt in Leer. Dat doen we gewoonlijk een paar keer per jaar.
Vanuit Groningen kan dat ook, maar dan ben je langer onderweg.
I.v.m. coronabeperkingen zou ik nu niet naar het buitenland gaan. Ik heb zelfs nog geen dagje geshopt in Leer. Dat doen we gewoonlijk een paar keer per jaar.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

dinsdag 22 september 2020 om 21:18
Breda is inderdaad een heel leuke stad ( ik woon er om de hoek ) En kom er zo graag, met goed weer heerlijk in het park, kleedje wijntje hapjes. Hoewel dat nu wel minder wordt nu de herfst zich laat zien. Maar misschien een idee voor het voorjaar.
Maastricht ook een fijne stad ik kom er jaarlijks, binnenkort een weekend met mijn vriend heen. Ook echt een aanrader. Leuke winkels heerlijke restaurants leuke steegjes
Middelburg is inderdaad ook erg leuk, leuke rondvaart en inderdaad het marktje bij de Vleeshal.
Heel leuke winkeltjes met hebbedingetjes, vriendelijke mensen ook. En ga zeker een heerlijk taartje met een lekkere thee doen bij Honey Pie, echt zalig en zo een leuk tentje, is overigens vlakbij de opstap van de rondvaart.
http://www.honeypie.eu/index.html
Dordrecht, maar echt een heel leuke stad onlangs een dag geweest. Gezellig straatjes leuke winkels.
Deventer, Nijmegen, Leiden, Haarlem, Delft.
Nederland heeft echt heel veel te bieden.
Maastricht ook een fijne stad ik kom er jaarlijks, binnenkort een weekend met mijn vriend heen. Ook echt een aanrader. Leuke winkels heerlijke restaurants leuke steegjes
Middelburg is inderdaad ook erg leuk, leuke rondvaart en inderdaad het marktje bij de Vleeshal.
Heel leuke winkeltjes met hebbedingetjes, vriendelijke mensen ook. En ga zeker een heerlijk taartje met een lekkere thee doen bij Honey Pie, echt zalig en zo een leuk tentje, is overigens vlakbij de opstap van de rondvaart.
http://www.honeypie.eu/index.html
Dordrecht, maar echt een heel leuke stad onlangs een dag geweest. Gezellig straatjes leuke winkels.
Deventer, Nijmegen, Leiden, Haarlem, Delft.
Nederland heeft echt heel veel te bieden.
donderdag 24 september 2020 om 08:27
Eens. Zwolle is leuk, veel mooie oude gebouwen en leuke winkels.
Eerder dit jaar in een kleine B&B gezeten (Pelsertoren) , midden in het centrum aan de gracht met dakterras. Het is een oude vestingstoren. Dat was fantastisch!
Live long and prosper

donderdag 24 september 2020 om 11:07
Nu heb ik een aantal leuke hotels/BB op het oog, maar durf niet te boeken
Annuleren kan vaak tot een week ervoor. Als de boel gesloten wordt, of de restaurants, kan annuleren ook.
Maar wat nou als mijn kinderen plotseling verkouden worden? Veel kinderen/ vriendjes zijn verkouden nu. Dan wil mijn zus niet oppassen. Daar heb ik begrip voor, ze heeft haar redenen. Maar maakt het wel lastig.

Annuleren kan vaak tot een week ervoor. Als de boel gesloten wordt, of de restaurants, kan annuleren ook.
Maar wat nou als mijn kinderen plotseling verkouden worden? Veel kinderen/ vriendjes zijn verkouden nu. Dan wil mijn zus niet oppassen. Daar heb ik begrip voor, ze heeft haar redenen. Maar maakt het wel lastig.

donderdag 24 september 2020 om 11:09
yukon schreef: ↑24-09-2020 11:07Nu heb ik een aantal leuke hotels/BB op het oog, maar durf niet te boeken![]()
Ik snap het. Ik voel me op het moment nergens echt heel prettig met de oplopende besmettingen. Jammer maar helaas.
donderdag 24 september 2020 om 11:14
Via booking.com kun je hotels selecteren op gratis annuleren. Even goed op de datum letten, sommigen kun je zelfs de dag ervoor nog afzeggen. Veel plezier!yukon schreef: ↑24-09-2020 11:07Nu heb ik een aantal leuke hotels/BB op het oog, maar durf niet te boeken![]()
donderdag 24 september 2020 om 11:26
Dan moet ik nog even verder zoeken. Tot nu toe alleen gevonden tot een week vantevoren. En een week is best lang...ProdigalDaughter schreef: ↑24-09-2020 11:14Via booking.com kun je hotels selecteren op gratis annuleren. Even goed op de datum letten, sommigen kun je zelfs de dag ervoor nog afzeggen. Veel plezier!
zondag 27 september 2020 om 16:44
Deventer is een leuke stad. Vooral de steegjes naast de grote winkelstraten. Je zou kunnen overnachten in het IJsselhotel met prachtig uitzicht op de skyline van Deventer. Pontje zit ernaast waardoor je binnen 5 minuten in de binnenstad staat. Vanaf het hotel kun je heerlijk wandelen langs de IJssel.
Ben zelf onlangs in Zwolle geweest. Was er jaren niet meer geweest (heb er ooit een jaar gewoond), maar was aangenaam verrast. Boottochtje door de grachten was geweldig. Zo mooi daar.
Alle Hanzesteden hebben charme trouwens.
Veel plezier!
Ben zelf onlangs in Zwolle geweest. Was er jaren niet meer geweest (heb er ooit een jaar gewoond), maar was aangenaam verrast. Boottochtje door de grachten was geweldig. Zo mooi daar.
Alle Hanzesteden hebben charme trouwens.
Veel plezier!
zondag 27 september 2020 om 16:50
Maastricht met stip op 1
Tip: https://webwinkel.ad.nl/nachtje-uit-hot ... ion-hotels
Eenvoudig hotel midden in het centrum met parkeergarage (€ 15.= per 24 uur)
Amersfoort staat bij mij op 2
Tip: https://webwinkel.ad.nl/nachtje-uit-hot ... ion-hotels
Eenvoudig hotel midden in het centrum met parkeergarage (€ 15.= per 24 uur)
Amersfoort staat bij mij op 2