Den Haag

09-08-2021 06:49 14 berichten
Binnenkort ga ik een dagje naar Den Haag. Het fotomuseum staat sowieso op de planning, maar verder heb ik geen plan.

Het museum is niet zover van het strand, is dat leuk om een wandeling te maken en eventueel het e.e.a. te fotograferen? Of is dat echt een badgastenstrand?
Is er in Den Haag interessante architectuur? Zijn er plekken die je gezien moet hebben? (niet het binnenhof)

Tips welkom!
https://www.vredespaleis.nl/vredespaleis/architectuur/

http://www.dvda-denhaag.nl/portfolio-ca ... -gebouwen/

Je moet ervan houden, zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Scheveningen is een beetje tacky en de boulevard kan druk zijn, museum Beelden aan Zee is wel heel leuk. Richting de haven is het wat rustiger wat ik me herinner en heb je mooi uitzicht over het strand. Kunstmuseum (naast het fotomuseum) is ook de moeite waard trouwens, alleen al vanwege de architectuur van het gebouw zelf.
Hmmm, Vredespaleis is niet zo mijn ding. Die tweede link is gaaf! Dank je.
cerulli schreef:
09-08-2021 07:03
Scheveningen is een beetje tacky en de boulevard kan druk zijn, museum Beelden aan Zee is wel heel leuk. Richting de haven is het wat rustiger wat ik me herinner en heb je mooi uitzicht over het strand. Kunstmuseum (naast het fotomuseum) is ook de moeite waard trouwens, alleen al vanwege de architectuur van het gebouw zelf.
Dat museum klinkt goed, ik ga het eens opzoeken. De haven ook. Dank je!
https://www.dvda-denhaag.nl/architectu ... s-de-kust/
De haven is wel leuk ja, je kunt er bovendien heerlijk eten. Het naastgelegen duingebied westduinpark is mooi om te wandelen.
Van museum richting haven kun je eventueel lopen via winkelstraat de Fred..
Voor het museum stopt bus 24 naar Kijkduin, als je die neemt kom je op een mooier strand dan Scheveningen (vind ik zelf). Vanaf daar kun je langs het strand of door het Westduinpark terug wandelen naar Scheveningen bijvoorbeeld.

Als je van Art Nouveau architectuur houdt, is Den Haag ook de perfecte plek. Er zijn op Internet tal van stadswandelingen te vinden langs de mooiste gebouwen.
Dank je, wat leuk zo'n route.
Marende schreef:
09-08-2021 07:47
De haven is wel leuk ja, je kunt er bovendien heerlijk eten. Het naastgelegen duingebied westduinpark is mooi om te wandelen.
Van museum richting haven kun je eventueel lopen via winkelstraat de Fred..
Dank je voor de tip.
stippensokken schreef:
09-08-2021 07:48
Voor het museum stopt bus 24 naar Kijkduin, als je die neemt kom je op een mooier strand dan Scheveningen (vind ik zelf). Vanaf daar kun je langs het strand of door het Westduinpark terug wandelen naar Scheveningen bijvoorbeeld.

Als je van Art Nouveau architectuur houdt, is Den Haag ook de perfecte plek. Er zijn op Internet tal van stadswandelingen te vinden langs de mooiste gebouwen.
Art Nouveau is zeker interessant, ik ga dat even opzoeken.
Panorama Mesdag hoort erbij! Kun je Scheveningen daarna gelijk overslaan.
Als je van het Fotomuseum naar de Haven loopt, kom je door Het Statenkwartier en dat is de mooiste wijk van Den Haag )vind ik :) )
De Statenlaan, Frankenslag zijn prachtige straten om mooie panden te fotograferen.
Veel plezier!
Dank jullie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven