Digibeet en vliegen

12-09-2023 14:02 46 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
*oud topic even omhoog geschopt. Zie de update.*

Vooropgesteld, ik ben een rasechte digibeet. Ik heb ook al een aantal jaren niet gevlogen, de laatste keer vanaf Eelde, nu vanaf Schiphol.

Ik heb een pakketreis geboekt en kan 24 uur vantevoren online inchecken en een plekje uitkiezen in het vliegtuig. (Transavia).

Bang dat ik iets verklooi of een storingsmelding krijg, wil ik eigenlijk liever naar Schiphol gaan en daar gewoon mezelf en mijn bagage inchecken bij een bemenste balie. Ik heb 15 kilo ruimbagage bijgeboekt.

Kan dat tegenwoordig nog, of moet je alles online doen?

Als ik niet een plekje aan het gangpad krijg, kan ik daarmee leven.

Het online aanmelden van mijn transfer durf ik nog net te wagen, dat schijnt ook per mail te kunnen. Als dát misloopt kan ik altijd nog de gewone bus pakken naar mijn bestemming.
blckcffee wijzigde dit bericht op 28-04-2024 21:54
3.51% gewijzigd
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat kan zeker nog, maar het is handiger om van tevoren in te checken. Je kunt hier echt niks fout in doen. Het enige wat je hoeft te doen is in het mailtje op de knop inchecken klikken en de stapjes volgen.

Over het algemeen: paspoortnummer invullen, stoel kiezen, klaar.

Als je op Schiphol aankomt, kun je met je bagage gewoon naar de incheckbalie lopen en dan wordt het verder geregeld.

In jouw geval zou je prima ook het inchecken op Schiphol kunnen doen, de reden dat wordt aangeraden het van tevoren te doen is ivm evt overboekingen. Bij een pakketreis met Transavia zal dat wel meevallen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is er niet iemand die met je mee kan kijken als je online incheckt? He is écht supermakkelijk
Alle reacties Link kopieren Quote
Minik schreef:
12-09-2023 14:07
Dat kan zeker nog, maar het is handiger om van tevoren in te checken. Je kunt hier echt niks fout in doen. Het enige wat je hoeft te doen is in het mailtje op de knop inchecken klikken en de stapjes volgen.

Over het algemeen: paspoortnummer invullen, stoel kiezen, klaar.

Als je op Schiphol aankomt, kun je met je bagage gewoon naar de incheckbalie lopen en dan wordt het verder geregeld.

In jouw geval zou je prima ook het inchecken op Schiphol kunnen doen, de reden dat wordt aangeraden het van tevoren te doen is ivm evt overboekingen. Bij een pakketreis met Transavia zal dat wel meevallen.
Ik wil geen partypooper zijn, maar bagage inchecken gaat op Schiphol vrijwel altijd mbv self-service baggage drop-off punten.
Maar daar staat altijd wel iemand die kan helpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je bij de boeking zelf niet al een stoelnummer gekozen? Je komt tijdens boeken altijd langs de cabine indeling waar je je gewenste stoel aanvinkt. Het online inchecken is meer een formaliteit dat je idd aanwezig gaat zijn op de vlucht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Online inchecken is heel eenvoudig. Maar je zult op Schiphol wel je boarding pass moeten laten zien. Digitaal (mobiel) of in print.
TO, ben je vooral bang iets fout te doen tijdens het checkin proces of voorzie je problemen met de boarding card?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubois schreef:
12-09-2023 14:12
Heb je bij de boeking zelf niet al een stoelnummer gekozen? Je komt tijdens boeken altijd langs de cabine indeling waar je je gewenste stoel aanvinkt. Het online inchecken is meer een formaliteit dat je idd aanwezig gaat zijn op de vlucht.
Als je niet extra wil betalen dan kan je deze stap bij de meeste maatschappijen overslaan en hoef je niks te kiezen.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
Nova schreef:
12-09-2023 14:12
Ik wil geen partypooper zijn, maar bagage inchecken gaat op Schiphol vrijwel altijd mbv self-service baggage drop-off punten.
Maar daar staat altijd wel iemand die kan helpen.
Er zijn altijd nog gewone balies open. Alleen als je meer dan drie uur van tevoren komt wil het nog wel eens een probleem zijn.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
Nova schreef:
12-09-2023 14:12
Ik wil geen partypooper zijn, maar bagage inchecken gaat op Schiphol vrijwel altijd mbv self-service baggage drop-off punten.
Maar daar staat altijd wel iemand die kan helpen.
Oh dat heb ik dan weer nog nooit gedaan, ik vloog vaak zonder bagage of met maatschappijen waarbij dat niet gebeurde. Nu je het zegt zou het goed kunnen dat bij Transavia het inderdaad met zo’n automaat gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gewoon op Schiphol regelen TO:

Inchecken via de selfservice kiosk of aan de balie
Bij een selfservice check-in kiosk in de vertrekhallen kun je zelf inchecken voor je vlucht en snel een boardingpass krijgen. De blauwe selfservice kiosken zijn voor KLM/SkyTeam maatschappijen, de gele voor een aantal andere maatschappijen.

Maar je kunt ook naar de check-in balie van jouw luchtvaartmaatschappij. Daar print een medewerker je boardingpass en checkt meteen je bagage in. Jijzelf en de medewerker zijn veilig door een plastic wandje afgescheiden van elkaar. Kijk op de schermen in de vertrekhal, op deze website of in de Schiphol app, bij welke check-in balies jij moet zijn.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
Check-in proces.
Verkeerd knopje, gecanceld? Ben ik doodsbenauwd voor.

Helemaal als je berichten leest van mensen die per ongeluk voor de heenreis de terugreis hebben aangeklikt en vervolgens dik moeten bijbetalen om dit te herstellen. Dat zal misschien wel meevallen bij Transavia, wat volgens mij niet echt zo'n prijsvechtmaatschappij is.

Vandaar dat ik mij liever als een bejaarde aan het handje mee laat nemen.
:$
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik de berichten hier lees, ga ik gewoon veel te vroeg de trein pakken en rondhangen op Schiphol.

Fijn om te weten dat ik gewoon nog bij bemenste balies/incheckpunten terecht kan.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik mocht vorige keer niet via de balie maar moest verplicht via de self service voor bagage en dergelijke. Het is goed gegaan. Het is heel makkelijk enzo maar ik vind het bij de balie gewoon fijner.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelfs ik kan dit niet fout doen.
Gewoon thuis inchecken.
Alles komt goed, de rest niet.
Download de app en het is echt supermakkelijk. Omdat je pas 30 uur voor vertrek kunt inchecken, zal de terugvlucht nog niet open zijn en is de kans op verkeer inchecken zowat nihil.

En ja, Transavia gebruikt op Schiphol self-service inchecken.
Alle reacties Link kopieren Quote
puntillita schreef:
12-09-2023 14:39
Download de app en het is echt supermakkelijk. Omdat je pas 30 uur voor vertrek kunt inchecken, zal de terugvlucht nog niet open zijn en is de kans op verkeer inchecken zowat nihil.

En ja, Transavia gebruikt op Schiphol self-service inchecken.
Klopt, maar ook:

Vlieg je met een andere airline? Of is online inchecken geen optie voor jou? Dan kan je natuurlijk terecht bij de check-in balie van jouw luchtvaartmaatschappij om je bagage in te checken en af te geven
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je geen collega die met je mee kan kijken? Of een nichtje/neefje?

Het is echt heel makkelijk.
hoi
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je kan forummen dan kun je ook online inchecken. En je komt sowieso nog langs de balie met je koffer. Dus win win.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij KLM gaat het altijd makkelijk maar ik heb flink lopen klooien in de Lufthansa-app laatst. Dan zit ik ook wel in de stress of ik niet per ongeluk iets wis of annuleer. Je zou me moeten zien, met mijn leesbril op onder een bouwlamp, om maar niets over het hoofd te zien.
Blckcffee schreef:
12-09-2023 14:28
Als ik de berichten hier lees, ga ik gewoon veel te vroeg de trein pakken en rondhangen op Schiphol.

Fijn om te weten dat ik gewoon nog bij bemenste balies/incheckpunten terecht kan.
Hoe vroeg je ook gaat, de meeste mensen zullen de avond ervoor al ingecheckt hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
De trein veel te vroeg willen pakken ligt niet aan Schiphol, maar aan de NS.
:daisy:
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blckcffee schreef:
12-09-2023 14:23
Check-in proces.
Verkeerd knopje, gecanceld? Ben ik doodsbenauwd voor.

Helemaal als je berichten leest van mensen die per ongeluk voor de heenreis de terugreis hebben aangeklikt en vervolgens dik moeten bijbetalen om dit te herstellen. Dat zal misschien wel meevallen bij Transavia, wat volgens mij niet echt zo'n prijsvechtmaatschappij is.

Indianenverhalen natuurlijk, laat je niet zo gek maken. Dat kan helemaal niet, alles is zodanig dichtgetimmerd. Als je bij de appie de onbemande kassa’s kunt gebruiken, dan kun je dit ook.
No one ever made a difference by being like everyone else.
Blckcffee schreef:
12-09-2023 16:15
De trein veel te vroeg willen pakken ligt niet aan Schiphol, maar aan de NS.
:daisy:
Mensen kunnen vanaf 30 uur van tevoren inchecken, en dat doen ze dan ook. Zo vroeg zal jij niet gaan, lijkt me.

Meestal maakt het niet uit, maar soms kan een vlucht overboekt zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blckcffee schreef:
12-09-2023 14:23
Check-in proces.
Verkeerd knopje, gecanceld? Ben ik doodsbenauwd voor.

Helemaal als je berichten leest van mensen die per ongeluk voor de heenreis de terugreis hebben aangeklikt en vervolgens dik moeten bijbetalen om dit te herstellen. Dat zal misschien wel meevallen bij Transavia, wat volgens mij niet echt zo'n prijsvechtmaatschappij is.

Vandaar dat ik mij liever als een bejaarde aan het handje mee laat nemen.
:$

Uuhh.. 'zelfs' als je bij de KLM een ticket met de verkeerde datum koopt zul je moeten betalen voor een nieuw ticket, een beetje jammer om dat weer op 'prijsvechters' af te schuiven.

Maar goed, je hebt de tickets toch al? Ik zie dan het probleem echt niet, je kunt je vlucht niet annuleren tijdens het inchecken. Hoogstens dat je per ongeluk je CO2 compenseert of zo, of beenruimte bijboekt, maar dat merk je wel als je uitkomt op de website van iDeal ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Dubois schreef:
12-09-2023 14:12
Heb je bij de boeking zelf niet al een stoelnummer gekozen? Je komt tijdens boeken altijd langs de cabine indeling waar je je gewenste stoel aanvinkt. Het online inchecken is meer een formaliteit dat je idd aanwezig gaat zijn op de vlucht.
Als je een pakketreis boekt dan kom je toch helemaal niet langs het gedeelte wat over de vlucht gaat?

Maar TO mijn tip: Ga er een dag van tevoren eens rustig voor zitten, ergens op de middag dus niet 's avonds laat als je moe bent. Liefst op een groot scherm van je desktop of laptop dan kun je alles beter zien. En dan kan het inderdaad eigenlijk niet meer mis en heb je de tijd om over alles even rustig na te denken. O ja, en als je al 15 kg ruimbagage hebt bijgeboekt hoef je dus dat niet opnieuw aan te vinken op het scherm. Boardingpass uitprinten of doorsturen naar je mailadres zodat je hem ook op je mobiel hebt. Kind kan de was doen.

De laatste keer vlogen we met Vueling en konden we in Spanje alleen maar via zo'n paal op de luchthaven inchecken, dat vond ik pas onhandig!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven